Mærkelig bil
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 22:30

I dag så jeg en bil med to sidespejle monteret ned gennem motorhjelmen ca.
midt på. Det så meget spøjst ud. Hvad mon det går ud på?? De var vinklet til
hver sin side og sad i førerens synsfelt.

MVH Steen

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 22:39

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

>I dag så jeg en bil med to sidespejle monteret ned gennem motorhjelmen ca.
>midt på. Det så meget spøjst ud. Hvad mon det går ud på?? De var vinklet
>til hver sin side og sad i førerens synsfelt.

Handicapvogn hvor man skal køre ud fra en port, hvor udsynet jo er
blokeret. Man kan således se ned ad gaden vha. spejlene, selvom
man stadig holder inde i proten ( a la et gadespejl på vinduet)

Fra : Leonard

Dato : 08-07-07 09:10

On Sat, 07 Jul 2007 21:39:19 GMT, Mogens wrote:

> Handicapvogn hvor man skal køre ud fra en port, hvor udsynet jo er
> blokeret. Man kan således se ned ad gaden vha. spejlene, selvom
> man stadig holder inde i proten ( a la et gadespejl på vinduet)

Det er ikke udelukkende p.gr.a. udkørsel fra port, det er sandsynligvis
en person med stiv nakke/ryg, der ikke kan dreje hovedet og derfor har
krav om spejle, der dækker de områder, der ikke kan ses.
I dag laver man det med kameraer og to skærme over instrumentbordet.
Fordelen med kameraerne er, at de kan drejes og flere kameraer kan
skiftes imellem alt efter, hvad man er i gang med.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges