Polerings maskine?
Fra : Brian Søgaard

Dato : 01-07-07 20:04

Har søgt lidt men kunne ikke finde.

Hvilke polerings maskiner bruger folk?
Går selv med tanker på om at købe en.

Mvh Brian

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-07-07 20:14

> Hvilke polerings maskiner bruger folk?
> Går selv med tanker på om at købe en.

Dem der sidder permanent monteret for enden af armene - en professionel
poleringsmaskine koster en 3 - 4000 - alt andet billigere grej er
fuldstændigt ubrugeligt til at polere bil med IMHO...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : T. Hartung

Dato : 01-07-07 20:38

> Dem der sidder permanent monteret for enden af armene - en professionel
> poleringsmaskine koster en 3 - 4000 - alt andet billigere grej er
> fuldstændigt ubrugeligt til at polere bil med IMHO...

Kan jeg helt tilslutte mig - min ligger på loftet - næsten aldrig brugt - og
det blever den næppe.

--
mvh.
T. Hartung

Fra : OK

Dato : 01-07-07 21:24

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan jeg helt tilslutte mig - min ligger på loftet - næsten aldrig brugt -
> [...]
Min billige polermaskine bliver skam brugt - den er perfekt til at give
trægulvet olie med. Og kun det!

mvh Ole

Fra : T. Hartung

Dato : 01-07-07 22:04

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-07-07 22:11

T. Hartung skrev:

> Kan jeg helt tilslutte mig - min ligger på loftet - næsten aldrig brugt - og
> det blever den næppe.

Hvad er problemet med de billige maskiner?
Har kun prøvet professionelle maskiner og de virker da umiddelbart ret
simple, så funktionaliteten er ikke noget der burde koste en bondegård.

Fra : OK

Dato : 02-07-07 17:53

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse
> T. Hartung skrev:
>

> Hvad er problemet med de billige maskiner?
> Har kun prøvet professionelle maskiner og de virker da umiddelbart ret

Problemet med min er at der ikke er trinløs hastighed. D.v.s. at den starter
på max hastighed = polermiddel slynges rundt over det hele (men ikke på
bilen).
Derudover har den simpelthen ikke kræfter nok til at kunne polere det
tørrede vokslag af lakken igen.

mvh Ole

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 02-07-07 21:32

OK skrev:

> [...]
> bilen).
> Derudover har den simpelthen ikke kræfter nok til at kunne polere det

Altså masser af omdrejninger men ingen kræfter. Det lyder rigtigt nok
som noget der ikke er velegnet til at polere med. Jeg overvejede ellers
at købe en nu da jeg endelig igen har fået en bil med lak der er værd at
holde.

Fra : Henrik

Dato : 02-07-07 22:00

"OK" skrev i en meddelelse >

> Problemet med min er at der ikke er trinløs hastighed. D.v.s. at den
> starter på max hastighed = polermiddel slynges rundt over det hele (men
> ikke på bilen).

Hvad er max hastighed?
Umiddelbart lyder det mere som om du påfører materialet forkert og i for
store mængder (både på puden og på lakken).

> Derudover har den simpelthen ikke kræfter nok til at kunne polere det
> tørrede vokslag af lakken igen.

På nogle af de nyere polish produkter anbefaler fabrikanterne faktisk, at
man bliver ved med at polere indtil der kun er lidt overflade støv der skal
børstes bort.

Henrik

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-07 18:10

> Hvad er problemet med de billige maskiner?
De køre for hurtigt, så din polish "brænder fast" i små klatter :(.

> Har kun prøvet professionelle maskiner og de virker da umiddelbart ret
> simple, så funktionaliteten er ikke noget der burde koste en bondegård.

H.Nyborg har en vinkelsliber, som kan sænkes i hastighed, så den kan polere.
Det må være = en proff. .

Fra : Allan Kristensen

Dato : 03-07-07 19:12

> [...]
> De køre for hurtigt, så din polish "brænder fast" i små klatter :(.

> H.Nyborg har en vinkelsliber, som kan sænkes i hastighed, så den kan

jeg har selv købt en ved www.impot.dk men de har en ved bauhaus til 349,-
med justerbar hastighed med 1000 watt motor model som en vinkel en
vinkelsliber kan justeres fra 600 - 3000 omdr. jeg har tidligere haft en
luft drevet prof model som autolakererne bruger og både den jeg har købt og
den i bauhaus virker på samme måde, men nu er det heller ikke al polermiddel
der er egnet til maskinpolering, jeg har 3 forskellige produkter fra 3M +
noget lyserødt voks det giver en flot og meget glat overflade

Fra : Brian Søgaard

Dato : 05-07-07 09:35

Allan Kristensen skrev:
> [...]
> der er egnet til maskinpolering, jeg har 3 forskellige produkter fra 3M +
> noget lyserødt voks det giver en flot og meget glat overflade

Har du et navn eller model på den fra bauhaus?

Mvh Brian

Fra : Allan Kristensen

Dato : 05-07-07 20:39

"Brian Søgaard" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> har selv købt en ved www.impot.dk men de har en ved bauhaus til 349,-
> Har du et navn eller model på den fra bauhaus?
Nej det har jeg ikke, men den ligger mellem alt deres el værktøj,
ihvertilfælde i Esbjerg, har de en hylde hvor de har hele deres sortiment
udstillet, så kig der, ellers skal jeg derud igen lørdag, så skal jeg da
gerne tage model navn og nummer.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-07 17:26

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:4688028e$0

> Kan jeg helt tilslutte mig - min ligger på loftet - næsten aldrig brugt -
> og det blever den næppe.

Min venter på, at der dukker en op, som er så ubehagelig, det er værd at
ofre kasteskyts på :))).

Fra : Kent

Dato : 01-07-07 22:33

> Har søgt lidt men kunne ikke finde.
>
> Hvilke polerings maskiner bruger folk?
> Går selv med tanker på om at købe en.
>
> Mvh Brian

De billige poleremaskiner er nok FOR billige, men jeg har
set gode resultater med excentersliber med påsat polerepude.
Dog skal det være en excentersliber med trinløs hastighed,
der kan justeres uafhængigt af selve start-knappen - og så
skal det gøres ved lav hastighed.

Men jeg har aldrig brugt andet end håndkraft. Det er jeg mest
tryg ved.

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-07 22:50

"Brian Søgaard" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Har søgt lidt men kunne ikke finde.
>
> Hvilke polerings maskiner bruger folk?
> Går selv med tanker på om at købe en.

Jeg har en Makita - dejlig maskine.

Fra : KASO

Dato : 02-07-07 07:26

"Brian Søgaard" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Har søgt lidt men kunne ikke finde.
>
> Hvilke polerings maskiner bruger folk?
> Går selv med tanker på om at købe en.
>
> Mvh Brian

Jeg bruger min AEG excentersliber med en slags "polersvampe" fra Bosch -
fungerer fint!

Man skal blot ikke trykke hårdt og iøvrigt sørge for at holde den i
bevægelse, så man ikke kører for længe på samme sted. Jeg har fået meget
"træt" lak fin blank på denne måde.

(Jeg bruger den kun til at smøre ind med - når lakforsegleren er tør polerer
jeg efter med håndkraft - men det er nu ikke det store arbejde...)

Fra : Specks6812

Dato : 22-07-07 03:05

Brian Søgaard <virker@ikke.dk> said in news:4687faa1$0$90272$14726298
@news.sunsite.dk:

> Har søgt lidt men kunne ikke finde.
>
> Hvilke polerings maskiner bruger folk?
> Går selv med tanker på om at købe en.
>
> Mvh Brian

Makita og DeWalt laver nogle glimrende maskiner til formålet.

Tjullahop