Et spørgsmål om styrke i hverdagen ?
Fra : Vejmand

Dato : 19-06-07 17:50

Har nu valget mellem en BMW 530i / Audi A6 2,8 , begge fra 2001 og begge har
kørt ca de
150.000 km.
Synes begge biler er lækre , så det sidste jeg mangler at få på plads er ,
hvilken af de to biler er
der mindst bøvl med i hverdagen i form af fejl / rep. og lignende ?
Ved godt det er et spørgsmål om hvorledes de har været vedligeholdt osv osv
, men det er bare sådan
generelt.

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 19-06-07 23:47

On 19 Jun., 18:50, "Vejmand" <V...@tt.invalid> wrote:
> [...]
> der mindst bøvl med i hverdagen i form af fejl / rep. og lignende ?
> Ved godt det er et spørgsmål om hvorledes de har været vedligeholdt osv osv

Tja. Jeg vil jo mene at du ikke få nær så mange problemer med BMWen
som Audien, (men jeg er også temmelig meget BMW mand )men det er to
forskellige biler, køb den du synes der er bedst at køre i.

Du finder jo alligevel aldrig ud af om du ville have haft mindre
problemer med den bil du ikke købte.

Men få den tjekket grundigt inden du køber den så du ikke få nogen
overrskelser lige med det samme.

Mikael

Fra : Vejmand

Dato : 20-06-07 00:33

"Vejmand" <VM@tt.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> der mindst bøvl med i hverdagen i form af fejl / rep. og lignende ?
> Ved godt det er et spørgsmål om hvorledes de har været vedligeholdt osv

Nogen der har et link til tegning / har data , af moment / Hk / omdrejn.
for en 530 D / 530 i ?
Det bliver en BMW , spørgsmålet er så kun diesel eller benzin ?
Kører kun ca 12.000 om året.
Diesel-moment er jo LÆKKERT !

Fra : Vejmand

Dato : 20-06-07 01:16

> [...]
> for en 530 D / 530 i ?
> Det bliver en BMW , spørgsmålet er så kun diesel eller benzin ?

Har fundet data..
Indspark til hvorfor det skal være en diesel..?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-07 05:32

Vejmand skriver:

> Diesel-moment er jo LÆKKERT !

Nej, turbomoment er LÆKKERT !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Vejmand

Dato : 20-06-07 10:00

> Vejmand skriver:

> Nej, turbomoment er LÆKKERT !
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hvad er forskellen på turbo / diesel moment ?
Moment er moment eller er det ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-07 10:10

>Hvad er forskellen på turbo / diesel moment ?

At det er turboen der giver momentet, ikke dieselmotoren.

Jeg har mere moment i min benziner end der er i de fleste diesellaer
med samme volumen.

>Moment er moment eller er det ?

Ja. Afledt af visse faktorer.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-07 17:09

Vejmand skriver:

> Hvad er forskellen på turbo / diesel moment ?
> Moment er moment eller er det ?

Det du kalder dieselmoment er turbomoment.

Eksempel til VW golf af nyeste aftapning:

VW laver en 2,0sdi diesel uden turbo med 75 hk og 140nM.
De laver også en 1,9tdi, diesel med turbo og 105hk/250nM
De laver også en 2,0tdi, disel med turbo og 140hk/320nM

Du skal være velkommen til at efterprøve dit "dieselmoment" i en 2,0sdi.

Fra : TDN

Dato : 20-06-07 05:31

> [...]
> der mindst bøvl med i hverdagen i form af fejl / rep. og lignende ?
> Ved godt det er et spørgsmål om hvorledes de har været vedligeholdt osv

Ud fra en statestik som ADAC laver skulle Audi'en være lidt mere driftsikker
en BMW især med et nogle år på bagen:

http://fpn.dk/archive/00009/ADAC_fejlstatistik_9929a.pdf

Men bilerne er noget forskellige hvor BMW er mere sportslig udlagt hvor
Audi'en er mere til komfort. Begge er rigtigt gode biler, på hver deres
måde.

Mvh
Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-07 07:28

Vejmand wrote:
> [...]
> der mindst bøvl med i hverdagen i form af fejl / rep. og lignende ?
> Ved godt det er et spørgsmål om hvorledes de har været vedligeholdt osv osv

FDM havde en brugtbiltest af A6 - SVJH var det nærmest kun undervognen
man skulle være pernitten med. Derudover topkarakter.

--
vh
Torben