Billejeforsikringsjungle
Fra : Bjarne

Dato : 16-06-07 08:08

Nu har jeg prøvet flere steder uden held, men måske nogen her kan hjælpe?

Når man lejer en bil hjemmefra hos Europcar i Italien og får at vide, at
det er med LDW-forsikring, så ville jeg umiddelbart forvente, at jeg var
forsikret mod stort set alt.
Men sådan er det vist ikke. Der kan være en meget stor selvrisiko og
ting som slet ikke er forsikrede.

Jeg har brug for nogle gode råd om, hvad jeg evt. skal tegne af
ekstraforsikringer eller ellers passe på. Også gerne omkring
ekstraforsikringer, som de gerne vil sælge, men jeg skal sige pænt nej
tak til.

Måske en henvisning til en seriøs hjemmeside om emnet?

Vh Bjarne

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-06-07 08:29

> [...]
> til.
>
> Måske en henvisning til en seriøs hjemmeside om emnet?

Der er nok ikke andet at gøre end at spørge. Der er mig bekendt ikke noget
der gælder for alle lande, ej heller selv om det er samme selskab.

Men på europcars hjemmeside er begreberne forklaret
http://www2.europcar.com/EBE/module/render//insurance-and-optional-protections

Mvh Niels

Fra : Bjarne

Dato : 16-06-07 13:12

Niels Bengaard skrev:

> [...]
> der gælder for alle lande, ej heller selv om det er samme selskab.
>
> Men på europcars hjemmeside er begreberne forklaret

Kan du ikke sige hvor du finder forklaringerne?
Bestemmelserne var de samme i januar, men da jeg stod i Nice Airport
terminal II og skulle lege bil, var det pludselig ikke længere spor
enkelt hos Europcar. Der var diverse forsikringer for nedbringelse af
selvrisiko og hvis jeg husker også forsikringer mod skader på hjul og
noget andet, som det første ikke dækkede.

Bjarne

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-06-07 17:50

> [...]
> hos Europcar. Der var diverse forsikringer for nedbringelse af selvrisiko
> og hvis jeg husker også forsikringer mod skader på hjul og noget andet,

Hvis man er meget usikker må man kunne bestille bilerne via Europcar i
Danmark med forsikring.

Mvh Niels

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-06-07 09:15

> Hvis man er meget usikker må man kunne bestille bilerne via Europcar i
> Danmark med forsikring.

Hvis du f.eks. har et American Express guld kort (måske også det alm.?) er
der indbygget forsikring på billeje - de skriver selv at man ikke skal tegne
udlejningsselskabernes forsikringer. Kortet koster ~600 kr årligt, og hvis
du lejer tit kan det måske godt svare sig?
Samtidig er der indbygget rejse og baggageforsikring...

/Kasper Hansen