motor skift i ford escord???
Fra : Hougaard

Dato : 18-06-07 09:11

hejsa
står og vil skifte motor i min ford 1,6 16v 95'

passer en 1,8 16v lige over i????

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-06-07 09:34

Hej!

Hougaard wrote:

> står og vil skifte motor i min ford 1,6 16v 95'
>
> passer en 1,8 16v lige over i????

Der er en del forskellige udgaver af motorerne i Escorten. Det smarteste du kan
gøre, er at ringe til Fords tekniske hotline (kan ikke lige huske nummeret).
Hvis du giver dem stelnummeret til din bil (og donorbilen) kan de give dig
svaret mht. transplantationen.

Hvis du ikke har en donorbil må du finde en som har samme motor og snuppe
stelnummeret :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : KASO

Dato : 18-06-07 10:05

> [...]
> de give dig svaret mht. transplantationen.
>
> Hvis du ikke har en donorbil må du finde en som har samme motor og snuppe

Men husk også at tage SKAT i ed - de kan også finde på at ville have lidt
penge ud af det - og du skal nok også verificere, at bremser etc. er
dimensioneret til formålet - ellers får du problemer til syn...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-06-07 11:04

Hej!

KASO wrote:
> Men husk også at tage SKAT i ed - de kan også finde på at ville have lidt
> penge ud af det

Den holder sig under 20% da den går fra 90 til 105HK (ihvertfald på min '96'er).

> - og du skal nok også verificere, at bremser etc. er
> dimensioneret til formålet - ellers får du problemer til syn...

Det er svjv præcis det samme system. Ventilerede skiver foran og tromler bag
(jvf. min egen '96'er). Kan være de nyere også har skiver bagi.

Iøvrigt er det ikke mig der vil skifte motor...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-07 11:23

>Iøvrigt er det ikke mig der vil skifte motor...

Jo kom nu.. du går og drømmer om det.. indrøm det )

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-06-07 11:27

Hej!

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jo kom nu.. du går og drømmer om det.. indrøm det )

Tja, jeg har jo faktisk talt om det tidligere, men donorbilen blev desværre
solgt, så jeg droppede det.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-07 11:37

>Tja, jeg har jo faktisk talt om det tidligere, men donorbilen blev desværre
>solgt, så jeg droppede det.

Okay ja sådan kan det jo desværre gå :/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-06-07 12:40

> Hej!

'Sværger du ved den danske stats samlede skattelovgivning at..........'

Jamen, du sage at de skulle tages i ed

> Den holder sig under 20% da den går fra 90 til 105HK (ihvertfald på min
> '96'er).

HK gør, men volumen gør ikke
Er der så ikke dømt identitets-krise/krig?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-06-07 15:13

Hej!

Uffe Bærentsen wrote:

> HK gør, men volumen gør ikke

Eh, kan du lige prøve at udregne "1.25 * 1.6" een gang til

> Er der så ikke dømt identitets-krise/krig?

Næppe.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-06-07 15:16

Hej!

Kim Voss Schrader wrote:
> Eh, kan du lige prøve at udregne "1.25 * 1.6" een gang til

Der skulle have stået "1.20 * 1.6L" :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-06-07 15:31

> Hej!

> Der skulle have stået "1.20 * 1.6L" :)

æ' ka' ætt' hitt' u' a' ætt'

1,92

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-06-07 15:36

Hej!

Uffe Bærentsen wrote:
> æ' ka' ætt' hitt' u' a' ætt'

Jamen, så må du jo bare spørge "Jette"

> 1,92

Straks mere fornuftigt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : KASO

Dato : 18-06-07 18:37

> [...]
> bag (jvf. min egen '96'er). Kan være de nyere også har skiver bagi.
>

> Iøvrigt er det ikke mig der vil skifte motor...

OK - til det hele. Det ville bare være ærgeligt at opdage evt. problemer for
sent, men det lader til at være uden problemer...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-06-07 21:53

Hej!

KASO wrote:
> OK - til det hele. Det ville bare være ærgeligt at opdage evt. problemer for
> sent, men det lader til at være uden problemer...

Helt sikkert! Du må iøvrigt gerne melde tilbage om du rent faktisk kan erstatte
en 1.6 med en 1.8 i en '95'er og hvor meget du i givet fald ender med at
udskifte. Et minimum må ihvertfald være motor + motorstyring, men der er nok
også andet...

God fornøjelse! Hvad fejler den gamle motor iøvrigt?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 19-06-07 13:23

> [...]
> med at udskifte. Et minimum må ihvertfald være motor + motorstyring, men

I min gamle Civic var det eneste der skulle skiftes:

¤ Motor
¤ Styreboks (beholdt org. ledningsnet)
¤ 2 vacuumdåser monteret i karossen, men blev taget direkte fra donorbilen,
så intet problem

.... for at gå fra en D16A6 SOHC 110 hk motor, til en D16A9 DOHC 130 hk
motor.

Troels

Fra : Hougaard

Dato : 19-06-07 18:13