Lakken falmer !!
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 06-07-07 13:46

Hej folkens,

Jeg havde for 5 år siden fået min venstre forskrærm omlakkeret efter
opretning af en bule. Allerede da kunne jeg se nogle nuance forskelle
i farven, så den ikke helt ramte original farven. Men det fik jeg at
vide det var meget svært at ramme 100%. Men i løbet af årene synes jeg
hele forskærmen er falmet betydeligt i forhold til original lakken.

Hvad kan jeg gør for at få bare lidt af den glød igen som original
lakken har haft i nu 10 år og hvad er egentlige forskellen i lakken
fra fabrikken og den som lakerne bruger ??

Ud over at lakken har falmet på forskærmen er der også nogle regndråbe
lignende pletter, øverst på skærmen, det er ligesom de er "brændt" ind
i lakken, for jeg kan ikke vaske dem af. De har dog ikke altid været
der, men er kommet de sidste 2 år. Kan det henføres til noget dårligt
omlakeringsarbejde og hvad kan man gøre ved det nu ??

Med venlig hilsen
Tom Frank

Fra : Brian S Jensen

Dato : 06-07-07 15:27

<tofran@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Tom

Er bilen rød ?

Der er ikke andet at gøre end at bruge lakrens (Sonax er godt) og derefter
en lakforsegler. Din lokale bil-udstyrs-pusher har det på hylden.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 06-07-07 21:26

Hej Brian

Nej den er godt nok, 'konge' blå.

Men tak for din anbefaling, jeg prøver at få noget hjælp fra min
lokale Thansen.

Mvh
Tom Frank

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 07:55

[...]

De der pletter øverst på skærmen får du aldrig af.
Jeg havde dem på min venstre forskærm og eneste
løsning var SLIPOL.
Selv dette var ikke nok, og jeg måtte
igang med en slibepude, som dog gav
nogle ridser men fik farven frem.
Skal prøve at vådslibe her til sommer..
Men hvis dit dyrtindkøbte SONAX kan gøre
det, og det holder, så sig lige til....
Dråberne fra regnen fungerer som brændeglas,
og har 'svedet' din lak. Derfor kun øverst på skærmen
hvor dråberne ligger.
Originallak er altid at foretrække.
En anden type nylak kan 'sætte sig'
eller 'ældes' anderledes end den orginale,
derfor du oplever en relativ nuanceforskel.
Men puds puds puds og du vil se farverne
nærmer sig hinanden mere end hvis du 'lod stod til'.

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 16-07-07 20:33

Nej, Sonax ser ikke ud til at hjælpe. De dråbeformede pletter
forsvinder ikke helt. Men den lakken har fået lidt af sin glans igen,
det gør at pletterne ikke ses så tydeligt. Men man kan stadigvæk mere
end ane dem. Øv.... Det vil nok kræve en mere dybtgående rensning nu,
vil jeg tro.

Mvh
Tom Frank

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 20:21

[...]

Meld tilbage om halvanden uge og fortæl, hvordan
de så viser sig.
Prøv med Slipol og en let med dybdevirkende 'hånd'.