/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Afgifter: Hvad skal bilen koste?
Fra : Leo Havmøller


Dato : 20-06-07 11:31

Hej,

Et (for mig) særdeles aktuelt eksempel.
Jeg har afrundet lidt, og udeladt diverse uændrede omokstninger (metallak,
levering osv.).

Den 20/4 skrives slutseddel på en fabriksny bil til en listepris på 306.000.

Den 30/4 sænker forhandleren listeprisen til 298.000 pga. nye afgifter.

Den 20/6 hæver forhandleren listeprisen til 305.000 pga. ???

Den 21/6 skal bilen leveres, og der skal afregnes. Hvad er prisen?

Leo Havmøller.


 
 
Nicolai (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-06-07 11:49

> Et (for mig) særdeles aktuelt eksempel.
> Jeg har afrundet lidt, og udeladt diverse uændrede omokstninger (metallak,
> levering osv.).
>
> Den 20/4 skrives slutseddel på en fabriksny bil til en listepris på
> 306.000.
> Den 30/4 sænker forhandleren listeprisen til 298.000 pga. nye afgifter.

Hvad var aftalen med de kommende afgiftsnedsættelser da du skrev under?

(jeg har lavet samme nummer men med en klar aftale om en korrektion efter
vedtagelse af afgifterne)

> Den 20/6 hæver forhandleren listeprisen til 305.000 pga. ???

Nem måde at få deres pris op

> Den 21/6 skal bilen leveres, og der skal afregnes. Hvad er prisen?

Hvi i intet har aftalt er prisen vel 306.000 ?

Medmindre i netop har aftalt levering 21.6 for at komme forbi 15.6?



Leo Havmøller (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 20-06-07 14:44

> Hvi i intet har aftalt er prisen vel 306.000?

Så forhandleren putter 8000 ekstra i lommen, og er rigtig glad for at
regeringen har ændret afgifterne.

> Medmindre i netop har aftalt levering 21.6 for at komme forbi 15.6?

Produktions/leveringstid 10 uger, så det er en tilfældighed.

Leo Havmøller.


Hr. Jensen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 20-06-07 11:52

On Wed, 20 Jun 2007 12:31:08 +0200 Leo Havmøller <rtxleh@nospam.nospam>
sent the following smoke signals:

>Hej,
>
>Et (for mig) særdeles aktuelt eksempel.
>Jeg har afrundet lidt, og udeladt diverse uændrede omokstninger (metallak,
>levering osv.).
>
>Den 20/4 skrives slutseddel på en fabriksny bil til en listepris på 306.000.

Aftalen er 306.000 kr. Så du skal vel betale 306.000 kr.
Det kan jo aldrig være forhandlerens problem at prisen efterfølgende er
faldet, med mindre at der var prisgaranti som i bl.a.
radio/tv-forretninger.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Leo Havmøller (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 20-06-07 14:42

> Aftalen er 306.000 kr. Så du skal vel betale 306.000 kr.
> Det kan jo aldrig være forhandlerens problem at prisen efterfølgende er
> faldet

Bilens pris uden afgift er den samme, det er afgiften der ændrer sig.
Forhandleren er blot mellemled for afgiftsbetalingen.

Hvad nu hvis vi forestiller os at afgiften istedet for at falde med 8000,
var steget med 8000?
Ville forhandleren så stå ved slutsedlen, eller ville han forsøge at få
kunden til at betale 8000 mere?

Leo Havmøller.


Frederiksen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Frederiksen


Dato : 20-06-07 15:23

> Hvad nu hvis vi forestiller os at afgiften istedet for at falde med
> 8000, var steget med 8000?
> Ville forhandleren så stå ved slutsedlen, eller ville han forsøge at få
> kunden til at betale 8000 mere?

Det er forhandlerens problem. Hvis slutsedlen alt andet lige siger
306.000 kr, er det irrelevant om prisen stiger eller falder og af hvilke
grunde. Aftalen er 306.000 kr.

Martin Johansen [600~ (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-06-07 17:14


>Det er forhandlerens problem. Hvis slutsedlen alt andet lige siger
>306.000 kr, er det irrelevant om prisen stiger eller falder og af hvilke
>grunde. Aftalen er 306.000 kr.

Prisen kan ændre sig plus/minus 10% hvis ikke andet er aftalt
specifikt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Lars Holst (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 20-06-07 20:51

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said in
news:vgki73dtd6rat9a3bsfhv1ubbnek930q0q@4ax.com:

>
>>Det er forhandlerens problem. Hvis slutsedlen alt andet lige siger
>>306.000 kr, er det irrelevant om prisen stiger eller falder og af hvilke
>>grunde. Aftalen er 306.000 kr.
>
> Prisen kan ændre sig plus/minus 10% hvis ikke andet er aftalt
> specifikt.
>

Nej.
Ikke hvis ikke det fremgår af slutsedlen.

--
Lars Holst

Martin Johansen [600~ (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-06-07 21:15


>Nej.

Jo.

>Ikke hvis ikke det fremgår af slutsedlen.

Hvilket det som regel gør :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Lars Holst (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 20-06-07 21:22

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said in
news:5l2j735uj8ndgbd8fmi39ttv6o0irebbqi@4ax.com:

>
>>Nej.
>
> Jo.
>
>>Ikke hvis ikke det fremgår af slutsedlen.
>
> Hvilket det som regel gør :)
>

Næ.
Hvor køber du som regel bil?

--
Lars Holst

Martin Johansen [600~ (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-06-07 21:22


>Næ.

Joh.

>Hvor køber du som regel bil?

Det er forskelligt.

Sidste sted stor det bag på sedlen med småt...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

F.Larsen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : F.Larsen


Dato : 20-06-07 21:41

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
news:233j731qcakl4iie8hi9s2pfugaodrqcia@4ax.com...
>
> Sidste sted stor det bag på sedlen med småt...

Den er god nok. +/- 10 % (listepris) er en del af standard aftalen for min
slutseddel.
Så det er måske en ide at tjekke din egen slutseddel Leo !

--
Flemming



Martin Johansen [600~ (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-06-07 21:43


>Den er god nok. +/- 10 % (listepris) er en del af standard aftalen for min
>slutseddel.

OGså her.

Hvilket også har været oppe mange gange før i gruppen.. at Lars så
lige er på tværs igen undrer mig godt nok lidt...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Lars Holst (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 21-06-07 00:37

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said in
news:2a4j73pn941o7djtglqq0gucmb4m8847k2@4ax.com:

>
>>Den er god nok. +/- 10 % (listepris) er en del af standard aftalen for
>>min slutseddel.
>
> OGså her.
>
> Hvilket også har været oppe mange gange før i gruppen.. at Lars så
> lige er på tværs igen undrer mig godt nok lidt...
>

Det står ingen steder på min slutseddel.

--
Lars Holst

Martin Johansen [600~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-07 00:43


>Det står ingen steder på min slutseddel.

Hvor plejer du, at handle bil?

Hør nu på hvad vi siger til dig.. det er normalt, at det står der. Så
med mindre man skriver sig ud af det så er det plus/minus 10%.

At det ikke står på din gør det ikke til, at det er sådan alle steder.

Det er da kun godt det ikke står på din - vær du glad for det!

Men fakta er, at normalvis hedder det sig plus/minus 10% MED MINDRE
man aftaler andet da det givetvis vil være nedfældet i kontrakten.

Det står i vores seneste kontrakt, men vi har skriftlig aftalt noget
andet med sælger så vi ikke hæfter for mere end det beløb vi har
oplyst vi er villige til. Resten æder firmaet. Ikke ved, at annullere,
men ved, at æde beløbet så vi stadig får vores bil til aftalte pris.

As simple as that ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Lars Holst (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 21-06-07 09:07

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said in
news:5nej73lnc26fbkecq9ec0m2agscf1cul3g@4ax.com:

>
>>Det står ingen steder på min slutseddel.
>
> Hvor plejer du, at handle bil?
>
> Hør nu på hvad vi siger til dig.. det er normalt, at det står der. Så
> med mindre man skriver sig ud af det så er det plus/minus 10%.
>
> At det ikke står på din gør det ikke til, at det er sådan alle steder.
>
> Det er da kun godt det ikke står på din - vær du glad for det!
>
> Men fakta er, at normalvis hedder det sig plus/minus 10% MED MINDRE
> man aftaler andet da det givetvis vil være nedfældet i kontrakten.
>
> Det står i vores seneste kontrakt, men vi har skriftlig aftalt noget
> andet med sælger så vi ikke hæfter for mere end det beløb vi har
> oplyst vi er villige til. Resten æder firmaet. Ikke ved, at annullere,
> men ved, at æde beløbet så vi stadig får vores bil til aftalte pris.
>
> As simple as that ;)
>

Jeg ville aldrig skrive på sådan noget lort.

Det er da en rigtig forbrugerfælde man naivt accepterer hvis det er sådan
en slutseddel man underskriver.

Tror du også det står på en slutseddel hvis bilens pris er 1.800.000,-?

What is the world comming to?

--
Lars Holst

Martin Johansen [600~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-07 09:22


>Jeg ville aldrig skrive på sådan noget lort.

Heller ikke jeg.

>Det er da en rigtig forbrugerfælde man naivt accepterer hvis det er sådan
>en slutseddel man underskriver.

Der er jo forhandlere nok, at vælge imellem :)

>Tror du også det står på en slutseddel hvis bilens pris er 1.800.000,-?

Ja.

>What is the world comming to?

Disaster

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Ukendt (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-06-07 22:50



>>Hvor køber du som regel bil?
>
> Det er forskelligt.
>
> Sidste sted stor det bag på sedlen med småt...

Så er det bare om det er nok at det står på bagsiden... Efter underskriften
er sat, man skulle nok have hørt bedre efter i timerne...

/SWP



Martin Johansen [600~ (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-06-07 22:52


>Så er det bare om det er nok at det står på bagsiden... Efter underskriften
>er sat, man skulle nok have hørt bedre efter i timerne...

Man skal altid læse det med småt :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Uffe Bærentsen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-06-07 23:55


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ec8j73hbhlhunjcclo06rput0tdfotkutn@4ax.com...
>
>>Så er det bare om det er nok at det står på bagsiden... Efter
>>underskriften
>>er sat, man skulle nok have hørt bedre efter i timerne...
>
> Man skal altid læse det med småt :)

Ja, men hvorfor er rammen rundt om kontrakten så takket?












Det er fordi der står det med _meget_ småt






--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Martin Johansen [600~ (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-06-07 00:35


>Det er fordi der står det med _meget_ småt

Og jeg der troede det var kunst pga. de finere handelssteder..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Ukendt (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-07 12:32


>>Så er det bare om det er nok at det står på bagsiden... Efter
>>underskriften
>>er sat, man skulle nok have hørt bedre efter i timerne...
>
> Man skal altid læse det med småt :)

Ja, men er ret sikker på at jeg i min lettere søvn, hørte at man kun skriver
under på det som står over underskriften.. derfor man skriver under på
sidste side.... Men falder jeg nok over nu her når der skal læses op på det
hele.... Eller hvad der skal i denne varme.. =)


/SWP



Hr. Jensen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 20-06-07 11:59

On Wed, 20 Jun 2007 12:31:08 +0200 Leo Havmøller <rtxleh@nospam.nospam>
sent the following smoke signals:

>Den 20/4 skrives slutseddel på en fabriksny bil til en listepris på 306.000.
>
>Den 30/4 sænker forhandleren listeprisen til 298.000 pga. nye afgifter.
>
>Den 20/6 hæver forhandleren listeprisen til 305.000 pga. ???

Grådigheds-tillæg.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Leo Havmøller (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 20-06-07 14:46

>>Den 20/6 hæver forhandleren listeprisen til 305.000 pga. ???
>
> Grådigheds-tillæg.

Ja, det er også min mistanke. Forhandlerne udnytter afgiftændringen til at
forhøje avancen.

Leo Havmøller.


alexbo (20-06-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-06-07 15:25


"Leo Havmøller" skrev

> Ja, det er også min mistanke. Forhandlerne udnytter afgiftændringen til at
> forhøje avancen.

Ja, det er derfor det er så ærgerligt at man sænker afgiften, man skulle
have forhøjet den, så man pressede forhandlerne noget mere.

Suzuki har en reklame i lokalavisen hvor skriver at de for at modvirke
afgiftstigningerne har sænket prisen på Grand Vitara med 18.700 kr.

Se det er den vej vi skal.
Nu har vi årevis kunne købe bilerne billigere end alle andre steder, netop
p.g.a. den høje afgift, nu bliver det ødelagt.

mvh
Alex Christensen



Tom (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-06-07 16:02


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:46793989$1$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Leo Havmøller" skrev
>
>> Ja, det er også min mistanke. Forhandlerne udnytter afgiftændringen til
>> at forhøje avancen.
>
> Ja, det er derfor det er så ærgerligt at man sænker afgiften, man skulle
> have forhøjet den, så man pressede forhandlerne noget mere.

Sikke da noget vås. Den afgift skal helt væk så vil kan blive harmoniseret
med resten af eu. INTET andet er fornuftigt på sigt. Politikerne er selv de
varmeste fortalere for eu og fri handel og varenes fri bevægelighed osv osv
og så lægger man sådan en sindsyg høj punktafgift på bilerne. Men de fleste
danskere synes jo åbenbart at det er ok som det.

--
Tom



Nicolai (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-06-07 19:03

>> Grådigheds-tillæg.
>
> Ja, det er også min mistanke. Forhandlerne udnytter afgiftændringen til at
> forhøje avancen.

Uden tvivl



S.o.L (20-06-2007)
Kommentar
Fra : S.o.L


Dato : 20-06-07 15:37

Du har jo tilsyneladende lavet en aftale på 306.000 kr.

Har du ikke taget forbehold for prisændringer (begge retninger) hænger du
nok på den pris.

Knud

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
news:467901ec$0$69189$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Et (for mig) særdeles aktuelt eksempel.
> Jeg har afrundet lidt, og udeladt diverse uændrede omokstninger (metallak,
> levering osv.).
>
> Den 20/4 skrives slutseddel på en fabriksny bil til en listepris på
> 306.000.
>
> Den 30/4 sænker forhandleren listeprisen til 298.000 pga. nye afgifter.
>
> Den 20/6 hæver forhandleren listeprisen til 305.000 pga. ???
>
> Den 21/6 skal bilen leveres, og der skal afregnes. Hvad er prisen?
>
> Leo Havmøller.



Leo Havmøller (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 21-06-07 15:10

> Den 21/6 skal bilen leveres, og der skal afregnes. Hvad er prisen?

Så blev det den 21/6, og bilen er nu hentet.

Forhandleren ladge ud med "ja, afgiften er jo faldet med 6000".
Jeg havde gemt deres prislister efterhånden som de blev lavet om, så jeg
kunne bevise at det faktisk var 8000, og jeg kunne se på ham at det var han
fuldstændig klar over.
Derefter forslog han af vi skulle slå halv skade.
Jeg forlangte fuld reduktion, med henvisning til skatteministeriet:
http://www.skm.dk/publikationer/notater/5634.html
og FDM:
http://www.fdm.dk/public/nyheder/Trafikpolitik/trafikpolitik/2007/forhandlerescorerdinepenge.htm
Forhandleren gav mig en længere sørge-sang om at bilsalget er sat i stå, og
de urimelige tab som regeringen har påført bilbranchen.
Men han gav efter til sidst, så jeg fik den fulde reduktion.

Leo Havmøller.


Leo Havmøller (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 21-06-07 13:06

> Den 21/6 skal bilen leveres, og der skal afregnes. Hvad er prisen?

Så blev det den 21/6, og bilen er nu hentet.

Forhandleren ladge ud med "ja, afgiften er jo faldet med 6000".
Jeg havde gemt deres prislister efterhånden som de blev lavet om, så jeg
kunne bevise at det faktisk var 8000, og jeg kunne se på ham at det var han
fuldstændig klar over.
Derefter forslog han af vi skulle slå halv skade.
Jeg forlangte fuld reduktion, med henvisning til skatteministeriet:
http://www.skm.dk/publikationer/notater/5634.html
og FDM:
http://www.fdm.dk/public/nyheder/Trafikpolitik/trafikpolitik/2007/forhandlerescorerdinepenge.htm
Forhandleren gav mig en længere sørge-sang om at bilsalget er sat i stå, og
de urimelige tab som regeringen har påført bilbranchen.
Men han gav efter til sidst, så jeg fik den fulde reduktion.

Leo Havmøller.


Thomas Jørgensen (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jørgensen


Dato : 21-06-07 19:42

Leo Havmøller wrote:
>> Den 21/6 skal bilen leveres, og der skal afregnes. Hvad er prisen?
>
> Så blev det den 21/6, og bilen er nu hentet.
> ...
> Forhandleren gav mig en længere sørge-sang om at bilsalget er sat i stå,
> og de urimelige tab som regeringen har påført bilbranchen.
> Men han gav efter til sidst, så jeg fik den fulde reduktion.
>

Fint. Og tillykke med bilen! Sådan skulle det nu gerne forløbe i alle
handler* (det var jo hensigten). Jeg skal selv betale for min nye
Avensis snart, og der gælder det samme at jeg får afgiftsreduktionen retur.

*Forudsat prisen blev aftalt inden forslaget om ændringerne blev
fremsat, og bilen indregistreres efter forslaget.

-Thomas Jørgensen (TJG) :)

Samson (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Samson


Dato : 21-06-07 20:39

Thomas Jørgensen <thomas@no-spam.dk> skrev i
news:467ac671$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Fint. Og tillykke med bilen! Sådan skulle det nu gerne forløbe i alle
> handler* (det var jo hensigten). Jeg skal selv betale for min nye
> Avensis snart, og der gælder det samme at jeg får afgiftsreduktionen
> retur.
>
> *Forudsat prisen blev aftalt inden forslaget om ændringerne blev
> fremsat, og bilen indregistreres efter forslaget.
>
> -Thomas Jørgensen (TJG) :)

Husk at være efter dem... Jeg har hørt om en flere Toyota-forhandlere, hvor
man nærmest skal trampe ovenpå dem, før de giver dig dine penge.

Men Avensis'en er en fed bil, så glæd dig.

Tom (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-06-07 20:43


"Samson" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9956DC39D5F1FSG@62.243.74.162...
> Thomas Jørgensen <thomas@no-spam.dk> skrev i
> news:467ac671$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>
>> Fint. Og tillykke med bilen! Sådan skulle det nu gerne forløbe i alle
>> handler* (det var jo hensigten). Jeg skal selv betale for min nye
>> Avensis snart, og der gælder det samme at jeg får afgiftsreduktionen
>> retur.
>>
>> *Forudsat prisen blev aftalt inden forslaget om ændringerne blev
>> fremsat, og bilen indregistreres efter forslaget.
>>
>> -Thomas Jørgensen (TJG) :)
>
> Husk at være efter dem... Jeg har hørt om en flere Toyota-forhandlere,
> hvor
> man nærmest skal trampe ovenpå dem, før de giver dig dine penge.

Skulle det være et problem?

--
Tom



Samson (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Samson


Dato : 21-06-07 21:55

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i news:467ad4a0$0$15897
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Skulle det være et problem?

Nej, nej - det er jo den sjove del - var også derfor jeg skrev "husk at
være efter dem".



Lars Holst (21-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 21-06-07 20:17

Leo Havmøller <rtxleh@nospam.nospam> said in
news:467a6990$0$2701$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

>> Den 21/6 skal bilen leveres, og der skal afregnes. Hvad er prisen?
>
> Så blev det den 21/6, og bilen er nu hentet.
>
> Forhandleren ladge ud med "ja, afgiften er jo faldet med 6000".
> Jeg havde gemt deres prislister efterhånden som de blev lavet om, så
> jeg kunne bevise at det faktisk var 8000, og jeg kunne se på ham at
> det var han fuldstændig klar over.
> Derefter forslog han af vi skulle slå halv skade.
> Jeg forlangte fuld reduktion, med henvisning til skatteministeriet:
> http://www.skm.dk/publikationer/notater/5634.html
> og FDM:
> http://www.fdm.dk/public/nyheder/Trafikpolitik/trafikpolitik/2007/forha
> ndlerescorerdinepenge.htm Forhandleren gav mig en længere sørge-sang
> om at bilsalget er sat i stå, og de urimelige tab som regeringen har
> påført bilbranchen. Men han gav efter til sidst, så jeg fik den fulde
> reduktion.
>
> Leo Havmøller.
>

Sikken en plattenslager.
Jeg kan heldigvis fornemme at dem/ham jeg købte bil af for nylig var ærlig,
engageret og på forbrugerens side.
Han skal nok tjene sine penge alligevel.......eller måske netop derfor.

Men tillykke med bilen.
Håber du nyder den.


--
Lars Holst

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste