Billigste finansiering
Fra : Mads Madsen

Dato : 17-06-07 20:31

Hvis jeg skal købe ny bil (eller næsten ny - en demomodel) til 160.000
hvordan finansierer jeg det så billigst. Jeg har selv 20% til udbetaling.
Hvilken bank eller hvilket finansieringsselskab skal jeg benytte og hvilket
produkt skal jeg vælge.

Nogen bud?

/Mads

Fra : S.o.L

Dato : 18-06-07 07:12

"Mads Madsen" <post@FJERNmadsmadsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan finansierer jeg det så billigst. Jeg har selv 20% til udbetaling.
> Hvilken bank eller hvilket finansieringsselskab skal jeg benytte og

På det marked er konkurrencen så stor, at du får det næsten altid billigst
muligt.
Dog er der en tendens til at bilfinansierings selskaber er en anelse
billigere end banken - dog første gang jeg finansiere en bil blev det
banken - jeg arbejdede der og havde medarbejdervilkår, hvilket betød at
banken var marginalt billigere end Citroens' bilfinans.

Senere har jeg 2 gange finansieret biler - og i begge tilfælde vandt
bilfinansieringen på prisen - pt. er det Jyske bilfinans, som har min skude
belånt.

Bemærk, hvis du køber demobil, at du ikke kan påregne udbetaling af
nyvognsværdi, såfremt du totalskader bilen i det første år - dette fordi du
er 2. ejer af bilen. Bilhuset var 1. ejer.

Knudi

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-07 11:38

> På det marked er konkurrencen så stor, at du får det næsten altid billigst
> muligt.
> Dog er der en tendens til at bilfinansierings selskaber er en anelse
> billigere end banken

Skodaen blev i 2004 finanseret gennem skoda finans (alm brand). I forhold
til de andre tilbud vi fik ville det have været billigst vist vi beholdte
bilen i de 6år lånet løb. Det gjorde vi så ikke og så ville et lån med
lavere stiftelsesomkostninger og højere rente have været billigere...

Citroen som vi skiftede til er finanseret med en kassekredit med sikkerhed i
huset - Så kan vi skifte bilen ud uden at skulle af med nye
stiftelsesomkostninger ...

Nogle banker har også nogle billån hvor man kan genbruge en stor del af
stiftelsesomkostningerne

Ja jeg ved at det ikke blev mere gennemskueligt af ovenstående - men min
pointe er udover at kigge på hvad der er billigtst set over lånetsløbetid
bør man også se på prisen hvis man skifter bil i utide. Og så får man lidt
rabat i skatten på renter - det gør man ikke på gebyrerne medmindre lånet
har en meget kort løbetid ...

/A

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-06-07 08:14

On Sun, 17 Jun 2007 21:31:29 +0200 "Mads Madsen"
<post@FJERNmadsmadsen.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>Hvilken bank eller hvilket finansieringsselskab skal jeg benytte og hvilket

Allerførst kan du jo tjekke om bilmærket har en finansieringsordning og
hvad den koster, så har du et sammenligningsgrundlag.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 18-06-07 10:09

On 17 Jun., 21:31, "Mads Madsen" <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
> [...]
> Hvilken bank eller hvilket finansieringsselskab skal jeg benytte og hvilket

Jeg fik min Suzuki finanseret via Lån og Spar bank, de har nogle
særlige billån for FDM medlemmer. Jeg er FDM medlem.

Lige præcis Lån og spar er de eneste hvor Suzuki ikke selv kunne
finansiere det billigere selv, men så vidt jeg husker var forskellen
minimal.

Mikael

Fra : Torben

Dato : 18-06-07 11:51

"Mads Madsen" <post@FJERNmadsmadsen.dk> wrote in message

> Nogen bud?

Har netop været igennem det samme. Jeg endte op med et lån i banken, og det
kostede mig ikke en krone i stiftelsesgebyrer, stempel-halløj og alt det p..
de ellers altid lægger oven i lånet.

Renten i banken er sikkert lidt højere end den rente du får tilbudt via
bilfinansieringsselskaberne. Du bør kunne få en rente på 5,25 til 5,75%.

mvh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-07 21:40

>Renten i banken er sikkert lidt højere end den rente du får tilbudt via
>bilfinansieringsselskaberne. Du bør kunne få en rente på 5,25 til 5,75%.

I så fald hedder det ikke et billån.. der er en nedre grænse, mener
den er 6,25%.. længere ned _må_ de ikke gå så længe vi snakker
almindeligt billån.

Men som vores bankdame sagde, så kalder vi det da bare noget andet
Det hjalp så også lidt, at jeg havde et hus mv.

Så vi slap, ligesom du, for alle mulige papirer, gebyrer, pant mv.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 18-06-07 21:48

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said in

> [...]
> Det hjalp så også lidt, at jeg havde et hus mv.
>
> Så vi slap, ligesom du, for alle mulige papirer, gebyrer, pant mv.

Den der med den nedre grænse er da en god opfindelse din bank har lavet.
Har de taget patent på den?

Det er ikke gældende i min bank.
De går rask væk meget længere ned og er ligeglad med hus og andet.

Selvfølgelig ser bankerne da på hvor kreditværdig man er og hvor fast en
kunde man er.

--
Lars Holst

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-07 22:15

> Den der med den nedre grænse er da en god opfindelse din bank har lavet.
> Har de taget patent på den?

Baggrunden er at banken skal oplyse rentespændet - Det er en lov der påbyder
dem det. Så hvis rentespændet i bankens officielle prislite siger at et
billån koster mellem 6,25 og 10,25 så må de ikke opette et lån med lavere
rente (og stadig kalde det et billån) uden at de skal ændre deres officielle
priser ...

Men derimod er listepriserne på gebyrene et forhandlingsoplæg fra bankens
side ...

/A

Fra : Mads Madsen

Dato : 18-06-07 21:37

"Mads Madsen" <post@FJERNmadsmadsen.dk> wrote in message
> Hvis jeg skal købe ny bil (eller næsten ny - en demomodel) til 160.000
> hvordan finansierer jeg det så billigst.

Tak for alle svarene!

Jeg undersøger følgende:

1) Skoda-finans
2) Banken, evt. en kredit uden eller med små stiftelsesomkostninger
3) Lån&Spar/FDM

/Mads