Superb=passat?
Fra : tp

Dato : 25-06-07 18:23

Hejsa. I vores kiggen efter biler hvor C5 er favorit pt, kom vi lige i
tanke om at skoda også har en stor bil. Er superb ca samme bil som passat
eller?
Vi har ikke lige set nogle skoda forhandlere have nogen stående, så den er
ikke så nem at finde, men prisen for en 2003/04 som er den årgang vi jagter,
er ikke så slem

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 19:02

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev :

>Er superb ca samme bil som passat
>eller?

sådan cirka, som octavia svarer til en golf

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 25-06-07 19:12

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Vi har ikke lige set nogle skoda forhandlere have nogen stående, så den er
> ikke så nem at finde, men prisen for en 2003/04 som er den årgang vi
> jagter, er ikke så slem

Nej - "usælgelige" biler har det med at være billige. Glem den...
Iøvrigt 61 stk Skoda Superb til salg på www.bilbasen.dk

Fra : KASO

Dato : 25-06-07 20:01

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nej - "usælgelige" biler har det med at være billige. Glem den...
> Iøvrigt 61 stk Skoda Superb til salg på www.bilbasen.dk

Hvorfor glemme den?

Afskrivningen er stor - en ulempe, hvis man påtænker at sælge igen - en
fordel, hvis man vil slide den op.....

Superb er (grundlæggende) på samme platform som Passat, A4/A6, men den er
forlænget (udgangspunktet er faktisk en kinesisk variant med forlænget
platform). Man får altså mere plads i en Superb end i en Audi A6 eller
Passat - til en væsentlig lavere pris. Følger den mønsteret fra Octavia, må
man så leve med en bedre samlekvalitet end i VW/Audi

Fra : Mogens

Dato : 25-06-07 20:12

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor glemme den?
> Afskrivningen er stor - en ulempe, hvis man påtænker at sælge igen - en
> fordel, hvis man vil slide den op.....

Man svarer vel efter bedste evne ud fra de data, skribenten nævner.
Skriver han/hun mindre om baggrund, hensigt osv., svarer man vel
ift. eens egne overvejelser/formodninger desangående?

Sagt på dansk tror jeg ikke, skribenten har til hensigt at købe bilen
for efterfølgende at køre den "ned" til den bitre evne. Men jeg ved
det ikke. I så fald har du vel alt andet lige ret...

Fra : tp

Dato : 25-06-07 20:30

> [...]
> for efterfølgende at køre den "ned" til den bitre evne. Men jeg ved
> det ikke. I så fald har du vel alt andet lige ret...

good point. Men intension er at købe en 2003 for max 150k (c5/mondeo/superb
eller andet der måtte vise sig i den klasse til den pris), have den 3-4 år
og se om den ikke skulle kunne trække en 70-80k hjem igen, så ud fra dette
kunne superb da være et bud, især hvis den rent faktisk er STØRRE end en
passat! Vi har tidligere haft 2 skodaer og de har været super stabile...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-06-07 20:49

> [...]
> hjem igen, så ud fra dette kunne superb da være et bud, især hvis den rent
> faktisk er STØRRE end en passat! Vi har tidligere haft 2 skodaer og de

Her i området hvor jeg kommer fra, nyder Superb'en en vis uddbredelse som
taxi - så helt ringe er den vel ikke ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Michael Westi

Dato : 26-06-07 06:38

> Her i området hvor jeg kommer fra, nyder Superb'en en vis uddbredelse som
> taxi - så helt ringe er den vel ikke ?
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Og jeg har kørt en sådan som taxi. Det er nærmest som en balsal på bagsædet,
sammenlignet med andre biler (inkl. Audi A6). Finish og holdbarhed er som
resten af VW, men Skoda har jo stadig navnet imod sig. Og specielt i
Superb´ens tilfælde. Derfor også relativ store afskrivninger de første 2-3
år. Superb´en har så det meget store problem (INGEN BAGGAGEPLADS).
Baggagerummet er en joke. Det er mindre end Octavia´en.

/Michael

Ps. Undgå 2,5L diesel eller 2,8L benzin motoren.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-06-07 08:22

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de første 2-3 år. Superb´en har så det meget store problem (INGEN
> BAGGAGEPLADS). Baggagerummet er en joke. Det er mindre end Octavia´en.

Nu er bagagerummet i en Octavia også meget stort, så de fleste
almindelige bagagerum,
synes små i forhold.

Elmer

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-06-07 20:47

On 25 Jun., 21:30, "tp" <skods...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> passat! Vi har tidligere haft 2 skodaer og de har været super stabile....

Der er i hvert fald ret god plads også i Skoda'en
http://www.teknikensvarld.se/files/TV0209_test_superb_C5.pdf

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-06-07 09:52

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in

> Hejsa. I vores kiggen efter biler hvor C5 er favorit pt, kom vi lige
> i tanke om at skoda også har en stor bil. Er superb ca samme bil som
> passat eller?

Superb er baseret på VW's kinesiske Passat, der igen tager udgangspunkt i
en forrige Passat model:
http://www.csvw.com/csvw/cpjs/passat/index.shtml

Men Superb har 10 cm længere akselafstand, og er dermed pladsmæssigt på
linie med f.eks Mercedes S-klasse.

At Superb baserer på kineser-Passaten forklarer også at man ikke kan købe
en Superb stationcar: Sådan en bygger kineserne nemlig ikke.

I forhold til en Passat har Superb'en 3 ulemper: Den hedder Skoda og
afskrivningen er stor de første 2-3 år. For dig betyder det du kan købe en
Superb super billigt. Og så fås den som sagt ikke som stationcar.

En Superb er oftest langt bedre udstyret end tilsvarende Passat modeller,
og kvalitetsmæssigt er der ingen forskel. Bagagerummet er en smule mindre i
Superb, men stadig stort (+450 liter).

Som brugtbil er Superb et rigtig godt køb.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-06-07 10:35

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og kvalitetsmæssigt er der ingen forskel. Bagagerummet er en smule mindre

Vi har selv kigget på en Superb, men synes at bagagerummet nærmest
lignede en joke.
Hvad hjælper det at det måske er stort, men at man knapt kan lægge en
kuffert ned i det.
Hvorimod i Octaviaen, kan man stoppe hvad som helst ind uden problemmer.

Elmer

Fra : Anders Majland

Dato : 26-06-07 17:21

> Hvorimod i Octaviaen, kan man stoppe hvad som helst ind uden problemmer.

På nær en skandia barnevogn årgang 2001 - den skal lirkes ind, hvor der
reelt er mere plads i en peugeot 307sw, mondeo, passat eller c5

(og nej det hjælper ikke at købe en ny barnevogn - vi har ihvertfald ikke
fundet en med "stort" liggemål hvor den kan slås sammen uden at kassen skal
tages af - Så er den gamle skandia nemmere. Løfte 2 ringe, klappe sammen og
løfte ind i bilen)

/A

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-06-07 11:53

> [...]
> fundet en med "stort" liggemål hvor den kan slås sammen uden at kassen
> skal tages af - Så er den gamle skandia nemmere. Løfte 2 ringe, klappe

Den gamle Odder kunne det nummer.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i