Ejerafgift gulpladebil
Fra : Per Kaaber

Dato : 08-07-07 10:25

Hej ng

I disse tider, hvor der er focus på privatkørsel i firmavarebiler, hvor
momsen er løftet af, er jeg interesseret i evt. selv at eje varebilen og få
delvist dækket omkostningerne af km-penge. Således, at jeg kan køre privat,
uden at blive beskattet af fri bil og min arbejdsgiver ikke får en
momsregning, fordi der er kørt privat i firmabil.

Da jeg ikke lige er sikker på ejerafgiften på f.eks en Toyota Sportsvan 2.0
D-4D fra ca 2002, vil det være rart, hvis nogen i gruppen kan hjælpe med
nogle korrekte tal til mit budget.

--

Hilsen

Per

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 10:47

On Sun, 8 Jul 2007 11:24:54 +0200, "Per Kaaber"
<snydt@internettet.dk.dk> wrote:

> [...]
>D-4D fra ca 2002, vil det være rart, hvis nogen i gruppen kan hjælpe med

De eksakte tal kan du finde her
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html
Men ejerafgiften er ca. 4000 kr for en diesel varebil i den størrelse.
Afgiften for privatkørsel er 5040 kr for ren privat og det halve, hvis
der foreligger erklæring fra arbejdsgiver om, at der regelmæssigt
udbetales kørepenge til ejeren af bilen.
Så er spørgsmålet om der er brug for en varebil - eller en lidt mindre
hvidplade kan klare behovet.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Per Kaaber

Dato : 08-07-07 13:40

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]

> der foreligger erklæring fra arbejdsgiver om, at der regelmæssigt
> udbetales kørepenge til ejeren af bilen.

Kan du henvise til §§?

> Så er spørgsmålet om der er brug for en varebil - eller en lidt mindre
> hvidplade kan klare behovet.

Der er behov for en varebil (tekniker) alá en diesel Sportsvan 2.0 d-4d.

> --
> Ivan Madsen,
> Xsara Weekend HDi
> Fiat Punto JTD

Har også set lidt på Zafira (mindre end sportsvanen), Sharan/Galaxy (for få
km/l) og Turan (ikke meget større end Zafira).
Indkøbs budgettet ligger på ca 90-100kkr. Årligt kørselsbehov ca 20000km
blandet arbejd og privat, men nok mest arbejdskørsel.

--

Hilsen

Per

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-07-07 14:15

"Per Kaaber" <snydt@internettet.dk.dk> writes:

> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Kan du henvise til §§?

> Der er behov for en varebil (tekniker) alá en diesel Sportsvan 2.0 d-4d.

Hvilke varer?

Bemærk at der er nye vans på vej fra Toyota, hvis mindre end Sportsvan
kan gøre det. Ombyggede hatchbacks, stort set.

http://www.toyota.dk/about/news/news_127.aspx

Fra : Per Kaaber

Dato : 08-07-07 15:00

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke varer?

Ting der bruges ifbm. servicering af El- IT- Telefoni- Proces-og
sikringsteknik. (lyde måske af meget, men det kan være der)

> Bemærk at der er nye vans på vej fra Toyota, hvis mindre end Sportsvan
> kan gøre det. Ombyggede hatchbacks, stort set.
>
> http://www.toyota.dk/about/news/news_127.aspx

Du'er ik'. for lille. Bare for pokker Toyota havde fortsat i samme størrelse
som Sportsvan'en 2.0 D-4D Terra

--

Hilsen

Per

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-07-07 16:15

> [...]

> Ting der bruges ifbm. servicering af El- IT- Telefoni- Proces-og
> sikringsteknik. (lyde måske af meget, men det kan være der)

Hva'er je' ik'?

Åh, nå så'n....

> Bare for pokker Toyota havde fortsat i samme størrelse
> som Sportsvan'en 2.0 D-4D Terra

De har selvf. stadig 2.2'erne. Men det giver ikke nogen fordele i
forhold til de nye registreringsafgifter så de er ikke med på den
liste.