Ford Fokus der drypper vand indvendig
Fra : news.tele.dk

Dato : 10-07-07 10:52

Hej

Jeg har en Ford Fokus Trend fra 1998 der er begyndt at dryppe vand
indvendig i passager siden.

Det ser ud som om, det løber oppe fra under handskerummet og ned langs
kanten.

Jeg har selv tænkt, om det mon har noget med Air condition at gøre - en
slange der er utæt eller ?

Nogen der har nogen gode ideer ?

vh

Jesper

Fra : Per O.

Dato : 10-07-07 17:47

"news.tele.dk" <jlb@jlb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kanten.
>
> Jeg har selv tænkt, om det mon har noget med Air condition at gøre - en

Min Focus C-Max fra 2004 kan også i sjældne tilfælde dryppe lidt vand i
passagersiden (så konen får våde fødder). Det er fra aircon/klimaanlæg.

Per O.
C-Max 1.8 Benzin med dobbelt klima

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-07-07 20:56

news.tele.dk wrote:

> Jeg har en Ford Fokus Trend fra 1998 der er begyndt at dryppe vand
> indvendig i passager siden.

Det er i hvert fald væsentligt om det er kondensvand, kølevand eller
noget tredje. Er det rent (udelukkende) vand? Den bør ikke dryppe
indvendig - det har hverken stof, eller evt. elektronik det måtte
ramme, godt af.

Mvh
Steen

Fra : Jens Andersen

Dato : 11-07-07 11:26

> [...]
> kanten.
>
> Jeg har selv tænkt, om det mon har noget med Air condition at gøre - en

Der er en indvendig "tagrende" på den plastdel der sidder foran
forruden. Den kan komme ud af facon og så løber der vand ind gennem
pollenfilteret. Det kan afprøves ved feks. sætte et bredt isolerbånd halvt
på forruden og halvt på plastdelen i højre siden og se tiden an.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-07-07 15:23

Jens Andersen wrote:

> [...]
> pollenfilteret. Det kan afprøves ved feks. sætte et bredt isolerbånd
> halvt på forruden og halvt på plastdelen i højre siden og se tiden an.

Hvad når der kommer vand uden at det har regnet - men air-con´en har kørt på
fuld knald?

Jeg har set ovennævnte problem ved en Ford Puma. Det var vådt i begge sider,
men mest i højre...

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-07-07 09:20

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Hvad når der kommer vand uden at det har regnet - men air-con´en har kørt på
> fuld knald?

Så lyder det som om det kunne være kondensvand.

Da jeg for et par år siden monterede AC i Golfen dryppede den også
kondensvand fra nogle synlige messingdele ved fordamperen. Løsningen var
at pakke skidtet ind i noget tykt isolertape af en asfaltlign. type som
skulle være specielt egnet til at forhindre kondens.

Det der isolering købte jeg i øvrigt hos Bosch som også leverede
stumperne til AC'en.

Mvh
Claus

Fra : can

Dato : 25-07-07 08:34

people wrote:

> Så lyder det som om det kunne være kondensvand.

Hej, har en kammerat der havde samme problem på sin focus.
Det viste sig at være en plasticbeholder til kondensvandet som var utæt
En fejl fra ford, plasticbeholderen er samlet af 2 dele, imellem de 2 dele
skal der ligge en pakning for at gøre den tæt. Den pakning var ikke
monteret.
en billig rep. men selve det at komme ind til aircon anlægget var et større
arbejde, kunne jeg forstå på ham.
Måske det kunne være samme problem du har?
Der findes hvis også en drænslange fra denne beholder til at lede kondensen
ud, det kan også være den der er stoppet. den kan hvis renses ved at blæse
luft baglæns igennem den.

Bare et par forslag

Hilsen
Claus