/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Installation af Dieselfyr
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 23-06-07 11:36

Nogen der har prøvet det som kan opklare en ting:

Jeg har fundet ud af hvad det forskellige spagetti er til, indkøbt diverse
slanger,dykrør osv.
Men der hvor jeg købte tingene sagde butikken en ting der efterfølgende ikke
giver mening i mine ører.

De sagde fyret altid skulle serieforbindes da det var opskriften på
problemer at sætte det på med T-stykker.
Men så vidt jeg kan se er den pumpe ikke med friløb? - dvs. kører pumpen
ikke kører der ikke noget kølevand rundt.
Havde han fået det gale ben ud af sengen eller er det proceduren? (evt. bare
min pumpe som er defekt?)

/Dennis



 
 
Claus Nygaard-Peders~ (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 23-06-07 11:59

Dennis Pedersen skrev:
> Nogen der har prøvet det som kan opklare en ting:
>
> Jeg har fundet ud af hvad det forskellige spagetti er til, indkøbt diverse
> slanger,dykrør osv.
> Men der hvor jeg købte tingene sagde butikken en ting der efterfølgende ikke
> giver mening i mine ører.
>
> De sagde fyret altid skulle serieforbindes da det var opskriften på
> problemer at sætte det på med T-stykker.
> Men så vidt jeg kan se er den pumpe ikke med friløb? - dvs. kører pumpen
> ikke kører der ikke noget kølevand rundt.
> Havde han fået det gale ben ud af sengen eller er det proceduren? (evt. bare
> min pumpe som er defekt?)

Af ovenstående gætter jeg på at det er strømning af kølevand vi taler om.

En parkeringsvarmer (diesel/benzin) kobles i serie med varmeapparatet.
Og med mindre kølevandspumpen på fyret er defekt (og selv dette tror jeg
ikke vil give problemer) er det intet problem for motorens
kølevandspumpe at levere tryk til denne lille ekstra sløjfe på
kølevandscirkulationen.

Mvh
Claus

Ukendt (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-07 12:17

> En parkeringsvarmer (diesel/benzin) kobles i serie med varmeapparatet. Og
> med mindre kølevandspumpen på fyret er defekt (og selv dette tror jeg ikke
> vil give problemer) er det intet problem for motorens kølevandspumpe at
> levere tryk til denne lille ekstra sløjfe på kølevandscirkulationen.

Enig med overstående, sådan monterede jeg også mit benzin fyr, og ingen
problemer der !!

Mvh
Morten



Dennis Pedersen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 23-06-07 15:34


"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:467cfca6$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Pedersen skrev:
>> Nogen der har prøvet det som kan opklare en ting:
>>
>> Jeg har fundet ud af hvad det forskellige spagetti er til, indkøbt
>> diverse slanger,dykrør osv.
>> Men der hvor jeg købte tingene sagde butikken en ting der efterfølgende
>> ikke giver mening i mine ører.
>>
>> De sagde fyret altid skulle serieforbindes da det var opskriften på
>> problemer at sætte det på med T-stykker.
>> Men så vidt jeg kan se er den pumpe ikke med friløb? - dvs. kører pumpen
>> ikke kører der ikke noget kølevand rundt.
>> Havde han fået det gale ben ud af sengen eller er det proceduren? (evt.
>> bare min pumpe som er defekt?)
>
> Af ovenstående gætter jeg på at det er strømning af kølevand vi taler om.

Yessir det gør vi.

> En parkeringsvarmer (diesel/benzin) kobles i serie med varmeapparatet. Og
> med mindre kølevandspumpen på fyret er defekt (og selv dette tror jeg ikke
> vil give problemer) er det intet problem for motorens kølevandspumpe at
> levere tryk til denne lille ekstra sløjfe på kølevandscirkulationen.

Okai jeg havde bare forventet der var "friløb" på pumpen til kølevand fra
fyret- derfor blev jeg lidt bekymret.

Hvordan har andre folk klaret den med et ekstra dykrør i tanken?
Trukket det under bilen ved siden af bremseslangerne eller hvordan?

Den lokale biks ville i øvrigt have 3500(!) for at sætte det i - til den
pris kan jeg godt afsætte en weekend til projektet og gøre det selv :)

/Dennis



Claus Nygaard-Peders~ (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 23-06-07 16:32

Dennis Pedersen skrev:
>
> Hvordan har andre folk klaret den med et ekstra dykrør i tanken?
> Trukket det under bilen ved siden af bremseslangerne eller hvordan?

Trukket under bilen ved siden af de oprindelige brændstofslanger. I
øvrigt er brændstofpumpen til fyret også monteret under bilen.

Bemærk i øvrigt at dykrøret ikke skal gå helt så langt ned i tanken som
sugerøret til motorens brændstofsystem. Der er rigtig ufedt at køre
tanken tom for at varme bilen op og så skulle skubbe den hen på tanken
for at kunne køre.

> Den lokale biks ville i øvrigt have 3500(!) for at sætte det i - til den
> pris kan jeg godt afsætte en weekend til projektet og gøre det selv :)

For dykrøret eller hele dynen? Hvis det er for dykrøret alene er det
mindst DKK 2500 for dyrt. Regn med at det varer ca. 1 time at montere
dykrøret da det sikkert medfører at vognens brændstofpumpe skal løftes
op af tanken så dykrøret kan monteres i samme flance.

Montering af hele fyret for DKK 3500 lyder på den anden side billigt.

Bortset fra dykrøret som kan drille pga. motorens brændstofpumpe og
montering af selve fyret som kan drille pga. fremstilling af underlige
beslag for at få det til at sidde ordentlig, er der absolut ingen ben i
at montere en sådan parkeringsvarmer selv.

Du kan jo starte i det små og finde ud af hvor de forskellige dele skal
monteres og så stille og roligt gå igang med det. Venter du med at
tilslutte systemet til kølevand og brændstof løber du i hvert fald ikke
ind i problemer her. Husk på at du på ethvert tidspunkt i forløbet kan
finde en mekaniker som vil færdiggøre det for dig.


Mvh
Claus

Dennis Pedersen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 23-06-07 17:56


"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:467d3c91$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Pedersen skrev:
>>
> Bemærk i øvrigt at dykrøret ikke skal gå helt så langt ned i tanken som
> sugerøret til motorens brændstofsystem. Der er rigtig ufedt at køre tanken
> tom for at varme bilen op og så skulle skubbe den hen på tanken for at
> kunne køre.
>

Jep den er jeg godt med på :)


>> Den lokale biks ville i øvrigt have 3500(!) for at sætte det i - til den
>> pris kan jeg godt afsætte en weekend til projektet og gøre det selv :)
>
> For dykrøret eller hele dynen? Hvis det er for dykrøret alene er det
> mindst DKK 2500 for dyrt. Regn med at det varer ca. 1 time at montere
> dykrøret da det sikkert medfører at vognens brændstofpumpe skal løftes op
> af tanken så dykrøret kan monteres i samme flance.
>
> Montering af hele fyret for DKK 3500 lyder på den anden side billigt.


Det var for det hele - hvorvidt slanger var inklusiv eller eksklusiv er ikke
helt sikkert. Jeg spurgte ikke nærmere ind til det da det ingen interesse
havde til den pris :)

> Bortset fra dykrøret som kan drille pga. motorens brændstofpumpe og
> montering af selve fyret som kan drille pga. fremstilling af underlige
> beslag for at få det til at sidde ordentlig, er der absolut ingen ben i at
> montere en sådan parkeringsvarmer selv.

Jep - der har jeg allieret mig med en der kan ændre det beslag der sidder på
den nu.

> Du kan jo starte i det små og finde ud af hvor de forskellige dele skal
> monteres og så stille og roligt gå igang med det. Venter du med at
> tilslutte systemet til kølevand og brændstof løber du i hvert fald ikke
> ind i problemer her. Husk på at du på ethvert tidspunkt i forløbet kan
> finde en mekaniker som vil færdiggøre det for dig.

Jeg har godt luret lidt på projektet i snart en månedstid men har ikke lige
fået taget mig sammen til at få hul på det.
Men ja bliver der knuder under vejs så må min lokale megger overtage
projektet, selvom det ville være lidt en personlig falliterklæring :)


/Dennis



Claus Nygaard-Peders~ (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 23-06-07 19:56

Dennis Pedersen skrev:
>
> Jeg har godt luret lidt på projektet i snart en månedstid men har ikke lige
> fået taget mig sammen til at få hul på det.
> Men ja bliver der knuder under vejs så må min lokale megger overtage
> projektet, selvom det ville være lidt en personlig falliterklæring :)

Well så længe en parkeringsvarmer ikke er en del at bilproducenternes
normale tilbehørsprogram er eftermontering eneste udvej og så må man vel
med rimelighed sige at der er penge at spare ved selv at montere det.
Helt alderledes ser det ud med AC. Her eftermonterer man det kun fordi
man er så nørdet at man kan se det skægge i selv at gennemføre projektet.


Mvh
Claus

Der har prøvet at eftermontere begge dele!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste