Et spørgsmål vedr. solfilm.
Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 27-06-07 11:08

Hvis man nu selv vil gå i kast med at sætte solfim i sin bil...
Er der så noget med at man skal montere det udvendigt, når der er elvarme i
bagruden?

Jeg har en Punto 60 fra '97 og de bagerste sidevinduer kan jo nærmest pilles
af, så det er ikke det helt store.
Men nu har jeg siddet og kigget på et par sider, bla:
http://www.jydsk-bilglas.dk/solfilm.htm

Her monterer han jo udvendigt på bagruden, men indvendigt på sidedørene.
Så jeg vil da lige høre, om der er nogen, der har erfaringer.

Og et sidespørgsmål: Hvor kan man købe kvalitetsfilm (f.eks. 3M), da jeg
ikke gider T-hansens.

Carsten

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 27-06-07 11:43

Han monterer ikke filmen udvendigt, han former den, så den passer til
indersiden.

Hvis bilen ikke har en fuldstændig flad bagrude, vil jeg gerne fraråde dig
at gøre det selv.
Det er alt for nemt at lave rynker & luftblærer. (= en ommer).
Prøv at forestille dig at pakke en fodbold ind i papir uden at det krøller.

Kig evt. her :
http://www.pl-montage.dk/

Poul kan muligvis sælge dig et stykke færdigformet film til bagruden.

--
Bo Rasmussen
ChipsAway Roskilde

Fra : alexbo

Dato : 27-06-07 11:33

"CarstenGP (8381)" skrev

> Her monterer han jo udvendigt på bagruden, men indvendigt på sidedørene.

Jeg tror det man ser ved bagruden er tilpasning, han får filmen til at følge
rudens facon, bagruder buer gerne både den ene og den anden vej, og bagefter
bliver den monteret indvendigt, så passer den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bob :-\)

Dato : 29-06-07 22:16

"CarstenGP (8381)" <cgp.nyhSLETeder@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så jeg vil da lige høre, om der er nogen, der har erfaringer.
>
> Og et sidespørgsmål: Hvor kan man købe kvalitetsfilm (f.eks. 3M), da jeg

--------------

Hej der sker ingenting ved af sætte det på indersiden (på bagruden) , hvis
du bruger det solfilm fra biltema
(Er er ingen lim i) du skal selvfølgelig passe på ikke at skære folien til
direkte på bilruden.
Solfilmen fra biltema er i godt og kraftig kvalitet , ikke ligesom thansen
der er lige som stiv og tyndt som sølvpapir.
Det fra biltema er kraftigt / blødt og nemt at sætte på (Også nem at montere
uden luftbobler).
Jeg kender mange der har brugt det fra biltema , og har også brugt det selv
på 2 biler.
Er fuldt tilfreds.

kan købes her http://shortlink.dk/5bd9ddcf

--