|
| Det skulle være så godt..... Fra : BJ |
Dato : 03-07-07 14:25 |
|
Nu ser det ud til, dieselpotterne ødelægger luften i byerne:
http://borsen.dk/nyhed/112145/
Løsning: Gå over til cykler eller apostlenes heste.
mvh
Bjørn J.
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 15:47 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:468a4e57$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nu ser det ud til, dieselpotterne ødelægger luften i byerne:
>
> http://borsen.dk/nyhed/112145/
>
> Løsning: Gå over til cykler eller apostlenes heste.
Eller staten sætter taksten ned fra de ~ 6,50 de tjener på hver liter
benzin.
--
/HB
| |
Hr. Jensen (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 03-07-07 16:19 |
|
On Tue, 3 Jul 2007 15:25:18 +0200 "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
sent the following smoke signals:
>Nu ser det ud til, dieselpotterne ødelægger luften i byerne:
Det er bare en undskyldning for at hæve afgifterne på dieselolie.
Pudsigt som det kommer _efter_ at Connie Gedehaard i forening med
konfirmanten omlagde afgiterne på biler, så dieselbiler blev meget mere
attraktive.
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
BJ (03-07-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-07-07 16:40 |
|
"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:g2qk83ho8jmhfe5hdga7krib911h7vr5iu@4ax.com...
KLIP
>>Nu ser det ud til, dieselpotterne ødelægger luften i byerne:
>
> Det er bare en undskyldning for at hæve afgifterne på dieselolie.
> Pudsigt som det kommer _efter_ at Connie Gedehaard i forening med
> konfirmanten omlagde afgiterne på biler, så dieselbiler blev meget mere
> attraktive.
Det ser ud uden nævnte allerede at være en saga blot.
Der er indgået bredt forlig om at al diesel i DK bliver miljøblandingen og
det i sig selv forhøjer literprisen.
Benzin stiger heldigvis ikke lige så meget iblandet "sprit"..
mvh
Bjørn J.
| |
Stefan (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Stefan |
Dato : 03-07-07 18:15 |
|
> Der er indgået bredt forlig om at al diesel i DK bliver miljøblandingen og
> det i sig selv forhøjer literprisen.
>
> Benzin stiger heldigvis ikke lige så meget iblandet "sprit"..
>
Ja det ender snart med man opsiger sit job fordi det er for dyrt at
transportere sig på arbejde!
Stef
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 19:29 |
|
Stefan wrote:
>
> Ja det ender snart med man opsiger sit job fordi det er for dyrt at
> transportere sig på arbejde!
>
... hvorefter du får 3 ugers karantæne så du heller ikke der kan få noget
at leve af.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 19:44 |
|
"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
news:468a9579$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Stefan wrote:
>>
>> Ja det ender snart med man opsiger sit job fordi det er for dyrt at
>> transportere sig på arbejde!
>>
> ... hvorefter du får 3 ugers karantæne så du heller ikke der kan få noget
> at leve af.
Den risiko har man vel stående i kroner og ører?
--
/HB
| |
Ukendt (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-07 20:21 |
|
HB wrote:
>
> Den risiko har man vel stående i kroner og ører?
Jep, en månedsløn på kontoen - aldrig mindre. Jeg kalder det mine "rend mig
i røven" -penge.
/Kim
| |
Ukendt (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-07-07 03:35 |
|
>> Den risiko har man vel stående i kroner og ører?
>
> Jep, en månedsløn på kontoen - aldrig mindre. Jeg kalder det mine "rend
> mig i røven" -penge.
Det var en af de bedre.. Vil overveje at gå ned i banken i morgen "Ja, jeg
vil gerne oprette en "Rend mig i røven!" konto"... Hvor gode renter giver
den?? =)
/SWP
| |
BJ (05-07-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 05-07-07 10:44 |
|
"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:468aa199$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
>> Den risiko har man vel stående i kroner og ører?
>
> Jep, en månedsløn på kontoen - aldrig mindre. Jeg kalder det mine "rend
> mig i røven" -penge.
Den får du god brug for, nu når dieselbilerne giver os åndedrætsbesvær og
tager livet af os.
mvh
Bjørn J.
| |
Stefan (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Stefan |
Dato : 03-07-07 20:15 |
|
>>
> ... hvorefter du får 3 ugers karantæne så du heller ikke der kan få noget
> at leve af.
>
Tjaa der findes jo også andre muligheder, man kunne jo vælge at få fuld tabt
arbejdsfortjenste, så ens handicappede datter ikke skulle deponeres i så
mange timer, det passer nok fint med at jeg kan cykle over med hende og
søsteren om morgenen, lige nå hjem og så en rugbrød og så cykle afsted for
at hente dem....
Stef
| |
Stefan (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Stefan |
Dato : 03-07-07 20:16 |
|
> ... hvorefter du får 3 ugers karantæne så du heller ikke der kan få noget
> at leve af.
>
Desuden med den løn jeg får kan man nok ikke se det alligevel og da jeg ikke
har brug for bilen er der jo også en lille pose penge der
Stef
| |
Niels Bengaard (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 03-07-07 20:57 |
|
> Nu ser det ud til, dieselpotterne ødelægger luften i byerne:
>
> http://borsen.dk/nyhed/112145/
>
> Løsning: Gå over til cykler eller apostlenes heste.
>
> mvh
> Bjørn J.
Der er nu ikke de store problemer her. Den tekniske løsning i form af en
katalysator findes allerede og benyttes på nyee store lastbiler. Om et
stykke tid bliver det nok også et krav på diesel personbiler.
Mvh Niels
| |
BJ (03-07-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-07-07 21:09 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse
news:f6e9li$1o2g$1@newsbin.cybercity.dk...
KLIP
>> Nu ser det ud til, dieselpotterne ødelægger luften i byerne:
>>
>> http://borsen.dk/nyhed/112145/
>>
>> Løsning: Gå over til cykler eller apostlenes heste.
>>
>> mvh
>> Bjørn J.
>
> Der er nu ikke de store problemer her. Den tekniske løsning i form af en
> katalysator findes allerede og benyttes på nyee store lastbiler. Om et
> stykke tid bliver det nok også et krav på diesel personbiler.
Da ellers ikke lige det, undersøgelsen lægger op som jeg læser artiklen.
Katalysatoren enten ikke hjælper eller gør det sågar værre.
mvh
Bjørn J.
| |
Niels Bengaard (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 03-07-07 21:30 |
|
>>> Nu ser det ud til, dieselpotterne ødelægger luften i byerne:
>>>
>>> http://borsen.dk/nyhed/112145/
>>>
>>> Løsning: Gå over til cykler eller apostlenes heste.
>>>
>>> mvh
>>> Bjørn J.
>>
>> Der er nu ikke de store problemer her. Den tekniske løsning i form af en
>> katalysator findes allerede og benyttes på nyee store lastbiler. Om et
>> stykke tid bliver det nok også et krav på diesel personbiler.
>
> Da ellers ikke lige det, undersøgelsen lægger op som jeg læser artiklen.
>
> Katalysatoren enten ikke hjælper eller gør det sågar værre.
>
> mvh
> Bjørn J.
Det de skriver om er partikelfilteret, der kan give øget NOx. Katalysatoen
er en separat enhed der fjerner NOx.
Begge dele formoder jeg bliver lovpligtige i dieselbiler på sigt.
Mvh Niels
| |
Klaus D. Mikkelsen (03-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 03-07-07 21:42 |
|
Niels Bengaard skriver:
>
> Det de skriver om er partikelfilteret, der kan give øget NOx. Katalysatoen
> er en separat enhed der fjerner NOx.
> Begge dele formoder jeg bliver lovpligtige i dieselbiler på sigt.
Oxyderingskatalysator ?
Sådan er der som standard på bilen i forvejen (når vil taler en
"traktorgolf" af nyere aftapning).
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
BJ (03-07-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-07-07 23:50 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:468AB4A9.D24655AF@du.kan.finde.den...
KLIP
>> Det de skriver om er partikelfilteret, der kan give øget NOx.
>> Katalysatoen
>> er en separat enhed der fjerner NOx.
>> Begge dele formoder jeg bliver lovpligtige i dieselbiler på sigt.
>
> Oxyderingskatalysator ?
>
> Sådan er der som standard på bilen i forvejen (når vil taler en
> "traktorgolf" af nyere aftapning).
For god ordens skyld, tror jeg også man skal finde noget andet/bedre her:
http://en.wikipedia.org/wiki/BlueTec
mvh
Bjørn J.
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-07-07 05:44 |
| | |
BJ (04-07-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-07-07 07:50 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:468B25A3.CED84C18@du.kan.finde.den...
KLIP
>> For god ordens skyld, tror jeg også man skal finde noget andet/bedre her:
>> http://en.wikipedia.org/wiki/BlueTec
>
> Jeps, det er VW også dybt indvolveret i....
Der står: "DaimlerChrysler has entered an into agreement with Volkswagen and
Audi to share BlueTec technology with them".
mvh
Bjørn J.
| |
BJ (03-07-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-07-07 22:48 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse
news:f6ebja$1p1m$1@newsbin.cybercity.dk...
KLIP
> Det de skriver om er partikelfilteret, der kan give øget NOx. Katalysatoen
> er en separat enhed der fjerner NOx.
> Begge dele formoder jeg bliver lovpligtige i dieselbiler på sigt.
Jeg tror de skal finde noget bedre/andet, ser det ud til, hvis du mener SCR.
http://en.wikipedia.org/wiki/Selective_catalytic_reduction
mvh
Bjørn J.
| |
Benny (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 05-07-07 01:03 |
| | |
BJ (05-07-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 05-07-07 07:49 |
|
"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:468c3545$0$2504$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
>> http://borsen.dk/nyhed/112145/
>
> Hvad med at læse hele artiklen
>
> http://ing.dk/artikel/79758
Hvad så med at fortælle i samme forbindelse, der ingen løsning er på
problemet.
mvh
Bjørn J.
| |
Niels Bengaard (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 05-07-07 08:59 |
|
>>> http://borsen.dk/nyhed/112145/
>>
>> Hvad med at læse hele artiklen
>>
>> http://ing.dk/artikel/79758
>
> Hvad så med at fortælle i samme forbindelse, der ingen løsning er på
> problemet.
>
> mvh
> Bjørn J.
Som jeg skrev er der en løsning.
Partikelfilter fjerner partikler og SCR katalysator fjerner 80-90% af NOx.
Mvh Niels
| |
BJ (05-07-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 05-07-07 10:34 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse
news:f6i8bo$b8c$1@newsbin.cybercity.dk...
KLIP
>>> Hvad med at læse hele artiklen
>>>
>>> http://ing.dk/artikel/79758
>>
>> Hvad så med at fortælle i samme forbindelse, der ingen løsning er på
>> problemet.
>>
>> mvh
>> Bjørn J.
>
> Som jeg skrev er der en løsning.
> Partikelfilter fjerner partikler og SCR katalysator fjerner 80-90% af NOx.
Hvis du læser lidt om SCR som jeg påpegede for dig, da du intet system har
nævnt før nu, er det ubrugelugt til biler og bestemt ikke generelt godt nok.
Læs specielt om ulemperne.
mvh
Bjørn J.
| |
Niels Bengaard (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 05-07-07 15:28 |
|
>>>> Hvad med at læse hele artiklen
>>>>
>>>> http://ing.dk/artikel/79758
>>>
>>> Hvad så med at fortælle i samme forbindelse, der ingen løsning er på
>>> problemet.
>>>
>>> mvh
>>> Bjørn J.
>>
>> Som jeg skrev er der en løsning.
>> Partikelfilter fjerner partikler og SCR katalysator fjerner 80-90% af
>> NOx.
>
> Hvis du læser lidt om SCR som jeg påpegede for dig, da du intet system har
> nævnt før nu, er det ubrugelugt til biler og bestemt ikke generelt godt
> nok.
>
> Læs specielt om ulemperne.
>
> mvh
> Bjørn J.
Der er er et system, men det har ulemper ja. Ubrugeligt mener jeg ikke det
er, det anvendes jo allerede idag på lastbiler.
Jeg nævnte ikke specifikt at det var en SCR katalysator jeg tænkte på, da
det er den eneste katalysator der findes til NOx fjernelse i dieselbiler.
Ligesom når man omtaler katalysatoren i en benzinbil, her omtaler man ej
heller specifikt typen, da der kun er en.
Mvh Niels
| |
BJ (06-07-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 06-07-07 07:49 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse
news:f6iv4l$uco$1@newsbin.cybercity.dk...
KLIP
> Ligesom når man omtaler katalysatoren i en benzinbil, her omtaler man ej
> heller specifikt typen, da der kun er en.
Der er da mindst 2 måder at gøre det på:
BlueTec is DaimlerChrysler's name for its two nitrogen oxide (NOx) reducing
systems, for use in their Diesel automobile engines. One is a urea based
reductant called AdBlue, the other is called DeNOx and uses an oxidizing
catalytic converter and particulate filter combined with other NOx reducing
systems. Both systems are designed to reduce pollutant emissions.
mvh
Bjørn J.
| |
|
|