|
| Benzin i udlandet? Fra : Klaus G. |
Dato : 05-07-07 09:34 |
|
Hej.
I morgen køre jeg til Sydfrakring, men bilen _skal_ køre på 95oktan,
92oktan, og den dør(chippet Audi 1.8T). Men sidst jeg var i tyskland hed
benzinen ikke noget med Oktan, men nærmere "Oktan Plus" "Super Oktan" eller
i den stil. Hvad hedder 95 og 98oktan i tyskland?
Hvordan med Frankrig?
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Steffan Fallesen (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Steffan Fallesen |
Dato : 05-07-07 10:10 |
|
Klaus G. wrote:
> Hvad hedder 95 og 98oktan i tyskland?
Super, Super Plus.
--
Steffan
| |
Jacob Rungwald (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 05-07-07 12:05 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:468cacd8$0$45849$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> I morgen køre jeg til Sydfrakring, men bilen _skal_ køre på 95oktan,
> 92oktan, og den dør(chippet Audi 1.8T).
Hvorfor dør den ?
Mvh
Jacob
| |
Klaus G. (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 05-07-07 14:10 |
|
>> I morgen køre jeg til Sydfrakring, men bilen _skal_ køre på 95oktan,
>> 92oktan, og den dør(chippet Audi 1.8T).
>
> Hvorfor dør den ?
Tændningsbanken, i sådan en grad, at bankesensoren ikk kan gøre noget ved
det.
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Jacob Rungwald (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 05-07-07 16:26 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:468ced98$0$92971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> I morgen køre jeg til Sydfrakring, men bilen _skal_ køre på 95oktan,
>>> 92oktan, og den dør(chippet Audi 1.8T).
>>
>> Hvorfor dør den ?
> Tændningsbanken, i sådan en grad, at bankesensoren ikk kan gøre noget ved
> det.
Ok, det må da siges og være en chipoptimering til 95 okt der siger spar 2 :)
Mvh
Jacob
| |
Klaus G. (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 05-07-07 18:50 |
|
> Ok, det må da siges og være en chipoptimering til 95 okt der siger spar 2
> :)
Den er faktisk chippet til 98oktan, rullet til 196.3hk(har bla. størrere
udstødning efter KAT). Så den kan godt køre på 95oktan, men på 92oktan siger
den farvel. Eller det ved jeg ikke 100%(har jo ikke prøvet), men har ikke
set en bil chippet på 98oktan, som har været i stand til at køre på 92oktan.
Der er så stor forskel på km/l at det kan betale sig at købe 98oktan til
den.
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Mogens (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 05-07-07 19:02 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:468d2f4e$0$46969$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Den er faktisk chippet til 98oktan, rullet til 196.3hk(har bla. størrere
> udstødning efter KAT). Så den kan godt køre på 95oktan, men på 92oktan
> siger den farvel. Eller det ved jeg ikke 100%(har jo ikke prøvet), men har
> ikke set en bil chippet på 98oktan, som har været i stand til at køre på
> 92oktan. Der er så stor forskel på km/l at det kan betale sig at købe
> 98oktan til den.
Jeg har en bil, som i princippet kræver oktan 98, men kører jeg et
lavere oktan, finder den selv ud af at kompensere for det (tænding mm.)
I udlandet/Tyskland kører jeg ALTID oktan 100, som Shell sælger der.
Dét virker helt forrygende !
| |
Klaus G. (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 05-07-07 20:11 |
|
> Jeg har en bil, som i princippet kræver oktan 98, men kører jeg et
> lavere oktan, finder den selv ud af at kompensere for det (tænding mm.)
Nemlig ja, men når den er chippet til 98oktan, så er det ikke smart at prøve
at hælde 92oktan på. Der er grænser for hvor lavt oktan man kan hælde på
jo:)
> I udlandet/Tyskland kører jeg ALTID oktan 100, som Shell sælger der.
> Dét virker helt forrygende !
Jeg kan ihvertfald se forskel på km/l 95 vs. 98oktan. Synes ikke der er
forskel på ydelsen, hvilket der nok er, men ikke nok til at jeg kan mærke
det :)
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Mogens (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 05-07-07 20:12 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:468d4228$0$93816$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> I udlandet/Tyskland kører jeg ALTID oktan 100, som Shell sælger der.
>> Dét virker helt forrygende !
> Jeg kan ihvertfald se forskel på km/l 95 vs. 98oktan. Synes ikke der er
> forskel på ydelsen, hvilket der nok er, men ikke nok til at jeg kan mærke
> det :)
Oktan 100 virker på de biler vi har testet - også mere alm.
biler som BMW 323i og lignende. Rykket er mærkbart...
| |
Henrik B. (06-07-2007)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 06-07-07 09:52 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:wobji.3533$ZA.1447@newsb.telia.net...
>>> I udlandet/Tyskland kører jeg ALTID oktan 100, som Shell sælger der.
>>> Dét virker helt forrygende !
>
>> Jeg kan ihvertfald se forskel på km/l 95 vs. 98oktan. Synes ikke der er
>> forskel på ydelsen, hvilket der nok er, men ikke nok til at jeg kan mærke
>> det :)
>
> Oktan 100 virker på de biler vi har testet - også mere alm.
> biler som BMW 323i og lignende. Rykket er mærkbart...
Det er også min erfaring! Shell 100 Oktan, så er der mærkbar forskel,
specielt på biler med 200+ Hk.
--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk
| |
Ukendt (06-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-07-07 14:12 |
|
Henrik B. wrote:
> Det er også min erfaring! Shell 100 Oktan, så er der mærkbar forskel,
> specielt på biler med 200+ Hk.
Ved I, om en nyere bil med kompressor og 150 HK der kører på 95 oktan vil
kunne nyde godt af 98 oktan? Eller er det pange lige ud af vinduet? (eller
fx. de optimerede Nitro3000 95 oktan og hvad de ellers hedder).
MVH Steen
| |
John Sahl (06-07-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 06-07-07 19:22 |
|
Henrik B. wrote:
> "Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
>> Oktan 100 virker på de biler vi har testet - også mere alm.
>> biler som BMW 323i og lignende. Rykket er mærkbart...
>
> Det er også min erfaring! Shell 100 Oktan, så er der mærkbar forskel,
> specielt på biler med 200+ Hk.
Det må jeg sgu prøve.. Har i nogen målinger der beviser udsagnet?
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Mogens (06-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 06-07-07 19:35 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:468e87e3$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Har i nogen målinger der beviser udsagnet?
Garvede bilnørder, som kender deres bil, mærker den slags, John
| |
John Sahl (06-07-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 06-07-07 20:02 |
|
Mogens wrote:
> Garvede bilnørder, som kender deres bil, mærker den slags, John
Jamen, jeg har ikke prøvet det endnu Men jeg har da trods alt +200Hk..
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Tom (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 05-07-07 16:27 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_fjernes.dk> skrev i en meddelelse
news:468cd072$0$14001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> news:468cacd8$0$45849$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej.
>>
>> I morgen køre jeg til Sydfrakring, men bilen _skal_ køre på 95oktan,
>> 92oktan, og den dør(chippet Audi 1.8T).
>
> Hvorfor dør den ?
Fordi chippen ikke er lavet "ordentlig"
--
Tom
| |
Henrik B. (06-07-2007)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 06-07-07 09:52 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:468d0daf$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> I morgen køre jeg til Sydfrakring, men bilen _skal_ køre på 95oktan,
>>> 92oktan, og den dør(chippet Audi 1.8T).
>>
>> Hvorfor dør den ?
>
> Fordi chippen ikke er lavet "ordentlig"
Enig. Det lyder som et setup som er alt for presset, mere end ordentligt
tilpasset.
--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk
| |
T. Hartung (05-07-2007)
| Kommentar Fra : T. Hartung |
Dato : 05-07-07 12:48 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:468cacd8$0$45849$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> I morgen køre jeg til Sydfrakring, men bilen _skal_ køre på 95oktan,
> 92oktan, og den dør(chippet Audi 1.8T). Men sidst jeg var i tyskland hed
> benzinen ikke noget med Oktan, men nærmere "Oktan Plus" "Super Oktan"
> eller i den stil. Hvad hedder 95 og 98oktan i tyskland?
>
>
Du kan se et rundt hvidt mærke - måske på siden af stander - der står ROZ 95
og ROZ 98 så er det pludseligt nemt :)
--
mvh.
T. Hartung
VW Passat TDi Variant - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung - PAS PÅ daekonline.dk sælger gamle dæk!
| |
Ukendt (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-07-07 14:15 |
|
Klaus G. wrote:
> I morgen køre jeg til Sydfrakring, men bilen _skal_ køre på 95oktan,
> 92oktan, og den dør(chippet Audi 1.8T). Men sidst jeg var i tyskland
> hed benzinen ikke noget med Oktan, men nærmere "Oktan Plus" "Super
> Oktan" eller i den stil. Hvad hedder 95 og 98oktan i tyskland?
Det står på siden af standeren
| |
|
|