|
| Første bilkøb og "value for money" Fra : Chr. |
Dato : 08-07-07 16:10 |
|
Jeg ved absolut mindre om biler end kvinder gør, så jeg har virkelig
brug for Jeres hjælp :)
Jeg forventer at have et årligt kørselsbehov på 25-35.000 km hvoraf
80% af tiden bliver på motorvej. Ønsket er en bil som kører langt på
literen, men som samtidig også er "value for money" når man medregner
forsikring, afgifter, værditab og reparation/eftersyn.
Jeg har ingen anelse om hvor i bil junglen jeg skal starte, så ALLE
råd er meget kærkommen. Inklusiv gode websider som er værd at læse.
Umiddelbart kunne jeg forestille mig at en lille dieselbil ville være
et godt bud, men er i tvivl om det måske kan betale sig med en
kassevogn under 2 tons grundet afgiftsændringerne.
| |
Peter Dalgaard (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 08-07-07 16:33 |
|
"Chr." <sweetchrisss@yahoo.com> writes:
> Jeg ved absolut mindre om biler end kvinder gør, så jeg har virkelig
> brug for Jeres hjælp :)
>
> Jeg forventer at have et årligt kørselsbehov på 25-35.000 km hvoraf
> 80% af tiden bliver på motorvej. Ønsket er en bil som kører langt på
> literen, men som samtidig også er "value for money" når man medregner
> forsikring, afgifter, værditab og reparation/eftersyn.
>
> Jeg har ingen anelse om hvor i bil junglen jeg skal starte, så ALLE
> råd er meget kærkommen. Inklusiv gode websider som er værd at læse.
>
> Umiddelbart kunne jeg forestille mig at en lille dieselbil ville være
> et godt bud, men er i tvivl om det måske kan betale sig med en
> kassevogn under 2 tons grundet afgiftsændringerne.
Yaris diesel er et bud (ny model 90HK vel at mærke). Hvis du ikke skal
bruge bagsædet og kan vente til efter årsskiftet, så bliver den
ekstremt billig som van.
De helt små dieselbiler (Aygo/107/C1) tror jeg bliver enerverende at
køre 100km pr. dag i, men der er folk der gør det.
Kassevogn? Sidevind!
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Martin Johansen [600~ (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-07-07 17:04 |
|
>De helt små dieselbiler (Aygo/107/C1) tror jeg bliver enerverende at
>køre 100km pr. dag i,
Bare 10 km er nok til, at jeg ønsker bilen hen hvor pebreret gror...
;)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Mogens (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 08-07-07 17:07 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:qf2293lp50t37m6s00rvr49573bjn6clna@4ax.com...
> Bare 10 km er nok til, at jeg ønsker bilen hen hvor pebreret gror...
Men hva nu, hvis man ikke har "salt til et æg" ?
| |
Martin Johansen [600~ (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-07-07 18:31 |
|
>Men hva nu, hvis man ikke har "salt til et æg" ?
Hvis springet op til modellen større, vi snakker hhv (i runde tal)
110kkr kontra 150kkr vælter budgettet.. så bør man måske overveje om
man i det hele taget har råd til bil
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
S.x.L (08-07-2007)
| Kommentar Fra : S.x.L |
Dato : 08-07-07 17:43 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:qf2293lp50t37m6s00rvr49573bjn6clna@4ax.com...
>
>>De helt små dieselbiler (Aygo/107/C1) tror jeg bliver enerverende at
>>køre 100km pr. dag i,
>
> Bare 10 km er nok til, at jeg ønsker bilen hen hvor pebreret gror...
Det er der altså ingen grund til - bilerne kører ganske fortrinligt.
Sæderne kunne dog trænge til en opshining hvis man skal sidde 2 timer i dem
hver dag.
Knud
| |
Martin Johansen [600~ (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-07-07 18:31 |
|
>Det er der altså ingen grund til
Jo
> - bilerne kører ganske fortrinligt.
De kører vel som de kan i den skrabede størrelse
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
S.x.L (08-07-2007)
| Kommentar Fra : S.x.L |
Dato : 08-07-07 18:36 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:gq72935m9kho3cte5k4o45bgr627s59l9j@4ax.com...
>
>>Det er der altså ingen grund til
>
> Jo
>
>> - bilerne kører ganske fortrinligt.
>
> De kører vel som de kan i den skrabede størrelse
>
Der er jo ikke nogen som med sund fornuft vil sammenligne dem med Ferrari
men i relation til deres pris er det ganske udmærkede bybiler, som er nemme
at komme rundet med og kan yde det nødvendige. Som sagt er jeg ikke så glad
for siddekomforten, men det kan sikkert klares med puder el.
Knud
| |
Martin Johansen [600~ (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-07-07 18:51 |
|
>Der er jo ikke nogen som med sund fornuft vil sammenligne dem med Ferrari
Nej da :)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Bjarne K. (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Bjarne K. |
Dato : 09-07-07 11:13 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message
news:x21wfiewri.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
> Yaris diesel er et bud (ny model 90HK vel at mærke). Hvis du ikke skal
> bruge bagsædet og kan vente til efter årsskiftet, så bliver den
> ekstremt billig som van.
Måske jeg har sovet i timen, men hvad sker der lige til årsskiftet ? Men det
er måske bare på det tidspunkt den nye model kommer til landet eller ?
--
Med venlig hilsen
Bjarne K.
| |
Peter Dalgaard (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 09-07-07 12:25 |
|
"Bjarne K." <nej@niet.ne> writes:
> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message
> news:x21wfiewri.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
>> Yaris diesel er et bud (ny model 90HK vel at mærke). Hvis du ikke skal
>> bruge bagsædet og kan vente til efter årsskiftet, så bliver den
>> ekstremt billig som van.
>
> Måske jeg har sovet i timen, men hvad sker der lige til årsskiftet ? Men det
> er måske bare på det tidspunkt den nye model kommer til landet eller ?
Fra Toyota's side med nye varebiler:
*) Efter 1. januar 2008 vil brændstofforbruget i den nye
registreringsafgiftslov også være gældende for varebiler.
------
Dvs.
D-4D går 22.2km/l: nedslag i registreringsafgift på 4000*4.2 = 16800kr.
Til gengæld kommer der lige en slæde i vejen idet afgiften for privat
brug er steget fra 900kr til 5040kr pr. år...
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Chr. (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 08-07-07 17:13 |
|
> Yaris diesel er et bud (ny model 90HK vel at mærke). Hvis du ikke skal
> bruge bagsædet og kan vente til efter årsskiftet, så bliver den
> ekstremt billig som van.
>
> De helt små dieselbiler (Aygo/107/C1) tror jeg bliver enerverende at
> køre 100km pr. dag i, men der er folk der gør det.
>
> Kassevogn? Sidevind!
>
> --
> O__ ---- Peter Dalgaard
Tusind tak for dit svar Peter.
Efter at have søgt og læst lidt om Toyota Yaris 1,4 diesel 90 HK så
tror jeg godt jeg kunne blive glad for denne model.
En "van" model vil jeg anse som et plus. Hvad vil du forvente at
prisen bliver efter den 01.01.2008? Kan man ikke blot risikere at
bilforhandlerne render med "rabatten"!
Umiddelbart (nok fordi jeg ikke har haft bil før) har jeg ikke noget
imod de små Aygo/107/C1 dieselbiler. Andre biler der kunne være
interessante?
Jeg skal faktisk bruge et transportmiddel (kunne også være MC) fra den
01.08.2007. Såfremt Toyota Yaris 1,4 diesel 90 HK er det bedste bud i
gruppen, kunne en idé vel også være at leje en bil i 6 måneder eller
købe en billig MC.
Jeg har ikke så store krav. Har blot brug for et transportmiddel der
må færdes på motorvejen og det må min cykel jo desværre ikke.. :)
Hilsen Chr.
| |
Thomas Rasmussen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 08-07-07 17:47 |
|
Chr. wrote:
> Efter at have søgt og læst lidt om Toyota Yaris 1,4 diesel 90 HK så
> tror jeg godt jeg kunne blive glad for denne model.
Du skal ud og prøve bilen først! Uden en prøvetur, så kan du ende ud i
en bil du ikke bryder dig om... Lidt trælst at poste mange tusindkr. i
sådan et køb
Er vi ude i ny eller brugt køb? Hvad er dit budget?
> En "van" model vil jeg anse som et plus. Hvad vil du forvente at
> prisen bliver efter den 01.01.2008? Kan man ikke blot risikere at
> bilforhandlerne render med "rabatten"!
Husk på at en van bliver rimelig dyr at holde i årlige afgifter hvis du
kun benytter den privat, der skal nemlig lige svares privat
misundelsesafgift kr. 5040kr/år ekstra... Så spørgsmålet er om det kan
svare sig... den _kan_ også blive lidt sværere at slippe af med igen
hvis ikke brugtprisen og efterspørgsel er til det.
> Umiddelbart (nok fordi jeg ikke har haft bil før) har jeg ikke noget
> imod de små Aygo/107/C1 dieselbiler. Andre biler der kunne være
> interessante?
Jamen hvor mange penge vil du skyde efter det? Der findes mange
fornuftige biler, langt størsteparten af de nye biler vil sagtens kunne
bringe dig frem og tilbage i en årrække...
Flg. kunne være interessante i diesel versionerne:
Toyota Yaris
Peugeot 206/207
Skoda Fabia
Citroën C3/C4
VW Polo
Fiat Grande Punto
Hyundai Getz
Seat Ibiza (og andre Seat'er)
Ford Fiesta
Opel Corsa
De fleste (hvis ikke alle) fås for mellem 150 og 175.000kr og kører alle
over 20km/l
> Jeg skal faktisk bruge et transportmiddel (kunne også være MC) fra den
> 01.08.2007. Såfremt Toyota Yaris 1,4 diesel 90 HK er det bedste bud i
> gruppen, kunne en idé vel også være at leje en bil i 6 måneder eller
> købe en billig MC.
> Jeg har ikke så store krav. Har blot brug for et transportmiddel der
> må færdes på motorvejen og det må min cykel jo desværre ikke.. :)
Hvis man skal sidde 1 time hver vej i en bil, så er det *ekstremt*
vigtigt at man rent faktisk sidder godt i bilen, og her kan det meget
vel være at dine 192cm højde diskvalificere en del af de små biler... de
er ganske enkelt ikke alle bygget til den størrelse mennesker. Så du må
smøre kæden på cyklen og så komme rundt til nogle forhandlere og sige
hvad du har behov for og hvad dit budget vil tillade dig. Herinde får du
(mest sandsynligt) subjektive meninger om diverse biler, som måske ikke
passer dig.
Thomas
| |
Peter Dalgaard (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 08-07-07 17:58 |
|
"Chr." <sweetchrisss@yahoo.com> writes:
>> Yaris diesel er et bud (ny model 90HK vel at mærke). Hvis du ikke skal
>> bruge bagsædet og kan vente til efter årsskiftet, så bliver den
>> ekstremt billig som van.
>>
>> De helt små dieselbiler (Aygo/107/C1) tror jeg bliver enerverende at
>> køre 100km pr. dag i, men der er folk der gør det.
>>
>> Kassevogn? Sidevind!
>>
>> --
>> O__ ---- Peter Dalgaard
>
>
> Tusind tak for dit svar Peter.
>
> Efter at have søgt og læst lidt om Toyota Yaris 1,4 diesel 90 HK så
> tror jeg godt jeg kunne blive glad for denne model.
>
> En "van" model vil jeg anse som et plus. Hvad vil du forvente at
> prisen bliver efter den 01.01.2008? Kan man ikke blot risikere at
> bilforhandlerne render med "rabatten"!
108.000 + moms (21.000) er hvad Toyota selv skriver. Det ligner en
trykfejl for en bil der på hvide plader ligger på 177.000 og for få
måneder siden stod til over 200.000. Men det må være en næsten
optimal udnyttelse at det nye afgiftssystem. Og tilmed i lovens ånd.
Har selv 1.3 benzin udgaven, og det er en rar bil både ved
motorvejshastigheder og i byen. Der findes sikkert mindre
sidevindsfølsomme biler, men ellers suger den sig fint fast til
underlaget. Hjulstøjen fås måske også mindre, men det tror jeg koster
skillinger...
> Umiddelbart (nok fordi jeg ikke har haft bil før) har jeg ikke noget
> imod de små Aygo/107/C1 dieselbiler. Andre biler der kunne være
> interessante?
>
> Jeg skal faktisk bruge et transportmiddel (kunne også være MC) fra den
> 01.08.2007. Såfremt Toyota Yaris 1,4 diesel 90 HK er det bedste bud i
> gruppen, kunne en idé vel også være at leje en bil i 6 måneder eller
> købe en billig MC.
> Jeg har ikke så store krav. Har blot brug for et transportmiddel der
> må færdes på motorvejen og det må min cykel jo desværre ikke.. :)
>
> Hilsen Chr.
>
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Chr. (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 08-07-07 17:21 |
|
> > Bare 10 km er nok til, at jeg ønsker bilen hen hvor pebreret gror...
>
> Men hva nu, hvis man ikke har "salt til et æg" ?
Hilsen Chr.
Hej Peter, Martin og Mogens
Det lader til at I er ret enige hvad angår de små dieselbiler :)
Jeg tager naturligvis kommentarerne til efterretning og det kan vel
også være et problem hvis man som jeg er 1.92 høj?
Jeg kan blot godt lide tanken om en økonomisk bil, hvor jeg ikke skal
tænke så meget over hvor mange kilometer jeg kører. En Lupo er rent
psykologisk en dejlig bil da de direkte omkostninger er lave. Har dog
hørt at reparationer, eftersyn og værditab gør dette til en dårlig
overall "value for money" bil!
Men fortsæt endelig med Jeres kommentarer
| |
Mogens (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 08-07-07 17:27 |
|
"Chr." <sweetchrisss@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1183911685.262850.213190@22g2000hsm.googlegroups.com...
> Det lader til at I er ret enige hvad angår de små dieselbiler :)
Jeg ville ALDRIG vælge en småbil til 30.000 km motorvej om året.
Har prøvet det i '97 - never more. Køw noget andet og vend evt.
blikket mod en Fabia. Har du prøvet den?
Ellers kan sån een som dig, der ikke har sønderlig interesse i biler,
med fordel melde sig ind her: www.penge.dk/cm/1.887?super=6
Især Bilguide 2007 må væe sagen - www.penge.dk/cm/1.1520
| |
Per Henneberg Kriste~ (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 09-07-07 15:18 |
|
Chr. wrote:
> Jeg kan blot godt lide tanken om en økonomisk bil,
Så er en kassevogn faktisk heller ikke en mulighed.
--
Per, Esbjerg
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 17:28 |
|
"Chr." skriver:
>
> Jeg kan blot godt lide tanken om en økonomisk bil, hvor jeg ikke skal
> tænke så meget over hvor mange kilometer jeg kører. En Lupo er rent
> psykologisk en dejlig bil da de direkte omkostninger er lave. Har dog
> hørt at reparationer, eftersyn og værditab gør dette til en dårlig
> overall "value for money" bil!
"Har hørt".... Har lige haft besøg af en kammerat, hans 3L runder snart
300.000 km, så dyr er den altså heller ikke at reparere.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 17:28 |
|
"Chr." skriver:
>
> Umiddelbart kunne jeg forestille mig at en lille dieselbil ville være
> et godt bud, men er i tvivl om det måske kan betale sig med en
> kassevogn under 2 tons grundet afgiftsændringerne.
Hvor mange penge har du til "projektet" ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-07-07 17:49 |
|
On Sun, 08 Jul 2007 08:10:27 -0700, "Chr." <sweetchrisss@yahoo.com>
wrote:
>Jeg ved absolut mindre om biler end kvinder gør, så jeg har virkelig
>brug for Jeres hjælp :)
>
>Jeg forventer at have et årligt kørselsbehov på 25-35.000 km hvoraf
>80% af tiden bliver på motorvej. Ønsket er en bil som kører langt på
>literen, men som samtidig også er "value for money" når man medregner
>forsikring, afgifter, værditab og reparation/eftersyn.
>
>Jeg har ingen anelse om hvor i bil junglen jeg skal starte, så ALLE
>råd er meget kærkommen. Inklusiv gode websider som er værd at læse.
>
>Umiddelbart kunne jeg forestille mig at en lille dieselbil ville være
>et godt bud, men er i tvivl om det måske kan betale sig med en
>kassevogn under 2 tons grundet afgiftsændringerne.
Afhænger jo en del af dit budget. Nu er priserne på de små
formodentlig ved at falde. Kan du finde en Punto JTD eller Corsa DI
fra 2002-03 med rimeligt km-tal må det være et bud. De er ikke
racerbiler - men min Punto klarer 22-23 km/l hver eneste gang, jeg
tanker. Jeg kører 150 km om dagen - 12 af dem på landevej. men 50 km i
motorvejsmylder.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Chr. (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 08-07-07 18:43 |
|
Hej alle - mange tak for Jeres indput.
Generelt:
Angående økonomien til projektet så er alt op til 200.000kr en
mulighed.
Om det skal være ny eller brugt er såvidt underordnet, så længe at
total økonomien er fornuftig!
Pt. er jeg udstationeret i udlandet og vender tilbage i starten af
august for at starte i nyt job. Derfor har jeg desværre begrænset
muligheder for stille og roligt at "cykle" rundt til samtlige
bilforhandlere :)
On 8 Jul., 20:26, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:
> > Det lader til at I er ret enige hvad angår de små dieselbiler :)
> Jeg ville ALDRIG vælge en småbil til 30.000 km motorvej om året.
> Har prøvet det i '97 - never more. Køw noget andet og vend evt.
> blikket mod en Fabia. Har du prøvet den?
Nej - Har desværre ikke prøvet så mange mindre biler (læs ingen)!
> Ellers kan sån een som dig, der ikke har sønderlig interesse i biler,
> med fordel melde sig ind her: www.penge.dk/cm/1.887?super=6
> Især Bilguide 2007 må væe sagen - www.penge.dk/cm/1.1520
Tak - er hermed gjort :)
On 8 Jul., 20:27, "Klaus D. Mikkelsen" wrote:
> "Har hørt".... Har lige haft besøg af en kammerat, hans 3L runder snart
> 300.000 km, så dyr er den altså heller ikke at reparere.
Har været ret glad for Lupoen, synes blot at det er svært at danne sig
et overblik over dens totaløkonomi. Synes jeg hører/læser både for og
imod. Men er da glad for din positive oplevelse.
On 8 Jul., 20:42, "S.x.L" <sol...@bit.lk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk> skrev i
> >>De helt små dieselbiler (Aygo/107/C1) tror jeg bliver enerverende at
> >>køre 100km pr. dag i,
>
> > Bare 10 km er nok til, at jeg ønsker bilen hen hvor pebreret gror...
>
> Det er der altså ingen grund til - bilerne kører ganske fortrinligt.
> Sæderne kunne dog trænge til en opshining hvis man skal sidde 2 timer i dem
> hver dag.
Måske et dumt spørgsmål. Men kan man selv købe og skifte sæderne
således at en lille dieselbil bliver mere behagelig at sidde i?
On 8 Jul., 20:48, Ivan Madsen <> wrote:
> Afhænger jo en del af dit budget. Nu er priserne på de små
> formodentlig ved at falde. Kan du finde en Punto JTD eller Corsa DI
> fra 2002-03 med rimeligt km-tal må det være et bud. De er ikke
> racerbiler - men min Punto klarer 22-23 km/l hver eneste gang, jeg
> tanker. Jeg kører 150 km om dagen - 12 af dem på landevej. men 50 km i
> motorvejsmylder.
Hej Ivan
De er hermed kommet med på min potentielle bil liste.
Tak for indput :)
| |
Chr. (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 08-07-07 18:51 |
|
On 8 Jul., 20:46, Thomas Rasmussen <tho...@p7.dk.invalid> wrote:
> Er vi ude i ny eller brugt køb? Hvad er dit budget?
Ny eller brugt er underordnet og budgettet er op til 200.000kr. men er
interesseret i totaløkonomien.
> > En "van" model vil jeg anse som et plus. Hvad vil du forvente at
> > prisen bliver efter den 01.01.2008? Kan man ikke blot risikere at
> > bilforhandlerne render med "rabatten"!
>
> Husk på at en van bliver rimelig dyr at holde i årlige afgifter hvis du
> kun benytter den privat, der skal nemlig lige svares privat
> misundelsesafgift kr. 5040kr/år ekstra... Så spørgsmålet er om det kan
> svare sig... den _kan_ også blive lidt sværere at slippe af med igen
> hvis ikke brugtprisen og efterspørgsel er til det.
Det er hermed noteret. Tak for info. Må nok hellere få lavet et Excel
ark og sætte kroner/øre på og sammenligne forskellige løsninger.
> Flg. kunne være interessante i diesel versionerne:
> Toyota Yaris
> Peugeot 206/207
> Skoda Fabia
> Citroën C3/C4
> VW Polo
> Fiat Grande Punto
> Hyundai Getz
> Seat Ibiza (og andre Seat'er)
> Ford Fiesta
> Opel Corsa
>
> De fleste (hvis ikke alle) fås for mellem 150 og 175.000kr og kører alle
> over 20km/l
Puha - nu har du da givet mig søgning/læsning til resten af min
søndag
Har du 3 favorit biler af ovenstående?
> > Jeg skal faktisk bruge et transportmiddel (kunne også være MC) fra den
> > 01.08.2007. Såfremt Toyota Yaris 1,4 diesel 90 HK er det bedste bud i
> > gruppen, kunne en idé vel også være at leje en bil i 6 måneder eller
> > købe en billig MC.
> > Jeg har ikke så store krav. Har blot brug for et transportmiddel der
> > må færdes på motorvejen og det må min cykel jo desværre ikke... :)
> Herinde får du
> (mest sandsynligt) subjektive meninger om diverse biler, som måske ikke
> passer dig.
Sandt - men det ville være rart at kunne indsnævre mulighederne. Tak
for dit gode indlæg.
| |
Nicolai (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 08-07-07 20:48 |
|
> Flg. kunne være interessante i diesel versionerne:
> Toyota Yaris
> Peugeot 206/207
> Skoda Fabia
> Citroën C3/C4
> VW Polo
> Fiat Grande Punto
> Hyundai Getz
> Seat Ibiza (og andre Seat'er)
> Ford Fiesta
> Opel Corsa
>
> De fleste (hvis ikke alle) fås for mellem 150 og 175.000kr og kører alle
> over 20km/l
>Puha - nu har du da givet mig søgning/læsning til resten af min
>søndag
>Har du 3 favorit biler af ovenstående?
Det har jeg :)
VW Polo (Har jeg selv købt. Siger lidt for meget som en diesel, ellers alt
for nice)
Corsa - årets bil - skal prøves.
Fabia
Ellers var jeg selv ved at prøve yaris'en. Kører godt men er alt alt for
grim indeni ;)
| |
Thomas Rasmussen (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 09-07-07 07:05 |
|
Chr. wrote:
> On 8 Jul., 20:46, Thomas Rasmussen <tho...@p7.dk.invalid> wrote:
>
>> Er vi ude i ny eller brugt køb? Hvad er dit budget?
>
> Ny eller brugt er underordnet og budgettet er op til 200.000kr. men er
> interesseret i totaløkonomien.
OK, så er der hvert fald penge til en ny... meen en brugt med ganske få
km _kan_ være attraktiv, dog er brugtmarkedet ikke helt justeret efter
afgifterne blev sat ned netop på de biler du kigger på, så brugt kan
være dyrt købt!
>>> En "van" model vil jeg anse som et plus. Hvad vil du forvente at
>>> prisen bliver efter den 01.01.2008? Kan man ikke blot risikere at
>>> bilforhandlerne render med "rabatten"!
>> Husk på at en van bliver rimelig dyr at holde i årlige afgifter hvis du
>> kun benytter den privat, der skal nemlig lige svares privat
>> misundelsesafgift kr. 5040kr/år ekstra... Så spørgsmålet er om det kan
>> svare sig... den _kan_ også blive lidt sværere at slippe af med igen
>> hvis ikke brugtprisen og efterspørgsel er til det.
>
> Det er hermed noteret. Tak for info. Må nok hellere få lavet et Excel
> ark og sætte kroner/øre på og sammenligne forskellige løsninger.
Jep, og det store "spøgelse" er hvordan brugtpriserne hænger sammen med
nyprisen. Hvis afskrivelsen er stor på de små vans så kan det faktisk
ende med at være billigere at købe den på hvide plader. Som jeg har set
markedet de sidste mange måneder, så er der virkelig salg i små
økonomiske dieseler, så brugtpriserne er meget fornuftige.
>> Flg. kunne være interessante i diesel versionerne:
>> Toyota Yaris
>> Peugeot 206/207
>> Skoda Fabia
>> Citroën C3/C4
>> VW Polo
>> Fiat Grande Punto
>> Hyundai Getz
>> Seat Ibiza (og andre Seat'er)
>> Ford Fiesta
>> Opel Corsa
>>
>> De fleste (hvis ikke alle) fås for mellem 150 og 175.000kr og kører alle
>> over 20km/l
>
> Puha - nu har du da givet mig søgning/læsning til resten af min
> søndag
> Har du 3 favorit biler af ovenstående?
Jeg ville nok kigge på Fabia, Grande Puntu og måske en Seat.
De annoncer jeg har set bliver en Grande puntu 1.3 diesel solgt for ca.
144.000kr, det ser jeg som værende et godt tilbud, jeg ville nok tage et
kig på ekstraudstyret for lige at sikre mig klima og fartpilot (hvis
prisen er fornuftig). Desuden syntes jeg at den har et rigtig pænt design.
Thomas
| |
Chr. (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 08-07-07 19:02 |
|
> >> O__ ---- Peter Dalgaard
>
> > Tusind tak for dit svar Peter.
> > En "van" model vil jeg anse som et plus. Hvad vil du forvente at
> > prisen bliver efter den 01.01.2008? Kan man ikke blot risikere at
> > bilforhandlerne render med "rabatten"!
>
> 108.000 + moms (21.000) er hvad Toyota selv skriver. Det ligner en
> trykfejl for en bil der på hvide plader ligger på 177.000 og for få
> måneder siden stod til over 200.000. Men det må være en næsten
> optimal udnyttelse at det nye afgiftssystem. Og tilmed i lovens ånd.
Det lyder attraktivt hvis de priser kommer til at holde. Tror jeg vil
ringe lidt rundt i morgen og få en bekræftelse på prisen.
> Har selv 1.3 benzin udgaven, og det er en rar bil både ved
> motorvejshastigheder og i byen. Der findes sikkert mindre
> sidevindsfølsomme biler, men ellers suger den sig fint fast til
> underlaget. Hjulstøjen fås måske også mindre, men det tror jeg koster
> skillinger...
Dejligt med personlig erfaring - positive som mindre positive :)
> O__ ---- Peter Dalgaard
| |
Jesper Jacobsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 08-07-07 19:42 |
|
Chr. skrev:
> Jeg ved absolut mindre om biler end kvinder gør, så jeg har virkelig
> brug for Jeres hjælp :)
>
> Jeg forventer at have et årligt kørselsbehov på 25-35.000 km hvoraf
> 80% af tiden bliver på motorvej. Ønsket er en bil som kører langt på
> literen, men som samtidig også er "value for money" når man medregner
> forsikring, afgifter, værditab og reparation/eftersyn.
>
> Jeg har ingen anelse om hvor i bil junglen jeg skal starte, så ALLE
> råd er meget kærkommen. Inklusiv gode websider som er værd at læse.
>
> Umiddelbart kunne jeg forestille mig at en lille dieselbil ville være
> et godt bud, men er i tvivl om det måske kan betale sig med en
> kassevogn under 2 tons grundet afgiftsændringerne.
>
En meget rost bil, er en Kia Cee'd. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg
kender ikke bilen, men den har fået meget ros for kvaliteten og især for
garantien. Skal det være dieseludgaven, ligger den lige på den anden
side af 200.000 for en 1,6'er med 115 hk. Jeg ville absolut tage den med
i betragtning også.
Noget jeg så også ville gøre, ved køb af ny bil er, at få den
undervognsbehandlet fra starten af. Det koster ikke ret meget oven i
prisen, og den bliver bedre sikret rustmæssigt. Gensalgsværdien er også
højere, når den tid kommer.
Jesper
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 19:44 |
|
Jesper Jacobsen skriver:
>
> Noget jeg så også ville gøre, ved køb af ny bil er, at få den
> undervognsbehandlet fra starten af. Det koster ikke ret meget oven i
> prisen, og den bliver bedre sikret rustmæssigt. Gensalgsværdien er også
> højere, når den tid kommer.
Ikke en krone....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-07-07 19:48 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jesper Jacobsen skriver:
>>
>> Noget jeg så også ville gøre, ved køb af ny bil er, at få den
>> undervognsbehandlet fra starten af. Det koster ikke ret meget oven i
>> prisen, og den bliver bedre sikret rustmæssigt. Gensalgsværdien er
>> også højere, når den tid kommer.
>
> Ikke en krone....
Ved privatsalg vil det nu nok gøre en forskel.
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 19:53 |
| | |
Brian (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-07-07 19:58 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Ved privatsalg vil det nu nok gøre en forskel.
>
> Måske
En rigtig Klaus D kommentar. Jeg ved jo godt at du ikke mener det er pengene
værd, ift. gensalgsværdi, fordi du ikke fik mere for din rustfrie Golf III,
da du stillede den hos en forhandler. Men prøv lige at overvej hvor tit det
bliver nævnt herinde, og i motorpressen, at man skal gå efter en bil der er
efterbehandlet.
Udsalgsprisen på to biler kan være den samme, om de er efterbehandlet eller
ej, men det er jo den slags punkter man drager ind i handlen, og skal have
lidt "rabat" på. Så er det ligemeget om man handler bil ved en privat eller
forhandler.
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 20:02 |
|
Brian skriver:
>
> En rigtig Klaus D kommentar. Jeg ved jo godt at du ikke mener det er pengene
> værd, ift. gensalgsværdi, fordi du ikke fik mere for din rustfrie Golf III,
> da du stillede den hos en forhandler. Men prøv lige at overvej hvor tit det
> bliver nævnt herinde, og i motorpressen, at man skal gå efter en bil der er
> efterbehandlet.
Læs nu tilbage i gruppen, jeg er langt fra den eneste med den erfaring.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-07-07 20:05 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> En rigtig Klaus D kommentar. Jeg ved jo godt at du ikke mener det er
>> pengene værd, ift. gensalgsværdi, fordi du ikke fik mere for din
>> rustfrie Golf III, da du stillede den hos en forhandler. Men prøv
>> lige at overvej hvor tit det bliver nævnt herinde, og i
>> motorpressen, at man skal gå efter en bil der er efterbehandlet.
>
> Læs nu tilbage i gruppen, jeg er langt fra den eneste med den
> erfaring.
Du stillede den hos en forhandler, kom nu lige op på hesten.
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 21:17 |
| | |
Brian (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-07-07 21:21 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> Du stillede den hos en forhandler, kom nu lige op på hesten.
>
> Hvilket de fleste gør.
Men det er forbandet ligemeget, når jeg henviser til at det vil gøre en
forskel ved privatsalg.
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 21:37 |
|
Brian skriver:
>
> Men det er forbandet ligemeget, når jeg henviser til at det vil gøre en
> forskel ved privatsalg.
For satan i har ret. Det giver måske en lille slant ekstra ved
privatsalg.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-07-07 21:39 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> For satan i har ret. Det giver måske en lille slant ekstra ved
> privatsalg.
Ironi klæder dig...
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 21:42 |
| | |
Brian (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-07-07 21:48 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> Ironi klæder dig...
>
> Tak - det er vel ikke første gang du ser det hos mig ?
Nææ, lige så er det heller ikke første gang du kommer med en meget bastant
udmelding.
/Brian
| |
Ukendt (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-07-07 00:28 |
|
>> Men det er forbandet ligemeget, når jeg henviser til at det vil gøre en
>> forskel ved privatsalg.
>
> For satan i har ret. Det giver måske en lille slant ekstra ved
> privatsalg.
Giver mere at fylde sprinklervæske tanken... :]
skal du rigtigt op med den store tegnebog fylder du også lidt Benzin på...
Men så er pengene bestemt også hjemme ved salg..
/SWP
| |
Jesper Jacobsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 08-07-07 20:10 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Brian skriver:
>> Ved privatsalg vil det nu nok gøre en forskel.
>
> Måske
>
> Klaus
Nej!! -- Helt sikkert !! En bil uden undervognsbehandling er bare ikke
så dyr, som en tilsvarende med undervognsbehandling. Dem der har fået
den behandling, tyder generelt også på, at de er holdt bedre ved lige.
Men du er vel også ligeglad med, om der er en servicebog med, hvor alle
eftersyn er overholdt. Det giver vel heller ikke en øget værdi ?? En
ikke-ryger bil betyder heller ikke noget i forhold til prisen.
Du må meget undskylde, men holder man sin bil ordentligt ved lige, mener
du åbenbart kan være lige meget,. for den taber det samme uanset hvad.
Så er det så bare jeg ikke forstår, hvorfor f..... der er så store
forskelle på priserne som der er.
Med de kommentarer du kommer med, så har jeg ret svært ved at tage det
her seriøst.
Jesper
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 21:20 |
|
Jesper Jacobsen skriver:
>
> Med de kommentarer du kommer med, så har jeg ret svært ved at tage det
> her seriøst.
Det er jo dit problem.
Kast du bare penge efter et firma der kan putte snask på bilen. Pengene
man betaler kommer ikke hjem igen. Ens samvittighed overfor bilen og
dens næste ejere er måske bedre, men rent kr/øre mæssigt kan det ikke
betale sig.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-07-07 21:24 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kast du bare penge efter et firma der kan putte snask på bilen.
> Pengene man betaler kommer ikke hjem igen. Ens samvittighed overfor
> bilen og dens næste ejere er måske bedre, men rent kr/øre mæssigt kan
> det ikke betale sig.
Jespers påstand var ikke at det kunne betale sig, men at det ville gøre en
forskel i gensalgsværdien.
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 21:36 |
|
Brian skriver:
>
> Jespers påstand var ikke at det kunne betale sig, men at det ville gøre en
> forskel i gensalgsværdien.
Forskellen er der måske, men den er forsvindende lille. Og så lille at
det ikke kan betale sig i det lange løb.
Bevares, i har ret, men at give det råd i en snak om "value for money"
er nok lidt ved siden af, hvis i spørger mig.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-07-07 21:46 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Forskellen er der måske, men den er forsvindende lille. Og så lille at
> det ikke kan betale sig i det lange løb.
Kommer helt an på hvor længe man vil beholde bilen. Vær opmærksom på at
rådet blev givet i forbindelse med en Hyundai, som ikke er kendt for at
svine med rustbeskyttelsen på fabrikken.
Skal jeg ud at se på en bil, og jeg finder flere interessante der ellers er
sammenlignelige, vil efterbehandling eller ej være den slags der kan gøre
udslaget. Det tror jeg det vil for de fleste. Den slags siger, for mig, at
ejeren ikke bare har brugt bilen som et transportmiddel, men forsøgt at
holde den i god stand. Præcis som jeg vil tænke ved f.eks en Ditec
behandling.
> Bevares, i har ret, men at give det råd i en snak om "value for money"
> er nok lidt ved siden af, hvis i spørger mig.
De penge kan være givet rigitg godt ud, hvis valget falder på en bil der
ikke er så godt antirust beskyttet ab fabrik, som f.eks din Golf vogn er.
/Brian
| |
Jesper Jacobsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 08-07-07 21:44 |
|
Brian skrev:
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Kast du bare penge efter et firma der kan putte snask på bilen.
>> Pengene man betaler kommer ikke hjem igen. Ens samvittighed overfor
>> bilen og dens næste ejere er måske bedre, men rent kr/øre mæssigt kan
>> det ikke betale sig.
>
> Jespers påstand var ikke at det kunne betale sig, men at det ville gøre en
> forskel i gensalgsværdien.
>
> /Brian
>
>
Nej, men det kan nok ikke svare sig at rustbeskytte en bil. Det er meget
billigere at betale en pladesmed for at lave rusten - NOT !!
Og ja -- Jeg kører selv i en bil der er 10 år gammel, og den havde ikke
fået beskyttelse efter den forlod fabrikken. Det har jeg så sørget for
nu, og den vil holde prisen bedre, end dem der ikke har fået noget
beskyttelse, ganske enkelt fordi der ikke vil være så meget rust i. Det
var ikke til at udskyde mere, forudsat jeg ville beholde bilen i flere
år, og det vil jeg -- siger min bank.
Jesper
Der til stadighed vil påstå, at det svarer sig på lang sigt, at passe
bedre på tingene, end bare at lade stå til.
| |
Jesper Jacobsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 08-07-07 19:57 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jesper Jacobsen skriver:
>> Noget jeg så også ville gøre, ved køb af ny bil er, at få den
>> undervognsbehandlet fra starten af. Det koster ikke ret meget oven i
>> prisen, og den bliver bedre sikret rustmæssigt. Gensalgsværdien er også
>> højere, når den tid kommer.
>
> Ikke en krone....
>
> Klaus
Det er da ufattelig så klog du altid er. Svigerfar og svigermor solgte
for lidt over 1 år siden en brugt 406'er og fik mere for den, end mange
andre står til i udsalgspris. Så jeg ved ikke rigtig --- Men okay, du er
jo nok meget klogere, end dem der handler med biler til hverdag !??!
Jesper
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 19:56 |
|
Jesper Jacobsen skriver:
>
> Det er da ufattelig så klog du altid er. Svigerfar og svigermor solgte
> for lidt over 1 år siden en brugt 406'er og fik mere for den, end mange
> andre står til i udsalgspris.
Fordi den var undervognsbehandlet ?
Du har så 1 eksempel der underbygger din påstand, jeg har så et andet:
For 2 år siden solgte min 8 år gamle golf III. De var fløjthamrende
ligelgade med om den havde fået noget som helst.
Hvem har så ret ?
> Så jeg ved ikke rigtig --- Men okay, du er
> jo nok meget klogere, end dem der handler med biler til hverdag !??!
Tjah, læs lidt her i gruppen og så finder du ud af at det ikke kun er
mig der har gjort de erfaringer med hensyn til
undervognsbehandlig/hulrumsbeskyttelse.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jesper Jacobsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 08-07-07 20:00 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jesper Jacobsen skriver:
>> Det er da ufattelig så klog du altid er. Svigerfar og svigermor solgte
>> for lidt over 1 år siden en brugt 406'er og fik mere for den, end mange
>> andre står til i udsalgspris.
>
> Fordi den var undervognsbehandlet ?
>
> Du har så 1 eksempel der underbygger din påstand, jeg har så et andet:
> For 2 år siden solgte min 8 år gamle golf III. De var fløjthamrende
> ligelgade med om den havde fået noget som helst.
>
> Hvem har så ret ?
>
>> Så jeg ved ikke rigtig --- Men okay, du er
>> jo nok meget klogere, end dem der handler med biler til hverdag !??!
>
> Tjah, læs lidt her i gruppen og så finder du ud af at det ikke kun er
> mig der har gjort de erfaringer med hensyn til
> undervognsbehandlig/hulrumsbeskyttelse.
>
>
> Klaus
Jeg er fuldstændig klar over at en svale gør ikke en sommer, men hvor
jeg kommer for at kigge på bil, og forhandleren skal give et bud på min,
er det næsten standarad, at der bliver spurgt til undervognsbehandling.
Men han spørger jo nok bare for at have noget at sprge om, og være
fuldstændig ligeglad med om bilen nærmest er ved at lave røde pletter
der hvor den bliver parkeret !!
Jesper
| |
Hr. Jensen (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 09-07-07 09:09 |
|
On Sun, 08 Jul 2007 20:41:48 +0200 Jesper Jacobsen
<jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> sent the following smoke signals:
>En meget rost bil, er en Kia Cee'd. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg
>kender ikke bilen, men den har fået meget ros for kvaliteten og især for
>garantien. Skal det være dieseludgaven, ligger den lige på den anden
>side af 200.000 for en 1,6'er med 115 hk. Jeg ville absolut tage den med
>i betragtning også.
Og evt. kusinen Hyundai i30, der ganske vist kun har 3 års garanti, men
med det kørselsbehov når Kiaen garantigrænsen efter 5-6 år, måske før.
Men egentligt er det noget pjat, for tekinsk set er de 2 modeller ens,
så man kan næsten sige at Kia henvender sig til de der ikke kører så
langt om året, og Hyundai tager sig af de andre.
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-07-07 19:47 |
|
"Chr." skriver:
>
> Ny eller brugt er underordnet og budgettet er op til 200.000kr. men er
> interesseret i totaløkonomien.
Størrelsen er underordnet?
Brugt Fabia diesel med 50kkm på klokken - me se dig for, en ny kan være
billigere.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Chr. (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 08-07-07 19:50 |
|
On 8 Jul., 22:41, Jesper Jacobsen <jesper.jacob...@host.cybercity.dk>
wrote:
> En meget rost bil, er en Kia Cee'd. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg
> kender ikke bilen, men den har fået meget ros for kvaliteten og især for
> garantien. Skal det være dieseludgaven, ligger den lige på den anden
> side af 200.000 for en 1,6'er med 115 hk. Jeg ville absolut tage den med
> i betragtning også.
Mere læsning - skønt
> Noget jeg så også ville gøre, ved køb af ny bil er, at få den
> undervognsbehandlet fra starten af. Det koster ikke ret meget oven i
> prisen, og den bliver bedre sikret rustmæssigt. Gensalgsværdien er også
> højere, når den tid kommer.
Tak - det ville jeg slet ikke have tænkt på hvis du ikke havde nævnt
det. Andre gode fif?
| |
KickAssCowboy (10-07-2007)
| Kommentar Fra : KickAssCowboy |
Dato : 10-07-07 00:38 |
|
"Chr." <sweetchrisss@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1183920627.042054.242590@57g2000hsv.googlegroups.com...
On 8 Jul., 22:41, Jesper Jacobsen <jesper.jacob...@host.cybercity.dk>
wrote:
> En meget rost bil, er en Kia Cee'd. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg
> kender ikke bilen, men den har fået meget ros for kvaliteten og især for
> garantien. Skal det være dieseludgaven, ligger den lige på den anden
> side af 200.000 for en 1,6'er med 115 hk. Jeg ville absolut tage den med
> i betragtning også.
Mere læsning - skønt
-Den fås på gule plader for ca 187.000kr. Min far har lige fået hans (på
hvide plader) og den må du prøve inden du bestemmer dig for dit bilkøb.
Personligt synes jeg det er en rigtig lækker bil spækket med udstyr.
Mvh KaK
> Noget jeg så også ville gøre, ved køb af ny bil er, at få den
> undervognsbehandlet fra starten af. Det koster ikke ret meget oven i
> prisen, og den bliver bedre sikret rustmæssigt. Gensalgsværdien er også
> højere, når den tid kommer.
Tak - det ville jeg slet ikke have tænkt på hvis du ikke havde nævnt
det. Andre gode fif?
| |
Chr. (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 08-07-07 19:59 |
|
On 8 Jul., 22:46, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
Hej Klaus
> Størrelsen er underordnet?
I første omgang ja. Søger blot et billigt transportmiddel der kan
bringe mig fra A til B. Såfremt det er muligt at få en større model
som har en god totaløkonomi vil det blot være en ekstra bonus
> Brugt Fabia diesel med 50kkm på klokken - me se dig for, en ny kan være
Puha... ja - men det kan være svært når det eneste jeg ved er at en
bil har fire hjul og en motor! Findes der nogle uvildige personer som
mod betaling vurdere om man bliver snydt ved brugt køb?
| |
Mogens (08-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 08-07-07 20:06 |
|
"Chr." <sweetchrisss@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1183921164.084674.160360@d55g2000hsg.googlegroups.com...
> Puha... ja - men det kan være svært når det eneste jeg ved er at en
> bil har fire hjul og en motor! Findes der nogle uvildige personer som
> mod betaling vurdere om man bliver snydt ved brugt køb?
FDM lever af det...
| |
Ukendt (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-07-07 07:29 |
|
Det forventes at priserne på diesel og benzin udlignes i løbet af kort tid
(mener det var 1-2 år), fordi efterspørgslen på dieselbiler stiger i forhold
til benzin. Hertil lægges at dieselbiler er dyrere at rep. på (motoren), men
hvis det er en ny bil, _burde_ der jo ikke blive noget...Men det er
overvejelser du bør have med i dit regneark
Hvis du får behov for at udskyde dit bilkøb til en ny toyota kommer på
gaden, så skal du nok ikke leje, men derimod købe en brugt bil, som du så
kan sælge igen. Værditabet på fx. en Fiat Punto (som er endog meget billig
at rep. på) er nok ca. 1 kr. pr. km.
Hvis du vil have hjælp af en til at finde bilen, vil det nok hjælpe dig,
hvis du skrev hvor henne i landet du har brug for hjælpen. Jeg ville sagtens
kunne hjælpe dig, jeg bor i Aalborg, men hvis du bor i Hundested, så er det
måske ikke så interesant.
Jeg har i øvrigt forhandlet biler i nogen år, nu er det bare lidt biler i
fritiden, max 20 pr. år.
Forresten er der vist blevet foreslået Peugeot/citroen i gruppen, det ville
jeg gå langt uden om, hvis jeg var dig. De er dyre at rep. på og de går
altså noget mere i stykker end gennemsnittet. Det samme gælder de andre
franske mærker. Nordania leasing (dk største leasingselskab) har lavet en
opgørelse over hvilke biler der er dyrest, og ikke overraskende ligger de
franske helt i toppen!
Mvh Tommy
| |
Chr. (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 09-07-07 09:54 |
|
On 9 Jul., 10:29, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
> Det forventes at priserne på diesel og benzin udlignes i løbet af kort tid
> (mener det var 1-2 år), fordi efterspørgslen på dieselbiler stiger i forhold
> til benzin.
Hej Tommy
Den skal jeg lige have vendt rigtigt i mit hoved :)
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er diesel biler generelt 10-20%
dyre end en tilsvarende benzinmodel i dag?
Hvis efterspørgslen stiger på dieselbiler, vil dette så ikke få prisen
på dieselbiler til at stige (specielt brugt markedet)?
Og hvis interessen bliver mindre for benzin modeller, vil det vel få
priserne til at falde. Altså vil der komme en større prisforskel
mellem benzin og diesel modeller.
Eller har jeg overset/misforstået noget?
> Hertil lægges at dieselbiler er dyrere at rep. på (motoren), men
> hvis det er en ny bil, _burde_ der jo ikke blive noget...Men det er
> overvejelser du bør have med i dit regneark
Tak for info :)
> Hvis du får behov for at udskyde dit bilkøb til en ny toyota kommer på
> gaden, så skal du nok ikke leje, men derimod købe en brugt bil, som du så
> kan sælge igen. Værditabet på fx. en Fiat Punto (som er endog meget billig
> at rep. på) er nok ca. 1 kr. pr. km.
Alright. Synes selv de leasing priser jeg har set er noget pebret, men
har på fornemmelsen at det bliver mere populært! På den anden side er
alt hvad der har med biler at gøre i Danmark et bekendtskab.
> Hvis du vil have hjælp af en til at finde bilen, vil det nok hjælpe dig,
> hvis du skrev hvor henne i landet du har brug for hjælpen. Jeg ville sagtens
> kunne hjælpe dig, jeg bor i Aalborg, men hvis du bor i Hundested, så er det
> måske ikke så interessant.
Enhver hjælp som "newbie" i bil verdenen er meget kærkommen. Pt. bor
jeg dog i udlandet, men vender tilbage til DK den 01.08.2007. Jeg har
fået nyt arbejde i Midtjylland og skal derfor også have fundet mig en
bolig. Bliver nok Århus, Horsens eller Herning.
> Jeg har i øvrigt forhandlet biler i nogen år, nu er det bare lidt biler i
> fritiden, max 20 pr. år.
Puha... det var ellers ikke så lidt. Lader til at du har en stor bil
viden :)
> Forresten er der vist blevet foreslået Peugeot/citroen i gruppen, det ville
> jeg gå langt uden om, hvis jeg var dig. De er dyre at rep. på og de går
> altså noget mere i stykker end gennemsnittet. Det samme gælder de andre
> franske mærker. Nordania leasing (dk største leasingselskab) har lavet en
> opgørelse over hvilke biler der er dyrest, og ikke overraskende ligger de
> franske helt i toppen!
Tak for god, relevant og brugbar info.
Hilsen Chr.
| |
Thomas Rasmussen (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 09-07-07 10:13 |
|
Chr. wrote:
> On 9 Jul., 10:29, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
>> Det forventes at priserne på diesel og benzin udlignes i løbet af kort tid
>> (mener det var 1-2 år), fordi efterspørgslen på dieselbiler stiger i forhold
>> til benzin.
>
> Hej Tommy
>
> Den skal jeg lige have vendt rigtigt i mit hoved :)
> Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er diesel biler generelt 10-20%
> dyre end en tilsvarende benzinmodel i dag?
>
> Hvis efterspørgslen stiger på dieselbiler, vil dette så ikke få prisen
> på dieselbiler til at stige (specielt brugt markedet)?
> Og hvis interessen bliver mindre for benzin modeller, vil det vel få
> priserne til at falde. Altså vil der komme en større prisforskel
> mellem benzin og diesel modeller.
> Eller har jeg overset/misforstået noget?
Ja det er selve brændstoffet der måske bliver dyrere, da efterspørgslen
på dette stiger pga. den større interesse der er for dieselbiler generelt.
>> Hertil lægges at dieselbiler er dyrere at rep. på (motoren), men
>> hvis det er en ny bil, _burde_ der jo ikke blive noget...Men det er
>> overvejelser du bør have med i dit regneark
>
> Tak for info :)
Uhmm... det er efterhånden meget sjældent man hører om biler hvor
motoren trænger til reperationer, så hvorvidt det er relevant på nye og
nyere biler vil jeg stille spørgsmålstegn ved.
>> Hvis du får behov for at udskyde dit bilkøb til en ny toyota kommer på
>> gaden, så skal du nok ikke leje, men derimod købe en brugt bil, som du så
>> kan sælge igen. Værditabet på fx. en Fiat Punto (som er endog meget billig
>> at rep. på) er nok ca. 1 kr. pr. km.
>
> Alright. Synes selv de leasing priser jeg har set er noget pebret, men
> har på fornemmelsen at det bliver mere populært! På den anden side er
> alt hvad der har med biler at gøre i Danmark et bekendtskab.
Leasing kan være billigt, men kan så sandelig også være dyrt... Man
køber sig til at der ikke er bekymringer for sådan noget som
reperationer, værdifald og lign, men man binder sig så også for en
periode som kan være dyr at slippe ud af, specielt kan det være svært at
spå om ens kørselsbehov ændre sig indenfor 2-4 år.
> Enhver hjælp som "newbie" i bil verdenen er meget kærkommen. Pt. bor
> jeg dog i udlandet, men vender tilbage til DK den 01.08.2007. Jeg har
> fået nyt arbejde i Midtjylland og skal derfor også have fundet mig en
> bolig. Bliver nok Århus, Horsens eller Herning.
Er det selve dit arbejde der kommer til at kræve megen kørsel eller
simpelthen fordi du ikke vil bo for tæt på jobbet og dermed skal bruge
tid på pendling? Hvis det er jobbet der kræver, så ændre det
regnestykket lidt, da du derved måske kan spare penge ved at købe
gulplade biler. Pendling er en smagssag om man har tålmodighed og lyst
til det... jeg havde selv fornøjelsen af at pendle fra Aalborg til Århus
i en 3-4 måneder... det gider jeg simepelthen ikke, så jeg flyttede
tættere på arbejdet istedet.
>> Forresten er der vist blevet foreslået Peugeot/citroen i gruppen, det ville
>> jeg gå langt uden om, hvis jeg var dig. De er dyre at rep. på og de går
>> altså noget mere i stykker end gennemsnittet. Det samme gælder de andre
>> franske mærker. Nordania leasing (dk største leasingselskab) har lavet en
>> opgørelse over hvilke biler der er dyrest, og ikke overraskende ligger de
>> franske helt i toppen!
>
> Tak for god, relevant og brugbar info.
Ja der er ikke noget der er bedre end statistik (der er løgn,
forbandet løgn og så statistik)... Men hvis vitterligt de er så ringe
som mange gør dem til, så er det nu imponerende at der stadig bliver
solgt så mange af dem.
Thomas
| |
Peter Dalgaard (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 09-07-07 11:06 |
|
"Chr." <sweetchrisss@yahoo.com> writes:
> On 9 Jul., 10:29, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
>> Det forventes at priserne på diesel og benzin udlignes i løbet af kort tid
>> (mener det var 1-2 år), fordi efterspørgslen på dieselbiler stiger i forhold
>> til benzin.
>
> Hej Tommy
>
> Den skal jeg lige have vendt rigtigt i mit hoved :)
> Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er diesel biler generelt 10-20%
> dyre end en tilsvarende benzinmodel i dag?
Det holder ikke generelt med de nye afgifter. Der er et "dyk" omkring
netop de små dieselbiler du har kik på, hvor den bedre
brændstoføkonomi giver bonus på registreringsafgiften. Men man skal
også lige holde øje med at den grønne afgift stadig er højere på
dieselbiler. (Logikken siger at det bør blive lavet om hvis man gerne
vil have folk til at køre (bio?)diesel, men logik og politik er ikke
altid forenelige størrelser.)
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Bjarne K. (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Bjarne K. |
Dato : 09-07-07 11:18 |
|
"Chr." <sweetchrisss@yahoo.com> wrote in message
news:1183907427.594136.58880@k79g2000hse.googlegroups.com...
> Jeg ved absolut mindre om biler end kvinder gør, så jeg har virkelig
> brug for Jeres hjælp :)
> Jeg forventer at have et årligt kørselsbehov på 25-35.000 km hvoraf
> 80% af tiden bliver på motorvej. Ønsket er en bil som kører langt på
> literen, men som samtidig også er "value for money" når man medregner
> forsikring, afgifter, værditab og reparation/eftersyn.
> Jeg har ingen anelse om hvor i bil junglen jeg skal starte, så ALLE
> råd er meget kærkommen. Inklusiv gode websider som er værd at læse.
> Umiddelbart kunne jeg forestille mig at en lille dieselbil ville være
> et godt bud, men er i tvivl om det måske kan betale sig med en
> kassevogn under 2 tons grundet afgiftsændringerne.
Kører p.t. en smule længere pr. år end dig i en Civic 1,5 ls fra 1998. Den
klarer det fint og ligger på 16,5km/l i snit.
Men jeg har også overvejet en minibil ala Aygo, og kan sige at jeg med mine
1,91 sagtens kan side oprejst i bilen.
Har lavet et lille et lille regneark, med brændstof priser, afgifter mm, og
er efter hånden kommet frem til at det rent udgiftsmæssigt ikke vil kunne
betale sig at købe diesel udgaven.
Man vil med 40000 km/år spare omkring 3000/år ved at købe en diesel, men
merprisen for bilen er 30-40000, så det vil tage mere end 10 år at få
merudgiften på diesel udgaven hjem igen. (hvis mine tal ellers holder vand)
Det skal man så selvfølgelig holde op imod at en diesel motor sikkert er
mere holdbar, og gensalgsprisen måske holder sig bedre.
--
Med venlig hilsen
Bjarne K.
| |
Chr. (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 09-07-07 11:42 |
|
On 9 Jul., 13:13, Thomas Rasmussen <tho...@p7.dk.invalid> wrote:
> Leasing kan være billigt, men kan så sandelig også være dyrt... Man
> køber sig til at der ikke er bekymringer for sådan noget som
> reperationer, værdifald og lign, men man binder sig så også for en
> periode som kan være dyr at slippe ud af, specielt kan det være svært at
> spå om ens kørselsbehov ændre sig indenfor 2-4 år.
Det jeg eventuelt havde i tankerne var at leje en bil i 4-6 måneder.
Det virker hurtigt og let uden at jeg behøver at sætte mig ret meget
ind i biler etc. Desværre lader det til at være et dyrt bekendtskab
for en kort tidsperiode.
> Er det selve dit arbejde der kommer til at kræve megen kørsel eller
> simpelthen fordi du ikke vil bo for tæt på jobbet og dermed skal bruge
> tid på pendling? Hvis det er jobbet der kræver, så ændre det
> regnestykket lidt, da du derved måske kan spare penge ved at købe
> gulplade biler. Pendling er en smagssag om man har tålmodighed og lyst
> til det... jeg havde selv fornøjelsen af at pendle fra Aalborg til Århus
> i en 3-4 måneder... det gider jeg simpelthen ikke, så jeg flyttede
> tættere på arbejdet i stedet.
95% vil være privatkørsel da virksomheden ligger "in-the-middle-of-no-
where" og der har jeg ikke tålmodighed til at bo som 28-årig :)
Motorvejsforbindelsen til de nærmeste større byer er gode, så 80% af
min kørsel bliver motorvej. Som jeg umiddelbart kan regne mig frem til
(og har hørt) kommer jeg sandsynligvis til at bruge maks. 30 min hver
vej, hvilket også er grunden til at jeg ikke er så "bange" for de
mindre diesel modeller.
Hvordan hænger det sammen med gul plade biler og firmakørsel?
Den eneste firmakørsel jeg får, bliver mødeaktivitet i København og
Tyskland, men her regner jeg blot med at få 3,66 kr./km af
virksomheden. Hvilket jo også er en ganske god forretning hvis man
køre i en brændstoføkonomisk dieselbil :)
Tak for svar.
Hilsen Chr.
| |
Chr. (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 09-07-07 11:47 |
|
On 9 Jul., 14:06, Peter Dalgaard <p.dalga...@biostat.ku.dk> wrote:
> dieselbiler. (Logikken siger at det bør blive lavet om hvis man gerne
> vil have folk til at køre (bio?)diesel, men logik og politik er ikke
> altid forenelige størrelser.)
Nej - det studsede jeg også lidt over jeg prøvede at få et overblik
over afgiftsjunglen. Er glad for at jeg ikke er den eneste der finder
det ulogisk :)
| |
Anders Majland (12-07-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 12-07-07 12:50 |
|
> > dieselbiler. (Logikken siger at det bør blive lavet om hvis man gerne
> > vil have folk til at køre (bio?)diesel, men logik og politik er ikke
> > altid forenelige størrelser.)
> Nej - det studsede jeg også lidt over jeg prøvede at få et overblik
> over afgiftsjunglen. Er glad for at jeg ikke er den eneste der finder
> det ulogisk :)
De vil genrne have firmafolket over i små økonomiske dieselbiler istedet for
større kassevogne eller firehjulstrækkere - og det skal nok lykkes at flytte
en del. Bare se hvordan f.eks toyota allerede er begyndt at reklamere for
deres kommende udbud.
Private vil de helst have stoppet ind i bitte små økonomiske biler
| |
Chr. (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 09-07-07 12:00 |
|
On 9 Jul., 14:13, "Bjarne K." <n...@niet.ne> wrote:
> "Peter Dalgaard" <p.dalga...@biostat.ku.dk> wrote:
> > Yaris diesel er et bud (ny model 90HK vel at mærke). Hvis du ikke skal
> > bruge bagsædet og kan vente til efter årsskiftet, så bliver den
> > ekstremt billig som van.
>
> Måske jeg har sovet i timen, men hvad sker der lige til årsskiftet ? Men det
> er måske bare på det tidspunkt den nye model kommer til landet eller ?
Hej Bjarne
Hvis jeg har forstået det rigtigt så falder afgiften på varebiler
under 2 tons fra 95 til 50% Tilgengæld hæves den særlige tillægsafgift
for varevogne under 2 tons fra 900 kr. til 5.040 kroner årligt.
Denne afgiftsændring skulle mig bekendt først træde i kraft fra
årsskiftet 07/08
http://www.penge.dk/cm/1.1551
Hilsen Chr.
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.
| |
Chr. (09-07-2007)
| Kommentar Fra : Chr. |
Dato : 09-07-07 12:06 |
|
On 9 Jul., 14:17, "Bjarne K." <n...@niet.ne> wrote:
> Har lavet et lille et lille regneark, med brændstof priser, afgifter mm, og
> er efter hånden kommet frem til at det rent udgiftsmæssigt ikke vil kunne
> betale sig at købe diesel udgaven.
> Man vil med 40000 km/år spare omkring 3000/år ved at købe en diesel, men
> merprisen for bilen er 30-40000, så det vil tage mere end 10 år at få
> merudgiften på diesel udgaven hjem igen. (hvis mine tal ellers holder vand)
> Det skal man så selvfølgelig holde op imod at en diesel motor sikkert er
> mere holdbar, og gensalgsprisen måske holder sig bedre.
Hej Bjarne - tak for indput.
Det kunne være spændende at se regnestykket for en Yaris Diesel 90 HK
når registreringsafgiften falder til nytår :)
Hilsen Chr.
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.
| |
|
|