Hvordan måler fotovognen egentlig?
Fra : Bjarne

Dato : 25-06-07 21:07

Måler den hastigheden i det sekund der bliver blitzet eller måler den
forinden?

Min kammerat mener han blev blitzet med lidt for meget på Jagtvejen...

Nogle bud på dette?

vh
Bjarne

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-06-07 20:43

Bjarne wrote:

> Måler den hastigheden i det sekund der bliver blitzet eller måler den
> forinden?
>
> Min kammerat mener han blev blitzet med lidt for meget på Jagtvejen...
>
> Nogle bud på dette?

Da den kun blitser når hastigheden er for høj, må målingen naturligvis ske
før blizen fyres af.

Hvor mange milisekunder der er imellem, er jeg sikker på at du kan google
dig frem til her i gruppen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : S.o.L

Dato : 25-06-07 21:32

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Da den kun blitser når hastigheden er for høj, må målingen naturligvis ske
> før blizen fyres af.

Normalt er kameraerne betjente - typisk af politimænd på retræte.

Laserne måler hele tiden på det punkt mandskabet peger på nog viser løbende
kilometertallet på en lille skærm. Når kilometertallet er kritisk trykker
mandskabet på fotoknappen. Er de hurtige kan de også vende rundt og tage
foto bagfra - når en bil med 'tabt' fornummerplade skal indfanges.
Det vil sige at den måling som matcher fotoet er 100% aktuel i det sekund
fotoet tages, men den kan jo godt have været både lidt lavere eller højere
på det tidspunkt, hvor betjenten valgte at netop 'din' bil skulle
fotograferes.

Knud

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 25-06-07 21:49

"S.o.L" <ssooll@bit.lk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fotoet tages, men den kan jo godt have været både lidt lavere eller højere
> på det tidspunkt, hvor betjenten valgte at netop 'din' bil skulle

Der tages automatisk et billede når hastigheden er for høj. Der er altså
ikke en person som trykker på udløseren.:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/

Hilsen Bjarne

Fra : blue

Dato : 25-06-07 22:13

> [...]
> fotoet tages, men den kan jo godt have været både lidt lavere eller højere
> på det tidspunkt, hvor betjenten valgte at netop 'din' bil skulle

Der var sådan set ikke noget rigtigt i ovenstående udsagn...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-07 06:44

blue wrote:
> "S.o.L" <ssooll@bit.lk> skrev i en meddelelse

> Der var sådan set ikke noget rigtigt i ovenstående udsagn...

Det er der ikke noget nyt i når det kommer fra Knud.

--
Per, Esbjerg

Fra : S.o.L

Dato : 26-06-07 07:50

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
> "S.o.L" <ssooll@bit.lk> skrev i en meddelelse

> Der var sådan set ikke noget rigtigt i ovenstående udsagn...

Klip fra POLITI

Verificering af målinger
Inde i bilen følger operatøren målingerne på måleudstyret (displayet med de
røde tal) og kan således se, at radaren arbejder korrekt. Samtidig kan
hastighederne følges på en computer. På computeren kan der ud for hvert
enkelt foto tilføjes eventuelle observationer, hvis der er behov herfor.

Manglende nummerplader
Hvis et køretøj ikke har nummerplade monteret foran, kan operatøren tænde en
videooptager, der ud gennem forruden tager billeder af køretøjets bagende.

Det må vi vel gå ud fra er korrekt

Knud

Fra : claus b. p.

Dato : 26-06-07 10:07

"S.o.L" <ssooll@bit.lk> wrote in message

> [...]
> Hvis et køretøj ikke har nummerplade monteret foran, kan operatøren tænde
> en videooptager, der ud gennem forruden tager billeder af køretøjets

Det var li'som bare ikke det der blev spurgt om. Og da fotovognene benytter
radar og ikke laser, så...
Radaren sender kortvarige pulser ud hele tiden, og de kan fanges med en
radardetektor. Derfor er radardetektorer ulovlige idag. Det ville jo være
omsonst hvis man kun brugte laser. Man bliver altså målt fra det øjeblik man
kommer ind i den rigtige afstand og vinkel fra radaren.

Desuden er den sikreste metode til at undgå at blive knaldet, at sørge for
at ansigtet på føreren er uigenkendeligt. Så kan de nemlig ikke vide hvem
der skal have bøden. Ejeren hæfter nemlig ikke for andres fartbøder. Så kan
nummerplade være nummerplade. Men det skal selvfølgelig se tilfældigt ud, at
ansigtet er skjult.

/Claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-06-07 15:09

"claus b. p." skriver:

> Desuden er den sikreste metode til at undgå at blive knaldet, at sørge for
> at ansigtet på føreren er uigenkendeligt.

Det er tilladt at have Burka på, når man fører en bil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 26-06-07 16:13

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der skal have bøden. Ejeren hæfter nemlig ikke for andres fartbøder. Så
> kan nummerplade være nummerplade. Men det skal selvfølgelig se tilfældigt

Hvornår er det nu det er fastelavn

Bjarne

Fra : Bob :-\)

Dato : 25-06-07 21:48

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forinden?
>
> Min kammerat mener han blev blitzet med lidt for meget på Jagtvejen...

--------------------------------

Der er info om fotovognen her
http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleuds
tyr_maaling/

og her er en lille debat om fotovogne
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1700

--
P.s Husk at SLETDETTEHER i min email
___________

Fra : Otto J

Dato : 25-06-07 23:55

> Min kammerat mener han blev blitzet med lidt for meget på Jagtvejen...

Jeg har prøvet det et par gange. Jeg vil påstå at når man bliver blitzet, er
man ikke i tvivl...

Mvh. Otto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-06-07 10:19

On 26 Jun., 11:06, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Desuden er den sikreste metode til at undgå at blive knaldet, at sørge for
> at ansigtet på føreren er uigenkendeligt.

Nej, det er at køre ordenligt.

> [...]
> nummerplade være nummerplade. Men det skal selvfølgelig se tilfældigt ud, at

Burde IMO laves om så føren hæfter for bøden så, og så må han kradse
pengene ind.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-06-07 10:39

Christian B. Andresen wrote:

> Burde IMO laves om så føren hæfter for bøden så, og så må han kradse
> pengene ind.

Og klippet/frakendelsen skal uddeles til?

--
vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-06-07 14:14

On 26 Jun., 11:38, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Og klippet/frakendelsen skal uddeles til?

Allerførst skal bøde, klip og evt. frakendelse til føren. Kan man ikke
finde ham eller har bilen været lånt ud, så må ejeren sige hvem der
har kørt den. Vil han ikke det tilfalder det ejeren.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-07 14:40

>Allerførst skal bøde, klip og evt. frakendelse til føren. Kan man ikke
>finde ham eller har bilen været lånt ud, så må ejeren sige hvem der
>har kørt den. Vil han ikke det tilfalder det ejeren.

Er det ikke også sådan de gør i Tyskland?

Mener, at ejeren af bilen (den der "står" på nummerpladen) får bøden.
Og vil han ikke betale er det hans "opgave" at finde den der har ført
bilen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 26-06-07 20:53

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

>Allerførst skal bøde, klip og evt. frakendelse til føren. Kan man ikke
>finde ham eller har bilen været lånt ud, så må ejeren sige hvem der
>har kørt den. Vil han ikke det tilfalder det ejeren.

Det ville være et absolut brud med alle danske retsprincipper. Det er sådan
idag at ejeren har pligt til at oplyse hvem han har udlånt køretøjet til,
men hvis ikke føreren kan genkendes af politiet, kan det jo heller ikke
nødvendigvis genkendes af ejeren.

Det er typisk at der skal komme bemærkninger fra de hellige om at man kan
køre ordentligt, og deri har de jo ret.... Indtil de selv bliver knaldet ude
foran ungernes skole med 80km/t.

Jeg har personligt intet imod at politiet kontrollerer at loven overholdes,
men med indførsel af fotokontrol har man fokuseret ensidigt på at få penge i
kassen, frem for at forbedre trafiksikkerheden. Beviset er at der ikke kan
uddeles bøder til folk der fotograferes talende i mobiltelefon eller ikke
har sele på, - eller kører over for rødt! Hvis man ofrede den ekstra
politimand der skulle stoppe synderen, og konfrontere ham/hende med
tiltalen, ville identitet- og nummerpladeproblemet slet ikke eksistere.

/Claus

Fra : blue

Dato : 26-06-07 21:34

> [...]
> til, men hvis ikke føreren kan genkendes af politiet, kan det jo heller

Ejeren af bilen skal vide, hvem han har udlånt køretøjet til uanset om der
er et billede eller ej.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 22:26

"blue" <x@ywzx.dk> skrev :

>Ejeren af bilen skal vide, hvem han har udlånt køretøjet til uanset om der
>er et billede eller ej.

Der får man da ikke noget brugbart ud af - hvis jeg låner en bil ud
til en af tøserne, kan jeg ikke vide om hun, eller kæresten har kørt
bilen på et givent tidspunkt - så det kan jo blive et sjovt spørgsmål

Og jeg vil da slet ikke tænke på et firma der lejer en bil ...

--
Jan_stevns

Fra : blue

Dato : 27-06-07 19:29

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilen på et givent tidspunkt - så det kan jo blive et sjovt spørgsmål
>
> Og jeg vil da slet ikke tænke på et firma der lejer en bil ...

Man kan tænke sig mange situationer, men det ændrer ikke på det faktum, at
ejeren altid skal kunne oplyse, hvem føreren var på et givent tidspunkt -
kan man ikke det, risikerer man en bøde.

Fra : Henrik

Dato : 27-06-07 20:24

On 2007-06-27 20:29:00 +0200, "blue" <x@ywzx.dk> said:

> [...]
> ejeren altid skal kunne oplyse, hvem føreren var på et givent tidspunkt -
> kan man ikke det, risikerer man en bøde.

Et meget akademisk eksempel men alligevel interesant.

Jeg ejer en bil.

Er på værtshus og bliver godt gennemstiv, så jeg ikke kan køre hjem, en
ikke beruset tilbyder at køre mig og bilen hjem, på vejen bliver vi
blitset, næste da vågner jeg med en gigant hovedpine, en sløret
erendring, og i løbet af en uge et bødeforelæg????????????

Det er det vidunderlige ved straffe/færdselsloven i forhold til
skatteloven, man er uskyldig indtil det modsatte kan bevises.......

Og spørgsmålet i starten af tråden var???? ;)

Fra : blue

Dato : 27-06-07 20:50

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blitset, næste da vågner jeg med en gigant hovedpine, en sløret erendring,
> og i løbet af en uge et bødeforelæg????????????

Jeg ved ikke helt, hvor du vil hen med dette eksempel? Du kan få en bøde,
hvis du ikke kan oplyse, hvem føreren var.

> Og spørgsmålet i starten af tråden var???? ;)

Sådan er usenet

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-06-07 22:36

"blue" <x@ywzx.dk> wrote in

> Jeg ved ikke helt, hvor du vil hen med dette eksempel? Du kan få en
> bøde, hvis du ikke kan oplyse, hvem føreren var.

Er det ikke kun hvis man ikke VIL oplyse hvem føreren var? Hvis man
virkelig ikke ved det (kan huske det) så er der vel ikke sket noget
ulovligt?

Fra : claus b. p.

Dato : 28-06-07 00:50

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
> "blue" <x@ywzx.dk> wrote in

> Er det ikke kun hvis man ikke VIL oplyse hvem føreren var? Hvis man
> virkelig ikke ved det (kan huske det) så er der vel ikke sket noget
> ulovligt?

Du har delvis ret. Der kan sikkert findes 100 grunde til at man ikke kan
oplyse hvem føreren var. Fx. kan man lade en potentiel køber tage en
prøvetur, - man sikrer sig selvfølgelig hans identitet, men når der nu har
været 10 købere på en dag, hvem kørte så hvornår? Det er selvfølgelig
rimelig enkelt at konstatere hvis man har et vellignende foto. Men hvis man
ikke har....

Det kan godt være "blue" føler sig vældig klog, men det er altså mig selv
(sagde hunden) der har fået et tiltalefrafald i en lignende sag. Hvis man
har en plausibel forklaring på hvorfor man ikke kan oplyse hvem føreren er,
vil man (sandsynligvis) ikke blive dømt.

Det korte og det lange er, at politiet sorterer den slags billeder fra (de
uigenkendelige), så der aldrig rejses tiltale, for de har jo ingen beviser
for hvem føreren er. Og så er den ikke længere.

/Claus

Fra : blue

Dato : 28-06-07 16:33

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun hvis man ikke VIL oplyse hvem føreren var? Hvis man
> virkelig ikke ved det (kan huske det) så er der vel ikke sket noget
> ulovligt?

Som sigtet har man ikke pligt til at tale sandt. Man kan derfor komme med
lige præcis den forklaring, man mener vil frikende én. I sidste ende er det
op til dommeren at vurdere sagen, men faktum er, at man *kan* få en bøde,
hvis man ikke oplyser, hvem føreren var uanset ens forklaring. § 65 angiver
ikke, at hukommelsestab og fuldskab er gyldige undskyldninger for ikke at
kunne navngive føreren. Kunne man blot undskylde med, at man ikke kan huske
det, er paragraffen jo værdiløs.

Jeg har også hele tiden skrevet, at man *kan* få en bøde - ikke at man får
én.

At Claus har fået tiltalefrafald beviser intet, men han tror tilsyneladende,
at den ene sag han har haft, gør at retspraksis er sådan. I øvrigt er
tiltalefrafald en straf, så han har vist misforstået afgørelsen på sagen...

Fra : claus b. p.

Dato : 04-07-07 21:52

"blue" <x@ywzx.dk> wrote in message
> [...]
> tilsyneladende, at den ene sag han har haft, gør at retspraksis er sådan.
> I øvrigt er tiltalefrafald en straf, så han har vist misforstået
Jeg har ikke misforstået noget, og heller ikke påstået at min sag skulle
danne precedens.
Tiltalefrafald er _ikke_ en straf, det vil sige at der ikke antages at kunne
føres en sag til doms, fx. fordi beviserne ikke er stærke nok. Og i dansk
retspraksis er man uskyldig indtil man er dømt. Det er altså heller ikke en
frifindelse. Det er vel det du tænker på.

/Claus

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-06-07 23:28

Henrik wrote:

> Et meget akademisk eksempel men alligevel interesant.

Ved en mindre tilføjelse kan vi faktisk gøre det sandsynligt

> [...]
> en ikke beruset tilbyder at køre mig og bilen hjem, på vejen bliver vi
> blitset, næste da vågner jeg med en gigant hovedpine,

et par dametrusser,

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-06-07 09:28

blue wrote:

> Man kan tænke sig mange situationer, men det ændrer ikke på det
> faktum, at ejeren altid skal kunne oplyse, hvem føreren var på et
> givent tidspunkt - kan man ikke det, risikerer man en bøde.

Henvisning?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : blue

Dato : 28-06-07 16:33

> Henvisning?

Du plejer da at have styr på paragrafferne og hvis du forventer at jeg kan
henvise til andet end § 65, stk. 1 tager du fejl. Paragraffen er rimelig
klar og jeg forstår ikke den "modstand", der er mod mit synspunkt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-07 15:18

blue skrev:
> Man kan tænke sig mange situationer, men det ændrer ikke på det faktum, at
> ejeren altid skal kunne oplyse, hvem føreren var på et givent tidspunkt -
> kan man ikke det, risikerer man en bøde.

Og hvordan afgør du det når 4 håndværkere, der alle har kørekort og alle
bærer samme slags arbejdstøj, har befundet sig i bilen da den bliver
blitzet, og billedet ikke kan bruges til at afgøre hvem af dem der kørte?

Hvad skal ejeren, håndværksmesteren, gøre når de fire ikke vil oplyse
hvem af dem der kørte?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-07-07 15:41

>Hvad skal ejeren, håndværksmesteren, gøre når de fire ikke vil oplyse
>hvem af dem der kørte?

Fyre de 4 uærlige personer og betale regningen selv?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-07-07 17:31

Martin Johansen [6000] skrev:
> Fyre de 4 uærlige personer og betale regningen selv?

Nu om dage er det med at holde fast i dem hvis man finder et
håndværkersjak der også vil bestille noget.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-07-07 23:11

> Nu om dage er det med at holde fast i dem hvis man finder et
> håndværkersjak der også vil bestille noget.

Ikke hvis de koster firmaet for mange kroner.
Eller saboterer firmaets ry.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-07-07 05:40

Uffe Bærentsen skrev:
> Ikke hvis de koster firmaet for mange kroner.

Hvis det ikke kan afgøres hvem der har kørt bilen koster det vel ikke
alverden?

> Eller saboterer firmaets ry.

Nu sender de jo ikke billederne fra ATV'erne videre til sladerbladene.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-07-07 09:07

> Hvis det ikke kan afgøres hvem der har kørt bilen koster det vel ikke
> alverden?

Hvis mester ikke kan stole på folkene, så kan det meget nemt koste rigtig
mange penge.

> Nu sender de jo ikke billederne fra ATV'erne videre til sladerbladene.

Rygter og især de usande, løber hurtigere end selv du kan skrive på usenet

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-07-07 18:10

Uffe Bærentsen skrev:
> Hvis mester ikke kan stole på folkene, så kan det meget nemt koste rigtig
> mange penge.

Hvad vil man da straffe mester for?

> Rygter og især de usande, løber hurtigere end selv du kan skrive på usenet

Det ved jeg. Og jeg overvejer da også om jeg selv skal begynde at sprede
et. (Noget med at et bestemt stort landskendt firma nægter ventende
chauffører adgang til toilet.)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-07-07 22:06

> Hvad vil man da straffe mester for?

Den 'straf' kommer ganske af sig selv, da folkene _kan_ snyde mester.
Det er set.

> Det ved jeg. Og jeg overvejer da også om jeg selv skal begynde at sprede
> et. (Noget med at et bestemt stort landskendt firma nægter ventende
> chauffører adgang til toilet.)

Er det sjafutter der venter sig eller hvad mener du?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-07-07 22:46

Uffe Bærentsen skrev:
> Den 'straf' kommer ganske af sig selv, da folkene _kan_ snyde mester.
> Det er set.

Når vi bevæger os over i 'straf' er det jo noget andet.

> Er det sjafutter der venter sig eller hvad mener du?

Nej, et sted hvor der kommer en hel del lastbiler hver dag for at læsse
og som ofte kommer til at vente på ubestemt tid (op til mange timer) men
som ikke kan få lov at låne et toilet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 02:00

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Nej, et sted hvor der kommer en hel del lastbiler hver dag for at læsse
> og som ofte kommer til at vente på ubestemt tid (op til mange timer) men
> som ikke kan få lov at låne et toilet.

Så bruger i vel bare et hjørne af parkeringspladsen, allerhelst lige uden
for kontorvinduerne :p

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-07-07 07:14

Henrik Stidsen skrev:
> Så bruger i vel bare et hjørne af parkeringspladsen, allerhelst lige uden
> for kontorvinduerne :p

Selvom det er en fødevarervirksomhed hjælper det vist ikke noget.

Jo, selvfølgelig på den enkeltes øjeblikkelige behov. Men.......

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 12:42

> Selvom det er en fødevarervirksomhed hjælper det vist ikke noget.

Så er det vel bare at gøre det i et hjørne på lageret og så ringe efter
kontrolmyndighederne ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-07-07 13:18

Henrik Stidsen skrev:
> Så er det vel bare at gøre det i et hjørne på lageret og så ringe efter
> kontrolmyndighederne ;)

Nu er problemet jo at få lov at komme ind, herunder ind til toiletterne. :-/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 14:00

> Nu er problemet jo at få lov at komme ind, herunder ind til
> toiletterne. :-/

Har de vagter der forhindrer jer? for så ka i jo bare skide på dem, helt
bogstaveligt ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-07-07 14:52

Henrik Stidsen skrev:
> Har de vagter der forhindrer jer? for så ka i jo bare skide på dem, helt
> bogstaveligt ;)

Nej, de har en dør, med en kode som ikke må udleveres til chauffører. :-/

Men lidt presse på ville nok ændre på tingene.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-07-07 15:45

> Nej, de har en dør, med en kode som ikke må udleveres til chauffører.
> :-/

Ja ok, sådan nogen plejer at være ret svære at debattere tingene med ,)

> Men lidt presse på ville nok ændre på tingene.

Jamen du ka da bare nævne firmanavnet her :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-07-07 20:34

> Nej, de har en dør, med en kode som ikke må udleveres til chauffører. :-/
>
> Men lidt presse på ville nok ændre på tingene.

I kunne jo tage en 'Porta-Potti' med og så bare dele om den.
Den kunne jo 'efterlades'.
Hvad ville der mon så ske?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-07 00:20

Uffe Bærentsen skrev:
> I kunne jo tage en 'Porta-Potti' med og så bare dele om den.
> Den kunne jo 'efterlades'.

Jeg har en svag anelse om hvad det er for noget.

> Hvad ville der mon så ske?

Fandt de ud af hvem der var ville vedkommende sikkert blive erklæret
uønsket.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-07 15:14

blue skrev:
> Ejeren af bilen skal vide, hvem han har udlånt køretøjet til uanset om der
> er et billede eller ej.

Ikke 100% rigtig.
I det tilfælde at en håndværksmester stiller en bil til rådighed for et
sjak af håndværkere og han ikke ved hvem af dem der har kørt bilen på
det pågældende tidspunkt, og et billede ikke giver oplysninger nok til
at det kan afgøres, bliver det politiet der trækker det korte strå.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-06-07 09:29

> [...]

> køre ordentligt, og deri har de jo ret.... Indtil de selv bliver knaldet

Hvis det skete, så havde jeg så absolut fortjent straffen!

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : claus b. p.

Dato : 28-06-07 00:58

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> Hvis det skete, så havde jeg så absolut fortjent straffen!

Så absolut.
Men det er et ofte bevist faktum, at de samme forældre der står og råber op
om usikker skolevej, bump og chikaner, også bliver taget når der er
hastighedskontrol foran skolerne. Det er i nyhederne hvert år, den dag der
er fartkontrol ved skolerne.
Der er åbenbart også kun politi nok til at tage cyklister der kører over for
rødt en gang om året.
Men nu får politiet jo også nye vigtige opgaver: De skal skrive rapporter og
uddele bøder til rygere, og restaurantejere der tillader rygere. Opgaverne
må jo virkelig prioriteres.

/Claus

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-06-07 09:56

> [...]
> op om usikker skolevej, bump og chikaner, også bliver taget når der er
> hastighedskontrol foran skolerne. Det er i nyhederne hvert år, den dag der

De forældre vil jeg tillade mig at karakterisere med et enkelt ord: Hyklere!

> [...]
> Men nu får politiet jo også nye vigtige opgaver: De skal skrive rapporter
> og uddele bøder til rygere, og restaurantejere der tillader rygere.

Det burde da være os bilister, der foretog en lille prioritering for
politiet.
Hvis alle kørte efter færdselslovens forskrifter, så var der jo stort set
ikke brug for færdselspolitiet.
Dette ville så frigøre en hel del politi-timer, disse kunne så bruges til at
begrænse kriminalitet.
Men igen hvis alle var lovlydige, så var der heller ikke brug for
kriminalpolitiet.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-07 14:24

> Men igen hvis alle var lovlydige, så var der heller ikke brug for
> kriminalpolitiet.

Der var mange ting vi kunne undvære hvis alle var lovlydige - hele
retssystemet ville kunne spares væk, en stor del af redningsberedskabet
osv. Tænk hvor mange penge vi kunne spare = skattelettelser.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 15:59

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> retssystemet ville kunne spares væk, en stor del af redningsberedskabet
> osv. Tænk hvor mange penge vi kunne spare = skattelettelser.

Nej nej de ville blive hældt lige i kassen til regeringens såkaldte
kvalitetsreform

--
/HB

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-07 11:52

claus b. p. skrev:
> [...]
> politimand der skulle stoppe synderen, og konfrontere ham/hende med
> tiltalen, ville identitet- og nummerpladeproblemet slet ikke eksistere.

Er du gal mand? Så ville der jo ikke være en økonomisk gevinst ved systemet.

Der ville være en stor gevinst for trafiksikkerheden. Men det tæller jo
ikke i det spil.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-06-07 14:19

> Og klippet/frakendelsen skal uddeles til?

Ups, jeg fik vist skrevet føren i stedet for ejeren, i det tilfælde at
føren ikke kendes.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-07 08:37

On 26 Jun., 21:52, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> idag at ejeren har pligt til at oplyse hvem han har udlånt køretøjet til,
> men hvis ikke føreren kan genkendes af politiet, kan det jo heller ikke

Som ejer må man da vide hvem man har lånt sin bil ud til.

> Det er typisk at der skal komme bemærkninger fra de hellige om at man kan
> køre ordentligt, og deri har de jo ret.... Indtil de selv bliver knaldet ude
> foran ungernes skole med 80km/t.

Vil ikke ske.

> Jeg har personligt intet imod at politiet kontrollerer at loven overholdes,
> men med indførsel af fotokontrol har man fokuseret ensidigt på at få penge i
> kassen, frem for at forbedre trafiksikkerheden.

Så længe folk ikke kører pænt er det en pengemaskine. I det øjeblink
hvor folk overholder hastighedsgrænserne er det ikke længere.

> Beviset er at der ikke kan
> uddeles bøder til folk der fotograferes talende i mobiltelefon eller ikke
> har sele på,

Det bør man også kunne hvis det er tydeligt ud fra billedet.

> - eller kører over for rødt!

Har man forsøgt i Århus, teknikken var for ringe.

> Hvis man ofrede den ekstra
> politimand der skulle stoppe synderen, og konfrontere ham/hende med
> tiltalen, ville identitet- og nummerpladeproblemet slet ikke eksistere.

Det er rigtigt, og jeg ville da ønske flere patruljer.

Fra : claus b. p.

Dato : 28-06-07 01:15

>Som ejer må man da vide hvem man har lånt sin bil ud til.

Og vide hvem han har lånt den ud til?

>Vil ikke ske.
Du er måske allerede fradømt kørekortet?

>Så længe folk ikke kører pænt er det en pengemaskine. I det øjeblink
>hvor folk overholder hastighedsgrænserne er det ikke længere.
Formålet med at kontrollere hastigheder skal være at nedbringe risikoen for
ulykker. Dvs. det skal ikke nødvendigvis være der hvor der er flest der
overskrider hastighedsgrænsen, men der hvor det er farligst. Du lever i en
drømmeverden hvis du tror vi kan afskaffe lovovertrædere. Og selv om alle
overholdt alle hastighedsgrænser ville vi stadig have trafikofre. Det er for
naivt og billigt at sige at det er farten der dræber. Det fjerner fokus fra
alle de andre farlige ting i trafikken.

>Det bør man også kunne hvis det er tydeligt ud fra billedet.
Drømmer du igen. For det kan man altså ikke med den nuværende lovgivning.

>Har man forsøgt i Århus, teknikken var for ringe.
Men har man gjort noget for at forbedre teknikken?

> [...]
> tiltalen, ville identitet- og nummerpladeproblemet slet ikke eksistere.

>Det er rigtigt, og jeg ville da ønske flere patruljer.
Der er desværre ikke råd, pengene går til at udbetale erstatninger til
autonome der føler sig forfulgt af politiet, selv om de næsten ingenting har
gjort.

> [...]
>- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
>- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
Og da du åbenbart bor i Randers har du vel aldrig set en fotovogn. De er jo
stort set kun sat ind i bymæssig bebyggelse om de store byer.

/Claus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-07 15:27

claus b. p. skrev:
> [...]
> naivt og billigt at sige at det er farten der dræber. Det fjerner fokus fra

Når nu formålet er at øge trafiksikkerheden, hvorfor så ikke gøre ting
der øger trafiksikkerheden?

Det er beviseligt (Vejdirektoratets egne tal) at ATK kun i minimal
omfang har en virkning på hastighederne. Så hvorfor ikke flytte fokus
over på de tiltag der virkelig øger trafiksikkerheden?

F.eks. af få folk til at holde en ordentlig afstand.

At hægte sig fast i "farten dræber", der jo er lyv og latin (90% af
tyskerne skulle jo være døde hvis det var rigtig), og "glemme" alle de
andre ting der sker i trafikken er mere farlig for trafiksikkerheden end
at folk kører for stærkt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-07 15:16

Christian B. Andresen skrev:
> Så længe folk ikke kører pænt er det en pengemaskine. I det øjeblink
> hvor folk overholder hastighedsgrænserne er det ikke længere.

Nu ikke det der gloriepudsning igen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-06-07 08:20

On 28 Jun., 02:15, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:

> Og vide hvem han har lånt den ud til?

> Du er måske allerede fradømt kørekortet?

Nej det er jeg skam ikke
Jeg har nypudset glorie, 0 klip, haft kørekort i 17 år og kører ca.
50.000 km / år. Nul bøder af nogen slags.
Hvorfor ?
Jeg kører pænt og efter forholdene. Kører kun for stærkt på landevej
og motorvej, og på landevej er det ikke ret meget for stærkt, det er
det nu heller ikke på motorvejen.

> Formålet med at kontrollere hastigheder skal være at nedbringe risikoen for
> ulykker. Dvs. det skal ikke nødvendigvis være der hvor der er flest der
> overskrider hastighedsgrænsen, men der hvor det er farligst.

De fotovogne jeg har set har alle stået steder hvor det er helt i
orden.

> Du lever i en
> drømmeverden hvis du tror vi kan afskaffe lovovertrædere.

Det tror jeg heller ikke man kan.

> [...]
> naivt og billigt at sige at det er farten der dræber. Det fjerner fokus fra

Det gør jeg heller ikke. Jeg synes da man skal fokuserer meget mere på
spritkørsel, rødkørsel og generelt uopmærksomhed som mobilsnakken og
andre sysler. Og lastbilchaufførenes kørsel, som tit er under al
kritik.
Jeg kan nævne mange lyskryds hvor jeg meget tit ser biler som kører
over for rødt.

> Drømmer du igen. For det kan man altså ikke med den nuværende lovgivning.

Jeg ved godt at lovgivningen ikke er sådan

> Men har man gjort noget for at forbedre teknikken?

Intet.

> Der er desværre ikke råd, pengene går til at udbetale erstatninger til
> autonome der føler sig forfulgt af politiet, selv om de næsten ingenting har
> gjort.

Jeg tror nu ikke at de få erstatninger som de autonome evt. kunne få
går fra politiet.

> Og da du åbenbart bor i Randers har du vel aldrig set en fotovogn. De er jo
> stort set kun sat ind i bymæssig bebyggelse om de store byer.

Jeg har set dem flere gange, men alle gangene rimelige steder. Oftest
var det faktisk i mindre byer ved skoleveje. Fx. i Hinnerup har jeg
set den flere gange på Ådalsvej ved Rønbækskolen.
Jeg bor på landet lige nord for Randers, men kommer da tit i Randers,
og arbejder i Århus S, så jeg kommer også tit til Århus.
Men Rigspolitietsfærdselsafd. holder til i Randers, så mon ikke de
også har en.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-07 09:50

On 1 Jul., 16:15, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:> Så længe folk ikke kører pænt er det en pengemaskine. I det øjeblink
>
> Nu ikke det der gloriepudsning igen.

Nu ikke alt det hensynsløse klipning i citaterne

--
Christian......
Nypudset glorie