Calibra? fordele/ulemper? airbag?
Fra : mugge

Dato : 21-06-07 18:50

Hej

Går så småt og overvejer en bil nr 2 - legetøj til far

Kørselsbehoc < 10k km om året så det skal være lidt for sjov.

Har overvejet en Calibra - de fåes jo til rimelige penge, og jeg gider ikke
binde store formuer i en bil der skal køre så lidt.

Er der aldrig airbag i en Calibra?

mvh

Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-07 19:52

mugge skriver:

> Har overvejet en Calibra - de fåes jo til rimelige penge, og jeg gider ikke
> binde store formuer i en bil der skal køre så lidt.

Definer "store formuer".

Martin har sin SAAB til salg. Den er sku ved at kunne rykke fra en
Calibra...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : mugge

Dato : 21-06-07 18:59

> Definer "store formuer".
>
> Martin har sin SAAB til salg. Den er sku ved at kunne rykke fra en
> Calibra...
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Max 75kilo - synes egentlig at Cal'en er meget ok
drengerøvsstil..........men nogen racer er den jo ikke................

MG

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-07 20:04

mugge skriver:

> Max 75kilo - synes egentlig at Cal'en er meget ok
> drengerøvsstil..........men nogen racer er den jo ikke................

Selvfølgelig vil man have drengerøvsbil er en SÅB ikke lige det man
tænker på, men alligevel:
http://bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?Source=2&AdId=111562
(PS. de 170 HK er vidst minimum...)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-07 20:11

>Selvfølgelig vil man have drengerøvsbil er en SÅB ikke lige det man
>tænker på, men alligevel:
>http://bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?Source=2&AdId=111562
>(PS. de 170 HK er vidst minimum...)

Det skal lige bemærkes, at den sælges med standard software..

Der er flere firmaer hensidan der kan hjælpe med mere "luft" ...

Bilen er vel ikke decideret drengerøv, men med mindre du (ikke dig
Klaus) finder en Calibra Turbo 4x4 så får du det en del mere sjovt i
en SAAB Turbo... tro mig

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jakob

Dato : 20-06-07 20:32

> [...]
>
> Bilen er vel ikke decideret drengerøv, men med mindre du (ikke dig
> Klaus) finder en Calibra Turbo 4x4 så får du det en del mere sjovt i

Ja den er jeg med på :) Man får utroligt meget sjov for pengene med en Saab
turbo..

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 20:54

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Bilen er vel ikke decideret drengerøv, men med mindre du (ikke dig
> Klaus) finder en Calibra Turbo 4x4 så får du det en del mere sjovt i
> en SAAB Turbo... tro mig

Rykkede fra sådan en SAAB turbo da den lige kom frem - kørte i en Ford
Sierra (Cossie!), og han havde tilsyneladende ingen anelse om hvad dét var,
da vi holdte for rødt. Han så kun røgen hehe .

(!) bilen var lånt og det var en ganske alm. stc. 1,6 men med en 200+ hestes
cossie motor - Det stod der ihvertfald på motoren - altså Cosworth , og
det kunne nu også mærkes.

--
/HB

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-07 21:07

>(!) bilen var lånt og det var en ganske alm. stc. 1,6 men med en 200+ hestes
>cossie motor - Det stod der ihvertfald på motoren - altså Cosworth , og
>det kunne nu også mærkes.

Hehe det er satme hyler med sådanne "sleepers".. :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-06-07 23:10

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
>
> Bilen er vel ikke decideret drengerøv, men med mindre du (ikke dig
> Klaus) finder en Calibra Turbo 4x4 så får du det en del mere sjovt i

Du har ikke brug for en 2,5 V6 Mondeo Stc. ??

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-07 23:17

>Du har ikke brug for en 2,5 V6 Mondeo Stc. ??

Hehe nej.. desværre

Ville du bytte da?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-06-07 13:06

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hehe nej.. desværre
>
> Ville du bytte da?

Tjaa måske.. men ikke lige over
Saaben mangler jo plads til hunden
men ellers ser den mægtig fin og flot ud..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-06-07 23:25

>Tjaa måske.. men ikke lige over

Ja jeg skulle jo gerne have lidt med i bytte.. hehe.

>Saaben mangler jo plads til hunden

Nej da... :)

>men ellers ser den mægtig fin og flot ud..

Det mener jeg også selv den er... satans jeg har lige gået og drømt om
den i dag.. måske man skulle få den på plader og så selv nyde den...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-06-07 01:44

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ja jeg skulle jo gerne have lidt med i bytte.. hehe.

Du kunne få et giro indbetalingkort på 10000kr

> Nej da... :)

Hvor skal buret være ??

> Det mener jeg også selv den er... satans jeg har lige gået og drømt om
> den i dag.. måske man skulle få den på plader og så selv nyde den...

JUST DO IT..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-07 02:01

>Du kunne få et giro indbetalingkort på 10000kr

Jeg tænkte nu i den modsatte bane med noget checkværk

>Hvor skal buret være ??

I bag uden hattehylde.

>JUST DO IT..

Nike?

Men ja.. det er da fristende.. det koster bare penge det lort.. men
sådan er det jo, at have det sjovt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : mugge

Dato : 21-06-07 19:43

> [...]
> (PS. de 170 HK er vidst minimum...)
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Hej Klaus

Egentlig slet ikke uinteressant den SAAB - Sikkerhedsmæssigt er den jo nok
Calibraen overlegen - men hvorfor er den så meget dyrere end den her??:

http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=37962&source=2

Det kan du jo selvfølgelig ikke vide men det var da en pæn forskel.

Mogens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-07 21:13

>Egentlig slet ikke uinteressant den SAAB - Sikkerhedsmæssigt er den jo nok
>Calibraen overlegen - men hvorfor er den så meget dyrere end den her??:

For det første er den du har linket til prissat langt under hvad andre
sætter dem til. MEd mindre bilen fejler noget så er det en ejeren bare
skal af med hurtigst muligt for billigt er det ihvertfald. Og hvis
bilen intet fejler så er det også en han nok skal få solgt ret
hurtigt..

Den SAAB Klaus snakker om har fået hovedrenoveret motoren og fået
skiftet stort set samtlige kritiske dele overalt på bilen. Den er
spækket med nye dele samt eftermonteret originalt udstyr i hoved og
numse. Læderkabinen og resten af kabinen vidner om en velholdt bil.
Den bil er så godt som ny på mange punkter og så er den hentet fra
Tyskland i 2005 = intet rust. Det eneste bilen pt. mangler som er
"kritisk" er et nyt varmeapparat da det er en smule utæt så det bliver
snart skiftet.

Og så er der papirer på stort set alt hvad der er sket med bilen siden
2005 samt fuld servicebog helt fra 0 km, udført på autoriseret
værksted.

Hvis du er interesseret så giv lyd så kan jeg lige vaske og støvsuge
bilen så kan du se med egne øjne hvofor den er dyrere

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-06-07 20:33

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Definer "store formuer".
>
> Martin har sin SAAB til salg. Den er sku ved at kunne rykke fra en
> Calibra...

Sådan en 9000 2,3 Turbo på små veje i al for høj fart er noget at det
sjoveste man kan finde på.
Uha, hvor har jeg prøvekørt mange af dem....