Udsættelse af bilsyn
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 28-06-07 10:13

Hvordan er reglerne for bilsyn mht udsættelse?

Har en gammel bil, der er indregistreret første gang d. 9. september
1985. Har bestilt en ny og får den leveret d. 4 oktober. Kan man
udsætte synet af den gamle så længe, at jeg når at få den nye leveret
(og køre den anden til skrot)?

mvh
Michael Kristensen

Fra : claus b. p.

Dato : 28-06-07 10:39

<mbk112@hotmail.com> wrote in message
> [...]

>1985. Har bestilt en ny og får den leveret d. 4 oktober. Kan man
>udsætte synet af den gamle så længe, at jeg når at få den nye leveret

Du behøver ikke foretage dig noget. Ifølge synsindkaldelsen kan syn ikke
udsættes. Men diverse bureaukrati betyder at der vil gå flere måneder efter
sidste frist, før der er risiko for at politiet kommer og klipper pladerne.

/Claus

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 28-06-07 12:18

Er den 9. september, hvor bilen skal være synet og godkendt ?

Hvis man nu kører den til syn på dagen, og den dumper og skal omsynes,
skal man så pille plader af og afmelde den, udbedre mangler,
transportere den til omsyn på lad, og når den så er godkendt, tilmelde
den igen og hente nye plader på politigård ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 28-06-07 12:59

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Rolig nu!
Hvis den skal omsynes får du at køre til "værksted", der udbedrer du
manglerne og stiller den op til omsyn inden får en måned.

Pladerne skal ikke af.

Hvis du dumper så vildt at den får kørselsforbud skal du fragte den til
værksted på autotransporter.

Michael

Fra : Peter Anskjær

Dato : 28-06-07 15:44

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er den 9. september, hvor bilen skal være synet og godkendt ?

Hvis den skal være synet 9. september kan du roligt bare lade som ingenting
og blot skrotte bilen først i oktober når du får den nye bil.
Fra indkaldelsen er overskredet går der i hvert tilfælde 2 måneder før de
overhovedet skriver at bilen nu skal være synet inden nogle uger og ellers
overgår sagen til politiet.
Min gamle bil skulle have været synet 16. marts og jeg skrottede den først
ca. 1. juni, der kom brev kort efter om at pladerne snart var i fare.

Mvh
Peter

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 28-06-07 14:55

> Hvis den skal omsynes får du at køre til "værksted", der udbedrer du
> manglerne og stiller den op til omsyn inden får en måned.

Kan man så i alt uendelighed bliver ved med at tage et omsyn, få en
måned, tage et omsyn, få en måned etc ?

Fra : claus b. p.

Dato : 28-06-07 15:18

> [...]
> manglerne og stiller den op til omsyn inden får en måned.

Kan man så i alt uendelighed bliver ved med at tage et omsyn, få en

Det var et godt spørgsmål. Prøv at kigge på www.applusbilsyn.dk der er mange
svar på diverse spørgsmål.

Et omsyn er jo ikke gratis. Så på sigt er det måske billigere at få ordnet
bilen. Samtidig repræsenterer en synet bil en brugsværdi, en ikke-synet
måske kun skrotværdien.

/Claus