Benzinpriser Nord-/Østjylland
Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-06-07 18:21

Hei

Min familie og jeg setter kursen for Danmark om en uke, og med 100 liters
benzintank kan det svare seg å velge tankstation med omhu ;)
Det jeg lurer på, er ca hvor meget benzin (95 blyfri) koster i DK for tiden?

Her i Norge ligger 95 typisk omkring 12-12,40 NOK på hverdagene, mens i
weekenden ca 1 krone mindre.

Mvh
Michael :)

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 19:09

Hej

> [...]
> benzintank kan det svare seg å velge tankstation med omhu ;)
> Det jeg lurer på, er ca hvor meget benzin (95 blyfri) koster i DK for

Se http://www.fdmbenzinpriser.dk/

God tur.

Mvh. Ulrich

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-06-07 19:43

Michael Nielsen wrote:
> [...]
> benzintank kan det svare seg å velge tankstation med omhu ;)
> Det jeg lurer på, er ca hvor meget benzin (95 blyfri) koster i DK for tiden?

Det svinger utrolig meget... Jeg tankede til 9.09kr/L på OK Skejby
(Århus) i går eftermiddags. I morges (kl. 7.30) var prisen hos DK Benzin
i Lisbjerg 9.16kr/L (begge 95 blyfri), men her til eftermiddag var
prisen igen oppe på 10.36. Så ja, der kan være mange penge at spare.
Desværre er det for tiden meget svært at gennemskue hvornår det er
billigst, før i tiden var det søndag aften til mandag morgen (før 10)
men de sidste par uger har været meget uregelmæssigt.

Men fdmbenzinpriser.dk er et godt sted at få et indtryk af priserne...
og med en mobil+wap eller web, så er det hurtigt lige at kaste til blik
på hvor det evt. er billigst, benzinpriser.dk tilbyder både wap og web
adgang så næsten uanset mobil så vil det virke (lav direkte links
hjemmefra, så er det hurtigere).

i Aalborg det ofte billigere end i Århus, så kig omkring, og kommer man
forbi en billig tank, så hæld på med det samme, vent IKKE til efter du
fx. lige har handlet eller spist, for priserne bliver justeret meget
ofte og på underlige tidspunkter (har set OK justere 25-50 øre/L på 15
minutter midt på dagen)

Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 29-06-07 22:41

> Men fdmbenzinpriser.dk er et godt sted at få et indtryk af priserne...

Tværtimod - priserne passer aldrig, jeg tanker konsekvent en krone eller
halvanden under de priser

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-06-07 09:35

Nicolai wrote:

> Tværtimod - priserne passer aldrig, jeg tanker konsekvent en krone eller
> halvanden under de priser

Man skal lige huske at kigge på opdateringsdatoen for de priser man
finder der... er de mere end 24 timer gamle kan man slet ikke stole på
dem... men finder man dem der kun er et par timer gamle passer de som
regel fint (hvis ikke man har passeret kl. 10.00 om morgenen.

Benzinpriser.dk er jo et brugerstyret index, så hvis folk ikke vil
indsende de priser de ser, så passer de jo ikke... du husker
forhåbentlig at sende en opdatering til dem når du nu har tanket til så
billig penge?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 22:33

"Michael Nielsen" <webmaster@mercefreaken.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tiden?
>
> Her i Norge ligger 95 typisk omkring 12-12,40 NOK på hverdagene, mens i

De seneste dage har prisen i Aalborg ligget mellem 9.10 dkr/L og 9.90 dkr/l
Tankede selv i dag til 9,32.
Du skal kigge efter automat tankstasjoner (tankstationer på dansk) - JET,
Metax, OK er oftest billigst.
Velkommen til nordjylland
Tommy

Fra : Jens

Dato : 29-06-07 07:50

> [...]
> tiden?
>
> Her i Norge ligger 95 typisk omkring 12-12,40 NOK på hverdagene, mens i

Det går rigtigt meget op og ned ca 1,50kr pr liter kan det variere, i
Horsens f.eks er systemet lige for tiden at det bliver billigst tirsdag
aften/onsdag morgen hvor man går tilbage til normalpris ca kl 10.
Det samme gør sig gældende søndag aften/mandag morgen.
Mvh
Jens

Fra : Jens

Dato : 29-06-07 07:52

> [...]
> tiden?
>
> Her i Norge ligger 95 typisk omkring 12-12,40 NOK på hverdagene, mens i

Og lige et tip du kan hente tankstationspoi til gratis på www.gratispoi.dk
Mvh
Jens

Fra : Johnchr

Dato : 29-06-07 22:27

Slap dog af og nyd din ferie, hvis du er så stor en nærrig....at du gider
køre
rundt for at spare en krone pr liter så bliv dog hjemme

Du når sikkert ikke en gang at køre en tankfuld op her i lille DK

tsk tsk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-06-07 23:37

"Johnchr" <Johnchr@privat.dk> wrote in message
> Slap dog af og nyd din ferie, hvis du er så stor en nærrig....at du gider
> køre
> rundt for at spare en krone pr liter så bliv dog hjemme

Det gidder jeg heller ikke, men hvis jeg kunne spare 150-200 kr på å tanke
etter at jeg kjører i land fra fergen fremfor å tanke i Oslo før jeg kjører
ombord i fergen - hvorfor ikke?

> Du når sikkert ikke en gang at køre en tankfuld op her i lille DK

Nåh, det skal nok ikke bli noe stort problem å få til ;)

Mvh
Michael

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-07 08:35

> [...]
> benzintank kan det svare seg å velge tankstation med omhu ;)
> Det jeg lurer på, er ca hvor meget benzin (95 blyfri) koster i DK for

Det er absolut billigst at tanke i Nordjylland, omkring Voersaa...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk