Opel diesel
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-06-07 19:57

Hej

Jeg er ved at lure efter en anden diesel kværn og lurer lidt på en Opel
Astra diesel 1,7 TD fra 97. Er der nogle der ved noget om sådan en Opel
diesel er noget man skal holde sig fra? Er det en VW kopi ?

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-07 20:03

Stefan Jacobsen skriver:

> Jeg er ved at lure efter en anden diesel kværn og lurer lidt på en Opel
> Astra diesel 1,7 TD fra 97. Er der nogle der ved noget om sådan en Opel
> diesel er noget man skal holde sig fra? Er det en VW kopi ?

Sådan en motor havde jeg i en firmabil. Vi var 6 der fik bil samtidig, 5
af dem "smed motoren" inden 120kkm - min fik altså ikke tæsk..... Brugte
mere vand end olie og da min blev erklæret "ukampdygtig" kunne man ikke
finde en erstatningsmotor, da markedet var støvsuget for sådanne.

Nej, den motor vil jeg ikke anbefale.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-06-07 21:39

> [...]
> mere vand end olie og da min blev erklæret "ukampdygtig" kunne man ikke
> finde en erstatningsmotor, da markedet var støvsuget for sådanne.

Tak. De er faktisk også noget der går igen ved stort set alle annoncerne at
motoren er skiftet.

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-07 22:25

Stefan Jacobsen skriver:

> Tak. De er faktisk også noget der går igen ved stort set alle annoncerne at
> motoren er skiftet.

Gad vide, hvornår den så skal skiftes igen ?

Ud over det er det en pæn bil af sin alder.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-06-07 22:29

> Gad vide, hvornår den så skal skiftes igen ?

Ja det er jo dem man frygter

> Ud over det er det en pæn bil af sin alder.

Jo, svigerfar havde en 93-94 1,6'er det eneste jeg havde imod den var den
havde jordens mest elendige bremsere, langt ringere end min gamle gålf!

Stef

Fra : Telemand

Dato : 30-06-07 22:22

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er jo dem man frygter

> Jo, svigerfar havde en 93-94 1,6'er det eneste jeg havde imod den var den
> havde jordens mest elendige bremsere, langt ringere end min gamle gålf!
>
> Stef

Ved ikke hvor man får så dårlige oplevelser fra, det er da synd.
Jeg har en '94 Astra 1,7 D, som lige har rundet de 250000. Den kører godt,
bruger hverken motorolie eller vand. Og kører omkring 17km/ltr ved blandet
kørsel.
Læg mærke til det er en 1,7 D og IKKE en TD!
Der skal efter sigende være himmelvid forskel på om det er turbo-modellen
eller ikke. Min er selvfølgelig ikke en sprinter, men går dog meget godt, og
holder farten på motorvejen uden problemer.
Jeg ville ikke være så bange for at købe sådan en igen.
Mvh
Telemand

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-07 06:09

Telemand skriver:

> Læg mærke til det er en 1,7 D og IKKE en TD!

Det er derfor den er blevet så gammel.

> Der skal efter sigende være himmelvid forskel på om det er turbo-modellen
> eller ikke.

Det er der også.

> Jeg ville ikke være så bange for at købe sådan en igen.

Men ville du turde købe en TD ?

Fra : Niels

Dato : 01-07-07 21:06

Telemand wrote:

> [...]
> holder farten på motorvejen uden problemer.
> Jeg ville ikke være så bange for at købe sådan en igen.

Jeg har en Vectra 1.7 TD fra 93, som snart runder 400000, jeg skiftede
topstykket her i vinter, men om der tidligere er skiftet motor eller
andet ved jeg ikke. men min motor og den der sider i Corsa 1.5 D er ikke
opel motorer, det er Izuzu.

Mvh. Niels

Fra : Telemand

Dato : 01-07-07 22:16

"Niels" <niels.supermand.jensen@bpanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved jeg ikke. men min motor og den der sider i Corsa 1.5 D er ikke opel

Ja, og det er vist der at filmen knækker, for hvis det er Opel's egen
dieselmotor, lider de stadig af den gamle uvane, langt op i 90'erne.
Jeg havde taxi-forretning sidst i 80'erne, og da var parolen med Opel
diesel, at de km de kunne gå over 150000 skulle beregnes for ren foræring.
Selv om jeg ikke er meget for de japanske biler, må jeg bøje mig for disse
Isuzu'er, og indrømme at de har lavet dem rimeligt.
Mvh
Birger/Telemand

Fra : Niels

Dato : 02-07-07 09:48

Telemand wrote:

> [...]
> Selv om jeg ikke er meget for de japanske biler, må jeg bøje mig for disse
> Isuzu'er, og indrømme at de har lavet dem rimeligt.

Ja jeg har hørt at Izuzu skulle være verdens største producent af
dieselmotorer, hvis det holder stik, bør de vel have lidt erfaring

Mvh. Niels

Fra : Telemand

Dato : 02-07-07 10:59

> Ja jeg har hørt at Izuzu skulle være verdens største producent af
> dieselmotorer, hvis det holder stik, bør de vel have lidt erfaring
>
> Mvh. Niels

Ja, og det vil måske, med andre ord sige, at disse Opel pick up'er der har
præget bybilledet den senere årrække, måske kunne være leverandør af brugte
dieselmotorer. De første vi så af dem stod der jo ISUZU på bagklappen, men
der var karrosen ikke rigtig tilpasset til det danske klima(salt o.s.v.), så
de forsvinder fra bybilledet igen af sig selv, ruster simpelthen væk.
Birger