18" komfort vs udseende
Fra : jowda

Dato : 21-06-07 07:49

Hej

Overvejer at sætte 18" på min opel vectra wagon dti fra 2000. Men når jeg nu
lige finder ud af om de overhovedet kan være der, kommer spørgsmålet jo om
de så er "ubehagelige" at køre med, dækket skal jo være rimelig lavprofil.
Fora t kunne være der.

Vil det være smartere at gå en tomme ned for at kan få lidt mere dækside?

vh
Jeppe

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-07 08:33

jowda wrote:
> [...]
> Fora t kunne være der.
>
> Vil det være smartere at gå en tomme ned for at kan få lidt mere dækside?

2 aspekter :

- Er det vigtigst hvad folk uden for bilen tænker eller dem indeni?

- Kan du lide at bilen er lidt sportlig at køre? (nogen kalder det
ukomfortabel, jeg kalder det fast og forudsigelig)

Hvis du tager 18", så hører der IMHO en undervognsopstramning med -
lavere fjedre og bedre dæmpere.

--
vh
Torben

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-06-07 15:21

> [...]
> ukomfortabel, jeg kalder det fast og forudsigelig)
>
> Hvis du tager 18", så hører der IMHO en undervognsopstramning med - lavere

Jeg har kørt med 19" i 35 profil på en Audi A4 Avant.
Ingen problemer med hård "gti" kørsel.
En Vectra C kan snildt opsuge stød fra 18" hjul.

Michael

Fra : Klaus G.

Dato : 21-06-07 15:42

> Jeg har kørt med 19" i 35 profil på en Audi A4 Avant.
> Ingen problemer med hård "gti" kørsel.
Køre jeg med pt, og som du siger, ingen problemer. 235/35-19 er mine dæk.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-06-07 17:01

> Køre jeg med pt, og som du siger, ingen problemer. 235/35-19 er mine dæk.

82 mm er egentlig også en pænt høj profil. (35% af 235).

Men jeg ville da også til enhver tid foretrække lavprofil frem for
gyngehest. :)

- Martin

Fra : Frank

Dato : 22-06-07 05:45

"jowda" <12@12.12> skrev i en meddelelse
> [...]
>monterede de originale 15" igen. Desuden pillede jeg også sænknings
>fjedrene af og satte standard fjedre på igen.
Mine børn kalder mig Bedstefar, men jeg nyder at have fået komforten
tilbage. Bilen er lidt mere vindfølsom, men den pris betaler jeg gerne for
ikke at hamre hovedet op i taget når jeg kører over vejbump osv.
Desuden har jeg også døjet voldsomt med "hæl/tå" slitage på mine dæk når jeg
har kørt med de ekstra brede og lave dæk. Det problem er helt væk når jeg
holder mig til 195/60 dæk.

Mvh
Frank