polering af sandblæste forlygter
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 19:46

Er der nogen der har prøvet at polere sandblæste forlygter? Og evt. kunne
fortælle mig hvad jeg skal bruge af remedier. Mine er svært medtagne og jeg
er lidt for nærig til at købe nye. Jeg tænkte også på at reppe alle de mange
stenslag med et lag af det lim som man bruger til at rep'e stenslag i
forruder. Er der nogen der ved hvad det lim hedder eller hvor man kan købe
det?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Erik Kirkegaard

Dato : 26-06-07 20:54

Hej
Køb nye du kan polere/slibe dem med Slipol eller autosol til
glas/acryl.Men de bliver aldrig som nye.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 26-06-07 21:09

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange stenslag med et lag af det lim som man bruger til at rep'e stenslag
> i forruder. Er der nogen der ved hvad det lim hedder eller hvor man kan

Glaslygter? så glem det ;-(

Plastlygter?
Sandpapir korn 400 - 800 - 1500 & 3000

Start med det grove og skift til finere papir processen igennem.

Til slut poleres med maskine med groft (f.eks. Ferecla G3) efterfulgt af
finere poleringsmiddel f.eks 3M finesse-it.

Resin til lapning af stenslag kan f.eks købes hos Thansen, men det er ikke
bare sådan lige, at lappe stenslag, og jeg ved faktisk ikke om det
overhovedet kan
lade sig gøre på plastlygter!

Når du så har brugt mange timer, og sparet alle de mange penge, et par nye
lygter koster, og istedet har investeret i de nødvendige værktøjer &
materialer , skal du være forberedt på at bilen alligevel
ikke går gennem syn, før den har fået monteret nye forlygter.

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 21:40

Bo Rasmussen wrote:

> Glaslygter? så glem det ;-(
>
> Plastlygter?
> Sandpapir korn 400 - 800 - 1500 & 3000

Det er en BMW E36 '91 med Boschlygter. De føles som glas. Nogen der ved om
de er det?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : -=JF=- priv

Dato : 26-06-07 21:43

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> Det er en BMW E36 '91 med Boschlygter. De føles som glas. Nogen der ved om
> de er det?

Det må du kunne høre ved at slå på dem med en eller anden metalting.
Klinker de eller plonker de

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-06-07 21:51

Kim Frederiksen wrote:

> Det er en BMW E36 '91 med Boschlygter. De føles som glas. Nogen der
> ved om de er det?

En læt aftøring med acetone eller cellulosefortynder vil afsløre det.

Men gør det IKKE på et sted der er synligt!!!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 22:29

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>En læt aftøring med acetone eller cellulosefortynder vil afsløre det.

>Men gør det IKKE på et sted der er synligt!!!

Av mave !!!!

Kom lige i tanke om en der ville fjerne døde fluer fra frontklappen
med en køkkenswamp ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 22:34

jan_stevns wrote:

> Kom lige i tanke om en der ville fjerne døde fluer fra frontklappen
> med en køkkenswamp ;)

De kommer garanteret væk...

/Kim

Fra : -=JF=- priv

Dato : 26-06-07 23:15

> De kommer garanteret væk...

Ja - m.m. )

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-06-07 09:25

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Av mave !!!!
>
> Kom lige i tanke om en der ville fjerne døde fluer fra frontklappen
> med en køkkenswamp ;)

Hvad siger du så om afrensning af flexprint, med glasfiiberbørste?

og nej, det var ikke mig, 1 t-shirt jeg ikke har (endnu

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-06-07 11:55

jan_stevns wrote:

> Av mave !!!!
>
> Kom lige i tanke om en der ville fjerne døde fluer fra frontklappen
> med en køkkenswamp ;)

Sådan er vi jo nogen der kommer med slet skjulte antydninger

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 26-06-07 21:22

> [...]
> mange stenslag med et lag af det lim som man bruger til at rep'e stenslag
> i forruder. Er der nogen der ved hvad det lim hedder eller hvor man kan
Man kunne jo for sjov prøve at lakere. Det virker på f.eks. en Xantias
baglygter. Men nye er det eneste rigtige. Alt andet er sjov og tidsfordriv.
Eller! Køb en bil hvor lygterne ikke koster en bondegård. Folk tænker ikke
meget over serviceudgifter og reservedele når de står og skal købe ny bil.
Mine forlygter koster vist 110,- pr stk eller deromkring.