Varmeapperat på ford fiesta
Fra : Jim Steffensen

Dato : 21-06-07 15:56

Har en ford fiesta fra 96, som blive ved med at varme i kabinen selvom man
skruer over på kold luft.
Der hele er elektrisk og vi har haft det skilt af og alt ser ok ud, både i
instrument og i motorrum. Hvor skal vi nu begynde at lede efter fejlen
henne? Den har gjort det før men pludselig virkede det igen !!

Hilsen Jim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-07 15:58

Hej!

Jim Steffensen wrote:

> [...]
> instrument og i motorrum. Hvor skal vi nu begynde at lede efter fejlen
> henne? Den har gjort det før men pludselig virkede det igen !!

Sikker på det er elektrisk? I min Escort '96 trækker varmeknappen i en wire, som
dirigerer luften forbi (eller ikke forbi) varmelegemet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jim Steffensen

Dato : 21-06-07 16:25

Ja knappen du drejer på går ind i en lille hvid dims på en printplade under
radioen. Og lige ude på den anden side af topedopladen ( tror jeg den
hedder ) sidder der et stik og en ventil´, måske der er noger defekt ved
den, der er strøm på stikket uanset om den står på varm eller kold

Jim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-07 16:52

Hej!

Jim Steffensen wrote:

> [...]
> hedder ) sidder der et stik og en ventil´, måske der er noger defekt ved
> den, der er strøm på stikket uanset om den står på varm eller kold

Ok, så avanceret er min Escort ikke

Well, hvis der kommer styrespænding til ventilen uanset om den står på kold
eller varm kunne fejlen jo være en defekt drejeknap eller noget ledningsføring.

Du bliver nok først for alvor klogere når du får skildt det ad, eller een i
gruppen har et guldkorn :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader