Import at bil fra Tyskland
Fra : ena

Dato : 03-07-07 22:57

Hej Gruppe

Er der nogle der har dugfriske erfaringer med import af biler - er
vurderingerne blevet højere efter de nye afgiftsregler?

Specifikt vil jeg importere en BMW 530d touring fra 4/2004 med 36kkm på
tælleren og alt i udstyr - jeg kan beregne mig frem til en afgift på ca
335000 på den bil - men flere har fortalt mig at man ikke længere kan bruge
de kalkulationsmodeller der ligger på nettet da Told og Skat vurderer mega
hårdt på store dieselbiler for tiden.

Fra : Mogens

Dato : 04-07-07 16:43

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der har dugfriske erfaringer med import af biler - er
> vurderingerne blevet højere efter de nye afgiftsregler?

Vurderinger er altid en afspejling af markedsprisen...

> [...]
> bruge de kalkulationsmodeller der ligger på nettet da Told og Skat
> vurderer mega hårdt på store dieselbiler for tiden.

Hvad koster en tilsvarende bil hos en dansk forhandler?
Læs evt. lit hér: http://bilimport.tkrath.dk

Fra : Finn

Dato : 04-07-07 22:16

Jeg har i vinter hentet en 320d i det sydtyske. En herlig vogn fra 04'
der er fint udstyret.
MEN Skat var også imponeret af udstyret som havde en værdi af 240.000,-
i 2004 herhjemme. I og med bilen kun var 3 år gammel ville de også have
en god del af kagen.
Den blev lidt dyr men jeg fik en bil stort set som jeg ville have den og
herhjemme kunne jeg have ventet i årevis før der kom en tilsvarende til
salg

Mvh
Finn

Fra : Uni Bull

Dato : 07-07-07 11:53

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
> Den blev lidt dyr men jeg fik en bil stort set som jeg ville have den og
> herhjemme kunne jeg have ventet i årevis før der kom en tilsvarende til
> salg

Jeg hentede en MB C220CDI i slutningen af 2005.
Jeg betalte omkring kr. 214000 i afgift (forhåndsvurdering).
Efter 4-5 måneder kom der en endelig vurdering, som betød
at jeg skulle af med yderligere kr. 28000.
Jeg røg til tasterne og argumenterede efter bedste evne for, at
det oprindelige forhåndsvurdering var "ganske passende".
Efter yderligere 5-6 måneder fik jeg et "forslag til afgørelse".
I stedet for en ekstraregning på kr. 28000 slipper jeg nu med
kr. 8000,-

Med andre ord skal man ikke bare æde udspillet fra SKAT. Jeg
sparede ca. kr. 20000,- ved at bruge et par timer foran computeren...

--
Uni Bull
Vallensbæk