servostyring på Carina
Fra : Brother Tuck

Dato : 03-07-07 18:22

Hej.

Min servostyring siger mærkeligt når jeg drejer. Derfor kiggede jeg om der
var olie nok i beholderen, hvilket der slet ikke var. Pinden er HELT tør.
Hvad skal der på af olie til en Toyota Carina st.car 1.6 fra 1994 ?

Fra : TDN

Dato : 03-07-07 19:07

"Brother Tuck" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var olie nok i beholderen, hvilket der slet ikke var. Pinden er HELT tør.
> Hvad skal der på af olie til en Toyota Carina st.car 1.6 fra 1994 ?

Klassisk Carina E fejl. Det er tandstangen der er gået. Du kan købe en
ombytter tandstang ved Toyota for kr. 4.693,75 + montering kr. ca. 2.000.
eller du kan fylde servoolie i indtil du bliver træt af det....

Nå ja, olien hedder ATF Dexron, f.eks Statoils hedder "Transway DX III,
automatic transmission Fluid"

Mvh
Thomas

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-07-07 19:41

> Klassisk Carina E fejl. Det er tandstangen der er gået. Du kan købe en
> ombytter tandstang ved Toyota for kr. 4.693,75 + montering kr. ca. 2.000.
> eller du kan fylde servoolie i indtil du bliver træt af det....

Ja det er en fejl mulighed, på min gamle var det olie køleren som var tæret
igennem.

> Nå ja, olien hedder ATF Dexron, f.eks Statoils hedder "Transway DX III,
> automatic transmission Fluid"
Enig

--
Hilsen Jørgen