Vejhjælp i udlandet?
Fra : Hans

Dato : 07-07-07 17:32

Hej

Med det røde kort, har man automatisk mulighed for vejhælp i udlandet.
Man kan blandt andet, få den fragtet til et værksted osv.

Er der nogen begrænsninger, og kan det anbefales at købe ekstra
vejhjælp gennem sit forsikringsselvskab?

--
Hans Mouridsen
Peugeot 207 HDi

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 08:21

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan blandt andet, få den fragtet til et værksted osv.
> Er der nogen begrænsninger, og kan det anbefales at købe ekstra vejhjælp

Har din bil ikke mobilitetsgaranti?

Jeg har aldrig tilkøbt noget, men "blot" haft SOS kortet med. Og de
hjælper jo gerne med råd og vejledning, når det kniber. Alternativt
får bilen transporteret hjem - det funker fint...

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-07-07 17:19

On Sat, 7 Jul 2007 18:32:23 +0200, Hans <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

>Hej
>
>Med det røde kort, har man automatisk mulighed for vejhælp i udlandet.
>Man kan blandt andet, få den fragtet til et værksted osv.
Fragtet til nærmeste mærke-værksted eller repereret på stedet (hvis
muligt) og ikke andet.

>Er der nogen begrænsninger,
Læs betingelserne på det røde kort grundigt og spørg evt. SOS
international om de punkter du er i tvivl om hvordan skal tolkes.

>og kan det anbefales at købe ekstra
>vejhjælp gennem sit forsikringsselvskab?
Min erfaring siger "Nej" ikke hvis det er til hjælp når bilen ikke kan
køre videre ved egen hjælp.
Med kontanter/VISA-kort er man hjulpet langt, også uden
lokalsprogskendskab, og muligvis hurtigere end SOS international kan
fremskaffe hjælp. Der er jo stadig kun en til at betale selve
reperationen.

Noget andet er hvis det er et alvorligt traffikuheld med er part i, så
tror jeg at SOS international er en fordel (Men der har jeg ikke
været)

Min erfaring siger fgl:
Har man FDMs gule hæfte med sig og vil have hjælp spørger de hos FDM
"Har du kaskoforsikring ?", svare du ja, siger de "ring til SOS
international".
Har man Falck abn. med udlandsdækning og vil have hjælp spørger de
"Har du kaskoforsikring ?", svare du ja, siger de "ring til SOS
international".

Så har du kaskoforsikring (rødt kort) så er der tilsyneladende ikke
nogen vej uden om SOS international hvis det er en form for forsikring
der skal hjælpe dig ifb. med et nedbrud på bilen.

/Hans

Fra : Hans

Dato : 09-07-07 20:59

On 2007-07-09 18:18:51 +0200, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> said:

> [...]
> lokalsprogskendskab, og muligvis hurtigere end SOS international kan
> fremskaffe hjælp. Der er jo stadig kun en til at betale selve

Tak for vurderingen :)

Min bil er under 1 år, og skulle den bryde sammen på autobahn, dækker
garantien vel?

Formoder den også gælder i udlandet...

--
Hans Mouridsen