Bilforsikring.
Fra : BJ

Dato : 29-06-07 14:25

De er da rablende sindssyge, de danske forsikringsselskaber.

For en 22 årig pige med 4 års skadefri kørsel i familiens bil, skal de gale
mennesker have mellem 15.000 og 25.000 kr. årligt for en ganske almindelig
bypotte.

Det kan jo ikke svare sig at købe en brugt gammel bil, når man eks. kan købe
en sprit ny Chevrolet Kalos 1.4 A/C med 3 års "Chevrolet-forsikring".

De danske forsikringsselskaber kan da lære noget af deres svenske søstre.

Her starten man ikke som i Danmark med at være kriminel, men på det laveste
pristrin så tvivlen kan komme en til gode.

Man kan undre sig over, vore politikere ønsker en mobil ungdom, når de
tillader sådan en gang svineri!

mvh
Bjørn J.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-06-07 14:53

On Fri, 29 Jun 2007 15:24:59 +0200 "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
sent the following smoke signals:

>De er da rablende sindssyge, de danske forsikringsselskaber.

Ja, men det er jo ikke noget nyt...

>For en 22 årig pige med 4 års skadefri kørsel i familiens bil, skal de gale
>mennesker have mellem 15.000 og 25.000 kr. årligt for en ganske almindelig
>bypotte.

Så må man jo holde sig til de mærker hvor der også er "lave" priser på
brugtbilsforsikring.

> [...]
>pristrin så tvivlen kan komme en til gode.
>
>Man kan undre sig over, vore politikere ønsker en mobil ungdom, når de

Da det er bevist at kvinder kører lige så dårligt som mænd, hvorfor fa'n
skulle de så ikke betale de samme jødepriser som de unge mænd gør?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 15:00

KLIP

http://www.forsikringsluppen.dk/

> Så må man jo holde sig til de mærker hvor der også er "lave" priser på
> brugtbilsforsikring.

En brugt Kalos koster med brugtbilsforsikringsrabat/DAF-rabat ca. 11.000 kr.
om året.

Køber du en brugt 1 år gammel potte, er den samlet set _dyrere_ end end
sprit ny.

> Da det er bevist at kvinder kører lige så dårligt som mænd, hvorfor fa'n
> skulle de så ikke betale de samme jødepriser som de unge mænd gør?

Derfor skal alle også starte på laveste trin. Sker der så noget, så falder
hammeren (hårdt og brutalt som i Sverige).

mvh
Bjørn J.

Fra : Andersen

Dato : 29-06-07 15:26

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelandet
> De er da rablende sindssyge, de danske forsikringsselskaber.

Husk på at det ikke er selve bilen, men derimod en værdiforsikring man
laver. Derfor er forsikringen tilsvarende lavere, i lande med lave
bilpriser.

Men jeg giver dig ret, det er totalt sindssyge priser der er i DK.

Andersen

Fra : Kong Gulerod

Dato : 29-06-07 16:29

"Andersen" <soren6407FJERNES@hotmail.com> wrote in message

> [...]
| bilpriser.
|
| Men jeg giver dig ret, det er totalt sindssyge priser der er i DK.

well det er lønnen jo også...

Fra : Kong Gulerod

Dato : 29-06-07 16:28

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
købe
| en sprit ny Chevrolet Kalos 1.4 A/C med 3 års "Chevrolet-forsikring".

Fuck det lort fra Korea.. ,og køb en kvalitets bil!. incl billig
forsikring.

http://www.skoda-auto.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 17:39

"Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fuck det lort fra Korea.. ,og køb en kvalitets bil!. incl billig
> forsikring.

> http://www.skoda-auto.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf

Skodas forsikringer er uforskammede dyre i forhold til Chevrolet Danmarks.

Lorteselskab.

mvh
Bjørn J.

Fra : Tom

Dato : 29-06-07 17:51

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Skodas forsikringer er uforskammede dyre i forhold til Chevrolet Danmarks.
>
> Lorteselskab.

Lorte benzinselskaber og lorte skatteministerie

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 18:33

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lorte benzinselskaber og lorte skatteministerie

Skip Mondeoen og køb en 6-benet potte til samme pris som en ny Deo 1.6
Trend:

http://www.chevrolet.dk/models/epica/t0_index_0.htm

Lorte alle sammen..)

mvh
Bjørn J.

Fra : Hans

Dato : 29-06-07 18:43

On 2007-06-29 19:32:51 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> said:

> Skip Mondeoen og køb en 6-benet potte til samme pris som en ny Deo 1.6 Trend:
>
> http://www.chevrolet.dk/models/epica/t0_index_0.htm
>
> Lorte alle sammen..)

Det var da noget af en tam V6 motor.

156HK og 237nM - ikke meget for en 2,5 liters maskine.

--
Hans Mouridsen
Peugeot 207 HDi

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 18:51

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var da noget af en tam V6 motor.
>
> 156HK og 237nM - ikke meget for en 2,5 liters maskine.

Så vælg en 2.0, så sparer du både penge og benzin og bliver stadig ikke
spist af med en Trend = kopiholder og 12V udtag (nu da askebæger og
cigartænder er gået af mode).

For 280.000 kr. får du das ganze molevitten, hvad får man i version Trend?

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 29-06-07 18:56

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 18:56

"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan I så tage ned i havnen og vaske eders mund med soda og karbol og
> skylle efter med brandslange, slig sprogbrug ønskes ikke her

Fy fassan til både havnevandet, soda, karbol og brandslange..

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus G.

Dato : 29-06-07 18:02

> Skodas forsikringer er uforskammede dyre i forhold til Chevrolet Danmarks.

Kræver de ikke også en sort box i bilen? Eller var det et andet firma?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 18:17

KLIP

> Kræver de ikke også en sort box i bilen? Eller var det et andet firma?

Ikke mig bekendt:
http://www.chevrolet.dk/local/brochures/forsikring/07-069.pdf

Deres forsikringspriser er uforskammede billige..

mvh
Bjørn J.

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-06-07 18:30

Klaus G. skrev:

> Kræver de ikke også en sort box i bilen? Eller var det et andet firma?

Nope, det er em aftale Alka har med Mitsubishi.

Jesper

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-07 20:45

Jesper Juul wrote:

> Nope, det er em aftale Alka har med Mitsubishi.

Jeg ville mene at Alka´s andre kunder betaler for de unges forsikringer - så
fri mig gerne for Alka.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-06-07 20:50

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Jeg ville mene at Alka´s andre kunder betaler for de unges forsikringer - så
> fri mig gerne for Alka.

Ja, det finder man jo nok ud af på længere sigt. Derudover mener jeg
faktisk alle kan få den billige "sorte boks" forsikring hos Alka, hvis
man selv vil betale for boksen som vist koster omkring 5K.

Jesper

Fra : Esben Vidstid

Dato : 29-06-07 20:17

> Skodas forsikringer er uforskammede dyre i forhold til Chevrolet Danmarks.

Men de dækker også brugte biler :)

--
Esben

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 20:20

"Esben Vidstid" <esbenSENDMEMORESPAM@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men de dækker også brugte biler :)

Jep, men som 22 årig er der også et lånebehov.;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-06-07 18:32

BJ skrev:
> [...]
> mennesker have mellem 15.000 og 25.000 kr. årligt for en ganske almindelig

Jep, for det opsparer man svjv. ikke ancinitet af.

> Det kan jo ikke svare sig at købe en brugt gammel bil, når man eks. kan købe
> en sprit ny Chevrolet Kalos 1.4 A/C med 3 års "Chevrolet-forsikring".

Nope det er et ret godt tilbud.

> De danske forsikringsselskaber kan da lære noget af deres svenske søstre.

Eller flere tilbud ala Alka har med Chevrolet og Alka.

> Her starten man ikke som i Danmark med at være kriminel, men på det laveste
> pristrin så tvivlen kan komme en til gode.

Man kunne også forestille mig at de kiggede lidt på noget statistikværk.

> Man kan undre sig over, vore politikere ønsker en mobil ungdom, når de
> tillader sådan en gang svineri!

Jeg troede ellers du var for så lidt statsindblanding som muligt?

Jesper

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 18:34

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg troede ellers du var for så lidt statsindblanding som muligt?

Alt med måde og her bør der unægtelig kaldes på mådehold.!

mvh
Bjørn J.

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 29-06-07 19:00

> [...]
>
> For en 22 årig pige med 4 års skadefri kørsel i familiens bil, skal de
> gale mennesker have mellem 15.000 og 25.000 kr. årligt for en ganske

Hvis jeg havde været en 22-årig nybilist kunne jeg forsikre min gamle Mazda
626 hos FDM for ca. 10.000 kr - uden kasko.

Mvh.
Jesper

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 19:03

"Jesper Kristensen" <jbk(@)it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis jeg havde været en 22-årig nybilist kunne jeg forsikre min gamle
> Mazda 626 hos FDM for ca. 10.000 kr - uden kasko.

Gammel potte = 50.000 kr
Ansvarsforsikring i eks. 7 år = 70.000 kr.

Reparationer i 7 år = En pokkers masse.

Værdi efter 7 år = Skrotpræmie.

mvh
Bjørn J.

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 29-06-07 19:28

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in message

> Gammel potte = 50.000 kr

Min må du gerne købe for det halve da

> Ansvarsforsikring i eks. 7 år = 70.000 kr.

Man skal godt nok lave mange skader, hvis man slet ingen anciennitet skal
opspare. Og efter 5 år uden skader er man elitebillist.

/Jesper

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 19:48

"Jesper Kristensen" <jbk(@)it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Min må du gerne købe for det halve da

Så må den være dramatisk værre end denne her:

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=252200885&source=1

> Man skal godt nok lave mange skader, hvis man slet ingen anciennitet skal
> opspare. Og efter 5 år uden skader er man elitebillist.

Enhver sin lyst for sine penge.

Gammel potte med +10 år på bagen = 50.000 kr.
Ansvarsforsikring i 5 år = 50.000 kr.
Rep. omkostninger ved (lad os sige) 75.000 km = anseelige.

Stort set uanset hvordan du vender og drejer det, kan du ikke som alm. Otto
Normalverbraucher få bedre tilbud end Chevrolets.

mvh
Bjørn J.

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 29-06-07 22:43

> KLIP

> Så må den være dramatisk værre end denne her:
>
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=252200885&source=1

Tja, den er 3-4 år ældre og har kørt dobbelt så langt, men fungerer
udmærket. Da den er bil nummer 2 overvejede jeg faktisk at bytte den ud med
en nyere mindre bil som fx. Kia Picanto, men efter at have prøvekørt sådan
en, havde jeg ikke lyst til at bytte. Men en mini-bil er jo nok billigere i
forsikring som nybilist.

> Gammel potte med +10 år på bagen = 50.000 kr.
> Ansvarsforsikring i 5 år = 50.000 kr.
> Rep. omkostninger ved (lad os sige) 75.000 km = anseelige.

For 50000 kan man nu også sagtens få noget der ikke er 10 år gammelt, fx. en
Fiat Punto:
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=239204659&source=1

I øvrigt får man mange steder en betragtelig reduktion i ansvarsforsikring
allerede efter 1 eller 2 år.

> Stort set uanset hvordan du vender og drejer det, kan du ikke som alm.
> Otto Normalverbraucher få bedre tilbud end Chevrolets.

Nej, det er da et fint tilbud mht. forsikringen, men afskrivningen på sådan
en koreaner-tingest er nok voldsom, gætter jeg på.

Mvh.
Jesper

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 23:50

"Jesper Kristensen" <jbk(@)it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, det er da et fint tilbud mht. forsikringen, men afskrivningen på
> sådan en koreaner-tingest er nok voldsom, gætter jeg på.

Den er jo nok betragtelig større end en Fiat´s..

Sådan en gammel potte, har den også 3 års fabriksgaranti som en sprit
ny.?..

mvh
Bjørn J.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-06-07 19:39

> [...]
>
> For en 22 årig pige med 4 års skadefri kørsel i familiens bil, skal de
> gale mennesker have mellem 15.000 og 25.000 kr. årligt for en ganske

Hvad med Alka og respekt for fart kurset?
Der var jeg nede på 4700(taksterne er vist steget lidt siden men de er
stadigt billige) for min 106 GTI som 22årig :)

/Dennis

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 19:44

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:468551dd$0$30992$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Hvad med Alka og respekt for fart kurset?
> Der var jeg nede på 4700(taksterne er vist steget lidt siden men de er
> stadigt billige) for min 106 GTI som 22årig :)

Jeg har da ringet rundt og det laveste var ca. 8.000 kr. som lynhurtigt blev
trukket tilbage og var pludselig 11.000 kr. årligt.

Som jeg ser det, er der kun Chevrolet, der vil have noget at gøre med unge
under 25 år uanset bopæl og kilometerbehov.

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-07 19:50

> Jeg har da ringet rundt og det laveste var ca. 8.000 kr. som
> lynhurtigt blev trukket tilbage og var pludselig 11.000 kr. årligt.

Det er kun Alka der officielt giver rabat efter Respekt for Fart. Men
altså, der er vist over et års ventetid på det kursus så...

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-06-07 19:57

BJ skrev:
> [...]
>
> Som jeg ser det, er der kun Chevrolet, der vil have noget at gøre med unge
> under 25 år uanset bopæl og kilometerbehov.

Prøv at tjekke Mitsubishi.

Jesper

Fra : BJ

Dato : 29-06-07 20:01

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv at tjekke Mitsubishi.

Bilen er desværre for dyr (og mangler en del bl.a. A/C).

Det helt rigtige økonomiske for hende, ville være en Kia Picanto med A/C til
125.000 kr og en Chevrolet/Mitsubishi forsikring.

Bilen skal køre dagligt omkring 70 km.

mvh
Bjørn J.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-06-07 22:50

> [...]
>
> Jeg har da ringet rundt og det laveste var ca. 8.000 kr. som lynhurtigt
> blev trukket tilbage og var pludselig 11.000 kr. årligt.

Det er somsagt kun Alka der vedkender sig kurset - og de normale salgsfolk
kan ikke se priserne når du har kurset. Der skal du tale med en speciel
repekt for fart afdeling. Så du skal helt specifikt nævne der er tale om
priser på respekt for fart du er ude efter (og selvom du bukker det i pap så
kan det være de stadigt ikke aner hvad du taler om - de er ikke for snu
nogen af dem der sidder i salg)

Som jeg husker det udløste det 2års skadefri kørsel + 50% i rabat samt ingen
alderstillæg (der er tillæg på prisen indtil den dag du fylder 30)
/Dennis

Fra : Kong Gulerod

Dato : 29-06-07 20:33

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote in message

| "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

| Hvad med Alka og respekt for fart kurset?
| Der var jeg nede på 4700(taksterne er vist steget lidt siden men de er
| stadigt billige) for min 106 GTI som 22årig :)

Hvordan føle det så at blive overhalet af en tunet knallet 45?.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-06-07 22:16

> De er da rablende sindssyge, de danske forsikringsselskaber.

Enig jeg hørte på en Cedes 190D 2,5 fra 89 med 337kkm på klokken til 33kkr.
32 år mand med 6 skadesfri år.
Små 12000,- med kasko og 7500,- uden kasko.... det bliver vist ikke en cedes
i denne omgang. Man kan jo helt fortryde at man har solgt golf2'eren!

Stef