Problemer med autoradio
Fra : Jacob

Dato : 05-07-07 19:49

Jeg har monteret en ny autoradio - altså blot selve radioen, kører ikke
rundt med subwoofer og ekstra forstærkere.

Når motoren er slukket spiller den ganske lystigt på samtlige stationer, men
når motoren er startet er der problemer med fx. P3 og P4 (hhv. 90,7 MHz og
94,0 MHz). De kommercielle kanaler på +100 MHz kører fint igennem.

Hvad kan problemet være?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-07-07 20:29

Jacob wrote:

> [...]

> når motoren er startet er der problemer med fx. P3 og
> P4 (hhv. 90,7 MHz og 94,0 MHz). De kommercielle kanaler på +100 MHz

Hvad er problemet?

Sus-støj?
fuglekvidder?
tændingsstøj?
generatorhylen?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jacob

Dato : 06-07-07 08:57

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Hvad er problemet?
>
> Sus-støj?
> fuglekvidder?
> tændingsstøj?
> generatorhylen?

Snarere "hvid" støj der bliver blandet med radiosignalet.

Fra : Sidse

Dato : 05-07-07 22:06

"Jacob" <ye5@tey.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men når motoren er startet er der problemer med fx. P3 og P4 (hhv. 90,7
> MHz og 94,0 MHz). De kommercielle kanaler på +100 MHz kører fint igennem.

Stor chance for at du har et stel problem.
Når motoren startes forsvinder din stel og der trækkes i stedet stel gennem
antennen hvilket resulterer i at kun de stærkeste kanaler går fejlfrit
igennem.
Dette er jo selvfølgelg ikke helt sikkert, men erfaringen siger at det er
der du skal kigge først.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Jacob

Dato : 06-07-07 08:58

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejlfrit igennem.
> Dette er jo selvfølgelg ikke helt sikkert, men erfaringen siger at det er

Jeg forstår hvad du skriver, men hvad skal man gøre ved det? Lægge nyt
antennekabel i vognen eller..?

Tak for dit svar.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-07-07 17:45

Jacob skriver:

> Jeg forstår hvad du skriver, men hvad skal man gøre ved det? Lægge nyt
> antennekabel i vognen eller..?

Nej, sørge for en solid stelforbindelse til radioen....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sidse

Dato : 08-07-07 16:03

> Jacob skriver:

> Nej, sørge for en solid stelforbindelse til radioen....
>

> Klaus
> --

Ja, lav en solid stel med en så kort ledning som muligt, direkte mellem
stellednigen til radioen og bilens karosseri

Henrik