Ny BMW til familien...
Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 22:37

En liebhaver her fra gruppen købte forleden sønnens '99 BMW 328i
http://bilimport.tkrath.dk/grafik/biler/bmw328ilimousine-001.jpg
hvorfor et nyt projekt torsdag blev født.

En '87 BMW M3, kun kørt 133.000 km:
www.tkrath.dk/forum/bmwe30m3/billede%20015.jpg
www.tkrath.dk/forum/bmwe30m3/billede%20009.jpg
www.tkrath.dk/forum/bmwe30m3/billede%20005.jpg
www.tkrath.dk/forum/bmwe30m3/billede%20027.jpg
www.tkrath.dk/forum/bmwe30m3/billede%20022.jpg

Inden købet blev bilen godkendt af et aut. BMW-værksted. Sønnen
skriver følgende:
Motoren går kanon godt! Den er meget "let" dvs. tager omdrejninger
meget hurtigt og falder ligeledes hurtig igen. Den tager 7.000 rpm.!
Den har 200hk (uden kat) og vejer kun 1.150 kg = 0-100 km/t på
6,5 sek.! Den er overraskende hurtig. FUCK DEN ER FED!!! :)

Nu udestår så en "lettere" modificering hos www.jarlsbilservice.com
således, at det bliver den perfekte trackdaysvogn :)
--
/Mogens, sportsdriver :)
Remember! Growing older is mandatory - growing up is optional

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-07-07 23:30

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den har 200hk (uden kat) og vejer kun 1.150 kg = 0-100 km/t på
> 6,5 sek.! Den er overraskende hurtig. FUCK DEN ER FED!!! :)

Tillykke med køretøjet.

> Nu udestår så en "lettere" modificering hos www.jarlsbilservice.com
> således, at det bliver den perfekte trackdaysvogn :)

og så spekulerer jeg på hvad der nu er på bedding

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 06:19

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tillykke med køretøjet.

Takker på sønnens vegne...

> og så spekulerer jeg på hvad der nu er på bedding

Bilen ombygges til "trackdaytoy", men så den stadig fremstår i det
originale udseende (uge 31 + 32). Lidt af detaljerne kommer hér:
Nye dæk skal monteres.
Der monteres også H&R coil over (støddæmpere og fjedre),
H&R forstærkede krængningsstabilisatorer
Justerbar camber (for)
Renoverede bremsekalibre, brembo skiver og pagid klodser mv.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 01:32

> En '87 BMW M3, kun kørt 133.000 km:

Hurtig, bare synd den er så fandens grim, hvorfor har de ikke bare små
stylet et alm e30 chassic, M3'eren er tude grim, bare en ting som den
bagklap, hvad helvede har de tænkt på??

Sløv æske i forhold til min gamle G1 cabrio

Den får 170+ til 950kg..

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 06:23

"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i en meddelelse

> Hurtig, bare synd den er så fandens grim, hvorfor har de ikke bare små
> stylet et alm e30 chassic, M3'eren er tude grim, bare en ting som den
> bagklap, hvad helvede har de tænkt på??

Nu er der jo sket noget på designfronten de sidste 20 år...

> Sløv æske i forhold til min gamle G1 cabrio

Det er ca. samme vægt/hk - forskellen vil ligge i handlingen.
En M3 vil på bane, hvor den jo overvejende kommer til at
køre, vil køre røven ud af bukserne på din Golf.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-07 06:35

Morten Juel skriver:

> Den får 170+ til 950kg..

950 kg, er det fabriksopgivelserne, eller er det når den er færdig og du
har haft den på en vægt ?

Al det "gejl" du har mokket i den vejer også lidt.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 08-07-07 07:17

Morten Juel wrote:

> Sløv æske i forhold til min gamle G1 cabrio
>
> Den får 170+ til 950kg..

Tsk tsk, peanuts min ven og du ved det

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-07-07 21:31

> [...]

> Hurtig, bare synd den er så fandens grim, hvorfor har de ikke bare små
> stylet et alm e30 chassic, M3'eren er tude grim, bare en ting som den

Tjaaa, det er jo en smagssag. Jeg synes den er rå og upoleret, som en rigtig
80'er racer skal være! :)

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth (med H&R undervogn...)
'97 VW Polo 1,6

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 08-07-07 02:08

Mogens wrote:

> En liebhaver her fra gruppen købte forleden sønnens '99 BMW 328i
> http://bilimport.tkrath.dk/grafik/biler/bmw328ilimousine-001.jpg
> hvorfor et nyt projekt torsdag blev født.

Tillykke og god fornøjelse ;)

--
Steffan

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 06:23

"Steffan Fallesen" <no-spam-ssf@servage.net> skrev i en meddelelse

> Tillykke og god fornøjelse ;)

Thanx - dét bliver det

Fra : Bjarne

Dato : 08-07-07 06:09

"Mogens" <no@reply.nu> wrote in message
> [...]
>
> Nu udestår så en "lettere" modificering hos www.jarlsbilservice.com
> således, at det bliver den perfekte trackdaysvogn :)
´

Hehehe nu var jeg den "liebhaver", hvilket nok er så meget sagt, der købte
den 328i. Men tillykke med den M3, det er interessant. Den kan man med rette
kalde en ulv i fåreklæder.

Send endelig nogle flere billeder når Jarl har været igang, jeg har selv
brug Jarl et par gange, de KAN deres kram... Og der kommer 328i'eren igen
når der er tid til service.

vh
Bjarne

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 06:38

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehehe nu var jeg den "liebhaver", hvilket nok er så meget sagt, der købte
> den 328i.

Jeg har kun oplevet det på sidelinien samt set din "gamle" bil.
Du behandler tingene, somde fortjener det!

> Men tillykke med den M3,

Takker på sønnens vegne. Også tillykke til dig med 328i'eren,
som på sin måde tilsvarende er kanon.

> [...]
> brug Jarl et par gange, de KAN deres kram... Og der kommer 328i'eren igen

Jep, det er det rette værksted. En reparatør som kører race ved,
hvad det handler om. Jarl er iøvrigt også begyndt at køre Viper

Fra : Bjarne

Dato : 08-07-07 06:54

> Jep, det er det rette værksted. En reparatør som kører race ved,
> hvad det handler om. Jarl er iøvrigt også begyndt at køre Viper

Jeps, jeg har godt set billederne på siden (af viper'en). Måske skulle man
tage til et race en dag og se den i fuld effekt. Tror der kommer et
ordentlig drøn ud af den bandit.

vh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 08-07-07 06:59

> Takker på sønnens vegne. Også tillykke til dig med 328i'eren,
> som på sin måde tilsvarende er kanon.

Ja, den er kanon, jeg skal stadig lige vænne mig til den, men det kommer,
det ikke bare en bil man tæver rundt, man skal have lidt føling med den. Men
den er godt nok pålidelig og den skal køres meget langt ud førend den
vakler, og der har jeg ikke været, hvilket heller ikke er nødvendigt.
Men det er virkelig en fornøjelse og min kone som ellers ikke har nogen som
helst kommentarer om biler, siger at det er ligesom at køre på skinner...
Hehehe kan hun sige det, så er den sag vist soleklar...

Jeg takker selv.

mvh
Bjarne

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 08:04

> [...]
> som helst kommentarer om biler, siger at det er ligesom at køre på
> skinner... Hehehe kan hun sige det, så er den sag vist soleklar... Jeg

Når man kommer fra en E36 og køber en E46, finder man virkelig ud
af, at BMW har fundet de vise sten - E46 er pålideligheden selv.
Dejlig vogn - og så gør det jo ikke noget, at den som din har ALT
i udstyr. Især dét af sportlig karakter (el-sportssæder og M-interiør,
M-undervogn, 18" OG så videre)

Fra : John Sahl

Dato : 08-07-07 07:19

Mogens wrote:
> En '87 BMW M3, kun kørt 133.000 km:
> www.tkrath.dk/forum/bmwe30m3/billede%20015.jpg

Tillykke med det nye køretøj til familien, det er jo ren nostalgi

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 07:48

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med det nye køretøj til familien, det er jo ren nostalgi

Thanx - ja det er sgu ren nostalgi. Men på en hurtig måde :)

Fra : TL

Dato : 09-07-07 05:58

On Jul 7, 10:22 pm, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:

> Nu er der jo sket noget på designfronten de sidste 20 år...

Som den lykkelige ejer af en af de flottest designede biler i lang tid
(imho), en ny 2007 335i Coupe kan jeg kun erklære mig enig

Jeg har kun lige rundet 1000km; I får en anmeldelse når jeg har haft
lejlighed til at teste den for alvor.

Fra : Bjarne

Dato : 09-07-07 07:40

[...]

-
Kan vi ikke lige få nogle billeder af den bandit og evt et lydklip?

Jeg blev på det skammeligste overhalet med fuld overlæg af selvsamme, uden
tvivl at vedkommende lige skulle vise "krafterne" hehehe...

vh
Bjarne