Hvilken bil til 100.000?
Fra : Mureren

Dato : 25-06-07 16:50

Ja, endnu en af "de" tråde

Jeg leder efter en bil til kæresten, hun kommer direkte fra en Suzuki Wagon
R+ 1,3 GL, så alt er en forbedring fra den rullende duplo-klods

Bilbasen og www.dba.dk er trevlet tyndt, uden jeg har fundet "tilbuddet".
Kravene er ikke omfattende, men aircon, 4 el. 5 døre (eller stc.car) af
hensyn til ungerne, max 150.000 km og meget gerne mindre.
Fordele kunne være træk og fartpilot, og hun skal køre omkring 25-30.000
årligt.

Vi har kigget på:
Citroén Xsara (sådan en har hun tidligere haft og var glad for)

Peugeot 307 (den er hun glad for, jeg havde en tidligere)

Fiat Stilo (duer det?)

Ford Focus (den har hun prøvekørt og syntes var fin)

Mazda 323F

Skoda Fabia Combi

Toyota Avensis

VW Golf IV

Peugeot 206 synes vi er lige en tand for lille in case you wonder

Kontant betaling, så søgningen på bilbasen og dba kan vel godt afspejle at
man forventer lidt rabat
Hun er en fattigrøv, for vi har ikke fælles økonomi, så driftsøkonomi og
forbrug er væsentlige parametre

Skyd løs!

Mvh.
Mureren

Fra : TDN

Dato : 25-06-07 18:11

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Wagon R+ 1,3 GL, så alt er en forbedring fra den rullende duplo-klods
>
> Hun er en fattigrøv, for vi har ikke fælles økonomi, så driftsøkonomi og

Så er en Avensis sagen, den kan også køre langt på literen:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/40E379BE-B163-412F-B6F5-1C23E872A198/0/6669.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 25-06-07 18:53

> [...]
> hensyn til ungerne, max 150.000 km og meget gerne mindre.
> Fordele kunne være træk og fartpilot, og hun skal køre omkring 25-30.000

Jeg låner af og til denne bil af min far, når jeg skal have Merceren på
værksted. Det er godt nok den lidt ældre F-model fra 1994 han har, men min
mening er at mage til blikdåse skal man lede længe efter. Jeg driller min
far lidt med den, men må give ham ret i at det er bedre end at gå de 40 km
på job
Ingen kørekomfort, brændstoføkonomi på omkring 13 km/l ved pæn kørsel.

Stephan Aller

-----------
MB W210, E300D Avantgarde 1997

Fra : hamselv

Dato : 26-06-07 21:19

Duplo klods, hov hov do bette ven
Hvorfor ikke kikke på en Fiat Panda.
Der er dog ikke aircon i sådan en lille mini ferrari, men en helt ny
"sardindåse" til kun kr. 113.000,- kan måske friste.

Har selv lige købt en og tro mig: den er lige så hurtig (eller langsom om
man vil) som "duploen", men kører dog betydeligt længere på literen.
Min egen tidligere "duplo" kørte kun i snit 13 km/l hvorimod min
"sardindåse" kører 18 km/l (ved landevejshastighed er 25 km/l indenfor
rækkevidde)

hygge
henrik

Fra : KASO

Dato : 27-06-07 06:49

"hamselv" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min egen tidligere "duplo" kørte kun i snit 13 km/l hvorimod min
> "sardindåse" kører 18 km/l (ved landevejshastighed er 25 km/l indenfor

Til gengæld er sikkerheden også på "sardindåseniveau"
http://www.euroncap.com/tests/fiat_panda_2004/198.aspx
http://www.fdm.dk/medlem/biler/sikkerhed/crashtest/system/Crashtest+-+Vis+crashtest.htm?id=72

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-06-07 07:30

On Wed, 27 Jun 2007 07:49:09 +0200 "KASO" <a@b.dk> sent the following
smoke signals:

>Til gengæld er sikkerheden også på "sardindåseniveau"
>http://www.euroncap.com/tests/fiat_panda_2004/198.aspx
>http://www.fdm.dk/medlem/biler/sikkerhed/crashtest/system/Crashtest+-+Vis+crashtest.htm?id=72

Lad mig gætte: Han skal købe en Renault i stedet.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : KASO

Dato : 30-06-07 09:00

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Wed, 27 Jun 2007 07:49:09 +0200 "KASO" <a@b.dk> sent the following
> smoke signals:

> Lad mig gætte: Han skal købe en Renault i stedet.

Du er ca. ligeså dårlig til at gætte som du er til at være morsom......

Der er mange gode, sikre biler at vælge mellem - Renault har en del, Toyota,
PSA, Saab, Volvo, VW, Opel m.fl. har også en del at vælge mellem.

Og hvis du tror, at du har styr på dine fordomme, må jeg skuffe dig: Vores
seneste bilkøb var f.eks. ikke en Renault....

Fra : hamselv

Dato : 27-06-07 18:30

Ingen problem med sikkerheden: Man lader bare være med at køre ind i noget.
(he he)
En "duploklods" er faktisk ikke mere sikker.

I de sidste 3 biler jeg har haft har jeg aldrig fundet ud af om airbaggene
virker. Mon de er der

(spøg til side)

Fra : Mureren

Dato : 27-06-07 07:00

> Hvorfor ikke kikke på en Fiat Panda.
> Der er dog ikke aircon i sådan en lille mini ferrari, men en helt ny
> "sardindåse" til kun kr. 113.000,- kan måske friste.

Èn af ideerne med at skifte bil var at hun skal have lidt mere komfort når
hun kører, og selvom Panda'en sikkert er en udemærket bil, synes vi ikke det
er lige den type vi leder efter, men tak for input!

Mvh.
Mureren