Motoren hyler i Mondeo
Fra : KO

Dato : 03-07-07 21:49

Min Mondeo fra 94 er begyndt at hyle ved belastning. Det er kommet efter at
have kørt med hestetrailer. Bare stille ud af landevejen og så lidt speeder,
så kommer der en hyle/rasle/hvine tone. Svært at forklarer. Lyder som om det
kommer fra moteren, men kunne måske også være udstødningen? Samtidig føles
den mere død i optrækket end den plejer.

Nogen med bare et forsigtigt bud?

Fra : Kent

Dato : 03-07-07 21:58

"KO" <kim.mailSLET@c.SAMTDETTEdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som om det kommer fra moteren, men kunne måske også være udstødningen?
> Samtidig føles den mere død i optrækket end den plejer.

Er du kommet til at smække konen inde i bagagerummet? Mere sandsynligt
under motorhjelmen, men der kan hun jo nok ikke være.

Kent.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-07 22:02

KO skriver:

> Nogen med bare et forsigtigt bud?

Revnet luftslange eller pakning omkring indsugning.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : OK

Dato : 04-07-07 17:12

> [...]
> som om det kommer fra moteren, men kunne måske også være udstødningen?
> Samtidig føles den mere død i optrækket end den plejer.

Vi skal først lige vide hvilken motor vi snakker om.

mvh Ole

Fra : CR

Dato : 04-07-07 18:58

Jeg tænker kobling, da motoren virker svagere end normalt. Jeg ved dog ikke
med hylelyden. Løber omdrejningerne hurtigt op uden at kraften kommer ud til
hjulene?