Road rage - eller forsøg på at imponere...
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 02:08

Havde en lidt spøjs oplevelse her til aften :)

Kørte stille og roligt, indhentede en bil ved en lille rundkørsel. Han
kørte ud af samme vej som jeg, lidt hurtigere end jeg gjorde. Indhentede
ham igen ved et fartbump. Herefter fandt gutten foran mig det fornuftigt at
ræse gennem et villakvarter med 80-100km/t. Jeg indhentede ham igen kort
efter hvor han holdt ved en ubetinget vigepligt. Fulgte ham videre til et
90 grader sving. Hvad der lige tog ved ham her ved jeg ikke men han valgte
at stoppe midt i svinget, åbne døren og spørge mig om jeg havde et problem
siden jeg kørte så tæt på ham... Hvis jeg blev ved ville han "klodse
bremsen" og "så bliver det dig der skal betale". Fair nok, jeg havde ikke
været tæt på ham så han måtte nøjes med beskeden "det gør du bare"... 30m
længere fremme drejer han ind af en indkørsel til en boligblok...

Det eneste tidspunkt jeg havde været tæt på ham var ved rundkørslen,
fartbumpet og da han holdt stille henholdsvis ved vigepligten og ved 90
graders svinget - dvs, lav hastighed eller stillestående biler (og vi ved
jo alle hvor farligt det er ikke at holde afstand når bilerne holder
stille...)

Ka stadig smågrine af hvor latterlig han var at høre/se på - tvivler på
hans trusler og forsøg på at spille smart havde den rette effekt på tøserne
på bagsædet, det er vist ikke så imponerende at true en der er fuldstændig
ligeglad :p

Fra : Brian

Dato : 07-07-07 08:23

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tøserne
> på bagsædet, det er vist ikke så imponerende at true en der er fuldstændig

Hvilken bil var det :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 12:46

"Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote in

> Hvilken bil var det :)

Tror måske det var en mørk Escort eller noget i den stil, kiggede ikke så
meget på det :)

Men gutten på førersædet havde vist stadig sin 20 års fødselsdag til
gode...

Fra : Niels Pein

Dato : 07-07-07 17:40

Kan det skyldes at du faktisk kører lidt tættere på end godt er, uden at
tænke over det?
Har du min. 2 sekunder til den forankørende?
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 17:49

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in

> Kan det skyldes at du faktisk kører lidt tættere på end godt er, uden at
> tænke over det?
> Har du min. 2 sekunder til den forankørende?

Jeg havde 50+ meter til den forankørende og han ræsede afsted med høj fart.
Når der skal holdes "i kø" ved f.eks. en vigepligt har jeg lært at man skal
holde så køen fylder så lidt som muligt - når man holder stille er
bremselængden heller ikke så lang ;) Ved hastighed på 10-20km/t skal der
ikke ret meget til før de 2 sek er opfyldt, ca. 5-10 m.

Så lige præcis på den tur er jeg helt sikker på jeg ikke kørte tættere på
ham end hvad godt var. Jeg er, syns jeg selv, ret opmærksom på det med
afstanden til forankørende og ved godt at man, incl. mig selv, nemt kommer
til at køre tættere på end man burde gøre - men efter jeg selv var tæt på
at være skyld i en alvorlig ulykke (nok værst for mig selv) pga en afstand
der pludselig ikke var der alligevel har jeg været ekstra opmærksom på det.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-07-07 19:07

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> [...]
> bremselængden heller ikke så lang ;) Ved hastighed på 10-20km/t skal der
> ikke ret meget til før de 2 sek er opfyldt, ca. 5-10 m.

OK, der har jeg nu godt nok lært at man skal kunne se asfalten under
bilen foran. Det overtræder jeg godt nok også selv lidt (der _er_
altså ikke meget kølerhjelm på en Yaris) men mest når der er så meget tryk
på at der kan være folk bagved der ikke kan nå helt over lyskryds m.v.
Hvis man holder opad kan det godt være lidt enerverende hvis der ikke
er lidt plads til at fange bilen med koblingen når der sættes i gang.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 19:34

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in

> OK, der har jeg nu godt nok lært at man skal kunne se asfalten under
> bilen foran.

Det er da godt nok langt der skal være mellem bilerne så - og køen bliver
tilsvarende længere. Med mindre man holder på en bakke kan jeg ikke se
nogen særlig grund til at skulle holde så lang afstand når man holder
stille og venter på at der bliver grønt.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-07-07 20:45

> [...]
> været tæt på ham så han måtte nøjes med beskeden "det gør du bare"... 30m
> længere fremme drejer han ind af en indkørsel til en boligblok...

Tænker lidt: Hvorfor bliver det dig, der skal betale for hans åbenlyse
chikanekørsel?
Nå, godt det ikke kom dertil.

> [...]
> tøserne
> på bagsædet, det er vist ikke så imponerende at true en der er fuldstændig

Det var nok 'Brian' der var ude og lufte den flotte bil.
Han var nok bare nervøs for at få den skrammet af en 'morfar'

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 21:18

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in

> Tænker lidt: Hvorfor bliver det dig, der skal betale for hans åbenlyse
> chikanekørsel?

Fordi hvis han bremser og jeg ikke holder afstand så rammer jeg ham -
påkørsel bagfra = min skyld.

Meeeen, der var vidner på at han "truede" (ved ikke hvor meget de hørte) og
desuden vil han nok få svært ved at overbevise nogen om at der var grund
til at bremse så hårdt som han skulle for at jeg skulle ramme ham.

> Nå, godt det ikke kom dertil.

Ja :)

> Det var nok 'Brian' der var ude og lufte den flotte bil.
> Han var nok bare nervøs for at få den skrammet af en 'morfar'

Hehe, tror ikke lige jeg *ligner* en morfar når jeg kører ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-07-07 23:35

> [...]
> desuden vil han nok få svært ved at overbevise nogen om at der var grund
> til at bremse så hårdt som han skulle for at jeg skulle ramme ham.

Det var lige den krølle jeg tænkte på.

> Hehe, tror ikke lige jeg *ligner* en morfar når jeg kører ;)

Tjaaaa, med den bil.

<løberhenogkastermigiflyverskjul.avi>

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-07-07 00:02

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in

> Tjaaaa, med den bil.

HEY - det er da ikke nogen morfarbil ;) (og det var altså også *mig* og
ikke bilen jeg mente ;)

> <løberhenogkastermigiflyverskjul.avi>

Flyve kan den heller ikke så du skal nok finde dig et andet skjul ;)

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 07:47

Der blev du nok så ræd du var nødt til at fortælle os om din oplevelse.
Det er ven menneskeligt ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-07-07 13:22

"Egue" <-> wrote in news:46908875$0$6276$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Der blev du nok så ræd du var nødt til at fortælle os om din
> oplevelse.

Uh ja, jeg ryster stadig over hele kroppen ;)

> Det er ven menneskeligt ?

At true eller blive "bange" ? ;)