Jan W har travlt :o)
Fra : Tom

Dato : 19-06-07 21:43

Hey

Jan har vist en del om ørene med pressen lige nu

http://jp.dk/indland/trafik/article975332.ece

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 19-06-07 21:58

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jan har vist en del om ørene med pressen lige nu
> http://jp.dk/indland/trafik/article975332.ece

Og i Kbh's-området har der været strejker hele dagen
http://politiken.dk/erhverv/article267806.ece

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 19-06-07 23:34

"Mogens" <no@reply.nu> writes:

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Og i Kbh's-området har der været strejker hele dagen
> http://politiken.dk/erhverv/article267806.ece

....den 20.marts. Prøver du på at antyde noget som jeg ikke forstår,
eller, øh, skulle du bare have være i seng forlængst??!

Fra : Mogens

Dato : 20-06-07 05:07

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> ...den 20.marts. Prøver du på at antyde noget som jeg ikke forstår,
> eller, øh, skulle du bare have være i seng forlængst??!

Der stod den 19/6 lige oven over Politiken.dk - idag står der
så den 20/6, og dette snød mig. Hvor om alting er var Kbh
nedlagt trafikalt igår (off. trafik), idet chaufførerne strejkede...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-07 09:14

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in

> http://jp.dk/indland/trafik/article975332.ece

Hmmm, burde det ikke give Arriva problemer at køre rundt med en defekt
fartskriver?

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-07 18:26

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm, burde det ikke give Arriva problemer at køre rundt med en defekt
> fartskriver?

Hvorfor skulle fartskriveren være defekt?

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-07 22:26

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

>>> http://jp.dk/indland/trafik/article975332.ece

> Hvorfor skulle fartskriveren være defekt?

Fordi:
"...forklarer Jan Wildau, der til gengæld ikke mener, der er anledning til
at tro, at chaufføren har udsat passagererne for farlig kørsel. Måske fordi
bussens fartskriver var sat ud af drift og derfor ikke kan dokumentere
chaufførens kørsel."

En fartskriver der er sat ud af drift - det lyder enten som pilleri eller
at den er defekt og derfor blot sat ud af drift til den kan fixes eller
udskiftes.

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-06-07 02:31

On 20 Jun 2007 21:26:15 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

>En fartskriver der er sat ud af drift - det lyder enten som pilleri eller
>at den er defekt og derfor blot sat ud af drift til den kan fixes eller
>udskiftes.

>--

Inden du går helt i selvsving, så er det slet ikke sikkert at bussen
skal have fartskriver monteret. Den kan jo også bruges bare som
speedometer.

Busser i rute, som ikke kommer længere væk end 50 km. fra garagen skal
ikke have kontrolapparat.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-06-07 08:41

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Inden du går helt i selvsving, så er det slet ikke sikkert at bussen
> skal have fartskriver monteret. Den kan jo også bruges bare som
> speedometer.

Hvis den bare bruges som speedometer - og er sat ud af drift - så lyder det
endnu mere kriminelt ;)
Men det er nu måden de skriver det på der får det til at lyde temmelig
mistænksomt.

> Busser i rute, som ikke kommer længere væk end 50 km. fra garagen skal
> ikke have kontrolapparat.

Jeg vil tro en rutebil der kører på udenbys ruter kommer mere end 50km fra
garagen.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-07 08:15

> [...]
> det
> endnu mere kriminelt ;)
> Men det er nu måden de skriver det på der får det til at lyde temmelig

Ikke hvis der ikke er skivepligt. Der er nemmerli' ikke køre-/hviletid på
busser i rute.

> Jeg vil tro en rutebil der kører på udenbys ruter kommer mere end 50km fra
> garagen.

Nøøøh, hvis du kører ud fra f.eks. Odense, kan du komme Fyn rundt, uden at
overskride de 50 km.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-06-07 08:39

> Ikke hvis der ikke er skivepligt. Der er nemmerli' ikke køre-/hviletid
> på busser i rute.

Det lyder stadig mistænkeligt - hvis der ikke var pligt til at have den
hvorfor så overhovedet nævne den? Og hvis det bare er journalisten der tror
han har fundet en god ide, hvorfor blev han så ikke oplyst at den ikke var
aktiveret fordi den ikke er pligtig i bussen?

Det lugter af at noget ikke er som det skal være.

Nu er Fyn jo heller ikke så stor ;)

Fra : Propellen

Dato : 20-06-07 19:10

On 20 Jun 2007 08:13:55 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

>Hmmm, burde det ikke give Arriva problemer at køre rundt med en defekt
>fartskriver?

Hvorfor skulle den være defekt? Eller være der for den sags skyld?
Hvis det er fart du tænker på, så er busser _ikke_ plomberet til 90
km/t.

Fra : Frederik C

Dato : 20-06-07 12:39

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> Jan har vist en del om ørene med pressen lige nu

> [...]

Forøvrigt skægt, at deres chauffører ikke forfølger den anden implicerede
med samme nidkærhed, når der holder smadrede personbiler med et påfaldende
gult skær over hele siden af bilen, der hvor jeg bor. (Tæt ved indkørslen
til en Arriva-terminal)

At man bot kører væk fra sådan noget, dét er mig en evig gåde.

Mvh.

Frederik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-06-07 12:52

"Frederik C" <info@duelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til en Arriva-terminal)
>
> At man bot kører væk fra sådan noget, dét er mig en evig gåde.

På spejderære, det var ikke mig..................

Men det fortæller mig noget om moralen

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-07 12:58

On 20 Jun., 10:13, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:

> Hmmm, burde det ikke give Arriva problemer at køre rundt med en defekt
> fartskriver?

Det må man så sandelig da håbe.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Hr. Jensen

Dato : 20-06-07 14:38

On Wed, 20 Jun 2007 04:58:17 -0700 "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

>Det må man så sandelig da håbe.

Der er nok en præmie til den af chaufførerne, der laver den bedste
80-160 km/t-tid...i "firmavognen".

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn