"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev
news:467e8e88$0$2693$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> Hejsa
>
> pga pladsmangel har vi kigget lidt på en C5 2004.
>
> Meen vi har jo hørt så meget lort om den vil. Men hvor slemt er det
> egenligt. Er det noget man ikke skal røre med en ildtang, eller ?
> Alternativerne i den klasse er avensis (for lavt til loftet = duer
> ikke), mondeo eller passat, men de en del dyere
Her er listen af fejl jeg havde på min indtil leasing firmaet tog den
tilbage og gav mig en anden. Det blev så en Volvo V40 og nu kører jeg en
diesel Octavia. Og det er problemløst... Jeg har svoret at jeg aldrig
mere vil have en citroen.
Min C5's lidelseshistorie:
Jan 03 Motorstop Motoren stoppede pludselig ved udkobling. Det
skyldes en fejl i en føler i forb. med tomgangsstyrringen.
Jan 03 Kørte varm Se køleblæser længere nede. Resultatet var at
motoren begyndte at koge.
Jan 03 Voldsom støj En dækplade under motoren var gået løs.
Resultatet var en voldsom støj.
Jan 03 Udetermometer Udetermometeret viste pludseligt 25 grader i
en periode med 10 graders frost. Det afstedkommer at klimaanlæget sætter
fuld kraf på for at køle kabinen. Så bliver der altså koldt!
Generelt. Sidevindsfølsomhed Bilen er ekstremt sidevindsfølsom. I
forbindelse med 30.000 eftersynet har jeg fået den sænket. Det bliver
spændende at se om det virker.
Apr 02 Armlæn på førersæde Ved ca 20.000 km stoppede armlænet på
førersædet med at være behageligt. Det kan kun stå i en stilling, og den
er for høj.
Apr 02 Ville ikke starte Ved ca 20.000 km ville bilen pludseligt
ikke starte. Jeg fik den dog i gang efter noget tid. På det efterfølgende
værkstedsbesøg kunne der ikke konstateres fejl i computeren. Jeg fik dog
opgraderet motorstyringen til seneste version.
Apr 02 og igen Nov 02 Nærlys pærer Ved 18.300 km brændte den ene
nærlys pære ud. Det er for tidligt! Da batteri og diverse afskærmning
skal fjernes lod jeg værkstedet klare opgaven. (Det er vel en firmabil!)
Apr 02 El-ruder El-ruderne havde deres egen vilje. Når jeg havde
lukket vinduet kunne den selv finde på at åbne det igen. Løsningen var at
0-stille computeren.
Mar 02 Blæser i kabinen Blæseren i kabinen er blevet skiftet da
den støjede.
Mar 02 Gearkasse Den springer pludseligt ud af 3. gear. Dette er ikke
særlig rart under overhalinger. Da jeg ringede til Citroën, sagde de, at
det var en almindelig fejl, og at de da lige ville bestille stumperne
hjem.
Feb 02 Bagtøj Der kommer et ekstra "klonk", når man kører over
ujævnheder. Nærmest som om man havde en tom plastik-kasse i bagagerummet.
Denne fejl er delvist rettet. Citroën siger, at de ikke kan gøre mere.
Feb 02 Kølerblæser Når det sneer med tø-sne, kan denne sætte sig
fast på køler-blæseren. Dette gør så, at hele bilen ryster, når blæseren
begynder at køre. Citroën har fortalt, at en enkelt bil ligefrem har
ødelagt køleren, da blæseren rystede i stykker. Dette er ikke lavet på
min bil, så jeg kører ikke, når der er tø-sne i luften.
Jan 02
og igen Dec 03 Sprinklervæske-føler Denne er blevet udskiftet, da den
meldte om tom tank, når der var 7,5 liter tilbage!
Jan 02 Sædevarme i højre forsæde Varmer næsten ikke. Jeg regner med,
at det løses, når jeg får den nye sædebund i.
Dec 01 Knirken ved rattet. Dette er blevet afhjulpet.
Dec 01 Radioen kunne ikke modtage stationer, uden at der var en masse
støj. Rettet med en ny radio.
Dec 01 Fart pilot Var justeret forkert, så den ikke kunne sættes
på hastigheder over 150 kmt. Hvis man lavede resume med hastigheder på
mere end 150, accelerede den til top-fart.
<snip>
--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerne.dk