Motor tikker
Fra : Enrikos

Dato : 07-07-07 20:36

Hejsa.

Jeg har en Peugeot 307 fra 2004, der 'tikker'. Rytmen er lig
omdrejningerne - dvs. tiltagende, når omdrejningerne stiger.

Lyden er ikke vildt høj, men jeg lægger alligevel mærke til det -
måske er det bare det med, at når man lægger mærke til en lyd, så
hører man den hver gang...

Jeg har lige fået skiftet olie og filter - men lyden var der også før.

Hvad kan det være?

Mvh
Henrik

Fra : Bo

Dato : 10-07-07 17:54

Enrikos skrev:
> [...]
> hører man den hver gang...
>
> Jeg har lige fået skiftet olie og filter - men lyden var der også før.

Er det en hdi du har?
Jeg tror jeg har en lignende lyd i min picasso 1,6 hdi.

Jeg så i et citroen forum et sted(Jeg kan desværre ikke huske hvor -
måske på citronik.dk), at det kan være en oring i en boks som har et
eller andet med luftindsugningen at gøre. Tror jeg nok, jeg har ikke en
skid forstand på biler :)

De beskrev i øvrigt lyden som en "cikade lyd". Det kan være du kan finde
noget ud fra det...

/Bo

Fra : Enrikos

Dato : 16-07-07 22:42

On 10 Jul., 18:53, Bo <bo@bort_._dk> wrote:

> Er det en hdi du har?
> Jeg tror jeg har en lignende lyd i min picasso 1,6 hdi.

Nej, det er benzin- og jeg har lige haft den nede hos Peugeot. Det
viste sig at være vandpumpen, der var noget galt med...