Aircondition MAzda 626
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-06-07 15:30

Hej
Er der nogle af jer der kender til nogen som installerer, eftermonterer,
aircon i Mazda 626.
Har fundet ud af det må sgu være billigere at eftermontere end at købe en ny
bil...

Michael

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-06-07 15:26

Michael Kirkegaard wrote:

> Er der nogle af jer der kender til nogen som installerer,
> eftermonterer, aircon i Mazda 626.
> Har fundet ud af det må sgu være billigere at eftermontere end at
> købe en ny bil...

Jeg hørte en pris på eftermonteret aircon i en 626, det lå på 10-15.000kr.
så god fornøjelse.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 23-06-07 16:34

Uffe Ravn skrev:

> Jeg hørte en pris på eftermonteret aircon i en 626, det lå på 10-15.000kr.
> så god fornøjelse.

Og det er i grunden ikke så galt for hvis man selv skal ud at købe
stumperne løber det alene op i ca. DKK 10.000. Oveni dette skal så
lægges montering. Og eftermontering af AC er noget man normalt beregner
2-3 hele arbejdsdage til.

Mvh
Claus

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-06-07 17:16

Hej

Michael Kirkegaard skrev:
> Er der nogle af jer der kender til nogen som installerer, eftermonterer,
> aircon i Mazda 626.

For en GE model skal det i Tyskland koste 2000€. Der er ingen orginal
der lige passer ind , så det kan faktisk være hvadsomhelst.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Kåre

Dato : 23-06-07 19:30

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> For en GE model skal det i Tyskland koste 2000€. Der er ingen orginal der
> lige passer ind , så det kan faktisk være hvadsomhelst.

Hvorfor er der ingen original der passer?
På min GE er der en knap til AC, men ingen indmad. Hvis den er forberedt for
AC må der da findes noget originalt grej?

mvh
Kåre

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-06-07 23:03

Hej

Kåre skrev:
> Hvorfor er der ingen original der passer?

En original kan ifølge Mazda i Flensborg ikke eftermonteres.

> På min GE er der en knap til AC, men ingen indmad. Hvis den er forberedt for
> AC må der da findes noget originalt grej?

Jeps, sådan en har min også. Det var billigere for Mazda kun at have et
panel end to forskellige, så selvom den ikke har AC, så har den stadig
knappen. Der er _intet_ udover den knap, der har med AC at gøre ellers i
bilen. Ingen relæer, ekstra luftkanaler eller noget som helst. Det er
kun knappen der er der.

Fra : Søren

Dato : 23-06-07 23:39

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bilen. Ingen relæer, ekstra luftkanaler eller noget som helst. Det er kun

Relæer og styring følger med selve AC anlægget, ledningerne er der de er
normalt forberedt til AC alt andet vil være for dyrt

for fabrikken. Luftkanaler er også forberedte, køleren sidder der hvor der
er et afstands stykke efter blæseren.

Jeg har selv eftermonteret et nyt org. AC købt på ebay til en japser fra 98,
satte det selv på og fik påfyldt kølemiddel hos sds så det stod i alt til
ca. 6000kr.

Fra : Søren

Dato : 23-06-07 23:57

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i meddelelsen
> Hej

> En original kan ifølge Mazda i Flensborg ikke eftermonteres.

Passer det her ikke ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/COMPLEAT-MAZDA-626-AC-SYSTEM-WITH-COMPRESSER_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ46094QQihZ020QQitemZ300097799489QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-06-07 09:20

Hej

Søren skrev:
> Passer det her ikke ?
>
> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/COMPLEAT-MAZDA-626-AC-SYSTEM-WITH-COMPRESSER_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ46094QQihZ020QQitemZ300097799489QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

ARGH! Nøj. du frister

Sum, sum, sum, hmmmm - link gemt - summer lige lidt.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-06-07 09:40

> Hej

> ARGH! Nøj. du frister
>
> Sum, sum, sum, hmmmm - link gemt - summer lige lidt.

> [...]

Du skal nok lige tjekke hvad det betyder at alt er med, er der også beslag
til kompressor i motorrummet?
Hvad med betjeningspanel til kabinen, elnet osv.?
Det er lidt svært at få et overblik i den papkasse.

Mvh Niels