Siderude til Corsa ´05
Fra : Martin /Helsingør

Dato : 22-06-07 15:36

Min kollega har haft indbrud i sin bil, og den foreste højre siderude er
smadret. Hun har været hos Opel i Hørsholm og fået den besked, at netop
denne rude ikke kan leveres pt. Der findes ingen i hele Europa var beskeden.
Hos Dansk Bilglas har de ikke nogen der passer, da modellen ikke er gammel
nok til at ruden må laves uorginalt.

Hun kan ikke holde støjen af blafrende plastic ud og havde idag monteret en
opslået paraply i hullet

Kan det virkelig passe, at der ikke findes en løsning på det? Noget som har
lidt insider viden fra Opel...?

På forhånd tak

Martin /Helsingør

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-06-07 15:59

Hej!

Martin /Helsingør wrote:
> Kan det virkelig passe, at der ikke findes en løsning på det? Noget som har
> lidt insider viden fra Opel...?

Opel har _skisme_ da bare at levere reservedele til deres egne biler hvis du
spørger mig!

Nå, men ellers kunne du jo ringe rundt til div. huggere og høre dem. Dog er
chancen ret lille på så ny en bil

Jeg har f.eks. ringet til 15-20 huggere for at finde en dør til min '96 Escort
og et lignende antal for side-ruder. Tyveriforsøg / hærværk hver gang :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 22-06-07 17:20

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse

> Opel har _skisme_ da bare at levere reservedele til deres egne biler hvis
> du spørger mig!

Enig! Det var også derfor, jeg røg op af stolen Men vil da gerne høre om
andre har samme erfaring med Opel (Corsa). Det kunne jo være, at det blot
var forhandleren, der ikke lige gad bøvlet med at skaffe en rude.

> Nå, men ellers kunne du jo ringe rundt til div. huggere og høre dem. Dog
> er chancen ret lille på så ny en bil

Jeg foreslog hende at parkere den hos Opel og bede om en lånebil mens de får
fingeren ud.

> Mvh, Kim Voss Schrader

Har iøvrigt en lille opgave til dig. Du hører fra mig

Martin /Helsingør

Fra : Anders Thorup

Dato : 22-06-07 17:54

"Martin /Helsingør" <mailme.nospam@gmail.com> wrote in message

> "Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse

Desværre sker det nogen gange at en bestemt del går i restordrer, det findes
der desværre mange eksempler på, og hos alle bilmærker.
Meget bliver i dag leveret af underleverandører, og det er derfor begrænset
hvad bilfabrikanten selv kan gøre.
Hvis bilen stadig er i produktion, kan de naturligvis tage en rude fra
produktionen, men det er en Corsa C ikke længere.

> Enig! Det var også derfor, jeg røg op af stolen Men vil da gerne høre
> om andre har samme erfaring med Opel (Corsa). Det kunne jo være, at det
> blot var forhandleren, der ikke lige gad bøvlet med at skaffe en rude.

Det tror jeg ikke det er, han tjener jo penge på at sælge en rude, så han
vil nok gerne få fat i en, hvis det er muligt.

> Jeg foreslog hende at parkere den hos Opel og bede om en lånebil mens de
> får fingeren ud.

I kan ikke tvinge Opel til at låne en bil ud, da der ikke er noget krav om
at reservedele skal kunne leveres efter garantiens udløb.

Jeg kan godt forstå frustationen, og at det er dødirriterende at køre i en
bil uden siderude, men da den næppe er den eneste vil fabrikanten/importøren
sandsyneligvis gøre hvad de kan for at skaffe en ny.

Kan før hørt historier om folk der ikke har kunnet få dele til deres biler,
og selvom det er surt, er der ikke andet få end at prøve de muligheder der
er, og blive ved med at følge op på sagen hos forhandler osv.

Mvh
Anders

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-06-07 19:08

Martin /Helsingør wrote:
> [...]
> monteret en opslået paraply i hullet
>
> Kan det virkelig passe, at der ikke findes en løsning på det?

Næ. Søg på www.dataophug.dk, find ruden, ring til ophuggeren, hent den og
sæt den i.

Fra : Mogens

Dato : 22-06-07 20:38

meddelelse news:467c1007$0$10422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Børge har alt til Opel - www.borgesautodele.dk

Fra : Ib Tinning

Dato : 22-06-07 22:30

har i prøvet car glass de har hjulpet mig et par gange og har det meste
hjemme

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 23-06-07 16:35

Tak for alle inputs. Jeg vil give dem videre.

Nu fik jeg jo også en idé til, hvor jeg finder en baglygte til min Zafira.
En cyklist topederede den igår. Desværre var han væk, inden jeg nåede ned

God Sankt Hans til alle.

Martin /Helsingør