/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fabia: Første service allerede ved 24.000!~
Fra : Kent


Dato : 20-06-07 22:14

Vores Fabia Combi 1,9 TDI "fortalte" i dag, at den vil
til service om 2.600 km. Det vil sige allerede ved lige
godt 24.000 kørte km.!!

Hvad siger I? Jeg havde ikke regnet med det SÅ tidligt.
Kører jo med variabelt serviceinterval, men havde da
regnet med i hvertfald at komme over 27.000 inden service.

Lidt info om kørselsmønster m.m.:
Vi købte bilen som fabriksny i november 2006. De første
par måneder kørte vi en del småture. Jeg kørte på arbejde
hver dag - i alt 14 km. pr. dag. Derefter fik jeg nyt arbejde,
og nu kører jeg 84 km. per dag. Der har været 3-4 ture
på motorvej gennem Danmark. Jeg kører da bilen friskt,
men bestemt ikke hårdt, mener jeg ikke. Udnytter ikke
bilens fulde accelleration hver dag. Desuden er min normale
hastighed på landeveje ca. 90 km/timen.

Har I hørt om andre, der skulle til service med en Fabia/Octavia
allerede ved omkring 24.000?

Jeg undrer mig noget...........

Tak.

Kent.



 
 
Brian Sørup (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 20-06-07 22:15


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:46799892$0$41492$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Vores Fabia Combi 1,9 TDI "fortalte" i dag, at den vil
> til service om 2.600 km. Det vil sige allerede ved lige
> godt 24.000 kørte km.!!
>
> Hvad siger I? Jeg havde ikke regnet med det SÅ tidligt.
> Kører jo med variabelt serviceinterval, men havde da
> regnet med i hvertfald at komme over 27.000 inden service.
>

Troll ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Kent (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 20-06-07 22:23


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:467998da$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> news:46799892$0$41492$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Vores Fabia Combi 1,9 TDI "fortalte" i dag, at den vil
>> til service om 2.600 km. Det vil sige allerede ved lige
>> godt 24.000 kørte km.!!
>>
>> Hvad siger I? Jeg havde ikke regnet med det SÅ tidligt.
>> Kører jo med variabelt serviceinterval, men havde da
>> regnet med i hvertfald at komme over 27.000 inden service.
>>
>
> Troll ?

Hva' mener du? Jeg er sgutte nogen Troll!

Jeg er Thybo!

Kent.



Martin Johansen [600~ (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-06-07 22:23


>Hva' mener du? Jeg er sgutte nogen Troll!
>
>Jeg er Thybo!

LOL

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Henrik Stidsen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-06-07 22:47

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in
news:46799abc$0$43066$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hva' mener du? Jeg er sgutte nogen Troll!
> Jeg er Thybo!

Er det ikke det samme? ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Kent (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 22-06-07 19:50


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9955F1FDC621Anews.hs235.dk@130.225.247.90...
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in
> news:46799abc$0$43066$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>> Hva' mener du? Jeg er sgutte nogen Troll!
>> Jeg er Thybo!
>
> Er det ikke det samme? ;)
>
> --

Du sku' ha' nogle baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaank!!!!!

Kent.



Mogens (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-06-07 19:59

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:467c1a2b$0$50764$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du sku' ha' nogle baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaank!!!!!

Pas på vejene deroppe - jeg er på Mors de næste par dage !



Jørgen M. Rasmussen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 22-06-07 20:33


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse news:GZUei.2733

> Pas på vejene deroppe - jeg er på Mors de næste par dage !
Det er dig, som skal passe på, der er kør på vejene- har jeg hørt. Reelt;
MUUH-kør som er løbet hjemme fra, en hel stald :)).



Mogens (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-06-07 15:15

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:467c23fd$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er dig, som skal passe på, der er kør på vejene- har jeg hørt. Reelt;
> MUUH-kør som er løbet hjemme fra, en hel stald :)).

Nope, alle var hegnet inde. Der er sgu flot deroppe og
de lokale fik taget en del billeder



Klaus D. Mikkelsen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-06-07 22:20

Kent skriver:
>
> Lidt info om kørselsmønster m.m.:
> Vi købte bilen som fabriksny i november 2006. De første
> par måneder kørte vi en del småture. Jeg kørte på arbejde
> hver dag - i alt 14 km. pr. dag.

Det er der du har trukket km ud af serviceintervallet.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-06-07 22:20


>Jeg undrer mig noget...........

Jeg undrer mig over du undrer dig

Igen igen.. de 30kkm mellem service er et konkurrence parameter.. sq
ikke noget din bil nyder godt af.

Havde du været glad for din bil havde du skiftet for hver 10-15kkm ..

Jeg undrer mig ihvertfald over, at du ikke har gjort det.. så kan vi
hver undre os over lidt forskelligt her i livet

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-06-07 22:24

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Igen igen.. de 30kkm mellem service er et konkurrence parameter.. sq

Ja

> ikke noget din bil nyder godt af.

Sludder

> Havde du været glad for din bil havde du skiftet for hver 10-15kkm ..

15kkm er bare en konkurrenceparameter (for +15 år siden).

Næh du, frisk olie for hver tankfuld.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-06-07 22:28


>Næh du, frisk olie for hver tankfuld.

Here we go again :)

Men en ting er ihvertfald sikkert.. tager du en SAAB turbo og nyder
dine 20-30kkm mellem hvert service eller hvor meget der nu er på de
nyeste så får du et problem.

10kkm på sådan en.. men den yder jo så også lidt mere en de lavtryks
diesellaer der fedter rundt

Så helt sludder er det nu ikke min gode mand.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-06-07 04:50

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Here we go again :)

Ja, for du _vil_ ikke høre.

> Men en ting er ihvertfald sikkert.. tager du en SAAB turbo og nyder
> dine 20-30kkm mellem hvert service eller hvor meget der nu er på de
> nyeste så får du et problem.

Mener du at SAAB har et problem med deres serviceintervaller ?


> 10kkm på sådan en.. men den yder jo så også lidt mere en de lavtryks
> diesellaer der fedter rundt
>
> Så helt sludder er det nu ikke min gode mand.

På en bil med standard op til 30kkm mellem hver service (variabel
serviceindikator) - jo.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-07 08:56


>Ja, for du _vil_ ikke høre.

Eller også er det dig der ville vil??

>Mener du at SAAB har et problem med deres serviceintervaller ?

Ja.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus G. (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 21-06-07 06:30

>> Havde du været glad for din bil havde du skiftet for hver 10-15kkm ..
>
> 15kkm er bare en konkurrenceparameter (for +15 år siden).
Vil give dig ret. Kan huske da vi fik vores nuværende firmabil for snart 7år
siden(sommeren 2000).Det er en MB Sprinter 213CDI Den skulle køre 22.500km
mellem hvert service(!!). Den køre endnu, og tælleren står på 364kkm. Det er
en bil som ALTID køre fuldlæsset og til tider også lidt for meget. Den køre
tit med trailer, og så får den noget Gas! :) Det eneste der har været galt
med selve motoren har været gløderør og så olieskift :) I dag tænker vi ikke
så meget over at den skal køre 22.500km mellem hvert service, det er jo bare
"normalt".

Kort sagt:
Biler kan sagtens køre langt mellem service. Kan vores firmaøse, så kan en
lille privat Skoda sq også! :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Kent (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 20-06-07 22:28


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ae6j739ls7c18l805h781f6hthtdgblnab@4ax.com...
>
>>Jeg undrer mig noget...........
>
> Jeg undrer mig over du undrer dig
>
> Igen igen.. de 30kkm mellem service er et konkurrence parameter.. sq
> ikke noget din bil nyder godt af.
>
> Havde du været glad for din bil havde du skiftet for hver 10-15kkm ..

<klip>

Det er så dín mening. Der er vist flere, der er uenige med dig, end
der er enige.

Det var noget, jeg undersøgte m e g e t grundigt på et tidspunkt, for
jeg overvejede også at skifte olie ved ca. 10.000 km. Jeg forhørte
mig hos rigtigt mange - mekanikere og andre bilkyndige - og der
var stort flertal for at holde sig til serviceintervallerne.

Kent.



Martin Johansen [600~ (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-06-07 22:31

>Det er så dín mening. Der er vist flere, der er uenige med dig, end
>der er enige.

Næh jeg tror såmend det er 50/50. Folk uden forhold til deres bil er
nok uenige og folk der holder lidt af den er nok enige skal du se

>Det var noget, jeg undersøgte m e g e t grundigt på et tidspunkt, for
>jeg overvejede også at skifte olie ved ca. 10.000 km. Jeg forhørte
>mig hos rigtigt mange - mekanikere og andre bilkyndige - og der
>var stort flertal for at holde sig til serviceintervallerne.

Sjovt min undersøgelse dengang jeg selv undersøgte det var stik
modsat.. 30kkm var for meget.

30kkm kan måske være fint hvis man udelukkende kører landevej/motorvej
uden belastning.

Men i bykørsel mv.. glem alt om 30kkm.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-06-07 04:51

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Men i bykørsel mv.. glem alt om 30kkm.

Det er jo netop derfor at Kent's bil kommer med service ved 24kkm.

"Variabel serviceindikator".



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 21-06-07 06:25

> Det er jo netop derfor at Kent's bil kommer med service ved 24kkm.
>
> "Variabel serviceindikator".
Haha præcis :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Martin Johansen [600~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-07 08:57


>Det er jo netop derfor at Kent's bil kommer med service ved 24kkm.

Og hvad er det jeg har prøvet, at forklare ham?

Han undrer sig over, at de 30kkm ikke holder...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

KimH (21-06-2007)
Kommentar
Fra : KimH


Dato : 21-06-07 15:42


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:g27j731f4piu0g7jnne8sras1t946hsktu@4ax.com...
> >Det er så dín mening. Der er vist flere, der er uenige med dig, end
>>der er enige.
>
> Næh jeg tror såmend det er 50/50. Folk uden forhold til deres bil er
> nok uenige og folk der holder lidt af den er nok enige skal du se
>
>>Det var noget, jeg undersøgte m e g e t grundigt på et tidspunkt, for
>>jeg overvejede også at skifte olie ved ca. 10.000 km. Jeg forhørte
>>mig hos rigtigt mange - mekanikere og andre bilkyndige - og der
>>var stort flertal for at holde sig til serviceintervallerne.
>
> Sjovt min undersøgelse dengang jeg selv undersøgte det var stik
> modsat.. 30kkm var for meget.
>
> 30kkm kan måske være fint hvis man udelukkende kører landevej/motorvej
> uden belastning.
>
> Men i bykørsel mv.. glem alt om 30kkm.
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk

Jeg har så en VW Polo 1,9 TDI fra 2002 , den kan så køre op til 50000 km.
mellem olieskift , men kræver at man bruger Speciel VW godkendt longlife
olie

Mvh. KimH


Arne (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Arne


Dato : 21-06-07 19:47


"KimH" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse news:467a8e19$0$52108$>

> Jeg har så en VW Polo 1,9 TDI fra 2002 , den kan så køre op til 50000 km.
> mellem olieskift , men kræver at man bruger Speciel VW godkendt longlife
> olie
>
> Mvh. KimH

Det samme er gældende for SKODA med varialbelt service interval..



Lars [6710] (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 21-06-07 21:33

Arne skrev:
> "KimH" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse news:467a8e19$0$52108$>
>
>> Jeg har så en VW Polo 1,9 TDI fra 2002 , den kan så køre op til 50000 km.
>> mellem olieskift , men kræver at man bruger Speciel VW godkendt longlife
>> olie
>>
>> Mvh. KimH
>
> Det samme er gældende for SKODA med varialbelt service interval..
>
>
Det var gældende...
men er det ikke i de nyere modeller.

Min Octavia fra 2004 (som er solgt nu) havde 50kkm intervaller og gik 47
- 48 kkm ml service...

De nye Octavia'er, Fabiaér og Roomsters har alle 30 kkm som max når man
kører med variabelt service interval



--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Martin Johansen [600~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-07 23:21


>Jeg har så en VW Polo 1,9 TDI fra 2002 , den kan så køre op til 50000 km.
>mellem olieskift , men kræver at man bruger Speciel VW godkendt longlife
>olie

Den er ikke speciel.. det er bare en Castrol Olie med VW mærkat på

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Lars [6710] (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 22-06-07 22:31

Martin Johansen [6000] skrev:
>> Jeg har så en VW Polo 1,9 TDI fra 2002 , den kan så køre op til 50000 km.
>> mellem olieskift , men kræver at man bruger Speciel VW godkendt longlife
>> olie
>
> Den er ikke speciel.. det er bare en Castrol Olie med VW mærkat på
>
Jow den er speciel.... det er en olie som overholder en specifik VW
norm... (f.eks. VW506.00, VW506.01 e.lign.)

Den kan så enten være produceret af Castrol, Shell, Texaco, Valvoline,
Agip, Sunoco og sikkert andre selskaber

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Martin Johansen [600~ (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-06-07 22:50


>Jow den er speciel.... det er en olie som overholder en specifik VW
>norm... (f.eks. VW506.00, VW506.01 e.lign.)
>
>Den kan så enten være produceret af Castrol, Shell, Texaco, Valvoline,
>Agip, Sunoco og sikkert andre selskaber

Som du skriver, så er der flere der kan opfylde de specs.

Derfor er den ikke så speciel.. ikke i min verden ihvertfald :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Lars [6710] (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 23-06-07 05:36

Martin Johansen [6000] skrev:
>> Jow den er speciel.... det er en olie som overholder en specifik VW
>> norm... (f.eks. VW506.00, VW506.01 e.lign.)
>>
>> Den kan så enten være produceret af Castrol, Shell, Texaco, Valvoline,
>> Agip, Sunoco og sikkert andre selskaber
>
> Som du skriver, så er der flere der kan opfylde de specs.
>
> Derfor er den ikke så speciel.. ikke i min verden ihvertfald :)
>
Nåh nej ikke på den måde måske..

Men den er special på den måde at du ikke bare kan købe 4 liter 5-40w i
Bulka og hælde på. i stedet for

Prisen er da osse speciel

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Jan Vennike (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 23-06-07 08:04


"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:467ca31c$0$14042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>
> Prisen er da osse speciel
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Lars Hørlyck Sørensen

MON ikke

Her sidste gang jeg havde min Lupo 1.4 TDI til service (Hos VW/Carepoint i
Kolding), var der fyldt olie på til 200 kr/liter - de sagde det var fordi
det var en speciel longlife olie, som skulle kunne holde til de lange
serviceaftaler.

"Desværre" for dem er min Lupo fra årgangen før de de indførte det - den
skal til faste 15.000 km intervaller og det gjorde dem også opmærksom på før
service.

Så selvfølgelig ville jeg ikke betale for det dyre olie - lige netop VW
burde af alle vide hvornår den slags er nødvendigt eller ej.

Så de afskrev 30 % uden videre - så pt kører jeg rundt med noget rimeligt
godt olie i forhold hvad bilen egentlig kræver

Forrige gang forsøgte de at bilde mig ind at der var fyldt 8 liter olie på -
hmm, det ville jo næsten fylde motoren op til kanten

/Jan



Klaus D. Mikkelsen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-06-07 08:10

Jan Vennike skriver:
>
> Her sidste gang jeg havde min Lupo 1.4 TDI til service (Hos VW/Carepoint i
> Kolding), var der fyldt olie på til 200 kr/liter - de sagde det var fordi
> det var en speciel longlife olie, som skulle kunne holde til de lange
> serviceaftaler.

Det var dyrt.
VW Ålestrup tager 125kr/l + moms (156 kr)

> Forrige gang forsøgte de at bilde mig ind at der var fyldt 8 liter olie på -
> hmm, det ville jo næsten fylde motoren op til kanten

Nyt værksted ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jørgen M. Rasmussen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 23-06-07 09:46


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Det var dyrt.
> VW Ålestrup tager 125kr/l + moms (156 kr)
>
Det er stadig dyrt, så kan jeg godt forstå, at man vil løbe en risiko v. at
spring skift over ;). Bilka er billigere med Castrol 0W30 "longlife".



Klaus D. Mikkelsen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-06-07 12:28

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Det er stadig dyrt, så kan jeg godt forstå, at man vil løbe en risiko v. at
> spring skift over ;).

Den forstod jeg ikke

> Bilka er billigere med Castrol 0W30 "longlife".

Tapper de også den gamle olie af og hælder ny på ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-07 19:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Tapper de også den gamle olie af og hælder ny på ?

Tømmer Ålestrup gratis motoren for olie og hælder den nye på, når bare du
køber olien hos dem til 156,- / literen ?

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-06-07 20:12

Brian skriver:
>
> Tømmer Ålestrup gratis motoren for olie og hælder den nye på, når bare du
> køber olien hos dem til 156,- / literen ?

Det er en del af eftersynet.

Men køber jeg olien i bilka kan jeg stadigvæk ikke købe den service hos
bilka


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-07 20:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Men køber jeg olien i bilka kan jeg stadigvæk ikke købe den service
> hos bilka

Køber du olien alene hos Ålestrup, skifter de den heller ikke for dig - det
var en fjollet sammenligning du kom med, IMO.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-06-07 20:18

Brian skriver:
>
> Køber du olien alene hos Ålestrup, skifter de den heller ikke for dig - det
> var en fjollet sammenligning du kom med, IMO.

Okay, jeg refraserer: Det nytter ikke noget at jeg køber den billigere
(hos bilka), da jeg så ikek får den skiftet.

Jeg har dog stadigvæk til gode at se olien hos bilka.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-06-07 10:33


>Men den er special på den måde at du ikke bare kan købe 4 liter 5-40w i
>Bulka og hælde på. i stedet for

Enig

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Hafnia (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Hafnia


Dato : 21-06-07 17:08


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ae6j739ls7c18l805h781f6hthtdgblnab@4ax.com...
>
>>Jeg undrer mig noget...........
>
> Jeg undrer mig over du undrer dig
>
> Igen igen.. de 30kkm mellem service er et konkurrence parameter.. sq
> ikke noget din bil nyder godt af.
>
> Havde du været glad for din bil havde du skiftet for hver 10-15kkm ..
>
> Jeg undrer mig ihvertfald over, at du ikke har gjort det.. så kan vi
> hver undre os over lidt forskelligt her i livet
>


Bilen har jo sensore der checker olien løbende...QG1 står der i min skoda
manual, og det er det samme på de andre VAG modeller, systemet er beskrevet
her:
http://mysite.verizon.net/vzerziy1/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/longlife_servicing.pdf

at tro at en bil skal have skiftet olie for hver 10-15kkm er jo fra en tid
da specs var dårligere, og de biler der idag skal have skiftet olie så tit
er biler af 'dårligere' kvalitet.





Tom (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-06-07 18:13


"Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
news:467aa283$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:ae6j739ls7c18l805h781f6hthtdgblnab@4ax.com...
>>
>>>Jeg undrer mig noget...........
>>
>> Jeg undrer mig over du undrer dig
>>
>> Igen igen.. de 30kkm mellem service er et konkurrence parameter.. sq
>> ikke noget din bil nyder godt af.
>>
>> Havde du været glad for din bil havde du skiftet for hver 10-15kkm ..
>>
>> Jeg undrer mig ihvertfald over, at du ikke har gjort det.. så kan vi
>> hver undre os over lidt forskelligt her i livet
>>
>
>
> Bilen har jo sensore der checker olien løbende...QG1 står der i min skoda
> manual, og det er det samme på de andre VAG modeller, systemet er
> beskrevet
> her:
> http://mysite.verizon.net/vzerziy1/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/longlife_servicing.pdf
>
> at tro at en bil skal have skiftet olie for hver 10-15kkm er jo fra en tid
> da specs var dårligere, og de biler der idag skal have skiftet olie så tit
> er biler af 'dårligere' kvalitet.

Hmm, hvis man læser hvad de skriver, så siger den sensor nu ikke noget om
oliens kvalitet som sådan. Den sensor måler jo kun temperaturen og så et
påstået sodtal. Jeg kan ikke se at der bliver målt Kiim tal for olien eller
i det hele taget noget om oliens viskositet når den bliver fortyndet med
vand fra en utæt toppakning og Olsens TEC2000 bliver smidt i osv . Helt
tosset bliver da jo når det er en benziner hvor en smule af benzinen
selvfølgelig også vil finde vej ned til motorolien. Jeg køber ikke den med
at det kan udsætte skifteintervallerne til det dobbelte.
Endnu mere betænkelig er det at 1/3 af de nyere dieselpotter jfr. dagspresen
(ingen dok.) er chiptunede og ENHVER med bare en smule kendskab til
motortuning VED at så snakker vi om HELT andre levetider og viskositeter på
motorolien.

En gearkasse olie kan holde hele bilens levetid fordi der ikke kommer andet
skidt ned i den, en motorolie holder ikke ret længe før den er synlig
forurenet. Jeg tvivler stærkt på at en dieselpotte hvor man kan se
motorolien er sort efter tusind Km, skulle være så ren og top dollar bare
fordi motoren er af nyere årgang.
Jeg ville skifte noget oftere, men jeg holder selvfølgelig også bil længere
end dem der bare har en mening om tingene og så sælger bilen efter et par
år, uden at skulle bekymre sig om slidte ventilstyr og mislyde fra krumtap.

2 gange årligt skifter jeg min olie og det holder nok længere end Ford
egentlig havde tiltænkt at min bil skulle holde
Ved en ny bil ville jeg stadig skifte olie med 10-15.000 Km intervaller da
jeg ikke ville have planer om at bilen skulle smides ud ved 200-250.000 Km
men nok nærmere når den har kørt det dobbelt.
En ting er hvad fabrikanten siger motoren kan køre med, men jeg tror heller
ikke de kalkulerer med at moten nødvendigvis skal holde en ½ million Km pga.
sindsyge bilpriser og lign.

--
Tom




Jørgen M. Rasmussen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 21-06-07 20:30


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:467ab190$0$15895

> Hmm, hvis man læser hvad de skriver, så siger den sensor nu ikke noget om
> oliens kvalitet som sådan. Den sensor måler jo kun temperaturen og så et
> påstået sodtal. Jeg kan ikke se at der bliver målt Kiim tal for olien
> eller i det hele taget noget om oliens viskositet når den bliver fortyndet
> med vand fra en utæt toppakning og Olsens TEC2000 bliver smidt i osv .
>
Hov-hov, det er state of art ;). Bortset fra det er vi 101% enige, longlife
er opfundet at marketingsafd. . Til dem som ikke gider servicere deres biler
ordentligt/ ikke har råd :(.


Helt
> tosset bliver da jo når det er en benziner hvor en smule af benzinen
> selvfølgelig også vil finde vej ned til motorolien. Jeg køber ikke den med
> at det kan udsætte skifteintervallerne til det dobbelte.
> Endnu mere betænkelig er det at 1/3 af de nyere dieselpotter jfr.
> dagspresen (ingen dok.) er chiptunede og ENHVER med bare en smule kendskab
> til motortuning VED at så snakker vi om HELT andre levetider og
> viskositeter på motorolien.
>
> En gearkasse olie kan holde hele bilens levetid fordi der ikke kommer
> andet skidt ned i den, en motorolie holder ikke ret længe før den er
> synlig forurenet. Jeg tvivler stærkt på at en dieselpotte hvor man kan se
> motorolien er sort efter tusind Km, skulle være så ren og top dollar bare
> fordi motoren er af nyere årgang.
> Jeg ville skifte noget oftere, men jeg holder selvfølgelig også bil
> længere end dem der bare har en mening om tingene og så sælger bilen efter
> et par år, uden at skulle bekymre sig om slidte ventilstyr og mislyde fra
> krumtap.
>
> 2 gange årligt skifter jeg min olie og det holder nok længere end Ford
> egentlig havde tiltænkt at min bil skulle holde
> Ved en ny bil ville jeg stadig skifte olie med 10-15.000 Km intervaller da
> jeg ikke ville have planer om at bilen skulle smides ud ved 200-250.000 Km
> men nok nærmere når den har kørt det dobbelt.
> En ting er hvad fabrikanten siger motoren kan køre med, men jeg tror
> heller ikke de kalkulerer med at moten nødvendigvis skal holde en ½
> million Km pga. sindsyge bilpriser og lign.
>
> --
> Tom
>
>
>



Martin Johansen [600~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-07 23:22


>Hov-hov, det er state of art ;). Bortset fra det er vi 101% enige, longlife
>er opfundet at marketingsafd. . Til dem som ikke gider servicere deres biler
>ordentligt/ ikke har råd :(.

Tak... :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Hafnia (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Hafnia


Dato : 21-06-07 21:12


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:467ab190$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
> news:467aa283$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>> news:ae6j739ls7c18l805h781f6hthtdgblnab@4ax.com...
>>>
>>>>Jeg undrer mig noget...........
>>>
>>> Jeg undrer mig over du undrer dig
>>>
>>> Igen igen.. de 30kkm mellem service er et konkurrence parameter.. sq
>>> ikke noget din bil nyder godt af.
>>>
>>> Havde du været glad for din bil havde du skiftet for hver 10-15kkm ..
>>>
>>> Jeg undrer mig ihvertfald over, at du ikke har gjort det.. så kan vi
>>> hver undre os over lidt forskelligt her i livet
>>>
>>
>>
>> Bilen har jo sensore der checker olien løbende...QG1 står der i min skoda
>> manual, og det er det samme på de andre VAG modeller, systemet er
>> beskrevet
>> her:
>> http://mysite.verizon.net/vzerziy1/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/longlife_servicing.pdf
>>
>> at tro at en bil skal have skiftet olie for hver 10-15kkm er jo fra en
>> tid
>> da specs var dårligere, og de biler der idag skal have skiftet olie så
>> tit
>> er biler af 'dårligere' kvalitet.
>
> Hmm, hvis man læser hvad de skriver, så siger den sensor nu ikke noget om
> oliens kvalitet som sådan. Den sensor måler jo kun temperaturen og så et
> påstået sodtal.


nææh, men det er jo derfor det kun er den 'godkendte' olie som kan bruges,
da man så kan beregne med sikker margin hvornår man skal skifte olie.

bosch sensor kan faktisk måle flere ting:
http://www.semiconductors.bosch.de/pdf/Product_Information_SGM110_en_0404fin.pdf



Lars Knudsen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 21-06-07 21:21

On Thu, 21 Jun 2007 19:13:08 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>En gearkasse olie kan holde hele bilens levetid fordi der ikke kommer andet
>skidt ned i den, en motorolie holder ikke ret længe før den er synlig
>forurenet.

Bum-bum... Olien i en DSG gearkasse skal skiftes efter hver 60.000 km
iflg servicebogen.


** Lars


Tom (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-06-07 21:52


"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:2cnl73tfqdd0r787q6f4jtb3hchktn9sr7@4ax.com...
> On Thu, 21 Jun 2007 19:13:08 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
> wrote:
>
>>En gearkasse olie kan holde hele bilens levetid fordi der ikke kommer
>>andet
>>skidt ned i den, en motorolie holder ikke ret længe før den er synlig
>>forurenet.
>
> Bum-bum... Olien i en DSG gearkasse skal skiftes efter hver 60.000 km
> iflg servicebogen.

ok, jeg havde de manuelle i tankerne.

--
Tom



Claus Nygaard-Peders~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 21-06-07 20:06

Hafnia skrev:
>
> Bilen har jo sensore der checker olien løbende...QG1 står der i min skoda
> manual, og det er det samme på de andre VAG modeller, systemet er beskrevet
> her:
> http://mysite.verizon.net/vzerziy1/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/longlife_servicing.pdf
>
> at tro at en bil skal have skiftet olie for hver 10-15kkm er jo fra en tid
> da specs var dårligere, og de biler der idag skal have skiftet olie så tit
> er biler af 'dårligere' kvalitet.

Det var de ærgeligt at høre. MIn Seat Leon TFSI (2,0 185HK Benzin) Får
skiftet olie ved hver 15.000 km. Den variable serviceindikator siger
godt nok at den kan køre ca. 1500 km mere inden skift, men ved køb af
bilen fik jeg at vide at jeg 15.000km var passende.

Vognen kører i øvrigt en del motorvej og har nu i en alder af 15mdr
rullet knap 70.000km så det er ikke fordi den kun kører til bageren.

Men ok. Som du skriver må det være en bil fra dengang da specs var dårlige.

Mvh
Claus

Lars Knudsen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 21-06-07 21:20

On Wed, 20 Jun 2007 23:20:24 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>>Jeg undrer mig noget...........
>
>Jeg undrer mig over du undrer dig
>
>Igen igen.. de 30kkm mellem service er et konkurrence parameter.. sq
>ikke noget din bil nyder godt af.
>
>Havde du været glad for din bil havde du skiftet for hver 10-15kkm ..


Var det så blevet en bedre bil?




** Lars


Martin Johansen [600~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-07 23:22


>Var det så blevet en bedre bil?

Jeg tror det var blevet til en Ferrari...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Lars Knudsen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 22-06-07 06:56

On Fri, 22 Jun 2007 00:22:19 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>>Var det så blevet en bedre bil?
>Jeg tror det var blevet til en Ferrari...

Ih.. Øv altså.. Sidder lige og stamper lidt i gulvet at jeg ikke fik
skiftet den olie lidt oftere fra starten - nu er det jo for sent...



** Lars


Martin Johansen [600~ (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-06-07 11:26


>Ih.. Øv altså.. Sidder lige og stamper lidt i gulvet at jeg ikke fik
>skiftet den olie lidt oftere fra starten - nu er det jo for sent...
>

Så kan du lære det

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Uffe Bærentsen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 22-06-07 12:06


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:jt8n73hkb827ov39fg5fu7rl0qsklinkgh@4ax.com...
>
>>Ih.. Øv altså.. Sidder lige og stamper lidt i gulvet at jeg ikke fik
>>skiftet den olie lidt oftere fra starten - nu er det jo for sent...
>>
>
> Så kan du lære det

Skulle man købe en lille sød ny Fiat og så se den forvandle sig til en
Ferrari?
Nogle af bogstaverne passer allerede, så vejen er måske ikke så lang.





--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Brian (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-06-07 22:26

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:46799892$0$41492$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har I hørt om andre, der skulle til service med en Fabia/Octavia
> allerede ved omkring 24.000?

Allerede? Jeg synes det er noget sent at køre til service _især_ når det er
det første...

> Jeg undrer mig noget...........

Jeg undrer mig også...



Lars Knudsen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 21-06-07 21:19

On Wed, 20 Jun 2007 23:25:44 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

>> Har I hørt om andre, der skulle til service med en Fabia/Octavia
>> allerede ved omkring 24.000?
>Allerede? Jeg synes det er noget sent at køre til service _især_ når det er
>det første...

Det er da lige efter servicebogen??

** Lars


OZ3BTO (21-06-2007)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 21-06-07 03:10


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:46799892$0$41492$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Vores Fabia Combi 1,9 TDI "fortalte" i dag, at den vil
> til service om 2.600 km. Det vil sige allerede ved lige
> godt 24.000 kørte km.!!
>
> Hvad siger I? Jeg havde ikke regnet med det SÅ tidligt.
> Kører jo med variabelt serviceinterval, men havde da
> regnet med i hvertfald at komme over 27.000 inden service.
>
> Lidt info om kørselsmønster m.m.:
> Vi købte bilen som fabriksny i november 2006. De første
> par måneder kørte vi en del småture. Jeg kørte på arbejde
> hver dag - i alt 14 km. pr. dag. Derefter fik jeg nyt arbejde,
> og nu kører jeg 84 km. per dag. Der har været 3-4 ture
> på motorvej gennem Danmark. Jeg kører da bilen friskt,
> men bestemt ikke hårdt, mener jeg ikke. Udnytter ikke
> bilens fulde accelleration hver dag. Desuden er min normale
> hastighed på landeveje ca. 90 km/timen.
>
> Har I hørt om andre, der skulle til service med en Fabia/Octavia
> allerede ved omkring 24.000?
>
> Jeg undrer mig noget...........
>
> Tak.
>
> Kent.
>
>


En vognmands kørt passat taxa render ~25.000km før første service og den
bil når sjældent at blive kold, Passaten de unge chaufføere kørte i kom
første servise ved ca 20.000 ..

Tror det er de første par mdr. der har gjort det .. 7 km bliver den IKKE
varm på


Erik



Kent (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 22-06-07 20:02


"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:4679dff5$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> news:46799892$0$41492$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Vores Fabia Combi 1,9 TDI "fortalte" i dag, at den vil
>> til service om 2.600 km. Det vil sige allerede ved lige
>> godt 24.000 kørte km.!!
>>
>> Hvad siger I? Jeg havde ikke regnet med det SÅ tidligt.
>> Kører jo med variabelt serviceinterval, men havde da
>> regnet med i hvertfald at komme over 27.000 inden service.
>>
>> Lidt info om kørselsmønster m.m.:
>> Vi købte bilen som fabriksny i november 2006. De første
>> par måneder kørte vi en del småture. Jeg kørte på arbejde
>> hver dag - i alt 14 km. pr. dag. Derefter fik jeg nyt arbejde,
>> og nu kører jeg 84 km. per dag. Der har været 3-4 ture
>> på motorvej gennem Danmark. Jeg kører da bilen friskt,
>> men bestemt ikke hårdt, mener jeg ikke. Udnytter ikke
>> bilens fulde accelleration hver dag. Desuden er min normale
>> hastighed på landeveje ca. 90 km/timen.
>>
>> Har I hørt om andre, der skulle til service med en Fabia/Octavia
>> allerede ved omkring 24.000?
>>
>> Jeg undrer mig noget...........
>>
>> Tak.
>>
>> Kent.
>>
>>
>
>
> En vognmands kørt passat taxa render ~25.000km før første service og
> den
> bil når sjældent at blive kold, Passaten de unge chaufføere kørte i kom
> første servise ved ca 20.000 ..
>
> Tror det er de første par mdr. der har gjort det .. 7 km bliver den IKKE
> varm på

Nå....

Jeg kan da ellers garantere dig for, at motoren når 90 grader på bare
4 km!

Kent.



Brian (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 22-06-07 20:11

Kent wrote:

> Jeg kan da ellers garantere dig for, at motoren når 90 grader på bare
> 4 km!

Det er da lidt af en garanti at give - den motor må da være meget lidt
effektiv.

Er det ikke bare kølevandstermometeret der luller op på de 90 grader inden
for kort tid ?

/Brian



Kent (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 23-06-07 09:13


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:467c1ece$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Kent wrote:
>
>> Jeg kan da ellers garantere dig for, at motoren når 90 grader på bare
>> 4 km!
>
> Det er da lidt af en garanti at give - den motor må da være meget lidt
> effektiv.
>
> Er det ikke bare kølevandstermometeret der luller op på de 90 grader inden
> for kort tid ?

Jo - du har ret - jeg bøjer mig i støvet .

Kent.



Martin Johansen [600~ (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-06-07 10:35


>Jo - du har ret - jeg bøjer mig i støvet .

Godt så.

Ergo vidste du ikke før hvad du snakkede om. Gider du så godt styre
dine perverse tensender med, at beskylde mig for ikke at vide hvad jeg
snakker om?

Tak!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Martin Johansen [600~ (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-06-07 21:13


>Jeg kan da ellers garantere dig for, at motoren når 90 grader på bare
>4 km!

Der mistede du al din troværdighed.

Med det udsagn kan jeg ikke længere tage dig alvorligt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Kent (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 23-06-07 09:15


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:s8bo73lg7bma9qnuvqcmbdb9gk2vvlvchn@4ax.com...
>
>>Jeg kan da ellers garantere dig for, at motoren når 90 grader på bare
>>4 km!
>
> Der mistede du al din troværdighed.
>
<klip>

Så er det da heldigt, jeg ikke behøver være troværdig i denne
tråd, da det er mig, der er spørgeren. Du, derimod, har et
STORT problem, da du svarer ivrigt - og har bevist du ikke
ved, hvad du snakker om.

Kent.



Martin Johansen [600~ (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-06-07 10:34


>Så er det da heldigt, jeg ikke behøver være troværdig i denne
>tråd, da det er mig, der er spørgeren. Du, derimod, har et
>STORT problem, da du svarer ivrigt - og har bevist du ikke
>ved, hvad du snakker om.

Bliv du bare ved Kent... hvis der er en her i gruppen der ikke aner en
bønne om hvad han snakker om så er det da vist dig.

Keep talking hvis det holder dig vågen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 21-06-07 16:21

On 21 Jun., 09:55, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
>
> Ja.

Så derfor har alle andre også ?


Klaus


Martin Johansen [600~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-07 23:20


>Så derfor har alle andre også ?

Det er da naivt, at tro SAAB er den eneste.. om VW så er en af dem
også skal være usagt.. men hvorfor tage "chancen" ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-06-07 05:08

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Det er da naivt, at tro SAAB er den eneste.. om VW så er en af dem
> også skal være usagt.. men hvorfor tage "chancen" ?

Der kører masser af biler rundt med "høje serviceintervaller" uden at
motoren tager skade - specielt VW der har erfaring med den slags.

Karossen går til før motoren.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-06-07 11:26


>Der kører masser af biler rundt med "høje serviceintervaller" uden at
>motoren tager skade - specielt VW der har erfaring med den slags.

Åh ja.. men nu bruger mange af dem jo også olie så der hele tiden er
frisk på :)

Og var det ikke 1,8T'eren fra VAG som har/havde store problemer med
sludge?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-06-07 13:07

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Åh ja.. men nu bruger mange af dem jo også olie så der hele tiden er
> frisk på :)

Bevares, den skal bruge en liter for hver 15kkm.

> Og var det ikke 1,8T'eren fra VAG som har/havde store problemer med
> sludge?

Har den op til 30kkm serviceinterval ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-06-07 13:20


>Bevares, den skal bruge en liter for hver 15kkm.

OG så er der dem der beretter om 1 liter for hver 2000km. ..

Indrøm det nu Klaus... VW har nogle motorer på programmet som af en
eller anden årsag sluger olie...

>Har den op til 30kkm serviceinterval ?

Aner det ikke...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Klaus D. Mikkelsen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-06-07 13:26

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Indrøm det nu Klaus... VW har nogle motorer på programmet som af en
> eller anden årsag sluger olie...

Det har jeg gjort, hvorfor bliver du ved med at trække den op af hatten
?

> Aner det ikke...

Hvad har den så med sagen at gøre ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-06-07 14:02


>Hvad har den så med sagen at gøre ?

Den har det med sagen, at gøre, at skifter man olie oftere end
intervallet foreskriver (mener det er 10kkm de foreslår) og jeg
_mener_ (husker ej præcist), at intervallet er 15kkm eller 20kkm.

Så den har alt med sagen, at gøre...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Kent (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 22-06-07 19:56


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:3cul731k1bkn7bij0umg338evs7ab61gda@4ax.com...
>
>>Så derfor har alle andre også ?
>
> Det er da naivt, at tro SAAB er den eneste.. om VW så er en af dem
> også skal være usagt.. men hvorfor tage "chancen" ?
>

Lige netop dér blev du for alvor utroværdig.

Efter det udsagn ser jeg ikke nogen grund til at tage
dine bemærkninger alvorlige i min tråd.

Kent.



Martin Johansen [600~ (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-06-07 21:12


>Lige netop dér blev du for alvor utroværdig.

Gjorde jeg?

>Efter det udsagn ser jeg ikke nogen grund til at tage
>dine bemærkninger alvorlige i min tråd.

Det står dig frit for.

Men du må gerne lige forklare hvorfor? Hvis du altså kan tage det
spørgsmål alvorligt...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Kent (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 23-06-07 09:11


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:86bo7397lbuocjrv01sdec6c7s9omugu44@4ax.com...
>
>>Lige netop dér blev du for alvor utroværdig.
>
> Gjorde jeg?
>
>>Efter det udsagn ser jeg ikke nogen grund til at tage
>>dine bemærkninger alvorlige i min tråd.
>
> Det står dig frit for.
>
> Men du må gerne lige forklare hvorfor? Hvis du altså kan tage det
> spørgsmål alvorligt...

At skrive følgende:

"Det er da naivt, at tro SAAB er den eneste.. om VW så er en af dem
"også skal være usagt.. men hvorfor tage "chancen" ?"

.... svarer til at sige, at Peugeot har et "Weber-problem" med, at deres
307'ere bryder i brand, og det da dumt at tro, at ens egen bil af et
andet mærke ikke også pludseligt kan bryde i brand..... Så hvorfor
tage chancen?

Det kan jeg sgutte tage alvorligt. Du bygger jo dine kommentarer på
absolut nul og nix!

Kent



Jørgen M. Rasmussen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 23-06-07 09:40


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det står dig frit for.
>
> Men du må gerne lige forklare hvorfor? Hvis du altså kan tage det
> spørgsmål alvorligt...
>
Fordi man høre/ læser det man vil, og VW er GUUD, så hvis man tvivler på
deres dømmekraft er man nuts ;)). Det er klart at jo nyere olie, jo bedre,
det eneste VW gør er at gætte på hvor hårdt man kan "spænde buen" inden
strengen knækker, ud fra driftsmønsteret :(. Det kan aldrig blive bedre end
at gå efter laveste "fællesnævner", worse case, og skifte olien derefter.
Der er svjv heller ikke andre som benytter lign. system?. Hvis man har
prøvet at skifte 10.000 km. olie i frost, haft gl. til at stå, ved man at
hvor stift,tykt& fuld af møg det er ifht. ny, og VW vil have man køre på >2*
ældre olie :((. Jeg giver fa... i deres dømmekraft, de har gættet forkert,
og afkortet intervallerne fordi især topstykket,ventilerne i 1.8T20 fik det
dårligt .....! .



KimH (23-06-2007)
Kommentar
Fra : KimH


Dato : 23-06-07 12:58


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i meddelelsen
news:467cdc6f$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Det står dig frit for.
>>
>> Men du må gerne lige forklare hvorfor? Hvis du altså kan tage det
>> spørgsmål alvorligt...
>>
> Fordi man høre/ læser det man vil, og VW er GUUD, så hvis man tvivler på
> deres dømmekraft er man nuts ;)). Det er klart at jo nyere olie, jo bedre,
> det eneste VW gør er at gætte på hvor hårdt man kan "spænde buen" inden
> strengen knækker, ud fra driftsmønsteret :(. Det kan aldrig blive bedre
> end at gå efter laveste "fællesnævner", worse case, og skifte olien
> derefter. Der er svjv heller ikke andre som benytter lign. system?. Hvis
> man har prøvet at skifte 10.000 km. olie i frost, haft gl. til at stå, ved
> man at hvor stift,tykt& fuld af møg det er ifht. ny, og VW vil have man
> køre på >2* ældre olie :((. Jeg giver fa... i deres dømmekraft, de har
> gættet forkert, og afkortet intervallerne fordi især topstykket,ventilerne
> i 1.8T20 fik det dårligt .....! .
>

Altså det vil være bedst at skifte ved max. 2500 km. for at være sikker , og
det gjorde man jo også først i 70 erne
Mvh. KimH


Lars Knudsen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 21-06-07 21:18

On Wed, 20 Jun 2007 23:13:52 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>
>Lidt info om kørselsmønster m.m.:
>Vi købte bilen som fabriksny i november 2006. De første
>par måneder kørte vi en del småture. Jeg kørte på arbejde
>hver dag - i alt 14 km. pr. dag. Derefter fik jeg nyt arbejde,
>og nu kører jeg 84 km. per dag. Der har været 3-4 ture
>på motorvej gennem Danmark. Jeg kører da bilen friskt,
>men bestemt ikke hårdt, mener jeg ikke. Udnytter ikke
>bilens fulde accelleration hver dag. Desuden er min normale
>hastighed på landeveje ca. 90 km/timen.
>
>Har I hørt om andre, der skulle til service med en Fabia/Octavia
>allerede ved omkring 24.000?


Et bud må være de korte ture i starten.

Min Octavia 2.0TDI DSG rundede cirka 28.000 km før første service. Jeg
kører cirka 210 km dagligt. Meget motorvej og en del landevej.



** Lars


Lars [6710] (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 21-06-07 21:44

Lars Knudsen skrev:

>
> Et bud må være de korte ture i starten.
>
> Min Octavia 2.0TDI DSG rundede cirka 28.000 km før første service. Jeg
> kører cirka 210 km dagligt. Meget motorvej og en del landevej.
>

jeg har en Roomster 1.9TDI og den styrer også hen imod at kalde på
service ved 24.000 km...

I mine 2 Octi I'er lå jeg konstant omkring 47 - 48 kkm inden der blev
kaldt til service...
Og mit kørsels mønster har været det samme nu i de seneste 5 år...
45 - 50 kkm om året og 90 % af turene er over 80 km

jeg har talt med SMC om det og fået noteret at jeg også undrer mig....
Sammenholdt med et noget højere olieforbrug end jeg tidligere har været
vant til, så kan man jo bli´ lidt nervøs



--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Lars Knudsen (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 22-06-07 06:59

On Thu, 21 Jun 2007 22:43:59 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

>> Min Octavia 2.0TDI DSG rundede cirka 28.000 km før første service. Jeg
>> kører cirka 210 km dagligt. Meget motorvej og en del landevej.
>jeg har en Roomster 1.9TDI og den styrer også hen imod at kalde på
>service ved 24.000 km...

Det er da faktisk lidt tidligt med dit kørselsmønster.


>jeg har talt med SMC om det og fået noteret at jeg også undrer mig....
>Sammenholdt med et noget højere olieforbrug end jeg tidligere har været
>vant til, så kan man jo bli´ lidt nervøs

Hvor langt har den kørt? Min O2 brugte cirka 1,5 liter olie frem mod
første service der ved 28.000 km. Men tydeligt en nedadgående kurve jo
længere den fik kørt. Nu har jeg rundet 34.000 km og olieforbruget
siden service er stort set ikke eksisterende.

** Lars


Lars [6710] (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 22-06-07 19:13

Lars Knudsen skrev:

> Hvor langt har den kørt? Min O2 brugte cirka 1,5 liter olie frem mod
> første service der ved 28.000 km. Men tydeligt en nedadgående kurve jo
> længere den fik kørt. Nu har jeg rundet 34.000 km og olieforbruget
> siden service er stort set ikke eksisterende.
>
> ** Lars
>

Den har rullet 12500 nu og mener at der er 12000 tilbage til service ...

Den første liter olie var brugt efter 10000 km, det brugte de gamle
O1'ere 25-30.000 på

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Kent (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 22-06-07 20:04


"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:467c110f$0$96831$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Lars Knudsen skrev:
>
>> Hvor langt har den kørt? Min O2 brugte cirka 1,5 liter olie frem mod
>> første service der ved 28.000 km. Men tydeligt en nedadgående kurve jo
>> længere den fik kørt. Nu har jeg rundet 34.000 km og olieforbruget
>> siden service er stort set ikke eksisterende. ** Lars
>>
>
> Den har rullet 12500 nu og mener at der er 12000 tilbage til service ...
>
> Den første liter olie var brugt efter 10000 km, det brugte de gamle O1'ere
> 25-30.000 på
>

Min Fabia har brugt ca. 1/4 liter olie på ca. 22.000 km.

Kent.



Andreas M. Hansen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 21-06-07 21:37

> Har I hørt om andre, der skulle til service med en Fabia/Octavia
> allerede ved omkring 24.000?
>
> Jeg undrer mig noget...........
>

Min benziner Octi har lige rundet de 25 000, og har endnu ikke efterspurgt
service - når man spørger den om hvornår den forventer at melde sig, er
svaret om 5000/det antal dage der er tilbage indtil dens 2 års fødselsdag...
Vores kørselsmønster er at den hver dag køres 2 gange 10 km af min kone - og
så nogle længere ture i weekender/ferier.
Hvordan forskellen mellem en benziner og en oliebrænder ved jeg så ikke.

mvh

Andreas M Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste