Misundelse er en grim ting
Fra : Leonard

Dato : 22-06-07 21:53

Ekstrabladet er misundelige over at Frederik og Joachim har købt nye
biler:
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/danskekongelige/article311949.ece

Men det går da helt galt i regnestykket:

Citat:
Det betyder, at staten har støttet købet af de to fartvidundere med ikke
mindre end 3.254.000 kroner.

Men lige over står der: at betale omkring 690.000 af deres
skatteyder-finansierede

Da staten jo betaler for at drive kongehuset betaler vi jo for deres
biler. Derfor er der netop ingen mening i at de skal betale moms og
afgifter, for det er jo bare at flytte pengene frem og tilbage. Så vi
kan jo altså kun have betalt lidt under 1.400.000 for begge biler.

Jeg undres mere over at det er en artikel værd, altså at være misundelig
over at de har brugt penge på biler. Det var da mere spændende med en
artikel om bilerne.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 21:55

On Fri, 22 Jun 2007 22:52:33 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Jeg undres mere over at det er en artikel værd, altså at være misundelig
>over at de har brugt penge på biler. Det var da mere spændende med en

Tjaaah - bum - bum..........hvorfor skal "drengene" køre i sådan en
potte, når jeg ikke må? )............du har jo ret, når nu de er
"kummerlige", så hænger udgiften på staten uanset hvad, men EB fik en
artikel )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Kong Gulerod

Dato : 22-06-07 22:44

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message
> [...]
| afgifter, for det er jo bare at flytte pengene frem og tilbage. Så vi
| kan jo altså kun have betalt lidt under 1.400.000 for begge biler.

jamen som du skriver så er det jo bare at flytte penge rundt, og social og
sunhedsassistenter, sygeplejersker og andre offentligt ansatte de burde vel
så have samme ordning ikke?, og hvad med alle borgmestre, kommunalchefer
etc. de bliver jo alle betale af staten og hvorfor skal de så betale deres
surt tjene penge tilbage?, det er som du skriver jo 'bare at flytte pengene
frem og tilbage', så man burde altså slippe for at betale afgifter efter
hvordan man var ansat, var man offentligt ansat skal man kunne købe biler
uden afgift eller hvordan?...eller skal reglen kun gælde for en bestem
familie og de medlemmer som har samme DNA?, princippet om at man skal betale
afgifter, som går til det samfund omkring en, netop pga. man har så god en
økonomi pga. en høj personligt indtægt skal dette sættes ud af drift?, især
hvis det drejer sig om luksus køretøjer...der skal stå på en gård i
Tønder,drevet af en persom med et bestem DNA og via dette DNA så oven i
købet er moms fritaget...

jeg vil nok kalde det retfærdighed, dem som har evner og overskud i dette
land burde gå forrest og vise hvilket samfund man gerne vil have,-det mener
jeg ikke man gør ved at unddrage statskassen, og så mene at ens reklameværdi
gør at eksporten er bedre til Tyskland eller Thailand... ,-eller mene at
ens kvalifikationer til OIC er at 'jeg kan godt lide sport'

Fra : -=JF=- priv

Dato : 24-06-07 13:05

"Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> skrev i meddelelsen

Enig fra ende til andet!!

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 01:54

Leonard wrote:
> Ekstrabladet er misundelige over at Frederik og Joachim har købt nye
> biler:
> http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/danskekongelige/article311949.ece

Er der nogen der ved hvad han skal med alle de biler?

Fra : Mogens

Dato : 23-06-07 04:39

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der ved, hvad han skal med alle de biler?

Jep - han har lagt den plan, at han vil køre i dem.

Fra : Tom

Dato : 23-06-07 08:55

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> "Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - han har lagt den plan, at han vil køre i dem.

LOL !!

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 14:17

Mogens wrote:
> Jep - han har lagt den plan, at han vil køre i dem.

Og det skal han bruge 7 biler til?

Fra : -=JF=- priv

Dato : 24-06-07 13:07

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Og det skal han bruge 7 biler til?
Ja da!
Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag

Fra : Mogens

Dato : 24-06-07 14:59

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja da!
> Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag

Nix, det hænger mere sammen med ærindet.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 06:18

Mogens wrote:
> Nix, det hænger mere sammen med ærindet.

Jeg vil nu mene at en BMW 320i kan bruges i de fleste tilfælde. Ud over
kronebilerne.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-06-07 12:12

> Jeg vil nu mene at en BMW 320i kan bruges i de fleste tilfælde. Ud over
> kronebilerne.

Hvad er der nu galt med Mondeo?

Disclaimer: Jeg misunder dem ikke bilerne, synes faktisk det er ok.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 15:10

Uffe Bærentsen wrote:
> Hvad er der nu galt med Mondeo?

De er vel ikke præsentable nok i visse forsamlinger. Det er en BMW vel?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-06-07 20:00

> De er vel ikke præsentable nok i visse forsamlinger. Det er en BMW vel?

Mener du dereved at en 320i er så meget mere end en 'deo?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 05:35

Uffe Bærentsen wrote:
> Mener du dereved at en 320i er så meget mere end en 'deo?

Tja, hvis man triller op foran operaen, så ser en bimmer da mere præsentabel
ud end en Mondeo, vil jeg mene.

Fra : Mogens

Dato : 26-06-07 05:49

> Tja, hvis man triller op foran operaen, så ser en bimmer da mere
> præsentabel ud end en Mondeo, vil jeg mene.

Uffe, en BMW gi'r da langt mere streetrespekt end en Mondeo.
Dét ved du da godt...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-06-07 09:08

"Mogens" <no@reply.nu> writes:

> "Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Uffe, en BMW gi'r da langt mere streetrespekt end en Mondeo.
> Dét ved du da godt...

Rapkoncert i Operaen?

(I øvrigt triller man ikke "op foran Operaen" med mindre man er i taxa
eller lignende. Man stiller bilen så langt væk som muligt, ellers
kommer man sidst ud når helvede bryder løs på parkeringspladsen efter
forestillingen....)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-06-07 12:24

> "Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Uffe, en BMW gi'r da langt mere streetrespekt end en Mondeo.
> Dét ved du da godt...

Desværre ja.
Sammenlignede for sjov data og udstyr på en 316'er og min 'deo,
BMW fra '94 og Mondeo fra '95.
'deo vandt på alle punkter.

IMO så skal der også kigges på hvilken BMW der er tale om.
De svagere modeller lever pga. deres større søskende.

Der betales kort sagt en uforholdsmæssig stor sum for navnet,
ved de mindre modeller.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Anders Majland

Dato : 27-06-07 09:30

> Tja, hvis man triller op foran operaen, så ser en bimmer da mere
> præsentabel ud end en Mondeo, vil jeg mene.

Triller man op foran operaen (eller til andet helt eller halvt officielt) så
kommer man vel som kongelig med chauffør - og så det vel bagsædepladsen der
tæller. Så er en taxa (læs mercedes), audi a6 eller skoda suberb da et bedre
valg.

Men til daglig transport kan jeg da godt forstå at de prioriter køreglæden
højt

--
/Anders Majland

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-06-07 06:32

> [...]
> afgifter, for det er jo bare at flytte pengene frem og tilbage. Så vi
> kan jo altså kun have betalt lidt under 1.400.000 for begge biler.

Jeg synes din argumentation halter lidt

I virkeligheden er det vel sådan at jo større bil de køber, jo større
(indirekte) apanage får de?

Hvis de betalte moms og afgifter ville beløbet trods alt være tilbage i
vores allesammens kasse, og ikke kunne bruges til andet pjank.

Ole Thomsen

Fra : Otto J

Dato : 23-06-07 10:17

> Jeg undres mere over at det er en artikel værd, altså at være misundelig
> over at de har brugt penge på biler.

Hvad der er en artikel værd i Ekstra Bladet, skal man ikke bruge alt for
meget tid på at tænke over. Det var straks værre hvis der blev brugt
værdifuld toiletpapir til at trykke det samme.

Og ja, det er lige præcist misundelse og intet andet: Kongehuset er landets
flagskib, og deres job er at føre sig frem som - jah, konger. Det kan de vel
for hulen ikke gøre i en Fiat Punto. Bruger de så 1.400.000 på en bil, så
bliver visse dele af befolkningen åh så fornærmede, fordi de ikke selv kan
gøre det samme. Men bruger de de samme penge på et Flora Danica stel, så er
det jo bare en del af dét at være kongelig.

Det eneste der undrer MIG ved dén historie er hvad de dog vil med sådan et
par billige skøjter. Enten må de tage sig sammen og købe nogle ordentlige
biler, eller også må de indse at de ikke er værdige til at opretholde
konceptet i kongehuset. Kronprinsen skal sgudda ikke køre rundt i en bil der
er billigere end Lars Larsens!

Mvh. Otto

Fra : Kong Gulerod

Dato : 23-06-07 11:27

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> wrote in message

> [...]
landets
| flagskib, og deres job er at føre sig frem som - jah, konger.

ligesom Saddam og hans sønner...jeg vil tro at det med våben og spille fjols
er noget både Frederik og Saddam's sønner åbenbart alle har/havde
udviklet..det må hænge sammen med at man skal se en masse røvslikkende
fjolser og samtidgt lave noget utroligt kedeligt som alle siger er rigtigt
spændene,-klippe bånd over, besøge gamle fjolser, se en masse fjolser flage
med et lille flag, tage gammelt militærtøj på, få nogle medaljer etc.

Fra : Tom

Dato : 23-06-07 13:03

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad der er en artikel værd i Ekstra Bladet, skal man ikke bruge alt for
> meget tid på at tænke over. Det var straks værre hvis der blev brugt
> værdifuld toiletpapir til at trykke det samme.

Ekstabladet er KONCEKVENT imod kongehuset og deres artikler er konstant ude
efter at miskreditere og afskaffe kongehuset. Jeg kan ikke se formålet med
det, men ok, hvis det er måden at sælge aviser på så.....

> [...]
> ikke selv kan gøre det samme. Men bruger de de samme penge på et Flora
> Danica stel, så er det jo bare en del af dét at være kongelig.

Enig

> [...]
> biler, eller også må de indse at de ikke er værdige til at opretholde
> konceptet i kongehuset. Kronprinsen skal sgudda ikke køre rundt i en bil

Jeg så også gerne nogle andre mærker, såsom Ferrari, Porsche, Lambo eller en
rå Viper. Vi ved jo alle at begge prinser værdsætter biler og endda meget
mere end de fleste her i denne gruppe. Så jeg synes bare det er 10-4 at de
køber de biler de har råd til og som de kan lide. Så kan EB og venstrefløjen
jo begræde at de to prinser ikke vælger Berlingo'er og æde nogle tudekiks
som trøst

--
Tom

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 23-06-07 14:07

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> efter at miskreditere og afskaffe kongehuset. Jeg kan ikke se formålet med
> det, men ok, hvis det er måden at sælge aviser på så.....

Ja, det er sku utroligt at de bliver ved med de artikler omkring kongehuset,
der går jo ikke en uge uden at de nedrakker kongehuset.Fint nok at man ikke
ka lide det, men det er som om de er gået i selvsving.

Bjarne

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 27-06-07 10:20

> Desværre ja.
> Sammenlignede for sjov data og udstyr på en 316'er og min 'deo,
> BMW fra '94 og Mondeo fra '95.
> 'deo vandt på alle punkter.

Nu ved jeg ikke hvilke specs du har sammenlignet direkte, men BMW'en
har en anden måde at køre på, uanset størrelse og motorvariant. Det er
muligt, at én BMW kan være 0,1 sekund langsommere 0-100 end en eller
anden Mondeo, men det siger ikke så meget om køreglæden, herunder både
dynamiske egenskaber samt lydbilledet og følelsen af absolut kontrol.

> IMO så skal der også kigges på hvilken BMW der er tale om.
> De svagere modeller lever pga. deres større søskende.

De gør de muligvis, men de har stadig noget andet at byde på, end de
fleste andre bilmærker i Mondeo-segmentet.

> Der betales kort sagt en uforholdsmæssig stor sum for navnet,
> ved de mindre modeller.

Tja, navnet er jo også vigtigt

Jacob