Hvorfor et DK-skilt på bilen?
Fra : Klaus G.

Dato : 02-07-07 17:27

Hej.

Hvorfor er det lige at man f.eks. i Tyskland _skal_ have et DK skilt på sin
bil?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 17:37

For at fortælle at det er derfor du kører i venster side Paa motorvejen

SRY kunne bare ikke dy mig

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-07-07 18:59

PE wrote:
> For at fortælle at det er derfor du kører i venster side Paa
> motorvejen
>
> SRY kunne bare ikke dy mig

Haha den var ellers god :D

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : hanzen

Dato : 02-07-07 17:46

> Hej.
>
> Hvorfor er det lige at man f.eks. i Tyskland _skal_ have et DK skilt på
> sin bil?

Det behøver man heller ikke.
Det kan da godt være man *skal* have det, men i praksis er det ligegyldigt.
Jeg er i Tyskland 1-2 gange om ugen og jeg har ikke haft DK-skilt på de
sidste 4-5 år.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : S.x.L

Dato : 02-07-07 17:57

> Hej.
>
> Hvorfor er det lige at man f.eks. i Tyskland _skal_ have et DK skilt på
> sin bil?

Kommer man ind i et uheld er det da meget praktisk ud over at kende
registreringsnummeret også at kende nationaliteten.

Eksempelvis er det svært for en tysker at se om en nummerplade er dansk
eller norsk.

Knud

Fra : JL

Dato : 02-07-07 20:32

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> Hej.
>
> Hvorfor er det lige at man f.eks. i Tyskland _skal_ have et DK skilt på
> sin bil?

For at man kan se hvilket land bilen kommer fra? Altså...det siger vel sig
selv.

Fra : Ivar

Dato : 02-07-07 20:37

Klaus G. skrev:

> Hvorfor er det lige at man f.eks. i Tyskland _skal_ have et DK skilt på sin
> bil?

Af samme årsag som du skal have nummerplade på.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : JS

Dato : 02-07-07 20:52

Ivar wrote:

> Af samme årsag som du skal have nummerplade på.

Det er næppe den eneste funktin nummerpladen har.

Fra : Ivar

Dato : 02-07-07 21:03

JS skrev:

> Det er næppe den eneste funktin nummerpladen har.

Hvilken funktion ud over at kunne identificere køretøjet mener du,
at nummerpladen har?
Det er ikke meget den beskytter lakken

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-07-07 07:17

On Mon, 02 Jul 2007 22:02:31 +0200 Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> sent
the following smoke signals:

>Hvilken funktion ud over at kunne identificere køretøjet mener du,
>at nummerpladen har?

Den sikrer også staten et urimeligt højt provenu på salget af biler.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : S.x.L

Dato : 03-07-07 07:22

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Mon, 02 Jul 2007 22:02:31 +0200 Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> sent
> the following smoke signals:

> Den sikrer også staten et urimeligt højt provenu på salget af biler.

Det er sgu da ikke nummerpladen som sikrer det - nummerpladen får du
udleveret for vist nok knap 1200 kr. på motorkontoret.

Knud

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-07-07 07:37

On Tue, 3 Jul 2007 08:22:13 +0200 "S.x.L" <solsol@bit.lk> sent the
following smoke signals:

>Det er sgu da ikke nummerpladen som sikrer det - nummerpladen får du
>udleveret for vist nok knap 1200 kr. på motorkontoret.

Aha, så hvis jeg køber en fabriksny bil uden afgifter, så kan jeg
efterfølgende nøjes med at betale knapt 1200 kr. på motorkontoret, og så
er alt fjong.

Alle sammen: Knud Thomsen har i sin uendelige visdom fundet et kæmpe
smuthul i beskatningen af køretøjer...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : S.x.L

Dato : 03-07-07 08:21

> [...]
> er alt fjong.
>
> Alle sammen: Knud Thomsen har i sin uendelige visdom fundet et kæmpe

Nej - jeg har ikke fundet noget hul - men nummerpladerne og bilafgifterne
hænger ikke sammen.
Nummerpladen betaler du på motorkontoret, som jeg skriver.
Bilafgiften betaler du via forhandleren sammen med resten af bilens pris.

Knud

Fra : Henrik B.

Dato : 03-07-07 11:22

"S.x.L" <solsol@bit.lk> skrev i en meddelelse

> Nej - jeg har ikke fundet noget hul - men nummerpladerne og bilafgifterne
> hænger ikke sammen.

Jo da! Du får sgutte nogen nummerplader på bilen, før du har betalt afgift =
sammenhæng!

Og nej, jeg har ikke betalt afgift til nogen forhandler, inden jeg fik mine
nummerplader. Staten fik dem, hvorefter jeg fik mine nummerplader af
Staten...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : S.x.L

Dato : 03-07-07 11:35

> [...]
>
> Og nej, jeg har ikke betalt afgift til nogen forhandler, inden jeg fik
> mine nummerplader. Staten fik dem, hvorefter jeg fik mine nummerplader af

Afgiften er jo forskellig afhængig af hvilken type nummerplader du vil have
selvom prisen på nummerpladen er forskellig. Nummerpladen er kun en
sikkerhed for at man kan identificere bilen/ejeren samt at den er tilmeldt
en ansvarsforsikring.

Registreringsafgift har intet med selve nummerpladen at gøre.

Knud

Fra : Henrik B.

Dato : 03-07-07 12:00

> [...]
> sikkerhed for at man kan identificere bilen/ejeren samt at den er tilmeldt

Og at der er betalt reg-afgift.

> Registreringsafgift har intet med selve nummerpladen at gøre.

Jo, ingen reg-afgift = ingen nummerplade.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Brian

Dato : 03-07-07 13:02

> Jo, ingen reg-afgift = ingen nummerplade.

Ingen forsikring = ingen nummerplade.
Ingen penge = ingen nummerplade.

Der er sikkert mange sammenhænge, men det er altså ikke nummerpladen der
viser at du har betalt registreringsafgift, det er registreringsattesten.

Fra : Ivar

Dato : 03-07-07 20:52

Henrik B. skrev:

> Jo, ingen reg-afgift = ingen nummerplade.

Ingen forsikring = ingen nummerplade.
Ingen vægtafgift = ingen nummerplade.
Intet syn = ingen nummerplade.

Man kan finde mange sammenhænge, men det ændrer ikke ved at
nummerplader er til at identificere kørertøjermed, der må benyttes
på offentlig vej. Registreringsafgiften er en anden sag.

Der betales også afgift på øl, men det er da ikke ensbetydende
med at øl skal have nummerplader!

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-07-07 23:11

On Tue, 03 Jul 2007 21:52:25 +0200 Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> sent
the following smoke signals:

>Der betales også afgift på øl, men det er da ikke ensbetydende
>med at øl skal have nummerplader!

Det er jo heller ikke registreringsafgift man betaler når man køber øl.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : S.x.L

Dato : 04-07-07 08:03

> On Tue, 03 Jul 2007 21:52:25 +0200 Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> sent
> the following smoke signals:

> Det er jo heller ikke registreringsafgift man betaler når man køber øl.

Det er da forholdsmæssigt ligeså dyrt!

Knud

Fra : claus b.p.

Dato : 06-07-07 18:00

"S.x.L" <solsol@bit.lk> skrev i en meddelelse

> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er da forholdsmæssigt ligeså dyrt!

1,5 ton øl koster 14500kr, 1,5 ton bil koster 300.000kr. ?????
(Tuborg tilbud i Føtex, Mazda 6)
1,5 ton øl i Tyskland: 10.000 kr, 1,5 ton bil i Tyskland: 160000 kr.?????
(Tuborg Fleggaard, Mazda 6)

Men så er ølemballagen til gengæld 3 gange tungere i DK. Det er da også værd
at tage med.

Men jeg undrer mig stadig over hvordan de kan få råd til hospitaler og veje
i Tyskland.... :-?

/Claus

Fra : alexbo

Dato : 06-07-07 18:32

"claus b.p." skrev

> Men jeg undrer mig stadig over hvordan de kan få råd til hospitaler og
> veje i Tyskland.... ?

Noget af forklaringen er måske de sociale bidrag, i Sverige og Tyskland
betaler arbejdsgiveren en "skat" for hver medarbejder han har.
I Sverige 28% af lønsummen.
I Tyskland er det fordelt mellem arbejdsgiver og ansatte.

Disse sociale bidrag bliver ofte glemt nå der sammenlignes løn og skat og
afgifter
mellem de forskellige lande.
Det ser da smukt ud når hr. Jønson kun betaler 40% i skat, og kan købe bil
til det halve, men hans arbejdsgiver har allerede betalt 28%

De tyske regler fremgår af et spørgsmål/svar til skatteministeren
svaret indsat nederst.

Der er også lidt om et problem for danske virksomheder der ansætte
svenskere, det gælder svenske der ud over det danske arbejde har svensk
arbejde.

Så hvis man er svensk bosat skal man tænke sig godt om inden man lige tager
et ekstrajob i Sverige.

mvh
Alex Christensen

Svar:
De tyske regler for betaling af sociale bidrag afviger fra såvel de danske
som de svenske på den måde, at bidraget deles mellem arbejdsgiver og
arbejdstager. Bidragenes samlede størrelse varierer lokalt og er lavere i
det tidligere Østtyskland end i vest.

Bidragene udgør i alt ca. 40 pct. af lønsummen og deles som nævnt mellem
arbejdsgiver og arbejdstager. I 2006 udgør det maksimale månedlige bidrag
for arbejdsgivere i vest 950 ? (ca. 7.000 kr.), mens det i øst udgør 839 ?
(ca. 6.300 kr.). Det maksimale bidrag for arbejdstagere er i begge tilfælde
32 ? (ca. 240 kr.) højere. (Kilde: International Bureau of Fiscal
Documentation.)

Ja, jeg kan bekræfte, at danske arbejdsgivere under visse omstændigheder kan
komme til at betale svenske arbejdsgiverafgifter ved beskæftigelse af
svenske lønmodtagere. Satsen er dog ikke 33 pct., men "kun" knap 28 pct.

Fra : JS

Dato : 03-07-07 17:32

Ivar wrote:

> Hvilken funktion ud over at kunne identificere køretøjet mener du,
> at nummerpladen har?
> Det er ikke meget den beskytter lakken

Mener du at et DK-skilt kan identificere et køretøj?

Fra : S.x.L

Dato : 03-07-07 18:06

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mener du at et DK-skilt kan identificere et køretøj?

Et landeskilt + nummerpladen vil under normale omstændigheder kunne
identificere bil/ejer.
Er pladerne stjålne holder det naturligvis ikke.

Knud

Fra : JS

Dato : 03-07-07 19:59

S.x.L wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et landeskilt + nummerpladen vil under normale omstændigheder kunne
> identificere bil/ejer.
> Er pladerne stjålne holder det naturligvis ikke.

Det er jeg klar over men prøv at læse det jeg svarer på.

Fra : Ivar

Dato : 03-07-07 20:42

JS skrev:

> Mener du at et DK-skilt kan identificere et køretøj?

Når bilen en i hjemlandet kan den identificeres på nummerpladen.
I udlandet skal man også have indformation om landet, for at
kunne bruge nummerpladen til at identificere.
Så DK-skiltet er en identifikation af køretøjet, som +45 er
en del af dit telefonnummer, hvis det skal bruges i udlandet.

Det kan der vel ikke være tvivl om.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Lars O.

Dato : 02-07-07 20:42

On Mon, 02 Jul 2007 18:57:02 +0200, S.x.L wrote:

> [...]
> registreringsnummeret også at kende nationaliteten.
>
> Eksempelvis er det svært for en tysker at se om en nummerplade er dansk

Det er tyskere vel også pænt ligeglade med. Uanset hvad, så plaprer de jo
bare løs på tysk.

/Lars

Fra : Ivar

Dato : 02-07-07 20:43

Lars O. skrev:

> Det er tyskere vel også pænt ligeglade med. Uanset hvad, så plaprer de jo
> bare løs på tysk.

Selvfølgelig gør de det, det er nu en gang det sprog der tales i
Tyskland. Skiltet er ikke for at vide om føreren er bedst til dansk
eller norsk, men for at kunne identificere køretøjet.

Ivar Magnusson