Spørgsmål angående '88 BMW M3 Evolution 2
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-06-07 15:54

Hej!

Har øje på sådan en fætter(se topic).
Hvad skal man se efter inden man slagter sparegrisen?

De er umulige at finde i 100% original stand, og denne har desværre også et
Ferrita udstødningsystem og uoriginale BBS fælge.
Fælgene skal jeg nok finde, udstødningen kan jeg leve med da den ligner en
original.

Men hvad ellers? Jeg ved at motoren er renoveret for ca. 4000 euro efter 5
års stilstand hos den tidligere ejer.
Den er om-lakeret i den originale farve i år, og skulle efter sigende aldrig
have være skadet. Der er fuld historie på den.
Den ejes af en privat, men handles gennem et formidlingsfirma.

Og, ja, har talt med forsikringen, så dén del skulle være i vinkel.

Any clues? Gerne fra sådan en BMW "nørd" som Brian S. eller Thomas H. ;)

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6

Fra : Hans

Dato : 22-06-07 21:02

On 2007-06-22 16:54:29 +0200, "Morten Lorenzen" <mortenlorenzen@yahoo.dk> said:

> [...]
>
> Og, ja, har talt med forsikringen, så dén del skulle være i vinkel.
>
> Any clues? Gerne fra sådan en BMW "nørd" som Brian S. eller Thomas H. ;)

Er du ikke medlem af BMW Club Danmark - ellers ville jeg foreslå du
blev det. Der er flere fra klubben, som også kører M3 Evo.

Mvh
Hans

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 28-06-07 11:35

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Er du ikke medlem af BMW Club Danmark - ellers ville jeg foreslå du blev
> det. Der er flere fra klubben, som også kører M3 Evo.

No membrero.. :)

Bilen jeg kiggede på var et sminket lig. - Den var lakeret i januar 2007 og
så godt ud men havde følgende fejl:
Rust i inderskærme og paneler, lugtede meget sur i bagagerummet(havde nok
stået under vand), det ene sideskørt var ikke monteret ordentligt, så døren
hang fast når man skulle åbne...
Toppakning utæt(olie + vand løb ud på udstødningsmanifolden), gearstangen
var knækket, interiøret slidt(efter 120.000 km), omdrejningstælleren sad
konstant ved 6000 min-1 og samtlige advarselslamper lyste i
instrumentbordet.

Så medmindre I leder efter et "håndværkertilbud"(som er 50k for dyrt) så
skal I ikke kigge på den grå BMW M3 Evo 2(nr.140/200) der står hos
bilformedlingen.com i Stockholm...

Hans, tak for tipset med klubben, jeg leder videre :)

-M