|
| Nu er jeg til fare i trafikken... Fra : mfn |
Dato : 20-06-07 09:41 |
|
.... jeg har nemlig taget nogle hjul som kom fra en passat som sad på en
skoda favorit som skulle skrottes og sat hen på min Fiat Tempra.
En del her bad mig lade være, men de kører altså perfekt og passede fint så
hvad er problemet?
| |
Thore (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Thore |
Dato : 20-06-07 10:14 |
|
On Wed, 20 Jun 2007 10:40:53 +0200, "mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote:
>... jeg har nemlig taget nogle hjul som kom fra en passat som sad på en
>skoda favorit som skulle skrottes og sat hen på min Fiat Tempra.
>
>En del her bad mig lade være, men de kører altså perfekt og passede fint så
>hvad er problemet?
>
De passede, men ikke "fint"
Boltafstanden på VW/Skoda-fælgene er 4x100 mm. På Tempra'en er den 4x98
mm. Altså er der en meget lille forskel ( 1mm i det ene hul og 1 mm i
det diagonalt modsatte hul...)
--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
(Erstat evt .invalid med .dk for direkte mail)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk
| |
John Sahl (20-06-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 20-06-07 10:24 |
|
Thore wrote:
> De passede, men ikke "fint"
Enig!
> Boltafstanden på VW/Skoda-fælgene er 4x100 mm. På Tempra'en er den
> 4x98 mm. Altså er der en meget lille forskel ( 1mm i det ene hul og 1
> mm i det diagonalt modsatte hul...)
Med stort nok værktøj er det intet problem at mase hullerne lidt oveale. Men
den rigtige måde at gøre det på, er at bruge bolte med løse konusser.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
alexbo (20-06-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 20-06-07 10:30 |
|
"mfn" skrev
> ... jeg har nemlig taget nogle hjul som kom fra en passat som sad på en
> skoda favorit som skulle skrottes og sat hen på min Fiat Tempra.
>
> En del her bad mig lade være, men de kører altså perfekt og passede fint
> så
> hvad er problemet?
Dækkene kan være blevet møre,
det er ikke til at vide hvor længe Passaten har siddet på Skodaen, så de kan
have meget mønster men være ældgamle.
Når nu Tempra'en falder død om, kommer der et spørgsmål her i NG'en om
Temprahjul passer på noget VAG noget, og hvad skal vi så svare.
mvh
Alex Christensen
| |
Uffe Bærentsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-06-07 11:57 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4678e82c$0$52112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ... jeg har nemlig taget nogle hjul som kom fra en passat som sad på en
> skoda favorit som skulle skrottes og sat hen på min Fiat Tempra.
>
> En del her bad mig lade være, men de kører altså perfekt og passede fint
> så
> hvad er problemet?
Problemet er at hverken dig, bil-fabrikant eller fælge-fabrikant,
kan sige en hujende prutfis om hvordan hjulene sidder fast på bilen.
Det kan godt være at du har spændt dem i går, eller hvornår det nu var,
men du aner ikke om de kan arbejde sig løse i løbet af i dag.
Kan du ikke lige slå dette ord op:
Produktansvar.
Det kan være at du får brug for det.
Ellers så ville det glæde mig, samt måske andre hvis du ikke tog den slags
chancer med mit liv,
i tilfælde af at hjulet er årsag til en ulykke.
Tag hellere og få nogle andre hjul på.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
alexbo (20-06-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 20-06-07 13:20 |
|
"Uffe Bærentsen" skrev
> Kan du ikke lige slå dette ord op:
> Produktansvar.
Det gjorde jeg,
på retsal.dk fandt jeg nedenstående, hvad mfn så end kan bruge det til, han
har næppe produceret hjulene selv.
Det er endvidere som udgangspunkt en forudsætning for erstatningsansvar, at
produktets uønskede egenskab skyldes en fejl eller en forsømmelse fra
producentens side.
Der findes en lang række undtagelser til det produktansvar der er pålagt i
retspraksis og der skal ikke kommes med en udtømmende gennemgang her. Den
mest fremherskende skal dog nævnes, nemlig ansvarsfriheden ved
udviklingsskader.
Ved udviklingsskader menes der skader som producenten ikke kendte til og
heller ikke burde have kendt til på tidspunktet for markedsføringen af det
pågældende produkt.
mvh
Alex Christensen
| |
Uffe Bærentsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-06-07 14:00 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:46791e74$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Uffe Bærentsen" skrev
>
>> Kan du ikke lige slå dette ord op:
>> Produktansvar.
>
> Det gjorde jeg,
> på retsal.dk fandt jeg nedenstående, hvad mfn så end kan bruge det til,
> han har næppe produceret hjulene selv.
>
> Det er endvidere som udgangspunkt en forudsætning for erstatningsansvar,
> at produktets uønskede egenskab skyldes en fejl eller en forsømmelse fra
> producentens side.
> Der findes en lang række undtagelser til det produktansvar der er pålagt i
> retspraksis og der skal ikke kommes med en udtømmende gennemgang her. Den
> mest fremherskende skal dog nævnes, nemlig ansvarsfriheden ved
> udviklingsskader.
> Ved udviklingsskader menes der skader som producenten ikke kendte til og
> heller ikke burde have kendt til på tidspunktet for markedsføringen af det
> pågældende produkt.
Du misforstår.
Hvis mfn 'misbruger' produktet, er der stor chance for at fabrikanten kan
fraskrive sig produktansvar.
Dette ansvar er så flyttet over på mfn, da han ændrer på anvendelsen af
produktet.
Dette er sammenligneligt med, hvis en elektriker ændrer/ombygger et
halogenspot-sæt.
Ved ændringen har elektrikeren påtaget sig produktansvaret.
Hvis du selv som slutbruger ændrer på nævnte halogenspotsæt, så har _du_
påtaget dig produktansvaret.
Alt dette vedrørende halogensættet er jvf. Sikkerhedsstyrelsen.
Kort fortalt:
Ændrer _du_ på anvendelsen af et givet produkt,
så kan fabrikanten af produktet fraskrive sig ansvaret.
Det der er afgørende har er at mfn _ved_ at produktet ikke på nogen måde er
godkendt,
til den anvendelse som han gør af produktet, det være sig fælge, hjulbolte
samt møtrikker.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
alexbo (20-06-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 20-06-07 14:15 |
|
"Uffe Bærentsen" skrev
> Du misforstår.
> Hvis mfn 'misbruger' produktet, er der stor chance for at fabrikanten kan
> fraskrive sig produktansvar.
Producenten har produktansvaret, han har ansvaret for at produktet kan
bruges til det formål og på den måde det er beregnet til.
Hvis man bruger det til noget andet, er det ikke hans problem, men
produktansvaret flytter ikke rundt, det bliver hos producenten.
En cykelfabrik har produktansvaret for en cykel den har fremstillet, hvis
cyklen bliver smidt ind gennem et vindue, er det ikke fabrikkens problem,
men de har stadig produktansvaret.
I det netop overståede Le Mans var der en mekaniker der ikke skruede et hjul
ordentligt fast, det har han og Audi ansvaret for, men produktansvaret for
fælg og dæk er stadig hos fabrikanterne
mvh
Alex Christensen
| |
Uffe Bærentsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-06-07 15:35 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4679295d$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Uffe Bærentsen" skrev
>
>> Du misforstår.
>> Hvis mfn 'misbruger' produktet, er der stor chance for at fabrikanten kan
>> fraskrive sig produktansvar.
>
> Producenten har produktansvaret, han har ansvaret for at produktet kan
> bruges til det formål og på den måde det er beregnet til.
> Hvis man bruger det til noget andet, er det ikke hans problem, men
> produktansvaret flytter ikke rundt, det bliver hos producenten.
Jvf. Sikkerhedstyrelsen så er ovenstående _ikke_ korrekt.
Du kan spørge Sikkerhedsstyrelsen, har selv været til foredrag ved dem,
hvor ovenstående blev meget kraftigt understreget.
Det der er afgørende er at mfn _ændrer_ anvendelsen.
Han bruger _ikke_ produktet i overensstemmelse med fabrikantens anvisninger.
> En cykelfabrik har produktansvaret for en cykel den har fremstillet, hvis
> cyklen bliver smidt ind gennem et vindue, er det ikke fabrikkens problem,
> men de har stadig produktansvaret.
>
> I det netop overståede Le Mans var der en mekaniker der ikke skruede et
> hjul ordentligt fast, det har han og Audi ansvaret for, men
> produktansvaret for fælg og dæk er stadig hos fabrikanterne
Det har da intet med sagen at gøre, Audi har brugt delene som forskrevet.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
alexbo (20-06-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 20-06-07 15:57 |
|
"Uffe Bærentsen" skrev
> Jvf. Sikkerhedstyrelsen så er ovenstående _ikke_ korrekt.
> Du kan spørge Sikkerhedsstyrelsen, har selv været til foredrag ved dem,
> hvor ovenstående blev meget kraftigt understreget.
Det kunne være sikkerhedsstyrelsen skulle revidere deres foredrag, hvis det
fremgår at enhver der rører ved en ting kan pådrage sig et produktansvar.
klip fra lov om produktansvar indsat nederst.
mvh
Alex Christensen
Lov om produktansvar.
§ 1. Loven gælder for det ansvar, der påhviler en producent og en
mellemhandler for skade forårsaget af en defekt ved et produkt, der er
produceret eller leveret af denne (produktskade).
Producent og mellemhandler
§ 4. Som producent anses den, der fremstiller et færdigt produkt, et
delprodukt eller en råvare, den, der frembringer eller indsamler et
naturprodukt, samt den, der ved at anbringe sit navn, mærke eller andet
kendetegn på produktet udgiver sig for at være dets producent.
Stk. 2. Som producent anses endvidere den, der som led i sin
erhvervsvirksomhed indfører et produkt i EF med henblik på videresalg,
udlejning, leasing eller anden form for omsætning.
Stk. 3. Som mellemhandler anses den, som erhvervsmæssigt bringer et produkt
i omsætning uden at anses som producent.
Stk. 4. Kan skadelidte ved et produkt, der er produceret i EF, ikke
konstatere, hvem der har produceret dette, eller kan skadelidte ved et
produkt, der er produceret uden for EF, ikke konstatere, hvem der har
indført dette i EF, anses enhver mellemhandler af produktet som producent.
Stk. 5. Bestemmelsen i stk. 4 gælder ikke, hvis mellemhandleren inden
rimelig tid giver skadelidte oplysninger om producentens eller importørens
navn og adresse eller navnet og adressen på den, der har leveret produktet
til mellemhandleren. Mellemhandleren kan ikke henvise skadelidte til en
ansvarlig, der har hjemting uden for EF.
| |
Uffe Bærentsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-06-07 21:58 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:467940f3$1$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Uffe Bærentsen" skrev
>
>> Jvf. Sikkerhedstyrelsen så er ovenstående _ikke_ korrekt.
>> Du kan spørge Sikkerhedsstyrelsen, har selv været til foredrag ved dem,
>> hvor ovenstående blev meget kraftigt understreget.
>
> Det kunne være sikkerhedsstyrelsen skulle revidere deres foredrag, hvis
> det fremgår at enhver der rører ved en ting kan pådrage sig et
> produktansvar.
>
> klip fra lov om produktansvar indsat nederst.
og hvis du kigger på stk. 4.
Det er der hvor mfn kommer ind som producent,
derved pådrager han sig produktansvaret.
> mvh
> Alex Christensen
>
>
> Lov om produktansvar.
> § 1. Loven gælder for det ansvar, der påhviler en producent og en
> mellemhandler for skade forårsaget af en defekt ved et produkt, der er
> produceret eller leveret af denne (produktskade).
>
> Producent og mellemhandler
>
> § 4. Som producent anses den, der fremstiller et færdigt produkt, et
> delprodukt eller en råvare, den, der frembringer eller indsamler et
> naturprodukt, samt den, der ved at anbringe sit navn, mærke eller andet
> kendetegn på produktet udgiver sig for at være dets producent.
>
> Stk. 2. Som producent anses endvidere den, der som led i sin
> erhvervsvirksomhed indfører et produkt i EF med henblik på videresalg,
> udlejning, leasing eller anden form for omsætning.
>
> Stk. 3. Som mellemhandler anses den, som erhvervsmæssigt bringer et
> produkt i omsætning uden at anses som producent.
>
> Stk. 4. Kan skadelidte ved et produkt, der er produceret i EF, ikke
> konstatere, hvem der har produceret dette, eller kan skadelidte ved et
> produkt, der er produceret uden for EF, ikke konstatere, hvem der har
> indført dette i EF, anses enhver mellemhandler af produktet som producent.
>
> Stk. 5. Bestemmelsen i stk. 4 gælder ikke, hvis mellemhandleren inden
> rimelig tid giver skadelidte oplysninger om producentens eller importørens
> navn og adresse eller navnet og adressen på den, der har leveret produktet
> til mellemhandleren. Mellemhandleren kan ikke henvise skadelidte til en
> ansvarlig, der har hjemting uden for EF.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
alexbo (20-06-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 20-06-07 22:23 |
|
"Uffe Bærentsen" skrev
> og hvis du kigger på stk. 4.
> Det er der hvor mfn kommer ind som producent,
> derved pådrager han sig produktansvaret.
>> § 4. Som producent anses den, der fremstiller et færdigt produkt, et
>> delprodukt eller en råvare, den, der frembringer eller indsamler et
>> naturprodukt, samt den, der ved at anbringe sit navn, mærke eller andet
>> kendetegn på produktet udgiver sig for at være dets producent.
Jeg har mere end svært ved at se hvordan mfn kan opfylde kravene i §4.
Han har ikke produceret noget, han har ikke sat sit firmanavn på og solgt
hjulene som mfn-hjul.
Han har bare sat nogle hjul på sin bil.
mvh
Alex Christensen
| |
Esben Taersker (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Esben Taersker |
Dato : 20-06-07 22:50 |
|
alexbo wrote:
> "Uffe Bærentsen" skrev
>
>> og hvis du kigger på stk. 4.
>> Det er der hvor mfn kommer ind som producent,
>> derved pådrager han sig produktansvaret.
>
>>> § 4. Som producent anses den, der fremstiller et færdigt produkt, et
>>> delprodukt eller en råvare, den, der frembringer eller indsamler et
>>> naturprodukt, samt den, der ved at anbringe sit navn, mærke eller andet
>>> kendetegn på produktet udgiver sig for at være dets producent.
>
> Jeg har mere end svært ved at se hvordan mfn kan opfylde kravene i §4.
> Han har ikke produceret noget, han har ikke sat sit firmanavn på og solgt
> hjulene som mfn-hjul.
> Han har bare sat nogle hjul på sin bil.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
Uffe har nu altså ret når han snakker halogenbelysning. Har selv været
til samme forelæsning af Sikkerhedsstyrelsen.
Men om det så kan overføres til den givne situation er måske lidt søgt.
Det er vel også ret beset udenfor Sikkerhedsstyrelsen gebet.
Men der er vist ingen tvivl om, at mfn ikke anvender "produkterne" som
foreskrevet, og at de oprindelige producenter kan fraskrive sig
ansvaret. Og hvis ikke producenterne længere har ansvaret ligger det vel
hos mfn - om I så kalder det produktansvar eller ej...?
/Esben
| |
alexbo (21-06-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 21-06-07 05:01 |
|
"Esben Taersker" skrev
> ansvaret. Og hvis ikke producenterne længere har ansvaret ligger det vel
> hos mfn - om I så kalder det produktansvar eller ej...?
Ja, hvis man er ligeglad med hvad man mener med de forskellige betegnelser,
så kan man kalde alting alt muligt.
Uffe skrev at mfn skulle søge på produktansvar, og så vil jeg bare
lige pointere at det ikke har noget med produktansvar at gøre.
Lige så lidt som hvis man smider en cykel gennem en rude, så har man ikke
lige pludselig produktansvar for både cykel og rude.
Man har ansvaret for hvad man har gjort, men produktansvaret ligger hos
producenten, og der bliver det liggende.
Hvis man kører sin bil ind i et træ, dækker garantien ikke, men det betyder
ikke at at garantiforpligtigelsen hopper fra fabrikken over på bilisten.
Jeg er på vej til Grønland så jeg stopper her.
mvh
Alex Christensen
| |
Uffe Bærentsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-06-07 23:04 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:46799cf6$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Uffe Bærentsen" skrev
>
>> og hvis du kigger på stk. 4.
>> Det er der hvor mfn kommer ind som producent,
>> derved pådrager han sig produktansvaret.
>
>>> § 4. Som producent anses den, der fremstiller et færdigt produkt, et
>>> delprodukt eller en råvare, den, der frembringer eller indsamler et
>>> naturprodukt, samt den, der ved at anbringe sit navn, mærke eller andet
>>> kendetegn på produktet udgiver sig for at være dets producent.
>
> Jeg har mere end svært ved at se hvordan mfn kan opfylde kravene i §4.
> Han har ikke produceret noget, han har ikke sat sit firmanavn på og solgt
> hjulene som mfn-hjul.
> Han har bare sat nogle hjul på sin bil.
Hvis du anvender en ting på anden måde end producenten har tiltænkt,
så kan producenten fraskrive sig ethvert ansvar.
mfn anvender fælgene og befæstigelserne til disse,
på en måde producenten _aldrig_ har tiltænkt produkterne.
Derfor kan producenten fraskrive sig ansvaret.
Hvor skal ansvaret så placeres?
Det kan kun placeres ved mfn, da han har påtaget sig ansvaret i det øjeblik
han foretog ændringerne.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Uffe Bærentsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-06-07 12:02 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4678e82c$0$52112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ... jeg har nemlig taget nogle hjul som kom fra en passat som sad på en
> skoda favorit som skulle skrottes og sat hen på min Fiat Tempra.
>
> En del her bad mig lade være, men de kører altså perfekt og passede fint
> så
> hvad er problemet?
Glemte lige en ting.
Du har trukket boltene skæve, så der ikke er rent træk på dem længere,
der er også kommet bøj på dem.
Altså skæv belastning ifht hvad bilfabrikken har regnet med.
Hvis du skal garantere at de ikke knækker, så har du et problem.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Christian B. Andrese~ (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 20-06-07 12:06 |
|
On 20 Jun., 12:56, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> "mfn" <jada...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:4678e82c$0$52112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > ... jeg har nemlig taget nogle hjul som kom fra en passat som sad på en
> > skoda favorit som skulle skrottes og sat hen på min Fiat Tempra.
>
> > En del her bad mig lade være, men de kører altså perfekt og passede fint
> > så
> > hvad er problemet?
>
> Problemet er at hverken dig, bil-fabrikant eller fælge-fabrikant,
> kan sige en hujende prutfis om hvordan hjulene sidder fast på bilen.
> Det kan godt være at du har spændt dem i går, eller hvornår det nu var,
> men du aner ikke om de kan arbejde sig løse i løbet af i dag.
>
> Kan du ikke lige slå dette ord op:
> Produktansvar.
> Det kan være at du får brug for det.
>
> Ellers så ville det glæde mig, samt måske andre hvis du ikke tog den slags
> chancer med mit liv,
> i tilfælde af at hjulet er årsag til en ulykke.
Det er mig en gåde at mange folk ofrere så lidt på det som reelt
stopper bilen, nemlig dækkene.
4 kvalitetsdæk i fx 195/55-15 koster 2.500 kr.
Det svarer til 250 liter benzin som ved 15 km/l svarer til ca. 3750
km.
Dækkene holder vel mindst 37500 km og kderfor koster dæk kun ca. 1/10
af det man ofrer på benzin.
Hvis så man regner forsikring og alt anden med så betyder dækudgiften
endnu mindre.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
Uffe Bærentsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-06-07 12:12 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1182337538.931802.145460@m36g2000hse.googlegroups.com...
On 20 Jun., 12:56, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> "mfn" <jada...@hotmail.com> skrev i en
> meddelelsenews:4678e82c$0$52112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > ... jeg har nemlig taget nogle hjul som kom fra en passat som sad på en
> > skoda favorit som skulle skrottes og sat hen på min Fiat Tempra.
>
> > En del her bad mig lade være, men de kører altså perfekt og passede fint
> > så
> > hvad er problemet?
>
> Problemet er at hverken dig, bil-fabrikant eller fælge-fabrikant,
> kan sige en hujende prutfis om hvordan hjulene sidder fast på bilen.
> Det kan godt være at du har spændt dem i går, eller hvornår det nu var,
> men du aner ikke om de kan arbejde sig løse i løbet af i dag.
>
> Kan du ikke lige slå dette ord op:
> Produktansvar.
> Det kan være at du får brug for det.
>
> Ellers så ville det glæde mig, samt måske andre hvis du ikke tog den slags
> chancer med mit liv,
> i tilfælde af at hjulet er årsag til en ulykke.
Det er mig en gåde at mange folk ofrere så lidt på det som reelt
stopper bilen, nemlig dækkene.
4 kvalitetsdæk i fx 195/55-15 koster 2.500 kr.
Det svarer til 250 liter benzin som ved 15 km/l svarer til ca. 3750
km.
Dækkene holder vel mindst 37500 km og kderfor koster dæk kun ca. 1/10
af det man ofrer på benzin.
Hvis så man regner forsikring og alt anden med så betyder dækudgiften
endnu mindre.
Vise ord.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Mogens (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 20-06-07 16:50 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46790b65$0$52158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Det er mig en gåde at mange folk ofrere så lidt på det som reelt
>> stopper bilen, nemlig dækkene.
>> 4 kvalitetsdæk i fx 195/55-15 koster 2.500 kr.
>> Det svarer til 250 liter benzin som ved 15 km/l svarer til ca. 3750
>> km.
>> Dækkene holder vel mindst 37500 km og kderfor koster dæk kun ca. 1/10
>> af det man ofrer på benzin.
>> Hvis så man regner forsikring og alt anden med så betyder dækudgiften
>> endnu mindre.
> Vise ord.
Ja - det er blot lidet imponerende, hvor dømmende folk er på baggrund
af den mangelfulde beskrivelse. Der kunne jo ha været tale om følgende:
"Jeg har nemlig taget nogle hjul som kom fra en '06 Passat, som
sad på en '05 Skoda som skulle skrottes og sat hen på min Fiat Tempra"
Boltcirklen skal selvfølgelig stemme, og dét gør den ikke!
| |
Møller (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-06-07 19:55 |
|
Mogens skrev:
>
> Ja - det er blot lidet imponerende, hvor dømmende folk er på baggrund
> af den mangelfulde beskrivelse. Der kunne jo ha været tale om følgende:
> "Jeg har nemlig taget nogle hjul som kom fra en '06 Passat, som
> sad på en '05 Skoda som skulle skrottes og sat hen på min Fiat Tempra"
Hu skal du lige tilbage fra start for snart lang tid siden, hvor personen
gav en klar beskrivelse af hvad det var han havde, og hvad det var han ville
gøre.
Ud over link til alle fælgoplysninger på mange biler, fik han også
vejledning i hvad det var han var ved at gøre galt.
> Boltcirklen skal selvfølgelig stemme, og dét gør den ikke!
Desuden passede centreringsringen (centerring) heller ikke ;-(
Så Good Bless Us
Møller
| |
Mogens (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 20-06-07 20:29 |
|
"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4679786a$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hu skal du lige tilbage fra start for snart lang tid siden, hvor
> personen...
Kender jeg intet til...
| |
Uffe Bærentsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-06-07 22:02 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:Ydfei.2607$ZA.1265@newsb.telia.net...
> "Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:4679786a$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Hu skal du lige tilbage fra start for snart lang tid siden, hvor
>> personen...
>
> Kender jeg intet til...
Han har direkte spurgt om det var i orden at montere de fælge.
Det er han på det kraftigste blevet frarådet.
Nu siger han så at han _alligevel_ har monteret fælgene.
Derfor håber jeg bare at Fiat har haft en god sikkerhedsmargen ved deres
dimensionering.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
mfn (21-06-2007)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 21-06-07 09:19 |
|
> Derfor håber jeg bare at Fiat har haft en god sikkerhedsmargen ved deres
> dimensionering.
Jeg kan berolige med at fælgende inden monteringen var forbi 2 mekanikere
som begge sagde ok - center-halløjet skulle dog slibes lidt førs hvilket det
blev og bilen kører nu strålende og jeg har sparet 4 hjul ;)
| |
Uffe Bærentsen (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 21-06-07 13:54 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:467a3479$0$52149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Derfor håber jeg bare at Fiat har haft en god sikkerhedsmargen ved deres
>> dimensionering.
>
> Jeg kan berolige med at fælgende inden monteringen var forbi 2 mekanikere
> som begge sagde ok - center-halløjet skulle dog slibes lidt førs hvilket
> det
> blev og bilen kører nu strålende og jeg har sparet 4 hjul ;)
De såkaldte mekanikere burde få forbud mod at arbejde på biler!
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Møller (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 21-06-07 16:16 |
|
mfn skrev:
>> Derfor håber jeg bare at Fiat har haft en god sikkerhedsmargen ved deres
>> dimensionering.
>
> Jeg kan berolige med at fælgende inden monteringen var forbi 2 mekanikere
> som begge sagde ok - center-halløjet skulle dog slibes lidt førs hvilket det
> blev og bilen kører nu strålende og jeg har sparet 4 hjul ;)
Nu bliver jeg rigtig urolig.
2 mekanikere? der skulle lige slibes lidt!! Hvis de var blevet afdrejet så
måske, men det er ikke prof.
De er måske typen der flytter dele fra bil til bil efterhånden som de skal
til syn. En katalysator måske, det er set. Den kan bruges til mange biler
der skal til syn.
Godkendt , og så på den næste bil, alle kunder for lov til at betale for
klargøring til syn, uspecificeret, men "lambdaen og katten skifter man jo
altid" og det koster ca. 6.000,-
Nu vil jeg ikke generalisere, men der skulle efter sigende findes ærlige
mekanikere, men de er begyndt for sig selv, da der var for meget fusk mange
steder
Møller
| |
mfn (22-06-2007)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 22-06-07 09:37 |
|
> Nu vil jeg ikke generalisere, men der skulle efter sigende findes ærlige
> mekanikere, men de er begyndt for sig selv, da der var for meget fusk
mange
> steder
Jeg har nu brugt samme mekaniker gennem 7 år og aldrig været utilfreds.
At nogen vil give 400 kr i timen er en anden sag.
Her ved jeg at jeg altid får noget der virker, billigst muligt, og netop
IKKE betaler for katalysator for "det skifter man jo altid".
Ikke noget pis og papir. Praktiske løsninger der virker hvad end man så
kunne finde på at have af bil-problemer.
| |
Møller (22-06-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 22-06-07 09:57 |
|
mfn skrev:
>> Nu vil jeg ikke generalisere, men der skulle efter sigende findes ærlige
>> mekanikere, men de er begyndt for sig selv, da der var for meget fusk
> mange
>> steder
>
> Jeg har nu brugt samme mekaniker gennem 7 år og aldrig været utilfreds.
>
> At nogen vil give 400 kr i timen er en anden sag.
>
> Her ved jeg at jeg altid får noget der virker, billigst muligt, og netop
> IKKE betaler for katalysator for "det skifter man jo altid".
>
> Ikke noget pis og papir. Praktiske løsninger der virker hvad end man så
> kunne finde på at have af bil-problemer.
>
Som jeg skrev kan jeg ikke generalisere.
Det er fint, at du har en god mekanikker, de hænger i på træerne.
Så hold fast i ham
Men jeg blev i sidste uge lidt sur, da naboen fortalte om at de havde haft
deres bil til service, og fået skiftet noget ved bremserne, men de syntes,
at den trak lidt skævt, det kunne jo være mange ting, men hjælpsom som jeg
er, kiggede jeg på den, der var skiftet et bremserør, standard længde i
kobber der var bøjet så det "passede", men en lille ekstra runderig,
skruerne til bremsecylindrene var rustet fast (der var en bil med tromler
bagpå) alligevel var der to bremsecylindre på regningen.
Og lidt andet fusk, bare fordi naboen er en lidt ældre pige, skal hun altså
ikke snydes, men det sker efter min mening alt for ofte.
Problemet med dine hjul er ikke voldsomme, men du spurgte om de umiddelbart
kunne flyttes over kunne og du fik de korrekte svar. men problemet er at
andre kan finde på at gøre de nær det er "værre" og eventuelt smide
senterringen væk, "boltene kan jo holde det"
Så de forhåbentlige seriøse svar du får her er det jo op til dig at tage
stilling til.
At der så ind i mellem kommer nogle ret rigoristiske, sarkastiske,
humoristiske og desværre nedlandende svar må man tage med, den mere seriøse
tekniske del foregår i dk.teknik.bil
Denne gruppen bruger megen tid på personlig komminikation
Møller
Så jeg håber, at du har fået den hjælp du havde brug for, selvom du ikke
kunne bruge den, men konsulterede din mekanikker, hvilket også i de fleste
tilfælde skulle være rigtigt, men du fik da vendt nogle holdninger her i
gruppen :-9
| |
Uffe Bærentsen (22-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-06-07 10:30 |
|
"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:467b8f3a$0$78644$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Men jeg blev i sidste uge lidt sur, da naboen fortalte om at de havde haft
> deres bil til service, og fået skiftet noget ved bremserne, men de syntes,
> at den trak lidt skævt, det kunne jo være mange ting, men hjælpsom som jeg
> er, kiggede jeg på den, der var skiftet et bremserør, standard længde i
> kobber der var bøjet så det "passede", men en lille ekstra runderig,
> skruerne til bremsecylindrene var rustet fast (der var en bil med tromler
> bagpå) alligevel var der to bremsecylindre på regningen.
>
> Og lidt andet fusk, bare fordi naboen er en lidt ældre pige, skal hun
> altså ikke snydes, men det sker efter min mening alt for ofte.
Sørgelig moral hos den mekaniker
> Problemet med dine hjul er ikke voldsomme, men du spurgte om de
> umiddelbart kunne flyttes over kunne og du fik de korrekte svar. men
> problemet er at andre kan finde på at gøre de nær det er "værre" og
> eventuelt smide senterringen væk, "boltene kan jo holde det"
Kan boltene nu også holde til den bøjning som mfn's montering har medført?
Jeg turde ikke sætte så meget som en 25 øre på det.
Endnu mindre mit liv og helbred.
> Så de forhåbentlige seriøse svar du får her er det jo op til dig at tage
> stilling til.
Eller andre, når det går galt
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
mfn (22-06-2007)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 22-06-07 11:24 |
|
> Det er fint, at du har en god mekanikker, de hænger i på træerne.
> Så hold fast i ham
Jeg har nu aldrig set dem hænge ud i træerne ;)
>
> Og lidt andet fusk, bare fordi naboen er en lidt ældre pige, skal hun
altså
> ikke snydes, men det sker efter min mening alt for ofte.
Helt klart. Min "sviger-farmor" kører hvert andet år sin 84´er Nissan Cherry
på autoiseret værksted for at få den klar til syn. - ofte følger en regning
på 15-20000,-. Men utroligt nok er hun glad og bilen kan igen et par år.
LOL. Men jo der fuskes af h til.
>
> Problemet med dine hjul er ikke voldsomme, men du spurgte om de
umiddelbart
> kunne flyttes over kunne og du fik de korrekte svar. men problemet er at
> andre kan finde på at gøre de nær det er "værre" og eventuelt smide
> senterringen væk, "boltene kan jo holde det"
Det er 100% bekræftes fra flere sider at de hjul nu sidder 100% som de skal
og fast og udgør IKKE en fare.
>
> Så jeg håber, at du har fået den hjælp du havde brug for, selvom du ikke
> kunne bruge den, men konsulterede din mekanikker, hvilket også i de fleste
> tilfælde skulle være rigtigt, men du fik da vendt nogle holdninger her i
> gruppen :-9
Jow jow ;)
>
>
| |
Uffe Bærentsen (22-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-06-07 12:03 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:467ba344$0$69230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det er 100% bekræftes fra flere sider at de hjul nu sidder 100% som de
> skal
> og fast og udgør IKKE en fare.
og det er også bekræftet at en forskel i boltcirkeldiameter på 2mm IKKE
medfører en bøjning af boltene?
Hvis det er tilfældet, så bør du udnævnes til vinder af Nobelprisen i fysik!
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
mfn (22-06-2007)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 22-06-07 12:21 |
|
> og det er også bekræftet at en forskel i boltcirkeldiameter på 2mm IKKE
> medfører en bøjning af boltene?
> Hvis det er tilfældet, så bør du udnævnes til vinder af Nobelprisen i
fysik!
Nu forholder det sig sådan at ingen rent faktisk ved hvor de fælge stammer
fre oprindeligt. De fulgte bare med til passat´en men sad ikke på ved købet.
Jeg har ikke selv målt på dem.
Kan du forklare på jævnt dansk hvad "boltcirkeldiameter" er og hvorfor 2 mm
gør denne til en overhængende fare ved at benytte bilen til persontransport?
| |
Uffe Bærentsen (22-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-06-07 12:50 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:467bb0b5$0$69145$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> og det er også bekræftet at en forskel i boltcirkeldiameter på 2mm IKKE
>> medfører en bøjning af boltene?
>> Hvis det er tilfældet, så bør du udnævnes til vinder af Nobelprisen i
> fysik!
>
> Nu forholder det sig sådan at ingen rent faktisk ved hvor de fælge stammer
> fre oprindeligt. De fulgte bare med til passat´en men sad ikke på ved
> købet.
> Jeg har ikke selv målt på dem.
Så står der højst sandsynligt noget præget på indersiden af fælgene.
> Kan du forklare på jævnt dansk hvad "boltcirkeldiameter" er og hvorfor 2
> mm
> gør denne til en overhængende fare ved at benytte bilen til
> persontransport?
Boltene som du spænder hjulet fast på bilen med sidder i en cirkel.
Denne cirkel har en diameter, som er bilspecifik.
Hvis du læser her:
www.dkfritidbil.dk
under oplysninger
og videre under
'Om dæk'
så får du en rimelig forklaring
Det der gør din montering så uforudsigelig er, at du har tilføjet et bøj på
boltene.
Bilfabrikanterne regner normalt _kun_ med et rent træk på hjulboltene.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Møller (22-06-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 22-06-07 15:42 |
|
mfn skrev:
> Jeg har nu aldrig set dem hænge ud i træerne ;)
>
hvad f.. er den af. gør de ikke det, lige som andre aber
Det er mit mail program der laver grin med mig
Når den gør opmærksom på, at der er savet en kopi, så kommer
indtastningerneikke med i det øjeblik ikke med:
Så "hænge i træerne" skal være "hænger ikke på træerne"
Men måske skulle dårlige mekanikere gøre det
Ligesom i den gamle: Strange Fruit.
Møller
| |
Møller (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-06-07 22:18 |
|
Mogens skrev:
> "Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:4679786a$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Hu skal du lige tilbage fra start for snart lang tid siden, hvor
>> personen...
>
> Kender jeg intet til...
>
Det havde jeg heller ikke forventet.
Det er altid rart ikke at være belastet af konkret viden ;-(
Møller
| |
Mogens (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 21-06-07 05:05 |
|
"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:467999db$0$78097$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det havde jeg heller ikke forventet.
> Det er altid rart ikke at være belastet af konkret viden ;-(
Du sidder måske og læser samtlige indlæg?
| |
Møller (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 21-06-07 10:05 |
|
Mogens skrev:
> "Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:467999db$0$78097$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Det havde jeg heller ikke forventet.
>> Det er altid rart ikke at være belastet af konkret viden ;-(
>
> Du sidder måske og læser samtlige indlæg?
>
>
unde 1 %
Så derfor har du sikkert heller ikke løst personens første spørgsmål i
gruppen, det var også under andet Sub. men jeg læste det dengang fordi der i
Sub. stod noget om at bruge hjul fra en bil til en anden bil, og da jeg
sendte linket, checkede jeg lige, og de passede ikke: ET, boltecirkel og
centerring var ikke ens, må boltecirkel di´¨og kun 1 mm, men alt i alt fra
rådede jeg det.
Men det jeg faldt over, at du mente, at vi svarede uden at kende baggrunden,
men det gjorde vi altså!
Hvis man skulle læse alle de selvpromoverende og ligegyldige kommentarer, så
har man da vist for lidt at lave
Jeg var i sin tid modstander i at dele gruppen op i snak, kaffe og så ren
teknik, men i dag kan jeg godt se rimeligheden det.
Møller
| |
Henrik Stidsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 20-06-07 13:59 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in
news:1182337538.931802.145460@m36g2000hse.googlegroups.com:
> 4 kvalitetsdæk i fx 195/55-15 koster 2.500 kr.
Eller ca. det samme som 5 ugers dieselforbrug for lige at relatere til din
pointe ;) Mine dæk er også i den prisklasse.
Det er nu heldigvis snart fortid, 4 arbejdsdage igen...
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-06-07 17:52 |
| | |
Møller (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-06-07 19:57 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Henrik Stidsen skriver:
>> Det er nu heldigvis snart fortid, 4 arbejdsdage igen...
>
> Hvad nu da ?
Han skrev da for lang tid siden, at han ikke gad køre til Vejle? og nu blev
i Esbjerg, hvis jeg da ikke husker helt galt
Mølle
| |
Henrik Stidsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 20-06-07 22:28 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:46795B29.21F5B56E@du.kan.finde.den:
>> Det er nu heldigvis snart fortid, 4 arbejdsdage igen...
> Hvad nu da ?
Nyt job og dermed kun 3 km til arbejde :)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx
| |
Ebbe Kristensen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 20-06-07 14:22 |
|
Christian B. Andresen wrote:
> Det er mig en gåde at mange folk ofrere så lidt på det som reelt
> stopper bilen, nemlig dækkene.
>
> 4 kvalitetsdæk i fx 195/55-15 koster 2.500 kr.
> Det svarer til 250 liter benzin som ved 15 km/l svarer til ca. 3750
> km.
> Dækkene holder vel mindst 37500 km og kderfor koster dæk kun ca. 1/10
> af det man ofrer på benzin.
> Hvis så man regner forsikring og alt anden med så betyder dækudgiften
> endnu mindre.
Subscribe!
Ebbe
| |
Christian B. Andrese~ (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 20-06-07 14:10 |
|
On 20 Jun., 14:58, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote innews:1182337538.931802.145460@m36g2000hse.googlegroups.com:
>
> > 4 kvalitetsdæk i fx 195/55-15 koster 2.500 kr.
>
> Eller ca. det samme som 5 ugers dieselforbrug for lige at relatere til din
> pointe ;) Mine dæk er også i den prisklasse.
Nemlig.
Mere behøver kvalitet ala Bridgestone Turanza ER300 ikke koste.
> Det er nu heldigvis snart fortid, 4 arbejdsdage igen...
Hvad så ?
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
Henrik Stidsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 20-06-07 14:27 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in
news:1182345008.166924.91900@k79g2000hse.googlegroups.com:
>> Eller ca. det samme som 5 ugers dieselforbrug for lige at relatere
>> til din pointe ;) Mine dæk er også i den prisklasse.
> Nemlig.
> Mere behøver kvalitet ala Bridgestone Turanza ER300 ikke koste.
Continental Premium Contact 2 (svjh) til sommerbrug og Ultragrip 7 til
vinterbrug :)
>> Det er nu heldigvis snart fortid, 4 arbejdsdage igen...
> Hvad så ?
Nyt arbejde i Esbjerg - så får jeg kun 3km til arbejde, kan dårligt betale
sig at starte bilen så :)
| |
Uffe Bærentsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-06-07 15:36 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns99559D1F814Ehs235dk@130.225.247.90...
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in
> news:1182345008.166924.91900@k79g2000hse.googlegroups.com:
>
>>> Eller ca. det samme som 5 ugers dieselforbrug for lige at relatere
>>> til din pointe ;) Mine dæk er også i den prisklasse.
>
>> Nemlig.
>> Mere behøver kvalitet ala Bridgestone Turanza ER300 ikke koste.
>
> Continental Premium Contact 2 (svjh) til sommerbrug og Ultragrip 7 til
> vinterbrug :)
>
>>> Det er nu heldigvis snart fortid, 4 arbejdsdage igen...
>
>> Hvad så ?
>
> Nyt arbejde i Esbjerg - så får jeg kun 3km til arbejde, kan dårligt betale
> sig at starte bilen så :)
Fy for den.
Skal du så til at være fodgænger?
Eller endnu værre: Cyklist?
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Henrik Stidsen (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 20-06-07 15:50 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in
news:46793b68$0$52128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Eller endnu værre: Cyklist?
Jep, det bliver det nok til - i hvert fald når det er godt vejr :)
| |
Thore (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Thore |
Dato : 21-06-07 09:48 |
|
On Wed, 20 Jun 2007 13:10:08 -0000, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:
>On 20 Jun., 14:58, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
>> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote innews:1182337538.931802.145460@m36g2000hse.googlegroups.com:
>>
>> > 4 kvalitetsdæk i fx 195/55-15 koster 2.500 kr.
>>
>> Eller ca. det samme som 5 ugers dieselforbrug for lige at relatere til din
>> pointe ;) Mine dæk er også i den prisklasse.
>
>Nemlig.
>Mere behøver kvalitet ala Bridgestone Turanza ER300 ikke koste.
>
Fine dæk til fornuftig pris...
Jeg købte 4 stk 225/55x16 via daekonline for 4100,- leveret ved
døren..:)
15" er nok endda billigere...
--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
(Erstat evt .invalid med .dk for direkte mail)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk
| |
Christian B. Andrese~ (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 21-06-07 07:55 |
|
On 20 Jun., 15:27, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote innews:1182345008.166924.91900@k79g2000hse.googlegroups.com:
>
> >> Eller ca. det samme som 5 ugers dieselforbrug for lige at relatere
> >> til din pointe ;) Mine dæk er også i den prisklasse.
> > Nemlig.
> > Mere behøver kvalitet ala Bridgestone Turanza ER300 ikke koste.
>
> Continental Premium Contact 2 (svjh) til sommerbrug og Ultragrip 7 til
> vinterbrug :)
Også gode valg, og i samme prisklasse.
> >> Det er nu heldigvis snart fortid, 4 arbejdsdage igen...
> > Hvad så ?
>
> Nyt arbejde i Esbjerg - så får jeg kun 3km til arbejde, kan dårligt betale
> sig at starte bilen så :)
Tillykke
Hvad skal du så lave ?
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
Henrik Stidsen (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-06-07 08:42 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in
news:1182408908.368310.316830@q75g2000hsh.googlegroups.com:
>> Nyt arbejde i Esbjerg - så får jeg kun 3km til arbejde, kan dårligt
>> betale sig at starte bilen så :)
> Tillykke
Tak :)
> Hvad skal du så lave ?
Udvikler hos Dansk Kabel TV. Lidt hjemmeside, lidt selvbetjeningsløsninger,
lidt intern udvikling, lidt forskelligt :)
| |
Hr. Jensen (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 21-06-07 09:32 |
|
On 21 Jun 2007 07:41:57 GMT Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
sent the following smoke signals:
>Udvikler hos Dansk Kabel TV. Lidt hjemmeside, lidt selvbetjeningsløsninger,
>lidt intern udvikling, lidt forskelligt :)
Kort og godt: Alt forefaldende arbejde...
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Henrik Stidsen (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-06-07 09:46 |
|
Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in
news:tkdk73heqgr05vnd047k6amqind971sgh6@4ax.com:
>>Udvikler hos Dansk Kabel TV. Lidt hjemmeside, lidt
>>selvbetjeningsløsninger, lidt intern udvikling, lidt forskelligt :)
> Kort og godt: Alt forefaldende arbejde...
Dog ikke - rengøring er f.eks. ikke med på listen ;)
| |
Christian B. Andrese~ (21-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 21-06-07 10:07 |
|
On 21 Jun., 10:47, Thore <dino...@mail.invalid> wrote:
> On Wed, 20 Jun 2007 13:10:08 -0000, "Christian B. Andresen"
>
> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >On 20 Jun., 14:58, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> >> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote innews:1182337538.931802.145460@m36g2000hse.googlegroups.com:
>
> >> > 4 kvalitetsdæk i fx 195/55-15 koster 2.500 kr.
>
> >> Eller ca. det samme som 5 ugers dieselforbrug for lige at relatere til din
> >> pointe ;) Mine dæk er også i den prisklasse.
>
> >Nemlig.
> >Mere behøver kvalitet ala Bridgestone Turanza ER300 ikke koste.
>
> Fine dæk til fornuftig pris...
> Jeg købte 4 stk 225/55x16 via daekonline for 4100,- leveret ved
> døren..:)
Hvor hurtigt burger man ikke 4100 på brændstof, forsikring, vægafgift,
vask, service, reservedele etc. ?
> 15" er nok endda billigere...
Ja, og mine er 195, og dermed noget billigere end 225.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
|
|