/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Køb af Lupo 3L
Fra : Jens Willadsen


Dato : 27-06-07 17:51

Hej

jeg har fået job et godt stykke hjemme fra, det betyder at jeg dagligt skal
køre 148km hvoraf de 120 er på motorvej.

Min første tanke var at skaffe mig en billig ældre diesel bil.

Nu kom jeg så i tanke om VW Lupo 3L og kan se den kan fåes til omkring
100.000 med ca 150.000km på tælleren. Og med dens lave forbrug og lave grøn
afgift vil den næsten hamle op med en meget billigere gammel diesel bil mht.
totale omkostninger.

Nu er mit spørgsmål så, hvor stort er sådan en Lupo's forbrug så i
realiteten ved så meget motorvejs kørsel som jeg skal bruge den til?

Og er der nogen andre grunde til at en Lupo ikke er et godt køb til sådan
nogle lange ture?

Jeg har hørt noget om at man kan være rigtigt uheldig med nogle meget dyre
reperationer på sådan en. Er det meget udbredt, eller er risikoen til at
klare??

Håber folk gider læse sig igennem mit alt for lange indlæg, og kan give mig
lidt hjælp til min beslutning

MVH Jens



 
 
Thomas (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-06-07 17:57


"Jens Willadsen" <jens-fjerndette-@willadsen.nu> wrote in message
news:46829573$0$2494$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> jeg har fået job et godt stykke hjemme fra, det betyder at jeg dagligt
> skal køre 148km hvoraf de 120 er på motorvej.
>
> Min første tanke var at skaffe mig en billig ældre diesel bil.
>
> Nu kom jeg så i tanke om VW Lupo 3L og kan se den kan fåes til omkring
> 100.000 med ca 150.000km på tælleren. Og med dens lave forbrug og lave
> grøn afgift vil den næsten hamle op med en meget billigere gammel diesel
> bil mht. totale omkostninger.


hm... mon ? er der ikke noget med at turboen brænder nemt af, da den
slukker for motoren når bilen holder ved kryds ?

Mvh

Thomas



Martin Johansen [600~ (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-07 18:04


>hm... mon ? er der ikke noget med at turboen brænder nemt af, da den
>slukker for motoren når bilen holder ved kryds ?

Det bestemmer man selv. I "ECO" mode slukker den motoren og i
"ikke-ECO" slukker den ikke.

Prøvekørte bilen lige da den kom frem og det blev hurtigt til
"ikke-ECO"...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-06-07 18:17

Thomas skriver:
>
> hm... mon ? er der ikke noget med at turboen brænder nemt af, da den
> slukker for motoren når bilen holder ved kryds ?

Nej.
Det styrer softwaren så det ikke sker.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

kalvoere (27-06-2007)
Kommentar
Fra : kalvoere


Dato : 27-06-07 18:10

On 27 Jun., 18:51, "Jens Willadsen" <jens-fjerndet...@willadsen.nu>
wrote:
> Hej
>
> jeg har fået job et godt stykke hjemme fra, det betyder at jeg dagligt skal
> køre 148km hvoraf de 120 er på motorvej.
>
> Min første tanke var at skaffe mig en billig ældre diesel bil.
>
> Nu kom jeg så i tanke om VW Lupo 3L og kan se den kan fåes til omkring
> 100.000 med ca 150.000km på tælleren. Og med dens lave forbrug og lave grøn
> afgift vil den næsten hamle op med en meget billigere gammel diesel bil mht.
> totale omkostninger.
>
> Nu er mit spørgsmål så, hvor stort er sådan en Lupo's forbrug så i
> realiteten ved så meget motorvejs kørsel som jeg skal bruge den til?
>
> Og er der nogen andre grunde til at en Lupo ikke er et godt køb til sådan
> nogle lange ture?
>
> Jeg har hørt noget om at man kan være rigtigt uheldig med nogle meget dyre
> reperationer på sådan en. Er det meget udbredt, eller er risikoen til at
> klare??
>
> Håber folk gider læse sig igennem mit alt for lange indlæg, og kan give mig
> lidt hjælp til min beslutning
>
> MVH Jens

Hej Jens.

Vi har en Lupo der efterhånden har kørt 156000. Jeg har haft et
køremønster mage til det du beskriver, og forbruget er der ikke noget
i vejen med. Det er dit køremønster der gør hvor meget du kører på
literen og hvor mange der er i bilen.

Med hensyn til rep, har der ikke været noget at komme efter, dog vil
jeg sige at den er dyr at holde kørende, forstået på den måde at de
obligatoriske eftersyn, og udskiftning af nødvendige sliddele, syn mv
er rasende dyrt.

Men en helt ok bil der kører udmærket.

Så det man sparer i brændstof og ejerafgift bruges til at holde den
kørende. (Citat SMC-Værkfører)

/Lars


Klaus D. Mikkelsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-06-07 18:19

Jens Willadsen skriver:
>
> Jeg har hørt noget om at man kan være rigtigt uheldig med nogle meget dyre
> reperationer på sådan en. Er det meget udbredt, eller er risikoen til at
> klare??

Kom til et af de erfarne 3L værksteder, så er det ikke så dyrt.

Kendte svagheder:
Hjullejer, forrude (den er "tynd" fra fabrik, men kan erstattes af den
fra den "normale" Lupo) og bremser.

Og om lidt kommer hylekoret og siger gearkasser.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-07 18:20


>Og om lidt kommer hylekoret og siger gearkasser.

Den har også en svag gearkasse..

lol

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-06-07 18:33

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> >Og om lidt kommer hylekoret og siger gearkasser.
>
> Den har også en svag gearkasse..
>
> lol

Den skal jo passe til de magtfulde 25HK der er til rådighed ved ECO
kørsel

Dog går den ikke i stykker.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-07 18:41


>Den skal jo passe til de magtfulde 25HK der er til rådighed ved ECO
>kørsel

Er det ikke 65 hhv. 75hk sådan en har?

>Dog går den ikke i stykker.

Sikker?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-06-07 19:03

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Er det ikke 65 hhv. 75hk sådan en har?

Nix. 61 HK og endnu mindre ved ECO

> Sikker?

Nej, selvfølgelig går den i stykker, men ikke så som det forlyder.
"Truslen" er jo at enhver Lupo nærmest går i stykker bare man kigger på
den.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-07 20:25


>Nix. 61 HK og endnu mindre ved ECO

OK, kunne/kan ikke huske det.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Steen Schmidt (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 27-06-07 21:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nej, selvfølgelig går den i stykker, men ikke så som det forlyder.
> "Truslen" er jo at enhver Lupo nærmest går i stykker bare man kigger
> på den.

Jeg turde ikke købe én. Har haft en Lupo 3L og den tilsvarende A2 i min
omgangskreds, begge gik ned med ødelagte gearkasser. Jeg har dog ikke
hørt om andre, så jeg kan blot kende et par uheldige ejere selvfølgelig.

Nej, kom lige i tanke om en anden 3L ejer i vores omgangskreds. Deres
gearkasse gik ikke i stykker inden de solgte den v/ ca. 60kkm. Så det
er ikke alle...

Mvh
Steen

Klaus D. Mikkelsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-06-07 21:11

Steen Schmidt skriver:
>
> Nej, kom lige i tanke om en anden 3L ejer i vores omgangskreds. Deres
> gearkasse gik ikke i stykker inden de solgte den v/ ca. 60kkm. Så det
> er ikke alle...

De 2 jeg har i nære omgangskreds har gået over 200kkm uden problemer.

De 3 yderligere jeg har "førstehåndskendskab" til er på samme vis
fejlfrie.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-07 18:20


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:xn0f7ynvov50g000@news.tele.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Nej, selvfølgelig går den i stykker, men ikke så som det forlyder.
>> "Truslen" er jo at enhver Lupo nærmest går i stykker bare man kigger
>> på den.
>
> Jeg turde ikke købe én. Har haft en Lupo 3L og den tilsvarende A2 i min
> omgangskreds, begge gik ned med ødelagte gearkasser. Jeg har dog ikke

En tidligere kollega havde også en A2.
Gearkassen gik også i denne og han solgte
den med stort tab.



Ukendt (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-07 20:45

Martin Johansen [6000] wrote:
>
> Den har også en svag gearkasse..
>

Det skal jeg ikke kunne sige, men den er edderhyleme længe om at skifte
gear! Min kæreste har en som jeg lånte nogle dage fordi BMW'en var til
maler. Den var tæt på at drive mig til vanvid. Dog synes jeg den trækker
ganske fint når den endelig trækker. Dog skal man IKKE i Eco mode. Det
holder min mandighed ganske enkelt ikke til

mvh.
Kim Frederiksen



Martin Johansen [600~ (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-07 20:53


>ganske fint når den endelig trækker. Dog skal man IKKE i Eco mode. Det
>holder min mandighed ganske enkelt ikke til

Hmm.. skal være ærlig og sige jeg synes ikke der er den store
forskel.. Den er lige sløv.

Og samtlige 3L'ere jeg har holdt bagved har slukket motoren så der må
være nogen der tuller rundt i ECO mode.. ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-06-07 21:12

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Og samtlige 3L'ere jeg har holdt bagved har slukket motoren så der må
> være nogen der tuller rundt i ECO mode.. ;)

_Masser_....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus D. Mikkelsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-06-07 21:12

Kim Frederiksen skriver:
>
> Det skal jeg ikke kunne sige, men den er edderhyleme længe om at skifte
> gear!

Jeps, skifterobot. Den skal nå at koble ud, vente lidt, skifte gear og
koble ind igen.

Det er ikke en DSG kasse.......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-07 21:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
> Det er ikke en DSG kasse.......
>

Havde Lupo'en haft det, havde det været en ganske anden bil... men det
fandtes vel ikke dengang?

mvh.
Kim Frederiksen



Klaus D. Mikkelsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-06-07 22:03

Kim Frederiksen skriver:
>
>
> Havde Lupo'en haft det, havde det været en ganske anden bil... men det
> fandtes vel ikke dengang?

Jo, det gjorde det, bare ikke til os dødelige.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-07 18:21


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4682be1e$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Martin Johansen [6000] wrote:
>>
>> Den har også en svag gearkasse..
>>
>
> Det skal jeg ikke kunne sige, men den er edderhyleme længe om at skifte
> gear!

Har hørt, at visse gearkasser bevidst kører længere
ud i gearene sålænge motor og olie er kold, netop
så der hurtigere kommer varme på....ved ikke om
det er tilfældet 3L.



Jens Willadsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Willadsen


Dato : 27-06-07 18:39

Er der andre biler, i ville anbefale.
Med en god drifts økonomi, og en indkøbs pris på under 100000

MVH Jens
"Jens Willadsen" <jens-fjerndette-@willadsen.nu> wrote in message
news:46829573$0$2494$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> jeg har fået job et godt stykke hjemme fra, det betyder at jeg dagligt
> skal køre 148km hvoraf de 120 er på motorvej.
>
> Min første tanke var at skaffe mig en billig ældre diesel bil.
>
> Nu kom jeg så i tanke om VW Lupo 3L og kan se den kan fåes til omkring
> 100.000 med ca 150.000km på tælleren. Og med dens lave forbrug og lave
> grøn afgift vil den næsten hamle op med en meget billigere gammel diesel
> bil mht. totale omkostninger.
>
> Nu er mit spørgsmål så, hvor stort er sådan en Lupo's forbrug så i
> realiteten ved så meget motorvejs kørsel som jeg skal bruge den til?
>
> Og er der nogen andre grunde til at en Lupo ikke er et godt køb til sådan
> nogle lange ture?
>
> Jeg har hørt noget om at man kan være rigtigt uheldig med nogle meget dyre
> reperationer på sådan en. Er det meget udbredt, eller er risikoen til at
> klare??
>
> Håber folk gider læse sig igennem mit alt for lange indlæg, og kan give
> mig lidt hjælp til min beslutning
>
> MVH Jens
>



Kent (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 27-06-07 21:13


"Jens Willadsen" <jens-fjerndette-@willadsen.nu> skrev i en meddelelse
news:4682a0b7$0$13964$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der andre biler, i ville anbefale.
> Med en god drifts økonomi, og en indkøbs pris på under 100000
>

Prøv at kigge på "Årets brugtbil 2006" (kåret af FDM), Skoda Fabia.
Du kan fx få en 1,2 12V Comfort 64HK årgang 2004 med ca. 80.000
på klokken til lige under 100.000. Netop denne model har jeg prøvet,
og den var kvikkere, end jeg havde regnet med. Den går 16,8 km/literen,
benzin. Selvfølgelig ikke nær så lavt forbrug som Lupoen, men til gengæld
er den rimeligt billigt at holde kørende - og er generelt meget driftsikker.
Komforten er efter min mening også rigtig god - og god
kvalitetsfornemmelse. Du skulle prøve en tur i den.

Kent.
Skoda Fabia Combi 1,9 TDI, 2006.



Jens Willadsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Willadsen


Dato : 27-06-07 21:29

Ja den ser sq fin ud,
Men det var desværre mest den villige reg afgift og økonomien, der gjorde at
vi kunne gå op på 100k.
Med normal økonomi så som 14-20 km liter der skal vi ned omkring 50000 før
det bliver realistisk igen.

MVH Jens


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
news:4682c4e9$0$93824$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jens Willadsen" <jens-fjerndette-@willadsen.nu> skrev i en meddelelse
> news:4682a0b7$0$13964$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Er der andre biler, i ville anbefale.
>> Med en god drifts økonomi, og en indkøbs pris på under 100000
>>
>
> Prøv at kigge på "Årets brugtbil 2006" (kåret af FDM), Skoda Fabia.
> Du kan fx få en 1,2 12V Comfort 64HK årgang 2004 med ca. 80.000
> på klokken til lige under 100.000. Netop denne model har jeg prøvet,
> og den var kvikkere, end jeg havde regnet med. Den går 16,8 km/literen,
> benzin. Selvfølgelig ikke nær så lavt forbrug som Lupoen, men til gengæld
> er den rimeligt billigt at holde kørende - og er generelt meget
> driftsikker.
> Komforten er efter min mening også rigtig god - og god
> kvalitetsfornemmelse. Du skulle prøve en tur i den.
>
> Kent.
> Skoda Fabia Combi 1,9 TDI, 2006.
>



Kent (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 27-06-07 22:13


"Jens Willadsen" <jens-fjerndette-@willadsen.nu> skrev i en meddelelse
news:4682c898$0$2288$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja den ser sq fin ud,
> Men det var desværre mest den villige reg afgift og økonomien, der gjorde
> at vi kunne gå op på 100k.
> Med normal økonomi så som 14-20 km liter der skal vi ned omkring 50000 før
> det bliver realistisk igen.
>
> MVH Jens

OK. Bare pas på du ikke får noget, der er for dårligt...... Du skal jo
tilbagelægge en del km.

Men et andet rigtigt godt bud er Hyundai Getz. Den kører knaldramrende
godt - og er ret billig i anskaffelse. Driftsomkostninger kender jeg ikke
så meget til, men ligner de ellers Hyundais normale, er de meget rimelige.

Kig fx på en Getz 1,1 GL 3d. 62HK. En årg. 2003 med ca. 80.000 på
tælleren kan fåes for ca. 70.000. Den går 17,2/literen. Hvis ikke du ved
det, så er den ret populær i DK .

Jeg har haft to Hyundai'er. En Accent 1,5 fra 2000, som jeg havde til
2005. God bil, rimelig komfort og meget driftsikker. Gearskiftet kunne
være bedre - men okay... Startede hver eneste gang de 5 år. Var meget
glad for den. I 2005 blev den så udskiftet med en Elantra 2,0 fra 2002.
Også fin bil - og ret hurtig. Vi opdagede dog, at vi havde behov for
noget mere brændstoføkonomisk, da vi kører meget, så i 2006 købte
vi vores nuværende Fabia Combi 1,9 TDI.

Eller måske den gamle model Suzuki Swift? Men driftsomkostninger ved
jeg ikke en disse om. Et eksemplar fra omkring 2000 med under 100.000
på klokken kan fåes til under 50.000 - og 1,0 går 18,9/literen og 1,3 går
16,9. Andre kan fortælle dig, om dette kunne være et fornuftigt køb.......

Held og lykke.

Kent.



Klaus D. Mikkelsen (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-06-07 05:34

Kent skriver:
>
> Men et andet rigtigt godt bud er Hyundai Getz. Den kører knaldramrende
> godt - og er ret billig i anskaffelse. Driftsomkostninger kender jeg ikke
> så meget til, men ligner de ellers Hyundais normale, er de meget rimelige.
>
> Kig fx på en Getz 1,1 GL 3d. 62HK. En årg. 2003 med ca. 80.000 på
> tælleren kan fåes for ca. 70.000. Den går 17,2/literen. Hvis ikke du ved
> det, så er den ret populær i DK .

Og er ikke specielt spændende at køre på motorvej i. Spørg Otto...

> Eller måske den gamle model Suzuki Swift? Men driftsomkostninger ved
> jeg ikke en disse om. Et eksemplar fra omkring 2000 med under 100.000
> på klokken kan fåes til under 50.000 - og 1,0 går 18,9/literen og 1,3 går
> 16,9. Andre kan fortælle dig, om dette kunne være et fornuftigt køb.......

Har du kørt i sådan en ?
Mage til skrammelkasse skal man lede længe efter....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 28-06-07 16:04


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46833A1B.91D48591@du.kan.finde.den...
> Kent skriver:
>>
>> Men et andet rigtigt godt bud er Hyundai Getz. Den kører knaldramrende
>> godt - og er ret billig i anskaffelse. Driftsomkostninger kender jeg ikke
>> så meget til, men ligner de ellers Hyundais normale, er de meget
>> rimelige.
>>
>> Kig fx på en Getz 1,1 GL 3d. 62HK. En årg. 2003 med ca. 80.000 på
>> tælleren kan fåes for ca. 70.000. Den går 17,2/literen. Hvis ikke du ved
>> det, så er den ret populær i DK .
>
> Og er ikke specielt spændende at køre på motorvej i. Spørg Otto...
>

Måske ikke med 1,1-motoren, men ellers tror jeg ikke på, der
er problemer. Havde en Getz som udlejningsbil i en dags tid for et
par år siden. Mener det var en 1,5, men jeg er ikke sikker. Den gik
rigtigt godt - men prøvede den dog ikke på motorvejen.

>> Eller måske den gamle model Suzuki Swift? Men driftsomkostninger ved
>> jeg ikke en disse om. Et eksemplar fra omkring 2000 med under 100.000
>> på klokken kan fåes til under 50.000 - og 1,0 går 18,9/literen og 1,3 går
>> 16,9. Andre kan fortælle dig, om dette kunne være et fornuftigt
>> køb.......
>
> Har du kørt i sådan en ?

Nej.....

> Mage til skrammelkasse skal man lede længe efter....

OK .

Kent.





Klaus D. Mikkelsen (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-06-07 16:28

Kent skriver:
>
> Nej.....
>
> > Mage til skrammelkasse skal man lede længe efter....
>
> OK .

På et tidspunkt var vi ude for at kigge på en ekstra lille bil til
konen. Hr var vi også forbi nyere modeller (dengang) af swift (den model
du kalder forrige). For satan en møgspand at køre i. Af de mange
forskellige vi var ude at prøve ville det klart have blevet til en
106'er.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Otto J (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 30-06-07 12:33


> Kig fx på en Getz 1,1 GL 3d. 62HK. En årg. 2003 med ca. 80.000 på
> tælleren kan fåes for ca. 70.000. Den går 17,2/literen.

IKKE på motorvejen... Pæn motorvejskørsel: 11-12 km/l, min
motorvejskørsel: 9-10 stykker... Og det er træls op ad bakke i modvind, og
man skal have god plads til at lave overhalinger. Det modarbejder hinanden
lidt - man er næsten nødt til at "økonomisere" med hastigheden, på den facon
at hvis du kører 110 og skal uden om en lastbil, så skal du lige vente til
der er plads så du kommer ned på 90, og så speederen i bund i et kvarters
tid til man er forbi... (især op ad bakke). Så bliver det hurtigt nemmere at
ligge i venstre side med 140-150 og flytte sig når der kommer nogen der er
hurtigere... (ja, jeg trækker også til højre når der er fri bane, bare
rolig!)

Bortset fra det, så synes jeg egentlig det er en ganske fin bil. Med en 1,5
diesel og aircon, ville det slet ikke være en dum idé hvis det passer i
budgettet. Jeg har en hel flok Hyundai'er i familien, og bortset fra når vi
selv smadrer noget, så er der aldrig et pip fra dem (7-9-13).

Mvh. Otto



Kent (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 30-06-07 18:57


"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46863f7d$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Kig fx på en Getz 1,1 GL 3d. 62HK. En årg. 2003 med ca. 80.000 på
>> tælleren kan fåes for ca. 70.000. Den går 17,2/literen.
>
> IKKE på motorvejen... Pæn motorvejskørsel: 11-12 km/l, min
> motorvejskørsel: 9-10 stykker... Og det er træls op ad bakke i modvind, og
> man skal have god plads til at lave overhalinger. Det modarbejder hinanden
> lidt - man er næsten nødt til at "økonomisere" med hastigheden, på den
> facon at hvis du kører 110 og skal uden om en lastbil, så skal du lige
> vente til der er plads så du kommer ned på 90, og så speederen i bund i et
> kvarters tid til man er forbi... (især op ad bakke). Så bliver det hurtigt
> nemmere at ligge i venstre side med 140-150 og flytte sig når der kommer
> nogen der er hurtigere... (ja, jeg trækker også til højre når der er fri
> bane, bare rolig!)
>
> Bortset fra det, så synes jeg egentlig det er en ganske fin bil. Med en
> 1,5 diesel og aircon, ville det slet ikke være en dum idé hvis det passer
> i budgettet. Jeg har en hel flok Hyundai'er i familien, og bortset fra når
> vi selv smadrer noget, så er der aldrig et pip fra dem (7-9-13).
>
> Mvh. Otto

Næææh, man kan ikke forvente sig så meget af en 1,1 . Men prisen
er jo også derefter, så det er jo ok.

Jeg kan også KUN sige god for Hyundai. De to jeg har haft var som
sagt også meget driftsikre..... og samtidigt nogle dejlige biler at køre.

Kent.



Otto J (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 30-06-07 12:36

> Eller måske den gamle model Suzuki Swift?

Jeg er iøvrigt enig med Klaus på dette punkt: Har man siddet én gang i en
Getz, så er den gamle Swift til at skrige af grin over. Den nye er noget
sjovere, men også dyrere.

Mvh. Otto



Frodo Nifinger (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 28-06-07 01:52

Jens Willadsen wrote:
> Ja den ser sq fin ud,
> Men det var desværre mest den villige reg afgift og økonomien, der
> gjorde at vi kunne gå op på 100k.
> Med normal økonomi så som 14-20 km liter der skal vi ned omkring
> 50000 før det bliver realistisk igen.
>
Så vil jeg næsten foreslå dig at kigge på en Fiat Punto.
Den er særdeles undervurderet, hvilket betyder stor afskrivning og dermed
meget bil for pengene.
du kan faktisk få en årgang 2000 for 50 kilo.
Du kan også få en Punto med en 1,9 JTD, den må være ganske potent, men nok
lidt dyrere.

På bilbasen er der f.eks en Punto 1,2 fra 2002 med 99.000 km på klokken til
50 kilo ved en forhandler:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=649100284&source=1

Sådan en fætter burde være rimeligt problemfri de næste 4-5 år, og den er
ret økonomisk.
Efter hvad jeg har lagt mærke til, så er puntoen relativt fri for større
fejl.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk



Torben (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 28-06-07 17:56

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
news:4682c4e9$0$93824$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Prøv at kigge på "Årets brugtbil 2006" (kåret af FDM), Skoda Fabia.
> Du kan fx få en 1,2 12V Comfort 64HK årgang 2004 med ca. 80.000
> på klokken til lige under 100.000. Netop denne model har jeg prøvet,
> og den var kvikkere, end jeg havde regnet med. Den går 16,8 km/literen,
> benzin. Selvfølgelig ikke nær så lavt forbrug som Lupoen, men til gengæld
> er den rimeligt billigt at holde kørende - og er generelt meget
> driftsikker.
> Komforten er efter min mening også rigtig god - og god
> kvalitetsfornemmelse. Du skulle prøve en tur i den.

Bilen er suveræn - pga. pladsproblemer på bagsædet, har jeg netop solgt
vores elskede Fabia Combi Breeze 1,2 12V. Bilen var 4 år gammel og havde
kørt 86000. Der har aldrig været problemer med den, og økonomien var ganske
god.

Som Kent skriver: Prøv den

mvh
Torben



Per Henneberg Kriste~ (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-06-07 07:08

Jens Willadsen wrote:

> Er der andre biler, i ville anbefale.
> Med en god drifts økonomi, og en indkøbs pris på under 100000

Jeg er ikke bleg for at anbefale min - Golf III TDI 110HK. Den kører som
følger:

90 km/t: 27 km/l
100 km/t: 23.5 km/l
120 km/t: 18.75 km/l

Ved overholdelse af færdselsregler ved kørsel uden for motorvej: 24,xx km/l.

Og det gør den også når den er chippet :)

--
Per, Esbjerg


>
> MVH Jens
> "Jens Willadsen" <jens-fjerndette-@willadsen.nu> wrote in message
> news:46829573$0$2494$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> jeg har fået job et godt stykke hjemme fra, det betyder at jeg
>> dagligt skal køre 148km hvoraf de 120 er på motorvej.
>>
>> Min første tanke var at skaffe mig en billig ældre diesel bil.
>>
>> Nu kom jeg så i tanke om VW Lupo 3L og kan se den kan fåes til
>> omkring 100.000 med ca 150.000km på tælleren. Og med dens lave
>> forbrug og lave grøn afgift vil den næsten hamle op med en meget
>> billigere gammel diesel bil mht. totale omkostninger.
>>
>> Nu er mit spørgsmål så, hvor stort er sådan en Lupo's forbrug så i
>> realiteten ved så meget motorvejs kørsel som jeg skal bruge den til?
>>
>> Og er der nogen andre grunde til at en Lupo ikke er et godt køb til
>> sådan nogle lange ture?
>>
>> Jeg har hørt noget om at man kan være rigtigt uheldig med nogle
>> meget dyre reperationer på sådan en. Er det meget udbredt, eller er
>> risikoen til at klare??
>>
>> Håber folk gider læse sig igennem mit alt for lange indlæg, og kan
>> give mig lidt hjælp til min beslutning
>>
>> MVH Jens



Mogens (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-06-07 06:43

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:46835030$0$93965$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg er ikke bleg for at anbefale min - Golf III TDI 110HK. Den kører som
> følger:
> 90 km/t: 27 km/l
> 100 km/t: 23.5 km/l
> 120 km/t: 18.75 km/l
> Ved overholdelse af færdselsregler ved kørsel uden for motorvej: 24,xx
> km/l.

Aaaaaaahhhhhhhh så forstår jeg bedre boardcomputerens tal i den
'07 Golf TDI 140, jeg netop har afleveret igen efter een uge og
1.300 km



.°o.O Thomas O.o°. (27-06-2007)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 27-06-07 19:04

"Jens Willadsen" <jens-fjerndette-@willadsen.nu> skrev i en meddelelse
news:46829573$0$2494$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nu kom jeg så i tanke om VW Lupo 3L og kan se den kan fåes til omkring
> 100.000 med ca 150.000km på tælleren. Og med dens lave forbrug og lave
> grøn afgift vil den næsten hamle op med en meget billigere gammel diesel
> bil mht. totale omkostninger.

I det nye nummer af bilmagasinet er der en artikel om importbiler med de nye
afgiftsregler - der er Lupo nævnt, så det er måske et kig værd

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?
Eller er du bare lidt vild med gadgets?
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff



Ukendt (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-07 19:27

On Wed, 27 Jun 2007 18:51:16 +0200, "Jens Willadsen"
<jens-fjerndette-@willadsen.nu> wrote:

<...Lupo 3L?>
>
>Jeg har hørt noget om at man kan være rigtigt uheldig med nogle meget dyre
>reperationer på sådan en. Er det meget udbredt, eller er risikoen til at
>klare??

Jo ældre bilen bliver, jo større er chancen for reparationer - det
gælder alle biler.

>
>Håber folk gider læse sig igennem mit alt for lange indlæg, og kan give mig
>lidt hjælp til min beslutning
>

Jeg stod i næsten samme situation for ½ år siden. Lupoen var også inde
i overvejelser, men dengang var afgiftsreglerne ikke ændret, så reelt
kunne jeg ikke finde en "fornuftig" Lupo med ret meget under 200 kkm
på klokken til 100000 kr. Det turde jeg ikke. FDM siger i forskellige
tests, at det man sparer på brændstoffet ryger til service - og så er
der andre billigere alternativer. Lupoen er en fin bil - men den skal
snarere betragtes som en specialbil på linie med en Ferrari end som
"sparegris" - den er bare optimeret til at gå langt på literen, hvor
Ferrarien er optimeret til at brænde en tankfuld hurtigst muligt
Det medfører, at der er brugt en del specielle komponenter, som hvis
de skal skiftes vil være meget dyre. Derudover har kompliceret teknik
og uforståelige fejl givet enkelte ejere urimeligt store
reparationsomkostninger - og med alderen bliver det nok værre.
Men kan du finde en Lupo, hvor du kender forhistorien og den er i
orden, så gør brændstoføkonomien jo, at den er konkurrencedygtig i
forhold til mange andre biler, så det bliver et close call. De andre
TDI/HDi modeller kan jo også få relativt dyre reparationer.
Jeg valgte en fire år gammel Punto JTD med 118 kkm på klokken, den har
nu rundet 140 kkm og slog en skid for en måned siden. 2500 for at få
skiftet en omdrejningsføler og nu skal den til service ;-( Regnearket
siger 22.1 km/l for de første 20000km.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Karsten Feddersen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 27-06-07 19:35

Hej

Jens Willadsen skrev:
> Håber folk gider læse sig igennem mit alt for lange indlæg, og kan give mig
> lidt hjælp til min beslutning

Jeg var i samme situation som dig dog med ca 158km. Resultatet blev en
Mazda 626 1,8 '97 med ca 157.000km på klokken til 49.000,- da det
inklusiv afdrag osv var den billigste løsning pr måned.

Hvis jeg skulle have en diesel så var prisen så høj at de månedlige
afdrag oversteg besparelsen eller også havde bilen kørt mindst 7½ gange
rundt om jorden.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Jens Willadsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Willadsen


Dato : 27-06-07 20:31

Havde også kigget på en 106D
Den skulle også være ret økonomisk, og kan fåes ned i de priser, er der
noget der taler imod denne, har ikke prøvet en tur i en endnu.

MVH Jens

P.S. Tak for hjælpen so far, rigtig mange brugbare besvarelser .


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
news:4682adde$0$53106$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jens Willadsen skrev:
>> Håber folk gider læse sig igennem mit alt for lange indlæg, og kan give
>> mig lidt hjælp til min beslutning
>
> Jeg var i samme situation som dig dog med ca 158km. Resultatet blev en
> Mazda 626 1,8 '97 med ca 157.000km på klokken til 49.000,- da det inklusiv
> afdrag osv var den billigste løsning pr måned.
>
> Hvis jeg skulle have en diesel så var prisen så høj at de månedlige afdrag
> oversteg besparelsen eller også havde bilen kørt mindst 7½ gange rundt om
> jorden.
>
> --
> Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
>
> Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk



Ukendt (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-07 20:39

On Wed, 27 Jun 2007 21:31:17 +0200, "Jens Willadsen"
<jens-fjerndette-@willadsen.nu> wrote:

>Havde også kigget på en 106D
>Den skulle også være ret økonomisk, og kan fåes ned i de priser, er der
>noget der taler imod denne, har ikke prøvet en tur i en endnu.
>
>MVH Jens
>

106D og SaxoD er to alen ud af samme stykke. Forholdsvis lavt gearet -
forholdsvis usikker hvis det går galt - men en god gammeldags diesel,
som ifølge brugere, jeg kender går 20 + km/l klippestabilt. Den er
knap så kvik som de nyere turbodiesel-modeller og vil opleves som
direkte sløv hvis du befinder dig i for lavt gear, men hvad. Det
eneste jeg undrer mig over, er at de "alle sammen" er til salg omkring
200000 km Jeg prøvede en Saxo D for nogle år siden - og var ikke
ligefrem imponeret, den løber lige så mange omdrejninger som 1.4
benzin i højgear.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Jens Willadsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Willadsen


Dato : 27-06-07 21:00

Hvad med Yaris diesel, toyota plejer jo at holde.
Bare synd den er så grim

<Ivan Madsen> wrote in message
news:aue58315puvm3loj31fhd1gl1asan04fb3@4ax.com...
> On Wed, 27 Jun 2007 21:31:17 +0200, "Jens Willadsen"
> <jens-fjerndette-@willadsen.nu> wrote:
>
>>Havde også kigget på en 106D
>>Den skulle også være ret økonomisk, og kan fåes ned i de priser, er der
>>noget der taler imod denne, har ikke prøvet en tur i en endnu.
>>
>>MVH Jens
>>
>
> 106D og SaxoD er to alen ud af samme stykke. Forholdsvis lavt gearet -
> forholdsvis usikker hvis det går galt - men en god gammeldags diesel,
> som ifølge brugere, jeg kender går 20 + km/l klippestabilt. Den er
> knap så kvik som de nyere turbodiesel-modeller og vil opleves som
> direkte sløv hvis du befinder dig i for lavt gear, men hvad. Det
> eneste jeg undrer mig over, er at de "alle sammen" er til salg omkring
> 200000 km Jeg prøvede en Saxo D for nogle år siden - og var ikke
> ligefrem imponeret, den løber lige så mange omdrejninger som 1.4
> benzin i højgear.
> --
> Ivan Madsen,
> Xsara Weekend HDi
> Fiat Punto JTD



Martin Johansen [600~ (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-06-07 21:17

On Wed, 27 Jun 2007 21:59:51 +0200, "Jens Willadsen"
<jens-fjerndette-@willadsen.nu> wrote:

>Hvad med Yaris diesel, toyota plejer jo at holde.
>Bare synd den er så grim

Grim?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Kent (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 27-06-07 21:21


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:6dh583dp8scttgfjl9dpsm748i8bi8opo3@4ax.com...
> On Wed, 27 Jun 2007 21:59:51 +0200, "Jens Willadsen"
> <jens-fjerndette-@willadsen.nu> wrote:
>
>>Hvad med Yaris diesel, toyota plejer jo at holde.
>>Bare synd den er så grim
>
> Grim?

Den seneste model er da grimmere. En hundelort er pænere .

Kent.



Klaus D. Mikkelsen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-06-07 21:24

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Grim?

Ja, den nye model er ikke pænere. Yaris Verso slår den dog i
grimhed..... (for satan, det er en fuld japaner der har været i gang
der........).



Klaus
(overhalede en stor nyere Maserati Quatrroporte på gule plader i dag)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-06-07 13:19

On Wed, 27 Jun 2007 22:24:07 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

>Ja, den nye model er ikke pænere. Yaris Verso slår den dog i
>grimhed..... (for satan, det er en fuld japaner der har været i gang
>der........).

Verso er Perverso grim...

Men den "normale" Yaris synes jeg er lige i øjet.. på den behagelige
måde.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Hr. Jensen (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 28-06-07 15:17

On Thu, 28 Jun 2007 14:19:03 +0200 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

>On Wed, 27 Jun 2007 22:24:07 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
>
>>Ja, den nye model er ikke pænere. Yaris Verso slår den dog i
>>grimhed..... (for satan, det er en fuld japaner der har været i gang
>>der........).
>
>Verso er Perverso grim...

Det kunne være værre: Skoda Roomster...*Yrkff*

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Martin Johansen [600~ (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-06-07 15:45


>Det kunne være værre: Skoda Roomster...*Yrkff*

Den er da i det mindste pænere... Roomsteren altså.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-06-07 16:28

"Hr. Jensen" skriver:
>
> Det kunne være værre: Skoda Roomster...*Yrkff*

Den er jo næsten smuk og harmonisk i forhold til en Yaris Verso....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 28-06-07 16:35


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4683D395.E05DFA30@du.kan.finde.den...
> "Hr. Jensen" skriver:
>>
>> Det kunne være værre: Skoda Roomster...*Yrkff*
>
> Den er jo næsten smuk og harmonisk i forhold til en Yaris Verso....
>

Jaaaaaee..... Af en postmand-Per-type at være, synes jeg også
Skoda Roomster ser ret godt ud.

Kent.




Mogens (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-06-07 06:45

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:4683d52d$0$43061$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jaaaaaee..... Af en postmand-Per-type at være, synes jeg også
> Skoda Roomster ser ret godt ud.

Din holdning er farvet grundet din hang til Skoda.
Jeg synes, der er 2 bagdele ved sagen - Roomster er grim
og det er en Skoda



Kent (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 30-06-07 09:56


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:V5mhi.3179$ZA.1484@newsb.telia.net...
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4683d52d$0$43061$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Jaaaaaee..... Af en postmand-Per-type at være, synes jeg også
>> Skoda Roomster ser ret godt ud.
>
> Din holdning er farvet grundet din hang til Skoda.
> Jeg synes, der er 2 bagdele ved sagen - Roomster er grim
> og det er en Skoda

Nej - men holdning er ikke farvet. Jeg er sandelig ikke kun
Skoda-fan . Nu var det bare en skoda, det blev til denne
gang - bl.a. fordi vi synes, vi får rigtigt meget for pengene.

Kent.



Mogens (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-06-07 12:52

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:46861aa7$0$98048$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Nej - men holdning er ikke farvet. Jeg er sandelig ikke kun
> Skoda-fan . Nu var det bare en skoda, det blev til denne
> gang - bl.a. fordi vi synes, vi får rigtigt meget for pengene.

Er man ligeglad med mærket - og det er der i princippet mange
bilister, der er - anbefaler jeg også generelt Fabia til dem, som
spørger om et råd i den prisklasse...



Kent (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 30-06-07 19:03


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:9trhi.3198$ZA.1427@newsb.telia.net...
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> news:46861aa7$0$98048$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Nej - men holdning er ikke farvet. Jeg er sandelig ikke kun
>> Skoda-fan . Nu var det bare en skoda, det blev til denne
>> gang - bl.a. fordi vi synes, vi får rigtigt meget for pengene.
>
> Er man ligeglad med mærket - og det er der i princippet mange
> bilister, der er - anbefaler jeg også generelt Fabia til dem, som
> spørger om et råd i den prisklasse...

Du er sgu for gammeldags. Lad mig gætte - du er nok over 40,
ikke? . Du holder dig stadigt i tiden inden Fabia, hvor Skoda
havde nogle HEEEEEEEEEEEEELT anderledes biler end i dag.
Det er fuldstændigt forkert at sammenlige årgangene før 2000
med de nuværende modeller. De har næsten kun navnet tilfælles.

De aller, aller fleste anser i dag Skoda for at være et kvalitetsmærke,
og det gør de med rette. Det vil enhver, der holder sig til FAKTA
og ikke er farvet fra tiden før 2000 være enig med mig i.

Kent.



Brian (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 30-06-07 19:10

Kent wrote:

> De aller, aller fleste anser i dag Skoda for at være et
> kvalitetsmærke, og det gør de med rette. Det vil enhver, der holder
> sig til FAKTA og ikke er farvet fra tiden før 2000 være enig med mig i.

Det Mogens mener er nok at der er omtrent lige så meget "sjæl" i en Skoda,
som i en dåsebajer - ligesom i Toyota, der også er en kvalitetsbil.

Jég synes at 99/100 Skoda'er er ufattelig kedelige. De er bygget efter at
holde tingene så simple og jævnt, at det ikke kan genere nogen.

/Brian



Mogens (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-06-07 19:20

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:46869c67$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> Det Mogens mener er nok at der er omtrent lige så meget "sjæl" i en Skoda,
> som i en dåsebajer - ligesom i Toyota, der også er en kvalitetsbil.

2 alen ud af eet xxxxxxx stykke

> Jég synes at 99/100 Skoda'er er ufattelig kedelige. De er bygget efter at
> holde tingene så simple og jævnt, at det ikke kan genere nogen.

Som Tom skriver: "Ved godt det er useriøst, men jeg tror aldrig, vi kommer
til at sætte os frivilligt ind i en Skoda".
Jég har dog en tilføjelse - udskift "tror" med "ved"



Kent (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 30-06-07 23:00


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:46869c67$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Kent wrote:
>
>> De aller, aller fleste anser i dag Skoda for at være et
>> kvalitetsmærke, og det gør de med rette. Det vil enhver, der holder
>> sig til FAKTA og ikke er farvet fra tiden før 2000 være enig med mig i.
>
> Det Mogens mener er nok at der er omtrent lige så meget "sjæl" i en Skoda,
> som i en dåsebajer - ligesom i Toyota, der også er en kvalitetsbil.

Sjæl? Der er sgu heller ikke sjæl i en Mercedes eller BMW,
men nogle engelske biler kommer tæt på. Vi snakker måske om Jaguar
eller lignende - efter min mening.

> Jég synes at 99/100 Skoda'er er ufattelig kedelige. De er bygget efter at
> holde tingene så simple og jævnt, at det ikke kan genere nogen.
>
> /Brian

Ja - der er ikke meget spræl i kabinen i en Fabia, men alt er sat
godt sammen og udstråler kvalitet. Jeg kan også li' en ting som fx
at de udvendige dørhåndtag er af rigtig metal og ikke plastik, som
det er på de fleste biler i dag. Samtidigt er den en fornøjelse at
køre! Helt ærligt kan et cruise på motorvejen eller et godt spark
i pedalen godt få smilet frem på mig . Eller når jeg tænker over,
hvor sjældent jeg behøver at tanke - SELVOM jeg har en kvik
bil .

Sjæl.... nej, sikkert ikke - men køreglæde, driftsikkerhed og
komfort i spandevis.

Kent.



Brian (01-07-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-07-07 09:55

Kent wrote:

> Sjæl? Der er sgu heller ikke sjæl i en Mercedes eller BMW,
> men nogle engelske biler kommer tæt på. Vi snakker måske om Jaguar
> eller lignende - efter min mening.

Det er jeg ikke helt uenig i - det kommer an på ens definition af sjæl. Jeg
kan komme på et par modeller af ovenstående mærke, som for mig ligger i hver
sin ende af "sjæl barometeret"

> Ja - der er ikke meget spræl i kabinen i en Fabia, men alt er sat
> godt sammen og udstråler kvalitet. Jeg kan også li' en ting som fx
> at de udvendige dørhåndtag er af rigtig metal og ikke plastik, som
> det er på de fleste biler i dag. Samtidigt er den en fornøjelse at
> køre! Helt ærligt kan et cruise på motorvejen eller et godt spark
> i pedalen godt få smilet frem på mig . Eller når jeg tænker over,
> hvor sjældent jeg behøver at tanke - SELVOM jeg har en kvik
> bil .

Og det er jo det eneste der betyder noget. At nogen (bl.a mig ) ikke har
samme oplevelse af en Fabia, er jo så fløjtende ligegyldigt.

/Brian




Kent (01-07-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 01-07-07 10:43


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:46876bd3$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Kent wrote:
>
>> Sjæl? Der er sgu heller ikke sjæl i en Mercedes eller BMW,
>> men nogle engelske biler kommer tæt på. Vi snakker måske om Jaguar
>> eller lignende - efter min mening.
>
> Det er jeg ikke helt uenig i - det kommer an på ens definition af sjæl.
> Jeg kan komme på et par modeller af ovenstående mærke, som for mig ligger
> i hver sin ende af "sjæl barometeret"
>
>> Ja - der er ikke meget spræl i kabinen i en Fabia, men alt er sat
>> godt sammen og udstråler kvalitet. Jeg kan også li' en ting som fx
>> at de udvendige dørhåndtag er af rigtig metal og ikke plastik, som
>> det er på de fleste biler i dag. Samtidigt er den en fornøjelse at
>> køre! Helt ærligt kan et cruise på motorvejen eller et godt spark
>> i pedalen godt få smilet frem på mig . Eller når jeg tænker over,
>> hvor sjældent jeg behøver at tanke - SELVOM jeg har en kvik
>> bil .
>
> Og det er jo det eneste der betyder noget. At nogen (bl.a mig ) ikke
> har samme oplevelse af en Fabia, er jo så fløjtende ligegyldigt.
>
> /Brian
>

Tjaaaeh.... smag og behag er jo forskellig - og heldigvis for
det. Ville da være kedeligt, hvis vi alle var enige .

Kent.



Tom (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 30-06-07 19:14


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:46869af0$0$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> news:9trhi.3198$ZA.1427@newsb.telia.net...
>> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46861aa7$0$98048$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>>> Nej - men holdning er ikke farvet. Jeg er sandelig ikke kun
>>> Skoda-fan . Nu var det bare en skoda, det blev til denne
>>> gang - bl.a. fordi vi synes, vi får rigtigt meget for pengene.
>>
>> Er man ligeglad med mærket - og det er der i princippet mange
>> bilister, der er - anbefaler jeg også generelt Fabia til dem, som
>> spørger om et råd i den prisklasse...
>
> Du er sgu for gammeldags. Lad mig gætte - du er nok over 40,
> ikke? . Du holder dig stadigt i tiden inden Fabia, hvor Skoda
> havde nogle HEEEEEEEEEEEEELT anderledes biler end i dag.
> Det er fuldstændigt forkert at sammenlige årgangene før 2000
> med de nuværende modeller. De har næsten kun navnet tilfælles.
>
> De aller, aller fleste anser i dag Skoda for at være et kvalitetsmærke,
> og det gør de med rette. Det vil enhver, der holder sig til FAKTA
> og ikke er farvet fra tiden før 2000 være enig med mig i.

Jeg og fruen er så desværre også farvet af tiden før 2000.....for os er og
bliver Skoda en østeuropæsik knallert i tæt familie med LS150 .....altså en
Jacob og Finn, bil.
Ved godt det er useriøst, men jeg tror aldig vi kommer til at sætte os
frivilligt ind i en skoda...som andre sikkert har det med ford

--
Tom



Ukendt (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-07 19:14

On Sat, 30 Jun 2007 11:51:33 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
>news:46861aa7$0$98048$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Nej - men holdning er ikke farvet. Jeg er sandelig ikke kun
>> Skoda-fan . Nu var det bare en skoda, det blev til denne
>> gang - bl.a. fordi vi synes, vi får rigtigt meget for pengene.
>
>Er man ligeglad med mærket - og det er der i princippet mange
>bilister, der er - anbefaler jeg også generelt Fabia til dem, som
>spørger om et råd i den prisklasse...
>

Tjaah......det gør jeg også! Men Punto er ikke så langt væk! Men
ligeglad med mærket? Det er formodentlig det bedste (billigste) mærke,
der kan sidde på en knap så stor familiebil i dag! I hvert fald hvis
det er de seneste årgange der er tale om. Hvis vi snakker sport er det
en helt anden sag......

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Torben (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 28-06-07 18:02


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
news:ilg783t440f66viue1sr4v96p845d2mjld@4ax.com...
> On Thu, 28 Jun 2007 14:19:03 +0200 "Martin Johansen [6000]"
>
> Det kunne være værre: Skoda Roomster...*Yrkff*

Den er sgu da fed!

mvh
Torben



Hr. Jensen (29-06-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 29-06-07 05:53

On Thu, 28 Jun 2007 19:01:58 +0200 "Torben" <real_anonymous@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>> Det kunne være værre: Skoda Roomster...*Yrkff*
>
>Den er sgu da fed!

Kun hvis man elsker "2 biler bygget sammen til 1"-designet, hvilket jeg
ikke gør.
Designeren af forenden og designeren af bagenden burde have talt sammen
undervejs.

Jeg vil endda gå så vidt som at kalde den en øjebæ på linie med Fiat
Multipla og Hyundai Matrix.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Peter Dalgaard (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 28-06-07 21:05

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> On Wed, 27 Jun 2007 22:24:07 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
>
>>Ja, den nye model er ikke pænere. Yaris Verso slår den dog i
>>grimhed..... (for satan, det er en fuld japaner der har været i gang
>>der........).
>
> Verso er Perverso grim...
>
> Men den "normale" Yaris synes jeg er lige i øjet.. på den behagelige
> måde.

Enig. Men jeg ser den jo også mest indefra... Køreegenskaberne fejler
i hvert fald ikke noget.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Karsten Feddersen (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 27-06-07 21:08

Hej

Jens Willadsen skrev:
> Havde også kigget på en 106D
> Den skulle også være ret økonomisk, og kan fåes ned i de priser, er der
> noget der taler imod denne, har ikke prøvet en tur i en endnu.

Sådan en tænkte jeg på, men med hensyn til sikkerhed er den ikke meget
bedre end en flyttekasse og det med næsten 20 sekunder fra 0-100 synes
jeg ikke var det smarteste med alle de km motorvej. Det er nu rarest at
man kan følge trafikken når man pendler frem og tilbage.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

p.jarnbak (28-06-2007)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 28-06-07 00:29

> Sådan en tænkte jeg på, men med hensyn til sikkerhed er den ikke meget
> bedre end en flyttekasse og det med næsten 20 sekunder fra 0-100 synes jeg
> ikke var det smarteste med alle de km motorvej.

Det er ikke et problem med 0-100km/t når man køre på motorvej.Jeg har haft
en 106d
og kan kun sige go for den.Den er billig i service og min gik mellem 22-24
pr liter,dog med egr ventilen
blokket.Det koster 0,9 time for lille og 1,2 time for stort service og jeg
gav 1800 kr for ny
tandrem.Hvis den begynder at bruge mere brændstof eller har svært ved at
starte skal den
have justeret ventiler,da det ikke er en del af et normalt service
eftersyn.Alt i alt en god lille bil
der ikke ruster.
Hej Palle.



Kåre (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 28-06-07 08:02

> Jeg var i samme situation som dig dog med ca 158km. Resultatet blev en
> Mazda 626 1,8 '97 med ca 157.000km på klokken til 49.000,- da det inklusiv
> afdrag osv var den billigste løsning pr måned.
>
> Hvis jeg skulle have en diesel så var prisen så høj at de månedlige afdrag
> oversteg besparelsen eller også havde bilen kørt mindst 7½ gange rundt om
> jorden.
>

Afdragene er som sådan ikke så interessant.
Det er mere afskrivning/værditab og renteudgifter efter skat der er
interessant i det samlede regnskab.

mvh
Kåre



Henning (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 28-06-07 07:30


>Og er der nogen andre grunde til at en Lupo ikke er et godt køb til sådan
>nogle lange ture?

Komfort, komfort, komfort... Du kommer til at savne klimaanlæg,
fartpilot og andet, som er standard i andre biler, de timer du hver
dag skal tilbringe på vejene!


Torben (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 28-06-07 18:04


"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message
news:j9l683lqhstsitqsevdtrrsgfnf92mhoef@4ax.com...
>
> Komfort, komfort, komfort... Du kommer til at savne klimaanlæg,
> fartpilot og andet, som er standard i andre biler, de timer du hver
> dag skal tilbringe på vejene!

Har den servostyring?

mvh
Torben



Ukendt (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-07 18:26


"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
news:j9l683lqhstsitqsevdtrrsgfnf92mhoef@4ax.com...


> Du kommer til at savne klimaanlæg,
> fartpilot og andet, som er standard i andre biler, de timer du hver
> dag skal tilbringe på vejene!


Klimaanlægget kan da være fornuftig nok, men de få
dage hvor solen bager, er det for mit vedkommende
mere solen ind af ruderne som varmer mere end
luften ind af dyserne...
Og fartpiloten er overvurderet.
Kørte en Grande Punto med piloten
og det var da sjovt det første kvarter
at resume osv...men jeg sad alligevel
med foden på speederen kort tid efter
og følte jeg havde bedre fornemmelse
med bilen og forankørende uden automatikken.
Så hellere et soltag og elruder og en ordentlig
lyd på anlægget.



Kent (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 28-06-07 18:43


"Egue" <-> skrev i en meddelelse
news:4683eef4$0$92272$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:j9l683lqhstsitqsevdtrrsgfnf92mhoef@4ax.com...
>
>
>> Du kommer til at savne klimaanlæg,
>> fartpilot og andet, som er standard i andre biler, de timer du hver
>> dag skal tilbringe på vejene!
>
>
> Klimaanlægget kan da være fornuftig nok, men de få
> dage hvor solen bager, er det for mit vedkommende
> mere solen ind af ruderne som varmer mere end
> luften ind af dyserne...
> Og fartpiloten er overvurderet.
> Kørte en Grande Punto med piloten
> og det var da sjovt det første kvarter
> at resume osv...men jeg sad alligevel
> med foden på speederen kort tid efter
> og følte jeg havde bedre fornemmelse
> med bilen og forankørende uden automatikken.
> Så hellere et soltag og elruder og en ordentlig
> lyd på anlægget.

Og her sidder jeg og kan ikke undvære min fartpilot. Synes
det er noget af den bedste komfort, man kan købe til sin bil .
Bruger den bare jeg skal køre få kilometer.

Sådan er vi jo så forskellige.

Kent.



Ukendt (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-07 18:51


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:4683f333$0$43060$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Sådan er vi jo så forskellige.

Husker den bil jeg tog kørekortet i, en 318i
hvor speederen var umanerlig hård sammenlignet
med så meget andet. Dêr ku' den måske ha' været
anvendelig:,o)



Mogens (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-06-07 06:48

"Egue" <-> skrev i en meddelelse
news:4683f4ed$0$7245$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Husker den bil jeg tog kørekortet i, en 318i
> hvor speederen var umanerlig hård sammenlignet
> med så meget andet. Dêr ku' den måske ha' været
> anvendelig:,o)

En fartpilot er blevet tidens scoop - giver en behagelig fremfærd
og ikke mindst adfærd på motorvejen !



Anders Majland (02-07-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 02-07-07 14:23

> En fartpilot er blevet tidens scoop - giver en behagelig fremfærd
> og ikke mindst adfærd på motorvejen !

"Tidens" ?

Jeg havde det i min 1990'er mazda - Det var originalt ekstraudstyr til
7000kr... Og der gik mindre end 6måneder fra vi havde købr skodaen i 2004
til jeg fik det eftermonteret. I den nye citroen er det så med i pakken af
elektronisk "gøgl" - men f.eks den regnafhængige viskerautomatik fungere nu
meget fint

/A



Mogens (02-07-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-07-07 17:31

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4688fc3e$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> En fartpilot er blevet tidens scoop - giver en behagelig fremfærd
>> og ikke mindst adfærd på motorvejen !
>
> "Tidens" ?

Ja, det er blevet hvermandseje nu om stunder og et must i alle typer biler.
Det var det ikke tidligere.

> Jeg havde det i min 1990'er mazda - Det var originalt ekstraudstyr til
> 7000kr...

Altså ekstraudstyr, monteret hos/af forhandleren.

I mine Galanter fra '91 og '93 var det monteret abfabrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste