corolla E90 1.6i 4 gear??
Fra : JensFup-

Dato : 15-06-07 20:51

Hej NG,
Jeg har kig på en corolla fra 3-dørs 1990 med en 1.6 injection motor,
men sælger siger den kun har 4 gear..
Jeg troede alle injection-modellerne havde 5 gear.
Er jeg uvidende, eller er der ugler i mosen?
Desuden siger han at det ikke er en GSi'er men en 1.6i. Igen troede
jeg at 1.6i i 3-dørs modellen altid hed GSi (eller GTi).
Hvad siger eksperterne? For jeg er da godt nok en smule forvirret

mvh Berthil
Århus

Fra : Jesper Juul

Dato : 15-06-07 20:54

JensFup- skrev:
> [...]
> men sælger siger den kun har 4 gear..
> Jeg troede alle injection-modellerne havde 5 gear.
> Er jeg uvidende, eller er der ugler i mosen?

Lyder mystisk vores diesel fra 88 som vist er den samme model havde 5
gear, og det havde en af mine venners 1.6 GSI fra 92 også, så det skulle
undre mig meget hvis den du taler om ikke har. Har du tjekket
bilbasen.dk eller biltorvet.dk for at finde tilsvarende modeller?

> Desuden siger han at det ikke er en GSi'er men en 1.6i. Igen troede
> jeg at 1.6i i 3-dørs modellen altid hed GSi (eller GTi).

Den tror jeg derimod er rigtig nok

> Hvad siger eksperterne? For jeg er da godt nok en smule forvirret

Jesper

Fra : JensFup-

Dato : 15-06-07 21:14

JensFup og Jesper Juul skrev:

> [...]
> undre mig meget hvis den du taler om ikke har. Har du tjekket
> bilbasen.dk eller biltorvet.dk for at finde tilsvarende modeller?

Nej, jeg har ledt løs på nettet efter hvilke modeller og årgange der
har hhv 4 og 5 gear, men uden held
Nogen der har et godt link?

> Den tror jeg derimod er rigtig nok

Det er netop udfra oplysninger på biltorvet.dk, at jeg blev forvirret.
Derinde hedder alle 3-dørs corollaer fra 1990 med 1.6i motor enten GSi
eller GTi..

ARGH, jeg ved ikke længere om jeg gider rejse 150 km for at kigge på
bilen.

Hvad mener i en 3-dørs nysynet corolla fra 1990-92 (injection-motor)
bør koste. Jeg er ligeglad med motorstørrelse, men gider ikke bakse
med karburator (før 1990..)

mvh Berthil.

Fra : Brian

Dato : 15-06-07 21:20

JensFup- wrote:

> Nej, jeg har ledt løs på nettet efter hvilke modeller og årgange der
> har hhv 4 og 5 gear, men uden held
> Nogen der har et godt link?

http://kortlink.dk/3xy5

Men jeg kan ikke se hvordan sælger skulle kunne "overse" et gear... måske
kassen er skftet på et tidspunkt ?

/Brian

Fra : JensFup-

Dato : 15-06-07 21:29

JensFup og Brian wrote:

> http://kortlink.dk/3xy5

Lækkert site! tak!

> Men jeg kan ikke se hvordan sælger skulle kunne "overse" et gear... måske
> kassen er skftet på et tidspunkt ?

Nej, det må næsten være den eneste mulighed.

Må lige ringe og høre om han er 'SIKKER' på at den kun har 4 gear, for
han siger, at motor/transmission ikke er blevet skiftet.. Lidt
mystisk..

Takker!

Fra : Brian

Dato : 15-06-07 21:42

JensFup- wrote:

> Lækkert site! tak!

Jeps, kan man tygge sig igennem det hollandske, er det en rigtig fin side.

> Må lige ringe og høre om han er 'SIKKER' på at den kun har 4 gear, for
> han siger, at motor/transmission ikke er blevet skiftet.. Lidt
> mystisk..

Evt. kan du høre ved http://www.toyotaextreme.dk/ om der skulle være en
afvigende dansk model af bilen.

/Brian

Fra : JensFup-

Dato : 15-06-07 21:57

Brian wrote:

> Evt. kan du høre vedhttp://www.toyotaextreme.dk/om der skulle være en
> afvigende dansk model af bilen.

Har postet spørgsmålet derinde nu..
melder tilbage hvis 'gåden' bliver løst.

Regards

Fra : alexbo

Dato : 15-06-07 21:51

"JensFup-" skrev

Desuden siger han at det ikke er en GSi'er men en 1.6i. Igen troede
jeg at 1.6i i 3-dørs modellen altid hed GSi (eller GTi).
Hvad siger eksperterne? For jeg er da godt nok en smule forvirret

Måske en 1,3i, eller en kampagnemodel.
En 1,3 med en 1,6 motor.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian

Dato : 16-06-07 15:37

"JensFup-" <berthilf@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Bed om en kopi/fax/indscanning af registreringsattesten. Eller er det kun på
nyere biler det står der mon?