Køb af trailer???
Fra : Morten

Dato : 01-07-07 17:56

Vores (meget) gamle Brenderup skal udskiftes, men jeg er i tvivl om hvilken
model jeg skal vælge....
Brenderup har for mig at se 2 interessante modeller... 1000-serien og
2000-serien.

1000-serien er noget billigere, men hvor meget ringere er den?

Jeg er blevet frarådet at købe Dantrailer grundet larm fra kassen der under
kørlse banker på de vanger der går op til bilen... Variant-trailer's
modeller ligner meget Dantrailer's, er det de samme???

Er der andre mærker jeg bør undersøge?

\Morten

Fra : TDN

Dato : 01-07-07 18:15

"Morten" <NoReply@NoReplylkjlkj.xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> under kørlse banker på de vanger der går op til bilen... Variant-trailer's
> modeller ligner meget Dantrailer's, er det de samme???

Jeg har været igennem de samme overvejelser og efter at set på Harald
Nyborgs, Easy-line (Brenderup billig mærke) endte det med en Brenderup 1205
S, som jeg klart kan anbefale:

http://www.dintrailer.dk/shop/trailer-brenderup-1205-182p.html

Samt den lille tilbehørspakke hvor jeg fik handlet en kasselås med til samme
pris.

Som du kan se så er Brenderup'en ikke meget dyrere end de andre hvis du
tager udstyret med.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-07-07 18:16

>Er der andre mærker jeg bør undersøge?

Jeg har gode erfaringer med Stema.

Opbygget på samme både som Brenderup, men til en langt lavere pris.

Tag 750kg's modellen. Samme pris, men mulighed for højere last.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-07-07 18:23

> Er der andre mærker jeg bør undersøge?

Jeg er meget glad for min Variant

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Kristensen

Dato : 01-07-07 19:30

Hvis du vil spare kr så køb en harald nyborg trailer til 4000 kr. Det gjorde
jeg og den er slet ikke så sølle selv om prisen godt kunne indikere det...

Har haft min fyldt helt op med våd jord og det vejer meget mere end de 600
kg den max må køre med og det kunne den nemt holde til...
....godt jeg ikke mødte politiet for så var jeg bleven fattig..
Mvh Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-07-07 19:35

On Sun, 1 Jul 2007 20:30:22 +0200, "Martin Kristensen"
<automakkeren@FJERNMIGmail.dk> wrote:

>Hvis du vil spare kr så køb en harald nyborg trailer til 4000 kr. Det gjorde
>jeg og den er slet ikke så sølle selv om prisen godt kunne indikere det...

Prisen er lav pga. Harald sælger dem..

Stema er Tysklands største producent af trailere og min har nu været
brugt en del gange med _rigtig_ tung læs.. den klarer det perfekt.

Jeg forstår ikke man giver 2000,- mere for en Brenderup... det må være
navnet... Stema klinger jo ikke så godt hjemme på villavejen ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : TDN

Dato : 02-07-07 05:52

> [...]
> Jeg forstår ikke man giver 2000,- mere for en Brenderup... det må være
> navnet... Stema klinger jo ikke så godt hjemme på villavejen ;)

Tja, nu koster den Brenderup jeg købte med det basale udstyr (lås,
næsehjul,pressening m.m) kr. 5.445 og en tilsvarende Stema med samme udstyr
kr. 4.686,95, så forskellen er kun kr. 758,05, og for de penge får jeg bl.a
bedre kvalitet af låsehåndtagene, bedre godstykkelse. Ikke dermed sagt at
Stema er noget lort, tværtimod, jeg var da selv lige ved at købe den. Det
der med kvalitet og hvordan man oplever det og ønsker den, er jo noget
subjektivt, derfor er der nogen der køber BMW og andre der køber Fransk....
I dette tilfælde valgte jeg at give godt kr. 700 mere og få den jeg som jeg
mener er bedst. Ingen tvivl om de begge vil løse opgaven til UG. Desuden vil
man kunne få en bedre brugtpris på en Brenderup hvis man sælger den igen.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-07-07 11:19

>Tja, nu koster den Brenderup jeg købte med det basale udstyr (lås,
>næsehjul,pressening m.m) kr. 5.445 og en tilsvarende Stema med samme udstyr
>kr. 4.686,95, så forskellen er kun kr. 758,05,

Jep, men prøv, at gå op i 750kg modellen.. så skal du se en
prisforskel der batter.. og det er selvom Brenderup traileren også er
den samme som modellen mindre..

>og for de penge får jeg bl.a
>bedre kvalitet af låsehåndtagene, bedre godstykkelse.

Sikker? Jeg synes faktisk Brenderuppen virkede mere "billig" i det..

>I dette tilfælde valgte jeg at give godt kr. 700 mere og få den jeg som jeg
>mener er bedst.

I mit tilfælde snakkede vi 4kkr kontra 6,5kkr...

> Ingen tvivl om de begge vil løse opgaven til UG. Desuden vil
>man kunne få en bedre brugtpris på en Brenderup hvis man sælger den igen.

Man sælger da ikke en trailer.. :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-07 08:56

Martin Kristensen wrote:

> [...]
> Har haft min fyldt helt op med våd jord og det vejer meget mere end
> de 600 kg den max må køre med og det kunne den nemt holde til...

I second that - jeg købte dog 250 meter versionen, hvor der er plads
svarende til 3 paller. Især godt til transport af brædder m.m.

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 09:09

Per Henneberg Kristensen skrev:

> I second that - jeg købte dog 250 meter versionen, hvor der er plads
> svarende til 3 paller. Især godt til transport af brædder m.m.

Så sig lige til inden du skal i byggemarkedet næste gang så vi andre er
advarede!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-07-07 09:15

> I second that - jeg købte dog 250 meter versionen, hvor der er plads
> svarende til 3 paller. Især godt til transport af brædder m.m.

Det var da sa...
Det er jo danmarks suverænt længste ekvipage.
Rundkørsler er vel totalt udelukket, medmindre de er gennemskårne.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 09:21

Uffe Bærentsen skrev:

> Rundkørsler er vel totalt udelukket, medmindre de er gennemskårne.

Dét blir de vel efterhånden som han færdes rundt i landskabet!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-07 09:24

Uffe Bærentsen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4688afa2$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det var da sa...
> Det er jo danmarks suverænt længste ekvipage.
> Rundkørsler er vel totalt udelukket, medmindre de er gennemskårne.

De _er_ gennemskårne her i Esbjerg på grund af de mange
vindmølletransporter - så jeg kommer også igennem uden problemer ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-07-07 10:44

> De _er_ gennemskårne her i Esbjerg på grund af de mange
> vindmølletransporter - så jeg kommer også igennem uden problemer ;)

Ja, når du kommer fra nord, så er den første i Tarp.
Men hvad gør du ved nummer 2?

Samme spørgsmål når du skal ud af Esbjerg, fra havnen.
Den første ved Måde er gennemskåret, men nummer 2 er ikke

Ok, større problem?
Svar: Større rundkørsel!

--
mvh Uffe (samme by
Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 10:45

Uffe Bærentsen skrev:

> Den første ved Måde er gennemskåret, men nummer 2 er ikke

Alt med måde!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-07-07 10:53

> Alt med måde!

Lokalitet der huser bla. rensningsanlæg, forbrænding samt losseplads.

Samt en masse andet

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-07-07 09:16

On Mon, 2 Jul 2007 09:56:04 +0200 "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> sent the following smoke signals:

>I second that - jeg købte dog 250 meter versionen, hvor der er plads
>svarende til 3 paller.

Der må da være plads til mere end 3 paller på 250 m.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 09:20

Hr. Jensen skrev:

> Der må da være plads til mere end 3 paller på 250 m.

Dét er vel bare et spørgsmål om at regne den ud:

300 paller!

Voila!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-07-07 10:47

> Dét er vel bare et spørgsmål om at regne den ud:
>
> 300 paller!
>
> Voila!

Hvad bliver totalvægt?
Hvis det er synsfri træk, så er der da tale om stort kørekort til hænger.

Præfixer er forvirrende.
Her gik jeg og troede at følgende var sandt:

1mm = 1Mm

Der står jo (stort set) det samme

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 10:53

Uffe Bærentsen skrev:

> Hvad bliver totalvægt?

Hver euro-palle må bære 1000 kg. + egenvægten, så dét...

> Hvis det er synsfri træk, så er der da tale om stort kørekort til
> hænger.

Det blir nok noget af et Roadtrain eller MY-lookalike
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-07 19:46

Hans Paulin (6310) wrote:

> Hver euro-palle må bære 1000 kg. + egenvægten, så dét...

Hmm .. jeg har set både 13 og 1400 kg på en europalle, så det ...

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 22:34

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Hmm .. jeg har set både 13 og 1400 kg på en europalle, så det ...
>
> :)

Dén kan jeg sagtens stikke

Vi har på den maskinfabrik hvor jeg arbejder tit læsset måske 2 tons på en
palle og så bagefter stablet dem oven på hinanden

Der er ingen problemer med dét
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus G.

Dato : 02-07-07 20:17

> Hver euro-palle må bære 1000 kg. + egenvægten, så dét...

Ja og nej :)

En Euro-Palle må bære op til 1500kg hvis det er jævnt fordelt(sand, bolte,
skruer osv). Er der derimod tale om stykgods(motor f.eks.), så er det max
1000kg. Og yes, det er jeg helt sikker på, har lige taget truck kort, og det
var en del af teorien ;)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 22:32

Klaus G. skrev:

> [...]
> er det max 1000kg. Og yes, det er jeg helt sikker på, har lige taget
> truck kort, og det var en del af teorien ;)

Så har de måske lavet det om - har kørt truck 1. gang for 36 år siden og tog
truckcertifikat for 20 år plus / minus siden da det blev lovpligtigt - og
dér lærte vi at der højst måtte komme 1000 kg. på *som sådan* (- ka osse
være jeg fik mig et powernap i timen)
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-07-07 20:03

> [...]
> kørlse banker på de vanger der går op til bilen... Variant-trailer's
> modeller ligner meget Dantrailer's, er det de samme???

Hvis ikke det absolut skal være en ny trailer så skulle du tage et kig
på en op til 5 år* gammel boogietrailer.
Brugsværdien er meget større, da man sjældent kommer til at køre med
overlæs, og læssefladen er som regel også større.
En boogietrailer er IMO også skønnere at køre med, både tom og læsset,
de eneste ulemper den har, er den er sværere at manøvrere rundt med
håndkraft, fylder lidt mere i indkørslen/haven og så koster den 220,- om
året i vægtafgift.

Jeg har selv en Anssems PSX2000-305 årg. 2003, købt sidste år for
10000,- nypris omkring 24000,-.

*så skal den ikke synes ved omregistrering.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Morten

Dato : 02-07-07 17:30

Hej Alle.

Tak for hurtige svar. -både u-seriøse og seriøse

I dag var jeg hos de lokale forhandlere, og fandt det næsten liggeyldigt
hvad man vælger. De laver alle både dyre og billige modeller, og priserne
følger tilsyneladende fint hvad man får for pengene.
Det endte med en Variant 502 D1 Finer 220x130x40 til 5.689kr.

Jeg skal vende tilbage om 10 år og fortælle om den var pengene værd.

\Morten

Fra : Morten

Dato : 02-07-07 17:35

Skrivefejl... 205x122x40

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-07 19:47

Morten wrote:

> Skrivefejl... 205x122x40

Altså en 2½ palles.

Det vil du fortryde når du skal hente tværbjælker på 5 meter til din garage
;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-07-07 11:35

> Altså en 2½ palles.
>
> Det vil du fortryde når du skal hente tværbjælker på 5 meter til din
> garage ;)

Så har byggemarkedet velsagtens en lastbil til den transport.
Alternativt så har de en trailer han kan låne.
Hvor stort er problemet så?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-07 02:21

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
>
> Så har byggemarkedet velsagtens en lastbil til den transport.
> Alternativt så har de en trailer han kan låne.

I mit tilfælde var det fordi tværbjælkerne skulle bringes til mit hus før
håndværkeren satte dem op

Selv :)

PS: Der var ventetid på at nyde kørsel fra byggemarkedets lastbil...
--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 03-07-07 13:06

On Mon, 2 Jul 2007 20:46:35 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det vil du fortryde når du skal hente tværbjælker på 5 meter til din garage

Om trailerens lad er 205 eller 250 cm langt når der skal transporteres 5
meter lange ting er ret ligegyldigt.
Det eneste tidspunkt jeg har haft ønske om en større trailer er de få
gange jeg har hentet hele plader enten gips eller krydsfiner. Der ville
det have været rart at pladerne kunne ligge nede i ladet.

Det blev meget lettere, da jeg en kort overgang havde en rigtig trailer
i stedet for den lille trillebør. Et lad på 5,5m x 2,44m _det_ er der
noget ved

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-07 02:24

Leonard wrote:

> Om trailerens lad er 205 eller 250 cm langt når der skal
> transporteres 5 meter lange ting er ret ligegyldigt.

Well, det er nu ikke helt ligegyldigt. Anbringer du 5 meter bjælker i en
trailer der er mindre end 2,5 meter, tipper de bagover når du slipper dem
henne foran. Så kniber det med at komme op i fart :)

Og selv om du har en 2,5 meters trailer, anbringer du bjælker nok, så går
traileren alligevel i selvsving når hastigheden bliver høj nok (80km/t!)

> Det eneste tidspunkt jeg har haft ønske om en større trailer er de få
> gange jeg har hentet hele plader enten gips eller krydsfiner. Der
> ville det have været rart at pladerne kunne ligge nede i ladet.

Jeg hentede McDouglas-plader. De passer fint i en vogn der er bredere end
120 cm ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-07-07 22:25

> Altså en 2½ palles.
>
> Det vil du fortryde når du skal hente tværbjælker på 5 meter til din
> garage ;)
>
> --
> Per, Esbjerg

Har lige lagt et billede af en 'lokal' trailer på dk.binaer.motor.
Den burde kunne klare nævnte længde

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-07-07 22:27

Uffe Bærentsen skrev:

> Har lige lagt et billede af en 'lokal' trailer på dk.binaer.motor.
> Den burde kunne klare nævnte længde

Er det Pers nye trailer!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-07-07 09:25

> Er det Pers nye trailer!?

Nope, den er ikke af ny dato
Men jeg synes den er pænt stor.
Den hang btw. på en 4x4.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-07 02:27

Uffe Bærentsen wrote:

> Har lige lagt et billede af en 'lokal' trailer på dk.binaer.motor.
> Den burde kunne klare nævnte længde

Jeg så - motor Autobahnen - en trailer efterspændt en 4x4. Den var forsynet
med 2 aksler, anbragt samme sted som på en almindelig gammeldags anhænger.

Den skulle altså bakkes med på samme måde som dengang vi tog lastbilkørekort
for 30+ år siden :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-07-07 18:02

"Morten" <NoReply@NoReplylkjlkj.xxx> writes:

> Jeg skal vende tilbage om 10 år og fortælle om den var pengene værd.

....i tilfælde af fejlkøb dog noget tidligere.