|
| Farlig for superbiler Fra : Ukendt |
Dato : 16-06-07 10:13 |
| | |
Frodo Nifinger (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Frodo Nifinger |
Dato : 16-06-07 14:14 |
|
"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:4673a989$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Tør du udfordre den?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=OXqYbNEiW0Y&mode=related&search
>
Det ligner sq da en Ariel Atom på en prik
Den er da ikke elektrisk men har en 2 liters ccm turbo ting fra en Honda
Civic RR, der sparker mås. 2,9 sek fra 0-100 km/t
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk
| |
Frodo Nifinger (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Frodo Nifinger |
Dato : 16-06-07 14:22 |
| | |
Hr. Jensen (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 16-06-07 14:26 |
| | |
Brian (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 16-06-07 15:34 |
|
"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:c6p773d4pr8u3cr5d443edth4s1n1mn0dg@4ax.com...
> On Sat, 16 Jun 2007 15:22:25 +0200 "Frodo Nifinger"
> <jni@GIRAFtdcadsl.dk> sent the following smoke signals:
>
>>Det er minsanten en elektrisk Ariel Atom
>> http://www.youtube.com/watch?v=J2DGfisAndI&mode=related&search
>
> Følger der så en CD med motorlyd med i købet?
Du må nøjes med lyden fra de hårdtpumpede V12'ere du trækker fra :)
| |
langwadt@ieee.org (16-06-2007)
| Kommentar Fra : langwadt@ieee.org |
Dato : 16-06-07 14:20 |
|
On 16 Jun., 15:13, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> "HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelsenews:4673a989$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...> Tør du udfordre den?
>
> > http://www.youtube.com/watch?v=OXqYbNEiW0Y&mode=related&search
>
> Det ligner sq da en Ariel Atom på en prik
> Den er da ikke elektrisk men har en 2 liters ccm turbo ting fra en Honda
> Civic RR, der sparker mås. 2,9 sek fra 0-100 km/t
>
> Mvh
>
> --
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger www.frodonifinger.dk
Det er en X1 fra wrightspeed, chassiset er en Arial Atom men
modificeret
med elektrisk motor
-Lasse
| |
Mogens (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 17-06-07 16:33 |
|
"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:4673a989$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Tør du udfordre den?
Til hvis fordel er starten rullende !?
| |
Ukendt (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-06-07 17:10 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:Bucdi.2332$ZA.1027@newsb.telia.net...
> "HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> news:4673a989$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Tør du udfordre den?
>
> Til hvis fordel er starten rullende !?
>
Det er egentlig et godt spørgsmål.
Tænker du på igangsætning/gear?
--
/HB
| |
Mogens (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 17-06-07 17:47 |
|
"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:46755cde$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det er egentlig et godt spørgsmål. Tænker du på igangsætning/gear?
Jeg vil tro, at el-bilen vil ha' det sværre end superbilen
ved en stående start - det var blot dét...
| |
Ukendt (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-06-07 20:57 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev :
>Jeg vil tro, at el-bilen vil ha' det sværre end superbilen
>ved en stående start - det var blot dét...
tænker du på om elmotoren mangler moment ved start ?
--
Jan_stevns
| |
Mogens (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 17-06-07 21:20 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:fg4b739ehghm3b0ccme3gchtfmlq4iarp6@dtext.news.tele.dk...
> tænker du på om elmotoren mangler moment ved start ?
Jeg kender ikke kurven for en given el-motor, men mener at
huske noget a la den slags. Motoren kan jo ikke bringes op
i omdr. (max moment) inden affyring...
| |
Morten From Sønderga~ (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Morten From Sønderga~ |
Dato : 17-06-07 21:53 |
|
On Sun, 17 Jun 2007 20:20:03 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>
>Jeg kender ikke kurven for en given el-motor, men mener at
>huske noget a la den slags. Motoren kan jo ikke bringes op
>i omdr. (max moment) inden affyring...
>
Jeg mindes at elmotorer har max moment ved 0 omd/minut, det er vel
også det man udnytter i diesel-elektriske tog.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-06-07 21:58 |
|
"Morten From Søndergaard" skriver:
>
> Jeg mindes at elmotorer har max moment ved 0 omd/minut, det er vel
> også det man udnytter i diesel-elektriske tog.
Dampmaskiner min ven - dampmaskiner......
Elmotoren har et stort moment ved lave omdrejninger - korrekt, men
seriemodstanden i viklingerne begrænser den.
Dieselelektriske tog har et okay startmoment, men man er i dag gået over
til 3 fasede motorer med frekvensomformer på, for lettere at kunne styre
fremdriften (momentet og slippet).
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-06-07 22:18 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev :
>Jeg kender ikke kurven for en given el-motor, men mener at
>huske noget a la den slags. Motoren kan jo ikke bringes op
>i omdr. (max moment) inden affyring...
>
*det* havde jeg lidt på fornemmeren ;)
Tænk på et tog - et diesel-elektrisk af slagsen ...
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (18-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-06-07 04:57 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:THgdi.2377$ZA.1190@newsb.telia.net...
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse
> news:fg4b739ehghm3b0ccme3gchtfmlq4iarp6@dtext.news.tele.dk...
>
>> tænker du på om elmotoren mangler moment ved start ?
>
> Jeg kender ikke kurven for en given el-motor, men mener at
> huske noget a la den slags. Motoren kan jo ikke bringes op
> i omdr. (max moment) inden affyring...
Fandt lige denne for toyotas elmotor i Prius
Den viser 400nm ved 0-1200o/min
http://innovisio.ipaper-cms.dk/Toyota/specs/personbiler/Prius
--
/HB
| |
Frodo Nifinger (18-06-2007)
| Kommentar Fra : Frodo Nifinger |
Dato : 18-06-07 11:45 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:THgdi.2377$ZA.1190@newsb.telia.net...
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse
> news:fg4b739ehghm3b0ccme3gchtfmlq4iarp6@dtext.news.tele.dk...
>
>> tænker du på om elmotoren mangler moment ved start ?
>
> Jeg kender ikke kurven for en given el-motor, men mener at
> huske noget a la den slags. Motoren kan jo ikke bringes op
> i omdr. (max moment) inden affyring...
Hvorfor kan den ikke det?
Der kan vel sagtens være en koblling mellem elmotor og transmission lissom
på en normal benziner.
Desuden trækker Elmotorer hårdt allerede fra 0 omdrejninger.
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk
| |
Martin Vollert (18-06-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 18-06-07 12:00 |
|
Frodo Nifinger skrev:
> "Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> news:THgdi.2377$ZA.1190@newsb.telia.net...
>
>> <jan_stevns> skrev i en meddelelse
>> news:fg4b739ehghm3b0ccme3gchtfmlq4iarp6@dtext.news.tele.dk...
>>
>>
>>> tænker du på om elmotoren mangler moment ved start ?
>>>
>> Jeg kender ikke kurven for en given el-motor, men mener at
>> huske noget a la den slags. Motoren kan jo ikke bringes op
>> i omdr. (max moment) inden affyring...
>>
> Hvorfor kan den ikke det?
> Der kan vel sagtens være en koblling mellem elmotor og transmission lissom
> på en normal benziner.
> Desuden trækker Elmotorer hårdt allerede fra 0 omdrejninger.
>
> Mvh
>
>
En elmotor har maks moment fra 0 omdr
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
langwadt@ieee.org (18-06-2007)
| Kommentar Fra : langwadt@ieee.org |
Dato : 18-06-07 19:46 |
|
On 17 Jun., 22:57, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Morten From Søndergaard" skriver:
>
>
>
> > Jeg mindes at elmotorer har max moment ved 0 omd/minut, det er vel
> > også det man udnytter i diesel-elektriske tog.
>
> Dampmaskiner min ven - dampmaskiner......
>
> Elmotoren har et stort moment ved lave omdrejninger - korrekt, men
> seriemodstanden i viklingerne begrænser den.
Det er altid seriemodstanden der begrænser strømmen, ved 0
omdrejninger ligger
den fulde spænding over den modstand. når motoren kører rundt generere
den en modspænding så der ikke længere ligger en så stor spænding over
modstanden og strømmen falder. Så med mindre man øger spændingen med
omdrejningerne falder momentet med stigende stigende hastighed.
>
> Dieselelektriske tog har et okay startmoment, men man er i dag gået over
> til 3 fasede motorer med frekvensomformer på, for lettere at kunne styre
> fremdriften (momentet og slippet).
Hvordan har det ellers været lavet?
-Lasse
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-06-07 22:01 |
|
langwadt@ieee.org skriver:
>
> Hvordan har det ellers været lavet?
Uha, nu kom du ind på noget jeg er _rigig_god_ til - tog...
I "gamle dage" var det en jævnstrømsgenerator koblet til felt og
spoleviklingerne i banemotorene. DSB's My, Mx og Mz var(er) bygget
sådan. Nyere lokomotiver kører med frekvensomformere og 3 fasede motorer
(DSB's Me er bygget sådan).
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Holst (18-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 18-06-07 22:31 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:4676F2A9.D166B69C@du.kan.finde.den:
> langwadt@ieee.org skriver:
>>
>> Hvordan har det ellers været lavet?
>
> Uha, nu kom du ind på noget jeg er _rigig_god_ til - tog...
>
> I "gamle dage" var det en jævnstrømsgenerator koblet til felt og
> spoleviklingerne i banemotorene. DSB's My, Mx og Mz var(er) bygget
> sådan. Nyere lokomotiver kører med frekvensomformere og 3 fasede motorer
> (DSB's Me er bygget sådan).
>
>
>
> Klaus
Tænk, er der virkelig noget du er god til.
Hvis det er sandt så har skaberen været dig barmhjertig.
For du er fandeme ikke god til hverken biler, stereo eller at socialisere
med andre mennesker.
Begynd at samle på tog og se hvor mange du kan have i garagen og
dagligstuen.
--
Lars Holst
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-06-07 22:56 |
|
Lars Holst skriver:
>
> Tænk, er der virkelig noget du er god til.
> Hvis det er sandt så har skaberen været dig barmhjertig.
>
> For du er fandeme ikke god til hverken biler, stereo eller at socialisere
> med andre mennesker.
>
> Begynd at samle på tog og se hvor mange du kan have i garagen og
> dagligstuen.
Du er god til 2 ting, det er mudderkastning og gøre dig selv til grin.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Holst (18-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 18-06-07 23:03 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:4676FF65.77D829F8@du.kan.finde.den:
> Lars Holst skriver:
>>
>> Tænk, er der virkelig noget du er god til.
>> Hvis det er sandt så har skaberen været dig barmhjertig.
>>
>> For du er fandeme ikke god til hverken biler, stereo eller at
>> socialisere med andre mennesker.
>>
>> Begynd at samle på tog og se hvor mange du kan have i garagen og
>> dagligstuen.
>
> Du er god til 2 ting, det er mudderkastning og gøre dig selv til grin.
>
>
> Klaus
Man ligger som man har redt.
Få dog et liv, dreng.
--
Lars Holst
| |
Martin Vollert (19-06-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 19-06-07 00:29 |
|
Lars Holst skrev:
>
>
> Man ligger som man har redt.
>
> Få dog et liv, dreng.
>
>
Du er jo et fjols når man ligefrem bryder ind i en tråd for at svine en
anden til.
Også du skulle nok selv få dig et liv....
Men ellers er det sjovt at se voksene mænd (går jeg ud fra) skabe sig
sådan som i gør.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Leonard (19-06-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 19-06-07 08:23 |
|
On Tue, 19 Jun 2007 01:29:09 +0200, Martin Vollert wrote:
> Du er jo et fjols når man ligefrem bryder ind i en tråd for at svine en
> anden til.
Lars Holst er såmænd meget mere avanceret end det. Han har
tilsyneladende aktivt ledt i andre grupper efter Klaus, så han også der
kan bryde ind i en tilfældig debat og svine ham til der.
Jeg er nu ligeglad, for der er aldrig kommet noget seriøst fra Lars'
side, så han er opgraderet til en af ærespladserne i mit killfilter.
--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-06-07 05:20 |
|
Lars Holst skriver:
>
> Man ligger som man har redt.
Nå ja, at du gør dig selv til grin er du selv ude om ??
Tag dig nu sammen. Du er ved at blive kedelig at skrive med.........
Kom med argumenter og jeg vil svare dig - bliv ved med mudderet og du
vil være efterladt helt alene i gruppen.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Uffe Bærentsen (19-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 19-06-07 10:04 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4676F2A9.D166B69C@du.kan.finde.den...
> langwadt@ieee.org skriver:
>>
>> Hvordan har det ellers været lavet?
>
> Uha, nu kom du ind på noget jeg er _rigig_god_ til - tog...
>
> I "gamle dage" var det en jævnstrømsgenerator koblet til felt og
> spoleviklingerne i banemotorene. DSB's My, Mx og Mz var(er) bygget
> sådan. Nyere lokomotiver kører med frekvensomformere og 3 fasede motorer
> (DSB's Me er bygget sådan).
IR-4 ?
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-06-07 17:20 |
| | |
Christian B. Andrese~ (19-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 19-06-07 08:27 |
|
On 19 Jun., 01:29, Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid>
wrote:
> Lars Holst skrev:
>
> > Man ligger som man har redt.
>
> > Få dog et liv, dreng.
>
> Du er jo et fjols når man ligefrem bryder ind i en tråd for at svine en
> anden til.
> Også du skulle nok selv få dig et liv....
X2, jeg synes også det var langt under lavmålet fra Lars Holst.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
|
|