Forsikring, dækning, stjålet bil - udbetal~
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 15:12

Hej,

Såfremt man har sin bil forsikret, naturligvis med kasko, til f.eks. 100.000
(gammel brugt bil), og den bliver stjålet.
Får man så de 100.000 udbetalt eks. selvrisiko?

Eller vil der, efter den er stjålet, komme en reel vurdering af bilens
stand, osv.?
Så man f.eks. ikke blot kan forsikre en gammel spand til en ½ mil - hvordan
vurderes det? Er udbetalingen/beløbet gældende så snart det er nævnt på
policen?
(Jeg går ud fra at der har været en vurdering inden beløbet kommer på).

På forhånd tak.

Fra : N/A

Dato : 29-06-07 16:09

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 16:09

Tak for svaret - det hjalp meget.

Godt at vide at der ikke er økonomi i at få den stjålet :)

Fra : Tom

Dato : 29-06-07 17:48

"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad du har forsikret den den til er komplet ligegyldig.
>
> Vurderingsmand,taksator fastsætter en pris ud fra hvad han mener at en
> tilsvarende bil vil koste hos en forhandler, normalt lidt i underkant ;-(
>
> Så er det du skal have gode talegaver og evt. dokumentation i form af
> daterede fotos m.v. for at få prisen op, du skal normalt ikke regne med,
> at du blot kan henvise til DBA eller andet forum for brugte biler, for
> vurderingsmænd er tilbøjelig til at mene, de ligger i overkanten.

og huske endelig at få ALT med når prisen for en tilsvarende skal beregnes.
Det vil sige INKLUSIVE lev.onkostninger og hvad der ellers måtte være før
den står på gaden i dit navn

--
Tom

Fra : N/A

Dato : 30-06-07 16:48

Fra : Otto J

Dato : 30-06-07 16:48

> Da jeg fik min specialbil ødelagt kunne jeg overhovedet ikke acceptere
> tilbudet.

Jeg kan iøvrigt anbefale folk med meget special-udstyr lige at tjekke
forsikringsbetingelserne. En bekendt af mig fandt først ud af at der var
loft over dækningen af uoriginalt ekstra-udstyr efter bilen var sendt i
autoværnet...

Mvh Otto

Fra : Tom

Dato : 30-06-07 17:40

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringsbetingelserne. En bekendt af mig fandt først ud af at der var
> loft over dækningen af uoriginalt ekstra-udstyr efter bilen var sendt i

GF dækker ekstraudstyr

.....med sølle 5.000 Kr

--
Tom