Mange VAG i DK...
Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 09:32

Jeg var godt klar over, at Semler Gruppens biler optræder i bybilledet,
men prøv at se en stigning i antallene fra 2003 til "dd."
www.semler.dk/OmSemlerGrp/TalogFakta.asp

--
/Mogens, sportsdriver :)
....som også kører "Semler"

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-07-07 10:37

On Sat, 07 Jul 2007 08:32:07 GMT "Mogens" <no@reply.nu> sent the
following smoke signals:

>/Mogens, sportsdriver :)
>...som også kører "Semler"

Men den er næppe talt med i den danske statistik...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : TDN

Dato : 07-07-07 12:09

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

> --
> /Mogens, sportsdriver :)
> ...som også kører "Semler"

Kunne du ikke fortælle lidt om hvordan det er at køre Porche, du plejer da
nok at fortælle om alle dine tidligere biler, når vi har diskuteret
køreegenskaber.
Jeg kunne da godt tænke mig at høre om hvordan den er til hverdagsbrug, det
skulle jo være en af de få rigtige sportsvogne der reelt kan holde til
dagligt brug.
Hvis det er janteloven der holder dig tilbage så kan du bruge min opfordring
til at fortælle

Lad os nu høre....

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 13:48

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne du ikke fortælle lidt om hvordan det er at køre Porsche

Jow, dét kunne man nemt...

> du plejer da nok at fortælle om alle dine tidligere biler, når vi har
> diskuteret køreegenskaber.

Jep men...

> Jeg kunne da godt tænke mig at høre om hvordan den er til hverdagsbrug,
> det
> skulle jo være en af de få rigtige sportsvogne der reelt kan holde til
> dagligt brug.

Jeg har firmabil og bruger den kun i week-end'en og på ferier...

> Hvis det er janteloven der holder dig tilbage

Dét er det helt klart - aldrig har jeg oplevet så meget Jantelov før...

> så kan du bruge min opfordring til at fortælle
> Lad os nu høre....

Det er helt fantastisk - faktisk svært at beskrive. I så mange år at have
drømt
om det ypperste og så pludselig at være ejer. I starten rystede jeg, hver
gang
jeg skulle ud at køre, men det har fortaget sig lidt nu. Dog kan en
lynhurtig tur
godt bringe adrenalinet lidt i kog
(jeg sitrer lidt nu ved at skrive om det)

Bilen kører bedre og bedre, jo hurtigere det går - og det er utroligt svært
at holde sig tilbage. Hvis man kører 80 km/t bag en gut og lægger ud til
overhaling, trækker man efterfølgende ind til højre igen med 160 km/t. Det
er så vildt at opleve - ekstrem hurtig i mellemacc. Det samme ved 4.000
omdr., der svarer til 200 i 5.gear -> den smutter op på +250 som en mis
(går over 6.000 omdr i 5. gear). Alt andet på vejen står BOM-stille.

Dér hvor jeg synes, man skal passe ekstremt på, er svingegenskaberne. Den
opleves som værende usårlig - faktisk ligesom når du ser F1. Bilen ligger u-
rokkelig fast på vejen uanset hastighed - og ikke som de tidlige årgange med
baghjulstræk, hvor bilen begyndte at løfte sig og blive urolig ved 225 og
op.
Bunden er fuldkommen flad og udøver nok den down force, der er nødvendig,
men fysikkens love har jo sine begrænsninger, som man må agte.

Styringen er ultra direkte og kombineret med tiptronicgearskiftet rent
raceri.
Tilsvarende er det sgu rart at føle et bremsesystem, som tager ved (og bli-
ver ved med det) ved flere gentagne opbremsninger ved høj hastighed. Sæ-
derne ser ikke ud af noget ift. så mange andre sportssæder, men de støtter
langt mere, end de ser ud til. Når man virkelig lukker op på motorbanen,
mærker man, hvor godt sæderne støtter - man kastes slet ikke rundt som i
mange andre biler.

Jeg har kørt 10.000 km med den, og det har været en meget stor oplevelse.
Om 3 uger skal vi på ferie til Italien, så endnu flere oplevelser venter
forude.
Jeg håber de fleste er returneret fra ferie, fordi det er sgu total iorden
at flintre
afsted med meget høj fart gennem Tyskland i en bil af dén kaliber. Det
elsker
VI at gøre - jep jeg taler om min frue. Damm den kører godt

Fra : TDN

Dato : 07-07-07 14:06

> [...]
> elsker
> VI at gøre - jep jeg taler om min frue. Damm den kører godt

Takker, det er klart en af mine drømmebiler, og jeg kan forstå man skal
"volde" den for at bringe hækmotor ulemperne frem, men det er jo også det de
skriver/viser i test at det er en saga blot og Porche har forfinet
køreegenskaberne gennem flere årtier.

Hvilken årgang og motor ligger der i? er det 3.4 liter motoren på ca. 300
hk?

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 14:13

> [...]
> "volde" den for at bringe hækmotor ulemperne frem, men det er jo også det
> de skriver/viser i test at det er en saga blot og Porche har forfinet

42 års udvikling er i princippet gemt i den vogn.

> Hvilken årgang og motor ligger der i? er det 3.4 liter motoren på ca. 300
> hk?

Min er en 2001 Porsche 996 turbo, som er udstryet med en 3,6 liters
bi-turbo på 420 hk og 560 Nm. Den accelerer fra 0-100 km/t på blot
4.2 sek og går 305 km/t på toppen. Power ohne Ende
Da jeg købte den i februar, havde den blot kørt 23.500 km, fordi den
tidligere ejer havde 10 biler at vælge imellem - heriblandt en 959'er...

Fra : TDN

Dato : 07-07-07 14:42

> [...]
> Da jeg købte den i februar, havde den blot kørt 23.500 km, fordi den
> tidligere ejer havde 10 biler at vælge imellem - heriblandt en 959'er...

Ahhh, den er for fed, men den har jo også 4 hjulstræk som standard, 560 Nm
mellem 2700 og 4600 o/m så mangler der vist ikke kræfter, er det så med de
keramiske bremser som var en option da den blev købt?

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 15:04

> Ahhh, den er for fed, men den har jo også 4 hjulstræk som standard, 560 Nm
> mellem 2700 og 4600 o/m så mangler der vist ikke kræfter,

Ah, det er nu ikke helt rigtigt. Det hele starter for alvor ved 4.200 omdr.

> er det så med de keramiske bremser som var en option da den blev købt?

Inden jeg skulle købe sådan en bil, undersøgte jeg sagen hos sag-
kundskaben. De nævnte alle, at keramiske bremser kun er for
biler, der regelmæssigt skal køre på bane (gule kalibre). Til al-
mindeligt brug på landevejen køber man bilen med de røde kalibre
(vanlige bremser)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-07-07 14:22

On Sat, 07 Jul 2007 12:48:28 GMT "Mogens" <no@reply.nu> sent the
following smoke signals:

>Dét er det helt klart - aldrig har jeg oplevet så meget Jantelov før...

Så bare vent til du køber en Ferrari 575, for det er vel næste naturlige
skridt...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 14:25

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Så bare vent til du køber en Ferrari 575, for det er vel næste naturlige
> skridt...

Nope - fruen bryder sig ikke om den. Så om mange år kunne
det godt være F612 Scarletti...

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-07 14:55

> Nope - fruen bryder sig ikke om den. Så om mange år kunne
> det godt være F612 Scarletti...

Hva' med en SLR? Er lige så "husmandsagtig" at køre på daglig basis, som en
Porsche - iflg. John Nielsen. Altså ment på den positive måde.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-07 14:46

>at holde sig tilbage. Hvis man kører 80 km/t bag en gut og lægger ud til
>overhaling, trækker man efterfølgende ind til højre igen med 160 km/t. Det
>er så vildt at opleve - ekstrem hurtig i mellemacc.

Nu ved du hvordan vi SAAB 9000 ejere har det.. lol

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-07 15:09

> Nu ved du hvordan vi SAAB 9000 ejere har det.. lol

Ah, man skal vist have Torben E's, for at hænge på Mogens.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 15:17

> Ah, man skal vist have Torben E's, for at hænge på Mogens.

I dagligdagen er der mange, som prøver - men der er ikke mange
af de chippede Saap, VAG, what ever, som gør det gang på gang
på tværs af DK. Det er den store forskel med sådan en bil - at det
i princippet er den naturligste ting at passere 400 km motorvej på
2 timer. De "falder af" alle sammen...

Min tidsberegning er gået helt i smadder, efter vi har købt bilen.
(har selvfølgelig navi'en til det, men alligevel). Sidst jeg var i Holland
kørte vi mellem Bremen Stadtmitte og Heerlen city (NL) med et gen-
nemsnit på 156 km/t - vi fulgte navi'ens anvisning og kørte endda over
50 km hovedvej istedet motorvejen for ikke at tale om turen tværs
gennem Bremen...
(vi kørte ikke vildt gennem Bremen eller på hovedvejene!)

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-07 15:24

> [...]
> på tværs af DK. Det er den store forskel med sådan en bil - at det
> i princippet er den naturligste ting at passere 400 km motorvej på

Nu er Torbens så også "mere end chippet": 400 Hk / 580 Nm til < 1.400 kg
bil.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-07 15:26

>Ah, man skal vist have Torben E's, for at hænge på Mogens.

Ja det tror jeg vist også..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 15:31

> Ja det tror jeg vist også..

Hvor gl. er sån en svend?
Jeg tænker på - er den født med antispin og lignende?
Ellers må det vel være vanvittig svært at overføre kræfterne...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-07 15:37

>Hvor gl. er sån en svend?
>Jeg tænker på - er den født med antispin og lignende?
>Ellers må det vel være vanvittig svært at overføre kræfterne...

Nu er det lidt begrænset hvad jeg kender til Torben's ud over en kort
prøvetur... for satan den rykker.

Den har mig bekendt antispin og er fra 1991 ??

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 15:42

> Nu er det lidt begrænset hvad jeg kender til Torben's ud over en kort
> prøvetur... for satan den rykker.
> Den har mig bekendt antispin og er fra 1991 ??

Denne?
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-07 15:48

>Denne?
>http://home19.inet.tele.dk/saabturbo

Ja

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : ShutEye

Dato : 07-07-07 23:09

> Ja

Hmm da jeg prøvede det link gik der ged i IE7 ... noget med password og
sådan?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-07-07 23:12

ShutEye skrev:

> Hmm da jeg prøvede det link gik der ged i IE7 ... noget med password
> og sådan?

Samme hér.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 06:04

> Samme hér.

Man tipper blot nogle gange - så går den igennem

Fra : ShutEye

Dato : 08-07-07 08:36

> Man tipper blot nogle gange - så går den igennem

Tipper?

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 08:38

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Tipper?

Gentagne tryk med pege- eller anden finger på musens venstre knap

Fra : ShutEye

Dato : 08-07-07 08:39

> Gentagne tryk med pege- eller anden finger på musens venstre knap

Hmmm IE7 går altså grundigt ned når jeg prøver :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-07 10:37

On Sun, 8 Jul 2007 09:39:22 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Hmmm IE7 går altså grundigt ned når jeg prøver :)

Her går den direkte ind, hverken ned eller beder om kodeord :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 09-07-07 08:43

> Her går den direkte ind, hverken ned eller beder om kodeord :)

Ej heller prob's hér...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : ShutEye

Dato : 22-07-07 19:48

> Ej heller prob's hér...

Hjemme efter ferie tænkte jeg at jeg lige ville prøve igen ...
Samme skidt!
Ahhr pyt!

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-07 14:58

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

> Dét er det helt klart - aldrig har jeg oplevet så meget Jantelov før...

Ja, det er sgu til at kaste op over, at mennesker ikke kan glæde/fryde sig
over, hvilke goder og/eller prioriteringer andre har.

> [...]
> lynhurtig tur
> godt bringe adrenalinet lidt i kog
> (jeg sitrer lidt nu ved at skrive om det)

[SNIP] Fin beretning.

> Jeg har kørt 10.000 km med den, og det har været en meget stor oplevelse.
> Om 3 uger skal vi på ferie til Italien, så endnu flere oplevelser venter
> forude.

Husk at hilse, når du forsøger at hænge på, ned igennem Tyskland. Vi vil
være på vej til France.
Vi kører fredag d. 27.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 15:07

> Ja, det er sgu til at kaste op over, at mennesker ikke kan glæde/fryde sig
> over, hvilke goder og/eller prioriteringer andre har.

Man skal ikke bevæge sig voldosmt langt fra denne gruppe :)

> [SNIP] Fin beretning.

Takker..

> Husk at hilse, når du forsøger at hænge på, ned igennem Tyskland. Vi vil
> være på vej til France. Vi kører fredag d. 27.

Jamen så god tur da. Jeg glæder mig vildt til at slide ½-delen af
de nye bagdæks mønster op på turen. Så meget "koster" det

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 15:39

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen

> Dét er det helt klart - aldrig har jeg oplevet så meget Jantelov før...

Det er til at brække sig over, at der er folk der ikke kan unde andre nogle
ting som de elsker og brænder for.

> [...]
> lynhurtig tur
> godt bringe adrenalinet lidt i kog
> (jeg sitrer lidt nu ved at skrive om det)

(snip)

Jeg har glædet mig til du "kom ud af busken" med din fortælling - Tak for
det

> [...]
> elsker
> VI at gøre - jep jeg taler om min frue. Damm den kører godt

Hav en fantastisk tur
Jeg er vild med den bil. Den er helt klart min drømmebil nr. 1, så det er
dejligt med en som dig til at fortælle om bilen, og det at eje en bil man
har drømt om meget længe.

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 15:50

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Det er til at brække sig over, at der er folk der ikke kan unde andre
> nogle ting som de elsker og brænder for.

Jep, og det er desværre en dansk foreteelse. I mit firma synes de,
det er helt fint, og hvor jeg bor, er der rigtig mange Lambo, Porsche,
SL55 AMG, M-modeller osv. Det er i DK, kæden hopper helt af...

> Jeg har glædet mig til du "kom ud af busken" med din fortælling - Tak for
> det

He he - selvtak :)

> Hav en fantastisk tur

Tak skal du have!

> Jeg er vild med den bil. Den er helt klart min drømmebil nr. 1, så det er
> dejligt med en som dig til at fortælle om bilen, og det at eje en bil man
> har drømt om meget længe.

Ja jeg har altid sagt til folk, som var på vej udenlands, at de da i det
mindste måtte prøve at eje en Porsche - den advice har jeg så selv
fulgt nu. Det manglede da bare :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-07 16:44

>Jep, og det er desværre en dansk foreteelse. I mit firma synes de,
>det er helt fint, og hvor jeg bor, er der rigtig mange Lambo, Porsche,
>SL55 AMG, M-modeller osv. Det er i DK, kæden hopper helt af...

Det er sørgeligt. Jeg synes bare det er fedt når der kommer en
svinedyr bil forbi

At ejere så som regel ligner en der er "hævet over pøblen" kan
ødelægge lidt af det, men så skal det nok være

De gange man ser en Cayenne på hvide plader så ligner ejeren
ihvertfald en der ikke kunne finde på, at "hilse" på pøblen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-07-07 10:44

Martin Johansen [6000] wrote:

> De gange man ser en Cayenne på hvide plader så ligner ejeren
> ihvertfald en der ikke kunne finde på, at "hilse" på pøblen.

Det kan godt være. Men det første jeg tænker hver gang jeg ser en af de
rigtig dyre firehjulstrækkere på hvide plader er nu alligevel "Respekt!"

Ebbe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-07-07 13:21

On Mon, 9 Jul 2007 11:44:26 +0200, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

>Det kan godt være. Men det første jeg tænker hver gang jeg ser en af de
>rigtig dyre firehjulstrækkere på hvide plader er nu alligevel "Respekt!"

Det er også det første jeg tænker.. sådan en Cayenne S på hvide
plader.. så har jeg bøjet mig i støvet.. hehe.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-07-07 14:08

On Mon, 09 Jul 2007 14:20:31 +0200 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

>Det er også det første jeg tænker.. sådan en Cayenne S på hvide
>plader.. så har jeg bøjet mig i støvet.. hehe.

Skal indrømme at jeg med det samme tænker: "Rige svin!", men
efterfølgende må jeg jo erkende at hvis jeg havde pengene, så...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-07-07 15:07

>Skal indrømme at jeg med det samme tænker: "Rige svin!"

Det kan jeg også tænke, men det er med et smil på munden uden, at mene
noget ondt med det.. lige mine venner kan få et svin med på vejen når
de har anskaffet sig noget fedt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 16:48

Mogens wrote:
> Det er i DK, kæden hopper helt af...

Hørt

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 16:53

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Hørt

I USA f.eks. viser man istedet, hvad man kan - dét er sgu da fedt...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-07 16:57

>I USA f.eks. viser man istedet, hvad man kan - dét er sgu da fedt...

En kammerat jeg har derovre kører Corvette C6.. han kører fanme med
klatten og ikke éen kigger skævt til ham pga. bilen...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 17:02

> En kammerat jeg har derovre kører Corvette C6.. han kører fanme med
> klatten og ikke éen kigger skævt til ham pga. bilen...

Det var jo egentligt planen, at vi ville ha' haft sån een. Derfor under-
søgte jeg import fra USA og fandt i dén forbindelse denne side, hvor
du bliver syg af at se prisniveau'et: http://usedcorvettesforsale.com

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-07 17:11

> [...]
>
> Det var jo egentligt planen, at vi ville ha' haft sån een. Derfor under-
> søgte jeg import fra USA og fandt i dén forbindelse denne side, hvor

Hhhhmmmrrrfffppp.....ja, hvad fa'n er dét for noget latterligt noget at
diske op med, og komplet ødelægge min lørdag....

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 17:17

> Hhhhmmmrrrfffppp.....ja, hvad fa'n er dét for noget latterligt noget at
> diske op med, og komplet ødelægge min lørdag....

Pjat - den duer ikke til at fragte alle dine børn, selvom bagagerummet
er større end en A6 Avant...

Fra : ShutEye

Dato : 07-07-07 23:12

> Pjat - den duer ikke til at fragte alle dine børn, selvom bagagerummet
> er større end en A6 Avant...

Så kan man ha' sådan en A6 i bagagerummet hvis man nu punkterer?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-07 17:11

>Det var jo egentligt planen, at vi ville ha' haft sån een. Derfor under-
>søgte jeg import fra USA og fandt i dén forbindelse denne side, hvor
>du bliver syg af at se prisniveau'et: http://usedcorvettesforsale.com

Jeg kender allerede niveauet og af hensyn til helbredet vælger jeg
ikke, at kigge igen.. hehe.

Vi (ikke dig) bor sq det forkert sted, men et ellet andet sted må vi
jo have det godt nok siden vi ikke allerede har hevet teltpælene op.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-07-07 20:24

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse news:468fa5a2$0$4164
> "Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen

> Det er til at brække sig over, at der er folk der ikke kan unde andre
> nogle ting som de elsker og brænder for.

Nu har Mogens heller ikke sagt hvon, han mærker det. Hvis han forventer det
giver sær-status, at man går på r..& albuer over han ejer en Porsche, kan
han let blive skuffet. Især når den kun er på svenske plader, det ville give
lidt respekt, hvis det havde været danske :)).

Fra : Brian

Dato : 07-07-07 20:30

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> ejer en Porsche, kan han let blive skuffet. Især når den kun er på
> svenske plader, det ville give lidt respekt, hvis det havde været

Jeg ved ikke om du mener dit skriv på samme måde som jeg læser det, men med
sådan en kommentar forstår jeg udemærket at Mogens har holdt sig tilbage med
at fortælle om hans valg af bil.

Jeg finder janteloven overvurderet, og ofte føler folk sig "ramt" af
janteloven helt uden grund, men sådan en kommentar lugter langt væk af
jantelov.

Jeg håber at jeg har misforstået dit skriv.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-07-07 21:16

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:468fe9c1$0$90266

> Jeg finder janteloven overvurderet, og ofte føler folk sig "ramt" af
> janteloven helt uden grund, men sådan en kommentar lugter langt væk af
> jantelov.

Også jeg. Men fordi han køber en Porsche, fred være med ham, men det ændre
ikke min hverdag et hak. Så hvorfor skulle jeg give ham særbehandling?.
Self. er det dejligt at han kan nyde sin bil, det under jeg ham gerne, så du
ikke smiley'erne?.

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 22:12

> [...]

Jep, men den er helt standard fra en del...

> Også jeg. Men fordi han køber en Porsche, fred være med ham, men det ændre
> ikke min hverdag et hak. Så hvorfor skulle jeg give ham særbehandling?.

Hvem efterspørger det? - Hvorledes kan du falde for fristelsen til at tro,
dét skulle være tilfældet? Er det fordi, jeg ofte er "ude efter" Skoda
folket,
at den uberettigede kommentar skal falde fra dig?

> Self. er det dejligt at han kan nyde sin bil, det under jeg ham gerne, så
> du ikke smiley'erne?.

Hjælper dig ikke. Nuvel jeg havde ikke tænkt mig at tage debatten...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-07-07 20:49

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse news:fkTji.3663

> Jep, men den er helt standard fra en del...

Jep, jeg gør ikke stads ud af folk, hverken andre el. mig selv, uden de har
ydet noget for mig personligt. Så er der heller ingen grænser ;).

> Hvem efterspørger det? - Hvorledes kan du falde for fristelsen til at tro,
> dét skulle være tilfældet?

Et gæt siden du påberåber dig "janteloven", uden at kommer nærmere ind på
hvordan. Den er så misbrugt af folk, som mener de ikke får den opmærksomhed
de burde.

Fra : Brian

Dato : 08-07-07 20:54

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Et gæt siden du påberåber dig "janteloven", uden at kommer nærmere
> ind på hvordan.

Der var ingen her i gruppen, der havde smidt en kommentar der smagte af
jantelov, før du gjorde.

For at være helt ærlig, sad jeg faktisk bare og ventede på dit bidrag

> Den er så misbrugt af folk, som mener de ikke får
> den opmærksomhed de burde.

Den er jeg til gengæld svært enig i - personificeret i Anja Andersen... men
det er vist ikke relavant i denne gruppe.

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 08-07-07 09:32

On Sat, 7 Jul 2007 22:16:14 +0200, Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Også jeg. Men fordi han køber en Porsche, fred være med ham, men det ændre
> ikke min hverdag et hak. Så hvorfor skulle jeg give ham særbehandling?.

Det handler ikke om at give positiv særbehandling og bukke sig i
respekt, men at undlade den negative særbehandling som mange danskere
udviser, når de ser nogen leve som de selv kun tør drømme om.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-07-07 12:05

On Sun, 8 Jul 2007 10:32:08 +0200 Leonard <piper28a@gmail.invalid> sent
> [...]

>respekt, men at undlade den negative særbehandling som mange danskere
>udviser, når de ser nogen leve som de selv kun tør drømme om.

Men det vel ikke du eller jeg, der skal bestemme hvilken smag, der er
den rigtige. Og det er det rene smagsdommeri at gøre sig til talsmand
for hvad andre "må" skrive.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Leonard

Dato : 08-07-07 12:31

On Sun, 08 Jul 2007 13:05:07 +0200, Hr. Jensen wrote:

> Men det vel ikke du eller jeg, der skal bestemme hvilken smag, der er
> den rigtige. Og det er det rene smagsdommeri at gøre sig til talsmand
> for hvad andre "må" skrive.

Jeg gør mig ikke til talsmand for hvad andre må skrive. Jeg forsøger at
gøre op med janteloven, hvilket jeg faktisk synes er det modsatte.

Fra : Leonard

Dato : 08-07-07 09:29

On Sat, 7 Jul 2007 21:24:01 +0200, Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Især når den kun er på svenske plader, det ville give
> lidt respekt, hvis det havde været danske :)).

Janteloven lever i bedste velgående

Fra : TDN

Dato : 08-07-07 10:47

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Janteloven lever i bedste velgående
> --
> Leonard
> RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
> http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Ja, det er sgu sørgeligt, men som sagt er det mig der har spurgt Mogens om
han ville fortælle om den, så jeg synes det er sørgeligt med den slags
kommentarer fra Jørgen M.Rasmussen, han kunne istedet glæde sig over en
beretning om en fed bil, og hvis han har ondt i janteloven kunne han undlade
at kommentere, det er jo fløjtende ligegyldig hvad bilen har kostet.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 12:58

> [...]
> beretning om en fed bil, og hvis han har ondt i janteloven kunne han
> undlade at kommentere, det er jo fløjtende ligegyldig hvad bilen har

Det er okay - startede da jeg købte min 1. specielle bil og har udviklet
sig siden. Tak for opbakningen...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-07-07 20:54

Mogens skriver:

> Styringen er ultra direkte og kombineret med tiptronicgearskiftet rent
> raceri.

Tak for en beretning der kort bragte mig i drømmeland....... dog med
lige et enkelt spørgsmål som en "uvidende" som mig må stille.
Tiptronic'en du har, er det automatgear med skifteknapper på rattet ?

Klasu
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 07-07-07 21:41

> Tak for en beretning der kort bragte mig i drømmeland....... dog med
> lige et enkelt spørgsmål som en "uvidende" som mig må stille.
> Tiptronic'en du har, er det automatgear med skifteknapper på rattet ?

Selv tak
Tiptronic skulle iflg. forhandleren være det bedste gearskifte til bilen.
Den er 5 trins, hvor der er 6 trin i en manuel gearkassen. Knapperne
er placeret på rattet således, at du skifte op og ned både i den ene og
anden side af rattet (dobbelt bestykket). Derfor er det jo lidt vildt at
styre vildt gennem svingene og uden at slippe grebet skifte gearene.
Ren PS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-07 05:53

Mogens skriver:

> [...]
> anden side af rattet (dobbelt bestykket). Derfor er det jo lidt vildt at
> styre vildt gennem svingene og uden at slippe grebet skifte gearene.

Altså automatik...... Lidt som Touren'en a min

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 06:15

> Altså automatik...... Lidt som Touren'en a min

Automatisk? Du skifter jo selv, men betjener ingen kobling, så
hvis dét (kobling) er det automatiske element - så ja. Man kan
desuden vælger automatisk mode på vanlig vis - altså et fuld-
automatisk gear.

Gearkassens styring er iøvrigt utrolig hurtig til at lære chaufføren at
kende. Foregår på vanlig vis vha. en række sensorer i bilen, der
registrerer køremåden (morfar, ræs, op/ned af bjerge, osv). Skifte-
mønstret bliver promte ændret, så det passer til "forholdene." Des-
uden styrer man selv skiftet med speederen - et langsomt slip vil
skifte gearet, hvor et hurtigt slip motorbremser istedet (bruges f.eks.
i nedbremsningsfasen ifm. at svinge)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-07 06:27

Mogens skriver:

> [...]
> hvis dét (kobling) er det automatiske element - så ja. Man kan
> desuden vælger automatisk mode på vanlig vis - altså et fuld-

Jeps autmatgearkasse.

> [...]
> uden styrer man selv skiftet med speederen - et langsomt slip vil
> skifte gearet, hvor et hurtigt slip motorbremser istedet (bruges f.eks.

Det savner jeg i høj grad i Touran'en. DSG kassen er dejlig at køre med,
men vi er ike kaltid enige om skiftetidspunkter. Såå kan man da
heldigvis slå den over i "manuel".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 06:42

> Det savner jeg i høj grad i Touran'en. DSG kassen er dejlig at køre med,
> men vi er ike kaltid enige om skiftetidspunkter.

Yes, det er faktisk noget af en detalje, der er affødt af motorsports-
karrieren. Man kan jo ikke have, at den finder på at skifte nu hvor
man skulle bruge motorbremsen som hjælp til nedbremsning. Nuvel
man kører som regel manuel, når det skal gå stærkt - og kan man
ikke følge med, overtager automatikken, så krammet ikke ødelægges.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-07-07 23:56

> [...]
> elsker
> VI at gøre - jep jeg taler om min frue. Damm den kører godt

Dejlig beretning.
Det lyder som om det er en bil der trodser beskrivelse, den skal opleves.
Fedt at der er nogen der tager skridtet og køber og bruger bilen.
Fortsæt endelig med flere af den slags beretninger

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 08-07-07 06:06

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fedt at der er nogen der tager skridtet og køber og bruger bilen.
> Fortsæt endelig med flere af den slags beretninger

Tak for det.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-07-07 10:38

Mogens wrote:

> Det er helt fantastisk - faktisk svært at beskrive.

Fedt at høre. Fa'en sku' osse stå i at have en sådan bil og så ikke nyde det
i fulde drag

Ebbe