Vinterdæk nu ?
Fra : Jan

Dato : 22-06-07 21:17

Hej

Må man køre på vinterdæk nu, rent lovmæssigt altså ?
Grunden til spørgsmålet, er at jeg skal til syn med bilen, og fordækkene er
slidt på ydersiderne, som følge af en forkert sporing. Men der er masser af
mønster på hele træde fladen.
Så jeg lurer på om jeg kan køre til syn med vinterdæk nu ?
Lad os tage det moralske bagefter.

Mvh

Jan

Fra : Mogens

Dato : 22-06-07 21:19

"Jan" <Spørg@igruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Må man køre på vinterdæk nu, rent lovmæssigt altså ?

Ja, det er ingen problem. Har jeg iøvrigt gjort inkl. en ferie på vinterdæk

Fra : claus b.p.

Dato : 22-06-07 22:45

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> "Jan" <Spørg@igruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er ingen problem. Har jeg iøvrigt gjort inkl. en ferie på
> vinterdæk
Husk bare at det skal være samme type på alle 4 hjul.
Det er fint nok at slide de sidste mm. af et vinterdæk ved at bruge det om
sommeren. Det giver ikke helt samme køre/bremseegenskaber som et godt
sommerdæk, så det skal man selvfølgelig være obs på. Et vinterdæk om
vinteren bør have mindst 3, helst 5 mm mønster. Derunder er det degraderet
til sommerdæk.

/Claus

Fra : Jan

Dato : 23-06-07 03:48

Mange tak for hjælpen.
Nu er sommerdækkene jo heller ikke helt så slidte i kanten. Men jeg er lidt
i tvivl om hvorvidt at man vil acceptere dem til et syn eller ej.
Så for ikke at risikere et omsyn pga. dækkene, var min tanke at sætte
vinterdækkene på.

Mvh.

Jan

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-06-07 09:14

Hesja

>Så for ikke at risikere et omsyn pga. dækkene, var min tanke at sætte
>vinterdækkene på.

Det kommer du heller ikke til

Du må bare ikke stille til syn med forskellige dæk, eller pigdæk !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk